Cairo napisał(a):http://rajdy.autoklub.pl/news/halicki-wstrzymal-projekt-abartha,74950
Z calym szacunkiem dla Roberta ale ten jego płacz jest dla mnie totalnie nie uzasadniony. Klasy open zrobiono po to by było tanio a w miarę szybko. Właśnie dzięki temu ze PZM nie dopuscil turbo bez zwezki jest jakas szansa na konkurencyjność wolnossakow w stosunku do Turbo. Nad czym tu wogole płakać, zawsze może wyciągnąć z tego punciaka turbine i latać bez zwezki skoro taka jest przewaga silnikow atmosferycznych. Jestem oburzony tym komunikatem
Z całym szacunkiem ale Robertowi nigdzie nie chodziło o likwidacje zwężki w turbo. W przypadku silników wolnossących np. w S1600 był restryktor na dolocie i o to chodzi.
Silnik turbo jest tańszy niż topowy wolnossący wysokiego wyczynu ( wtedy w Punto musiałby wylądować silnik z Alfy WTCC tak jak w BMW Maxi )a przecież ta klasa miała być tania.
Niepotrzebne emocje się wkradły bo właśnie cały czas chodzi o koszty i konkurencyjność.
Polecam analizę masy do mocy jak jest w tej chwili (wg. regulaminu 2017) i będziecie mieli jasność.