ZAKAZ WRC W RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Glitol » piątek, 12 wrz 2003, 08:05

Ja nie mogę zgodzić się z Waszymi opiniami, że ośki są mało widowiskowe. Przecież te samochody są tak nerwowe, że nigdy nie da się nimi jechać spokojnie.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce


Postprzez TommiCrazy » piątek, 12 wrz 2003, 08:39

Niewidze wspolnego mianownika dla Nerwowej jazdy na wprost i szarpaniem lekkim tyłem na wsyztkie strony w porównaniu z kontolowanym poślizgiem 4rech kołek .
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez sumo » piątek, 12 wrz 2003, 09:38

Zakaz WRC ma swoje dobre i zle strony. Napisze to ze swojej perspektywy.
Plusy : - jesli nie bedzie WRC to taki Kuzaj moglby usiasc w eNke i scigac sie z mlodymi - zobaczylibysmy na ile go stac :)
-dla mnie auta klasy 1600 sa bardziej widowiskowe od Lancerow, dlatego wolalbym je ogladac. Sa badziej nerwowe (co wymusze od kierowcy inny styl jazdy) i ten piekny dzwiek :)
-raczej równorzedna walka :>
-Moze powroca Kit Cary ? np. takie Megane :twisted:
Minusy : - brak WRC - co z tym idzie brak tych pieknych slajdów...
- Mniej kibicow na rajdach ? (w pucharze PZM nie jezdza WRC a jednak kibice sa ;) )

Ktos napisal ze jak nie bedzie WRC u nas to zawodnicy beda jezdzic po Europie i MS zeby pobrykac takim autem... drozszy niz w kraju samochodem np. S1600. Nie kazdego stac dlatego odnosze wrazenie ze wiecej zawodnikow wybraloby krajowe mistrzostwa

Hm to tyle?
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56

Postprzez pwrc » piątek, 12 wrz 2003, 10:15

zastanawiam sie, jak sie ma rozwijac kierowca jezdzacy S1600, skoro te auta dostaja srednio po kilka min na mecie od Lancerów
są oczywiscie wyjatki, ale reguła jest własnie taka
jedyne sensowne ośki to były, jak napisał żółtodziób, stare A7
ale nie zanosi na to, ze wrócą

sumo: kibice na PZMotach sa, ale ilu? 3/4 to rodzina, znajomi itp
(wyjatek chyba stanowi Moto w Olsztynie bo to szutry, ale tez nie ma tłumów), na kjs ach tez sa
to raczej niezbyt trafny argument
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez Raven » piątek, 12 wrz 2003, 12:31

- Mniej kibicow na rajdach ? (w pucharze PZM nie jezdza WRC a jednak kibice sa )

Gdyby nie to, ze spowoduje to mniejszy naplyw gotowki dla organizatorw i dla kierowcow od sponsorow, to ja nie mialbym nic przeciwko. W PL jest jednak sporo chamstwa na oesach, dla kogos kto filmuje/robi zdjecia to spore utrudnienie, ale tez zwykly kibic-ogladacz ma tez czesto nieprzyjemnosci. Gdyby bylo mniej kibicow, to przychodzili by tylko zainteresowani i mozna by bylo nawet porozmawiac z nieznajomymi o rajdach (takm jak kiedys), a nie uslyszec teskty typu: "a i tak Leszek jest k... najpelszy!"

zastanawiam sie, jak sie ma rozwijac kierowca jezdzacy S1600, skoro te auta dostaja srednio po kilka min na mecie od Lancerów

W PL tak, ale to dlatego, ze nie mamy mocnej ligi osiek. Wiesz gdzie mozesz nalezc sytuacje dokladnie odwrotna? We Wloszech. :)
Poza tym masz zly tok myslenia, w ten sposob nie powinna istniec zadna klasa poza n4 i a8, bo przeciez wszyscy inni dostaja po kilkanascie minut. To ze maja gorsze wyniki, nie znaczy ze sie nic nie ucza! Poza tym bezsporny jest fakt, ze to oska najlepiej wyrabia technike jazdy.
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Postprzez Glitol » piątek, 12 wrz 2003, 12:51

Raven: Włochy jako przykład jest troszkę mało miarodajny, gdyż tam rajdówki jeżdżą po oesach na których nawierzchnia jest równiejsza niż w Polsce na torach wyścigowych (wszystkich dwóch ... :D ). W Polsce ośki skacza po dziurach i praktycznie nie ma możliwości, żeby przeszły enki.
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin » piątek, 12 wrz 2003, 12:52

Ja czytam te Wasze posty i nie mogę się zdecydować czy lepiej z WRC czy bez :? Z jednej strony jak jedzie np. jeden wurc to wiadomo kto wygra rajd i nie ma emocji a z drugiej strony każde WRC to WRC i jakby ich zabrakło to Polskie rajdy chyba by trochę straciły na atrakcyjności. Sam Campos w wywiadzie dla gazety WRC opowiadał jak to w jego kraju przydał by się choćby jeden "wurc". Jednak jak wprowadzono by zakaz WRC to rywalizacja była by bardziej emocjonująca i wyrównana. Fajnie by było jak by np. zrobili puchar N-kowej Subaru Imprezy lub coś w tym stylu, ale to raczej nie możliwe :( . W Pucharze Peugeota rywalizacja jest piękna - wszyscy się tną miedzy sobą o sekundy i taką walkę chciałbym też kiedyś zobaczyć np. między Fryczem i Kuzajem w jednakowych autach. Myślę że więcej zawodników wyraziło by chęć startów jeżeli by np. N-kowym Lancerem można było powalczyć o Mistrzostwo Polski w generalce. Sam nie wiem jak by było lepiej.
marcin
A5
 
Posty: 982
Dołączył(a): sobota, 5 paź 2002, 12:46
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez żółtodziób » piątek, 12 wrz 2003, 13:03

Raven:
Gdyby nie to, ze spowoduje to mniejszy naplyw gotowki dla organizatorw i dla kierowcow od sponsorow, to ja nie mialbym nic przeciwko. W PL jest jednak sporo chamstwa na oesach, dla kogos kto filmuje/robi zdjecia to spore utrudnienie, ale tez zwykly kibic-ogladacz ma tez czesto nieprzyjemnosci. Gdyby bylo mniej kibicow, to przychodzili by tylko zainteresowani i mozna by bylo nawet porozmawiac z nieznajomymi o rajdach (takm jak kiedys), a nie uslyszec teskty typu: "a i tak Leszek jest k... najpelszy!"



z tego wynika że najkorzystniej byłoby usunąć Leszka a nie WRC... Ale to by6 byla paranoja...

W PL tak, ale to dlatego, ze nie mamy mocnej ligi osiek. Wiesz gdzie mozesz nalezć sytuacje dokladnie odwrotna? We Wloszech.
Poza tym masz zly tok myslenia, w ten sposob nie powinna istniec zadna klasa poza n4 i a8, bo przeciez wszyscy inni dostaja po kilkanascie minut. To ze maja gorsze wyniki, nie znaczy ze sie nic nie ucza! Poza tym bezsporny jest fakt, ze to oska najlepiej wyrabia technike jazdy.


Dlaczego zły tok myślenia? weż jeszcze pod uwagę ceny tych aut, mikser jest grubo droższy od Lancera a na naszych brudnych i dziurawych drogach wolniejszy, to dlatego nie ma u nas silnej ligi osiek bo TAŃSZE LANCERY SĄ SZYBSZE w naszych warunkach i tylko e względów promocyjnych opłaca się w nie inwestować. To taka sztuka dla sztuki, wprawdzie A grupa ale co z tego? Wurce oczywiście też są drozsze, ale jest sens do nich dopłacać bo są szybsze od enek.

Sumo:
Moze powroca Kit Cary ? np. takie Megane


Raczej nie powrócą, te auta są zdyt drogie w utrzymaniu i od ładnych kilku lat nie modernizowane. Od kiedy FIA zwiększyła minimalną masę A7 po prostu przestało się opłacać ich wystawianie, za wurcami nie mogły pogonić nawet w sprzyjających warunkach, a były od nich niewiele tańsze. No i zrobiło się tak że wszelkie Ibizy, Meganki, Golfiaki, 306stki są obecnie przestarzałe wysłużone i drogie. najsensowniejsza jeszcze jest ostatnia ewolucja Xsary Kit Car, ale jaka jest jej wartość na polskich OSach pokazał Thiry... w utrzymaniu niewiele tańsza jest od wurca, jakby zlikwidować A8 to i tak stać byłoby na mocne kit cary tylko tych co do tej pory jeździli wurcami...

Poza tym bezsporny jest fakt, ze to oska najlepiej wyrabia technike jazdy.


dwa sezony temu moze tak, ale teraz jak do Nki zawitały aktywne dyfry i prawie A-grupowe zaiwasy to stały się one bardziej zbliżone do WRC niż ośki...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez :KuziFanJG: » piątek, 12 wrz 2003, 14:30

Tak sobie mysle ze bylo mowione o zakazie WRC a nie klasy A8, wic moze wrocily by cossworthy, celiczki i mocne a grupowe lancery, tez moglo by byc fajnie bo te samochody dobrze przygotowane moga klasc N4.

A jezeli chodzi o zakaz wrc to mam dylemat podobny do Marcina, bo rowna rywalizacja swoja droga a widowiskowosc swoja.
Avatar użytkownika
:KuziFanJG:
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2003, 17:40
Lokalizacja: Jelenia/Zielona Góra

Postprzez schwepes » piątek, 12 wrz 2003, 15:19

stare A8-ki nie są w ogóle konkurencyjne w stosunku do nowych lancerów N4.. pozostają co najwyżej A-gr. Miśki (jak np. czopera)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » piątek, 12 wrz 2003, 18:10

nie, czopik ma półA8. I może dlatego ciężko mu było z Nkami rywalizować.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Alien » piątek, 12 wrz 2003, 20:00

Mimo aktywnych dyfrow i innych ... w N-kach i wurcach, to nadal niejaki Panizzi (gustowna fota w kwestii pocenia sie :twisted: ) w jednym z ostatnich wywiadow powiedzial, ze nigdy by tak nie napieral WRCem, gdyby nie robil tego wczesniej oska. I ze to dzieki osce umie tak pomykac po asfaktach. Podobnie jak Loeb. Moze wiec nie bardzo sluszne jest napinanie sie na N-ke na dziendobry, zamiast pokornie opanowac A6.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez Alien » piątek, 12 wrz 2003, 20:03

I troche z innej beczki.
Rozsadzilismy juz naszych rajdowcow po furach, ale wszystkie te propozycje i nadzieje wymagaja solidnej kasy. Jesli PZMot zdecyduje sie na promowanie S1600, to co bedzie z takim Beltowskim pomykaljacym swoja Fela? Chlop mimo ze np. wygra sezon, to mistrza nie bedzie mial, bo w S1600 nie jezdzi? Czy bedzie dwoch mistrzow: jeden w A6 a drugi w S1600 :?: :shock:
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez +RAFAŁ+ » piątek, 12 wrz 2003, 20:45

Odnośnie s1600 to Citroen jest w fazie testow C2 ktore ma otrzymac homologacje w marcu. Testuje ja min Bugalski.
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez Sergiey » sobota, 13 wrz 2003, 09:13

Żółtodziób: nic dodać nic ująć - popieram w 100%.
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 80 gości