ZAKAZ WRC W RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Maniacy rajdowi w liczbie » sobota, 27 wrz 2003, 19:29

No cóz ......jak zwykle w takich wypadkach najważniejsze jest zdobycie punktów......a walka mogłaby być piękna lecz niebezpieczna.....a trofeum 1600 w zasięgu ręki......napisaliście tu że podoba sie wam pomysł z ograniczeniem specyfikacji....hm....nam też :!: Lecz jesteśmy realistami.....to nie do zrobienia na Polskim podwórku......dlaczego? Trzeba by cały sztab sędziów fachowców którzy dysponowaliby pełnymi danymi fabrycznymi i byliby w stanie wykryc jakieś nawet drobne różnice w specyfikacjach......przecież kierowca mógłby chcieć zamontować jakąś częśc pochodzącą z nowszej specyfikacji i przez to osiągać lepsze wyniki.....pomyślcie ile NIUANSÓW ile drobnych przeróbek....wreszcie ile różnych modeli aut trzeba by poddać SZCZEGÓŁOWEJ kontroli :!: NIE DO ZROBIENIA :!: :!: :!:
Avatar użytkownika
Maniacy rajdowi w liczbie
N1
 
Posty: 84
Dołączył(a): wtorek, 5 sie 2003, 16:42
Lokalizacja: Mysłakowice


Postprzez żółtodziób » niedziela, 28 wrz 2003, 17:14

tja... właśnie, a u nas ledwo odróżniają Nkę od A grupy... Możnaby dopuścić wycofane przez fabryki modele. ubaru P2000, Corolla, pierwszy Focus WRC... tylko to by chyba było zbyt radykalne posunięcie...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » niedziela, 28 wrz 2003, 23:32

z focusami nie przejdzie bo już je dawno przebudowali na 2000/01. no chyba że Malcolm się wykaże :wink: szczerze ograniczenia w stylu że wrc ale nie te topowe jaet dla mnie troszki poroniony pomysł. dobrym wydawał się być wrc bez elektroniki czyli tzw wrc 2 albo regional w pierwszym pomyśle głupków z fia. nie mniej trzeba być realistą i co z tego wyjdzie. obawiam się że nic ciakwego niestety.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 29 wrz 2003, 01:26

no, nawet 00/01 to już wycofane Focusy...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 29 wrz 2003, 12:08

Hm.. co raz bardziej zaczynam wierzyć, że WRC2 by bardzo odmieniło sytuację.
Ale jest pytanie ile będzie kosztować, taka WRCówka bez aktywnych dyfrów? No i co rozumiemy jako elektronika? Bo w końcu wyświetlacz LCD to też elektronika.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 29 wrz 2003, 13:35

Ja bym z WRC 2 oskubał ze wszystkiego czego nie ma 1wsza dywizja RC, oprócz świateł oczywiście :)... Nie wiem ile dokładnie tańsza jest rallycrossówa od WRC, ale patrząc po frekwencji chyba dużo...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez golden » poniedziałek, 29 wrz 2003, 14:56

zóltodziob - wydaje mi sie ze roznice w budzetach po miedzy przykladowo Xsara Hansena w MERC czy 206 Thirego w RME sa podobne - wrecz twierdzilbym ze zaplecze finansowe hansena jest wieksze :)

trudno porownywac Focusa ludwika z Eklundowskim saabem

dobre rallycrossowka jest bardzo zblizona kosztami do wrc :)
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mototom » poniedziałek, 29 wrz 2003, 18:58

Przykład. Lancer Eivinda Oplanda, którym startował w 2000 roku był niemal dwukrotnie droższy od Lancera Makinena w tym samycm okresie. Budżet Hansena może na RSME by nie starczył ale na RSMP w średnim WRC spokojnie, a może i wcale nie średnim. Rallycross na najwyższym oziomie wcale nie jest tani. Napewno Xsara Hansena nie jest droższa od Xsary Loeba, ale chcąc miec topowy sprzęt w dywizji 1 napewno trzeba wybulic grubo powyżej 100 000 Euro.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » wtorek, 30 wrz 2003, 02:41

Nie no, Hansen i Eklund są wspierani przez fabryki, to zmienia postać rzeczy... Ale i tak z tymi kosztami to szokujace, wiedziałem ze kwoty wyrażone są w setkach tysięcy euro ale nie sądziłem ze to może aż tyle kosztować, więcej niż fabryczna rajdówka... Co tam jest takiego drogiego? no, wiem skrzynia biegów i dyfry muszą przenosić większe obciążenia, ale poza tym to teoretycznie dużo prostsze auta... Fakt że są dużo bardziej "prototypowe" niż WRC, ale w gruncie rzeczy nie ma tam tyle drogiej elektroniki, nie ma rozwiązan aerodynamicznych specjalnie opracowanch dla tych modeli (poza Saabem wszystkie rallycrossówy mają poszycia od wurców bądź KC, korzystają z gotowych opracowań co zawsze jest tańsze)

Jednak chodziło mi o coś jeszcze innego: chodziło o wywalenie z WRC wszystkiego tego bez czego obchodzą się rallycrossowcy. Nie byłoby mowy o wzdłużnym umieszczaniu silnika, przekładaniu chłodnic do tyłu, stosowaniu poszycia z lekkich materiałów, lexanowych szyb, myśle że tak spreparowane auto nie byłoby wiele droższe niz Foka Ludwiczaka, albo Toyka Polaka... Owszem, sumka i tak by była spora, no ale 100 000 Euro, no, niech będzie 150 000 to nie 0.6 miliona ile Kuzaj zabulił za swoje S8...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mototom » wtorek, 30 wrz 2003, 13:37

Tamto Mitsubishi to była profesjonalna maszyna, cała masa ultra lekkich materiałów cholernie drogich. Nie wiem czy Oplanda nie wspieraa fabryka. Co do elektroniki to jest ona dość droga, w tych czołowych samochodach(Hansen, Eklund, Larsom, Bermingrud, Hunsbedt) napewno droższa niż w S1600. Kiedys Ludwiczak mówił, że kupując do Escorta sekwencyjną skrzynie biegów będzie dużo szybszy. Potem dowiedział sie, że wartość skrzyń biegów w topowych rallycrossówkach to tyle ile wart był wtedy ten Esort. A kulawy to on nie był, na MP wystarczyłby i teraz.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez golden » wtorek, 30 wrz 2003, 23:36

100 000 Euro? tomek chyba zanizyles cene i to bardzo :? :? jak skrzynia do escorta kosztuje 60 000 PLN i to nie taka topowa

elektornika i komputer sterujacy sa bardzo drogie - na poziomie wucow

ale nie wydaje mi sie zeby to bylo sluzne - porownywac WRC z Rallycrossowkami - bo to nie ma sensu po prostu - nic tam takie samo nie jest - wiec nie rozumiem jak mozna zrobic WRC na podoba rallycrossoswą - jesli chodzi o systemy :wink:
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » środa, 1 paź 2003, 00:27

golden: 60 kPLN to kosztuje kłówka do Escorta, sekwencja na pewno jeszcze więcej...

jasne że rallycrossówek nie da się porównać do wurców, jak już mówiłem 1wszea dywizja ma jeszcze mniej wspólnego z serią niż WRC, w wurcu ogólny layout podzespołów pozostaje podobny, w 1wszej dywizji już tylko karoseria z grubsza przypomina serię. Ale jeszcze większy hadcore to auta ścigające się w Andros Trophee... coś jak dawna B- grupa, tylko słabsze...

chodziło mi jednak o zastosowanie oraniczeń jakie posiadają rallygrossówy w wurcach, przy zachowaniu oraniczeń dotychczasowych WRC. Takie auto byłoby na prawdę biedne, wszystkie bebechy musiałyby zostać na swoim miejscu, chłodnica tylko z przodu, silnik jeśli w serii jest poprzeczny to tutaj też, nadwozie takie jak w WRC, czyli blaszane, ewentualnie plastikowe błotniki, szyby seryjne, oklejone folią, natomiast ograniczeniami jakie miałyby zostć przeszczepione z rallycrossu to brak aktywnych dyfrów, tańsze opony, brak telemetii (tutaj akurat nie jeste pewien czy regulamin tego zabrania w Rallycrossie). Kompa do silnika to akurat się nie przeskoczy, chyba że by się przeszło na mechaniczny rozdzielacz zapłonu i wtysk mechaniczy, lub nawet gaźnik. Tutaj akutat nie ma moliwości sprawdzenia jaki program aktualnie siedzi w kościach a tym bardziej ile kosztował. Jednak z obecnych wurców na prawdę byłoby co wyrzycić w celu ograniczenia kosztów i wcale nie byloby to spejalnie trudne...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Sylwek_GSi » poniedziałek, 6 paź 2003, 15:49

mysle że gdyby w rajdzie X jechała cała obecna czołówka gr. N oraz Kuzi w WRC a w rajdzie Y cała czołówka grN plus Hołek, Kulig, Kuzi, Kuchar, SZtuka, Herba, Przybylski, Doskocz i bóg wie jeszcze kto również w eNce to na na rajd Y:
1) przyjechało by zdecydowanie wiecej kibiców
2) każdy zainteresowałby sie tym rajdem bowiem liczba potencjalnych zwycięzców wzrosła by z jednego do conajmniej kilku
3)media napewno by tez sie zanteresowały
4) sami zawodnicy napewno poczuli by motywacje do startów w polsce
5) i wreszcie może coś by ruszyło.
myśle że liczba osób która jedzie tylko po to żeby zobaczyć WRC 9 co nie zawsze jest możliwe patrz rzeszów :) ) była by napewno zdecydowanie mniejsza od liczby kibiców którzy przyjechali by zobaczyć całą czołówke polski w jednakowej grupie (N4) , z jednakkowymi szansami .
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Alien » środa, 26 lis 2003, 22:32

Kuzi zeni wszystkie rajdowki, bo slyszalem, ze ma plana :wink: . W prszyszlym sezonie podobno chce wystawic zespol w N-ce. Mocnej N-ce.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez Adam_Tomaszek » czwartek, 27 lis 2003, 00:06

Alien napisał(a):Kuzi zeni wszystkie rajdowki, bo slyszalem, ze ma plana :wink: . W prszyszlym sezonie podobno chce wystawic zespol w N-ce. Mocnej N-ce.


Ja słyszalem, że chce zrobic wypożyczalnie n-kowych imprez. Mówił coś o 2 młodych kierowcach, których miałby podszkolić właśnie na tych imprezach
Avatar użytkownika
Adam_Tomaszek
N1
 
Posty: 72
Dołączył(a): sobota, 8 lis 2003, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron