puchar fabii 2004

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez sumo » sobota, 19 lip 2003, 22:06

Puchar Fabi dobry pomysl. W Czechach jezdza i jest ok :lol: Kolega napisal ze klatka bedzie taka jak w lanosie itp ze zawodnicy beda musieli wlozyc wiele kasy zeby doprowadzic auto do "normalnego" stanu. Mi sie zdaje ze nie, chyba PZM bedzie naciskal producentow zeby rajdowka byla bezpieczna itp itd....
Pytanko mam : Placzek ta Fabie sam przerabial czy ja dostal juz zrobiona.. ?
sumo
N4
 
Posty: 2110
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:56


Postprzez kakao » poniedziałek, 21 lip 2003, 14:55

sumo to są tylko moje przypuszczenia i nie mówię że tak na pewno będzie
kakao
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): środa, 11 cze 2003, 10:50

Postprzez Wilu » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:01

Płaczek budował auto sam, gdyż posiadał doświadczenie z poprzedniej chyba bardziej udanej rajdówki. klatki tak myślę są dostepne do fabii w czechach bez większych problemów.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Kris_WRC » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:04

Z klatkami Wilu nie ma zadnego problemu, tam goście we wszystkich klasach robią fabię od n1 do a8 no może oprócz n4, ale na cpnnie w czechach oglądałem gazetke i tam była opisywana fabia w a 7
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez +RAFAŁ+ » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:07

Wydaje mi się, że poprzednia wersja Fabii którą startował Płaczek była bardziej udana gdyż był to prawie seryjny samochód.
Odszedł wielki kierowca, jeden z największych, jacy kiedykolwiek pojawili się w polskich rajdach...

ryspol.net.pl
Avatar użytkownika
+RAFAŁ+
A6
 
Posty: 1800
Dołączył(a): piątek, 23 maja 2003, 19:11

Postprzez Kris_WRC » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:08

No Rafał mnie tez się tak wydaje... Ten diesel to w ogóle nieporozumienie... Ale dobrze - przynajmniej coś się dzieje w tym sporcie u nas
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez Wilu » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:09

w n1 się zgodzę bo 1400 w a8 również ale: w n2 być nie może gdyż skoda nie posiada motoru 1.6 (czego bardzo żałuję, cholera pasował by do tego autka idealnie) a i n3 też odpada raczej i moim zdaniem a7 bo podstawą do budowy tych aut jest stary i dobrze wszystkim znany silnik 2.0 o mocy 115 km. owszem pewnie w a7 można go mocno przebudować ale w n3 to już mało. mogę się oczywiście mylić ale teraz do n3 to tylko clio albo honda civic type R, chyba najlepsza furka.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Kris_WRC » poniedziałek, 21 lip 2003, 15:11

Zpomniałeś jeszce o A5 - klatka mnie tam przeraża - jeszce gorsza niż w pucharowych pugeotach
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez mototom » niedziela, 27 lip 2003, 12:17

żółtodziób napisał(a): Jeśli chodzi o silnik to diesle dlatego są droższe bo klienci są skłonni za nie więcej zapłacić a nie dlatego że ich produkcja jest droga. Poza tym diesel składa się z takich samych części jak benzyniak, tyle że nie ma świec i trzeba to i owo wzmocnić z uwagina duży stopień sprężania, koszty jego wytworzenia są więc tyle większe ile kosztuje różniaca w ilości materiału z którego silniki zostały wykonane.


To bardzo ciekawe co mówisz. Diesel nie ma świec... Hmm a ja musiałem kiedyś do diesla kupować świece żarowe. Widocznie świeca żarowa to nie świeca. :D
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2003, 12:51

świece żarowe mają diesle typu "ciągnikowego", wolnossące, bez wstrysku bezpośredniego i z relatywnie niskim stopniem sprężania. Nie mam 100% pewności, ale Volkswagenowskie TDI raczej nie potrrzebuje świec żarowych żeby uzyskać zapłon, silnik ten jest turbodoładowany, dosyć mocno wysilony, stopień sprężania musi by więc wysoki, temperatura w cylindrze jest wystarczajco wysoka zeby po wtłoczeniu oleju napędowego do cylindra nastąpił samoczynny zapłon. Jeśli nawet ten silnik ma świece żarowe to pracują one tylko przy zapłonie, kiedy silnik jest zimny, potem się wyłączają...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » niedziela, 27 lip 2003, 13:06

żółtodziób napisał(a):Jeśli nawet ten silnik ma świece żarowe to pracują one tylko przy zapłonie, kiedy silnik jest zimny, potem się wyłączają...


tak właśnie
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » niedziela, 27 lip 2003, 15:39

czyli w zasadzie można powiedzieć że ich nie ma, nie biorą udziału w normalnej pracy silnika...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mototom » niedziela, 27 lip 2003, 17:09

żółtodziób napisał(a):czyli w zasadzie można powiedzieć że ich nie ma, nie biorą udziału w normalnej pracy silnika...

Aha. Nie ma ale są. Musze to znajomym mechanikom powtórzyć, będą jajca jak berety. Żółtodziób wybacz ale jak dla mnie to co mówisz to jest śmiech na sali.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Truskawa » niedziela, 27 lip 2003, 20:38

Faktycznie Żółtodziub, przesadziłeś.
Zgadza się , że świece żarowe wykorzystywane są przy rozruchu silnika, wtedy gdy on sam jest jeszcze zimny i potrzebuje ciepła, zby móc dokonać zapłonu mieszanki, co umożliwia mu te właśnie wspomniane świece, więc jak widać są one potrzebne - nawet do czynności wykonywanej sporadycznie przez nie. Narazie nie ma sposobu ich wyeliminowania, bo zapewne już dawno by ich nie było - to byłaby rewolucja.
Co do samego pucharu, faktycznie już od zeszłego sezonu krążą plotki o pucharze Fabii, w niektórych krajach już się odbywa, a u nas ? Mam nadzieje tylko, że PZM nie będzie robił problemów nowym pucharówkom. Słyszałem kiedyś gdzieś, że przez PZM, zrezygnowali z rozgrywania pucharu jakiegoś modelu, tylko terez nie mogę sobię przypomnieć co to było ?
.:: Do zobaczenia na oesach ::.
Avatar użytkownika
Truskawa
N2
 
Posty: 168
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 15:17
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Tomi_OL » niedziela, 27 lip 2003, 21:22

witam znam potencjalną cene tego auta POZDRAWIAM
Rajdowcy "na dopingu" są tylko mistrzami na swoim podwórku. To zwykli oszuści. Simon Jean-Joseph.
www.sztukakibicowania.pl
Jezek, jezek, jezek SE MA !
Gravel Ruless !
Tomi_OL
N3
 
Posty: 365
Dołączył(a): piątek, 18 lip 2003, 11:43
Lokalizacja: Olsztyn

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron