45 Rajd Świdnicki Krause

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez andrew88 » wtorek, 11 kwi 2017, 07:58

Jak ktoś się wybiera na patelnie, to powinien się zapoznać z tą informacją (na wejście obowiązują karnety)
http://rajdkrause.pl/bezpieczna-strefa-kibica/
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława


Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez lapekrallyfoto » wtorek, 11 kwi 2017, 14:00

Gdzie te czasy gdy na patelni stało się przy samej kostce lub przy tych drzewach które rosną na dohamowaniu na tej nierownej podbijajacej kostce do prawego nawrotu. Z daleka widać było jak spadają do patelni.....
PRC Grupa Rajdowa
lapekrallyfoto
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): niedziela, 17 sty 2010, 12:20
Lokalizacja: Białystok

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez HenriS12B » wtorek, 11 kwi 2017, 16:01

lapekrallyfoto napisał(a):Gdzie te czasy gdy na patelni stało się przy samej kostce lub przy tych drzewach które rosną na dohamowaniu na tej nierownej podbijajacej kostce do prawego nawrotu. Z daleka widać było jak spadają do patelni.....

Gdzie te czasy, kiedy można było niemal dotknąć B-grupy przelatujacej na odcięciu przez szpaler kibiców, którzy wyznaczali trasę oesu?:(
Avatar użytkownika
HenriS12B
N2
 
Posty: 196
Dołączył(a): wtorek, 26 lut 2013, 10:37
Lokalizacja: na łuku za szczytem

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez andrew88 » wtorek, 11 kwi 2017, 19:54

W oczekiwaniu na godzinę 20:00 (spodziewaną publikację listy zgłoszeń), napiszę, że na liście powinien znaleźć się Robert Mąsior w 208 R2 (ma jechać wszystkie asfaltowe rundy RSMP) i Brzeziński, tak jak wspomniano ma się pojawić w DS3.
EDYCJA: Lista niestety bez rewelacji. Potwierdził się brak Rzeźnika, jeszcze kilku nazwisk brakuje, pojawiło się kilka nowych lub wracających do RSMP. Jest kilka rodzynków i kilka zaskakujących zmian samochodów. Liczyłem na coś więcej - choćby większą ilość zawodników w Open N. Dobrze, że są Kołtun i Kasperczyk, bo już wątpiłem w ich start.
Ostatnio edytowano wtorek, 11 kwi 2017, 20:24 przez andrew88, łącznie edytowano 1 raz
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez SOKÓŁ » wtorek, 11 kwi 2017, 20:12

SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez lapekrallyfoto » wtorek, 11 kwi 2017, 20:45

Ale co z Rzeznikiem? Przecież była prezentacja zespołu i d...
PRC Grupa Rajdowa
lapekrallyfoto
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): niedziela, 17 sty 2010, 12:20
Lokalizacja: Białystok

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez Honiclbr » wtorek, 11 kwi 2017, 20:46

Delikatnie mówiąc sponsor wystawił go do wiatru.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez piguła » wtorek, 11 kwi 2017, 21:14

sponsor?Rzeźnik zawsze jeździł za rodzinne pieniążki także ciężko mówić tu o prawdziwym sponsoringu.ale może byc coś na rzeczy, na fb na swoim profilu Rzeźnik zmienił zdjęcie profilowe 25.03, ten jego niby zespół Unique Cars Rally Team też tego samego dnia wrócił do starego profilowego ;) także może faktycznie coś się pocieli.
piguła
N3
 
Posty: 201
Dołączył(a): niedziela, 15 lip 2007, 10:38

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez iceman150 » wtorek, 11 kwi 2017, 21:22

Sytuacja z Unique Cars jest dla mnie jest troszkę dziwna, w zeszłym roku sponsorowali młody talent w RSMP - Tomka Szupryczyńskiego, w połowie sezonu cofnęli wsparcie bo ich logo zniknęło z jego auta nawet w imprezach amatorskich a on sam porzucił Evo na rzecz swojej starej Imprezy. Wtedy pojawili się jako sponsord Staniława Drabika - nie znam kierowcy. No i teraz te głośne zapowiedzi z Rzeźnikiem i nagle nic z tego.
Troszkę słabo to wygląda.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez T_1 » wtorek, 11 kwi 2017, 21:56

Przy okazji publikacji listy zgłoszeń Elmotu chciałbym się podzielić kilkoma spostrzeżeniami dotyczącymi kondycji polskich rajdów, a może i rajdów w ogóle.

Ciągle narzekamy na słabe listy zgłoszeń, brak sponsoringu, brak pieniędzy, brak możliwości rozwoju dla młodych zawodników. Szukając przyczyny tego stanu rzeczy rzuca się w oczy kilka faktów.

Fakt nr 1: Kosmiczne koszty tego sportu. Czy możliwe jest ich znaczące obniżenie? Nie sądzę. Niektórzy postulują takie pomysły jak zakaz 4x4, problem w tym, że wdrożenie takiego pomysłu zabije doszczętnie i tak słabą dla Janusza dziś widowiskowość tego sportu. Poza tym idąc tym tropem, po jakimś czasie okaże się, że R2 też jest za drogie i możemy w ogóle zakazać uzywania rajdówek w rajdach. Ten sport zawsze był jest i będzie drogi i nie tu moim zdaniem leży sedno problemu. Dowodem na to niech będzie fakt znakomitej kondycji polskich rajdów na przełomie wieków. WRC było wtedy tańsze? Zwłaszcza w odniesieniu do możliwości finansowych przeciętnego Kowalskiego?

Fakt nr 2: Współczesne auta rajdowe nie są tak widowiskowe dla "Januszy" jak auta z lat 90 czy z przełomu wieków. Mało jazdy bokami, a 300 KM nie robi na nikim wrażenia w sytuacji, gdy na drogach codziennie widujemy auta na papierze mocniejsze. Inaczej było w czasach, gdy w Polsce królowały Maluchy i Polonezy. Dlatego cieszy mnie pomysł na nowe mocniejsze WRC, które z założenia ma robić większe wrażenie audiowizualne. Jeśli ten sport ma utrzymać swój charakter, auta rajdowe muszą wyraźnie odróżniać się od tego co widzimy na drogach.

Fakt nr 3: Kibic na rajdzie jest dziś raczej intruzem niż gościem. Nie postuluję absolutnie powrotu do poziomu "zabezpieczenia" z czasów B grupy, gdy kibice zgromadzeni przy trasie wyznaczali tor jazdy, jednak w tym momencie ta panika i nagonka na bezpieczeństwo za wszelką cenę moim zdaniem poszła o krok za daleko. Jeśli dla typowego Janusza, do faktu nr 2 dorzucimy to, że idąc na rajd będzie niejednokrotnie zupełnie bezsensownie ganiany jak krowa po pastwisku, Janusz rezygnuje i wcale mu się nie dziwię. Moim zdaniem jest to fakt bardzo istotny w całej tej układance i ma spory wpływ na odbiór rajdów przez społeczeństwo. To Janusze muszą napędzać ten sport, tak samo jak napędzają każdy inny boks czy piłkę nożną. To dzięki ich zainteresowaniu pojawiają się media, a z nimi sponsorzy i pieniądze. Gdy są media i pieniądze, fakt nr 1 nie ma takiego znaczenia, jak w sytuacji, gdy kierowca za starty musi płacić z własnej kieszeni. Mam świadomość, że upraszczam temat, chcę tylko powiedzieć, że rajdy jako sport trudny w odbiorze, transmisji i zrozumieniu nie zyskają nowych zwolenników dzięki milionom zakazów i niedogodności. Może temat należałoby rozpatrywać z nieco głębszej perspektywy i zanegować ogólnie przyjęty paternalizm w dzisiejszym społeczeństwie tzn. oczekiwanie, że obywatela będzie się prowadzić za rękę w każdej sprawie. Ale to już temat na inne rozważania. Wniosek z tego wszystkiego jest taki, że warto pochylić się nad tym jak zachęcić przeciętnego Kowalskiego do weekendu z rajdami i takiej zachęty z pewnością nie będzie stanowić zakaz 4x4 lub możliwość oglądania rajdu z odległości kilometra od trasy OSu. Brutalna prawda jest taka, że Kajetanowicz zdobywa drugie z rzędu Mistrzostwo Europy i nikogo poza garstką fanatyków to nie interesuje, natomiast interesuje ludzi to jakiego żelu do depilacji używa dany zawodnik piłki kopanej. Taka karuzela medialna kręci się wokół innych sportów, a niewiele kręci się wokół rajdów i nie jest to dobre dla kondycji naszego ukochanego sportu.

Pozdrawiam serdecznie
T_1
N1
 
Posty: 54
Dołączył(a): czwartek, 23 mar 2017, 22:27

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez Mateos » wtorek, 11 kwi 2017, 23:09

Co to za punto Mularczyka?
Avatar użytkownika
Mateos
N2
 
Posty: 165
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2008, 13:14
Lokalizacja: Świątniki Górne

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez Hubertos » wtorek, 11 kwi 2017, 23:15

Napisałeś wszystko tak jak jest dokładnie, w sumie to zostało to na tym forum wielokrotnie przytoczone :). Prawda jest taka, że rajdy raczej nie przystają do pewnych standardów jakie posiadają inne dyscypliny sportu. W sumie to nigdy tych standardów nie posiadały, ale kiedyś auta robiły dużo większe wrażenie, stąd też dużo większe zainteresowanie wśród "mas".

Jest pewien problem, który bardziej zależy od samych rajdów samochodowych, a ściśle RSMP. Mało kto chce w tym cyklu startować, po części jest to dla mnie zrozumiałe. Organizatorzy nieprzychylni, brak konkretnych relacji, portali itd. Jest dużo gorzej niż np. 5-6 lat temu. Z ogromnym sentymentem wracam do relacji np. z sezonu 2009 z portalu rsmp.info. Co do istoty problemu, to polska czołówka nie potrafi się zebrać na RSMP. Wiadomo, że w tym cyklu mógłby jeździć Grzyb, Kuchar, Oleksowicz, czy Habaj i gwarantuję, że walka byłaby wtedy dużo ciekawsza.

Bardzo lubię rallycross, ale trochę nie rozumiem Kuchara w tym momencie, wpakował kasę w nowe auto i zespół, a prawda jest taka, że przy dobrych wiatrach to chyba tylko Gagacki mógłby go podgryźć gdzieś tam, więc dla Kuchara cel sportowy dosyć miałki jest. Wolałbym, żeby się woził w rajdach :). Grzyb się obraził, bo ktoś miał czelność zwrócić uwagę na jego niecne poczynania, jakoś mi go nie szkoda w tym momencie :D . Oleksowicz dał sobie spokój po tym jak już nie miał podejścia do czołówki, naprawdę szkoda że go nie ma. Habaj troszkę mnie zawodzi jak do tej pory w ERC, myślałem że będzie sobie radził troszkę lepiej.

Poza czołówką to brakuje też zaplecza, kiedyś było ono świetnie reprezentowane przez Puchar Citroena, czy Fiesty. Teraz jest kilka N4, czy Proto, których rywalizacja raczej nie emocjonuje.

Podsumowując, wydaje mi się, że polscy kierowcy dysponują odpowiednimi pieniędzmi, ale przez to że większość czołowych kierowców nie zbiera się na RSMP, to nie jest to prestiżowy cykl. Stąd mniejsze zainteresowanie mediów, czy kibiców. Walka w sezonie 2009, 2011, czy 2014 naprawdę mocno mnie elektryzowała, bo było sporo walki.
Avatar użytkownika
Hubertos
A6
 
Posty: 1867
Dołączył(a): czwartek, 16 kwi 2009, 18:01
Lokalizacja: Krosno

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez kuba_k » środa, 12 kwi 2017, 08:20

Dla mnie sporym problemem jest fakt, że współczesna motoryzacja oddala się od motorsportu.
Kilka-kilkanaście lat temu polskie rajdy stały na Astrach GSI i 206-kach.
Astrę GSI każdy mógł zbudować w garażu relatywnie niewielkim kosztem. A jak ktoś miał więcej do wydania, mógł sobie zrobić topową specyfikację z kłówką, profesjonalnym zawiasem itp.
Dzisiaj nikt nie weźmie do garażu Astry V i nie zacznie przerabiać jej na rajdówkę, bo się do tego średnio nadaje (pomijając już kwestię homologacji).

Wszystkie WRC mają silniki 1,6 T. Tylko, że żaden z ich cywilnych odpowiedników nie ma już takiego silnika (z turbo czy bez) w ofercie...

To połączenie między rajdami, a codziennością wydaje mi się bardzo ważne. Kiedyś widząc na ulicy cywilnego Lancera Evo, Imprezę, Deltę czy Coswortha, można było poczuć te rajdowe geny. To pobudzało wyobraźnie.
Dzisiaj patrząc np. na Fiestę ST widzisz fajne auto, ale ile osób dostrzeże w nim bezpośredni związek z R5 czy WRC? Focus RS jest kosmicznym samochodem, ale nie ma żadnego związku z motorsportem (pomijając RX) i nie ma takiej legendy jak Escort Cosworth.

To też oddala "Januszy" od rajdów. Bo pokazuje im się coś oderwanego od rzeczywistości, czego sobie nie potrafią przełożyć na swój świat.
Pozdrawiam
Kuba Kozal
kuba_k
N2
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 26 mar 2005, 01:49
Lokalizacja: Katowice

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez Mic_123 » środa, 12 kwi 2017, 08:45

Dlatego dobra inicjatywa wydaje sie HRSMP gdzie teoretycznie i praktycznie kazdy moze w garazu sobie taka furke zlozyc, jak za dobrych starych czasow lancera :D :D .
Juz stanowia 40% zalog zgloszonych do rajdu RSMP (23 zalogi na 57 pozostalych). Maja nawet Koordynatora i Sponsora co dobrze wrozy. Oby tylko na kolejne sezony nie "wsiąkli" w RSMP na zasadzie ze leca wszystkie rajdy RSMP "podpieci".
Mic_123
N3
 
Posty: 241
Dołączył(a): piątek, 12 kwi 2013, 15:07

Re: 45 Rajd Świdnicki Krause

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 12 kwi 2017, 09:27

Każdy początkujący kierowca chciał by, żeby klasa była tania, liczna, bez wyścigu zbrojeń w porównywalnych autach i najlepiej jeszcze ze sponsorem. Wymyślają potem jakieś stare Civiki, klasę Open N i inne cuda, zamiast wybrać to co najprostsze. Czemu nikt nie chce jeździć w klasie R1? Jest mi w stanie ktoś to wyjaśnić? Przecież budowa takiego auta to mniej niż 100 tys. Gdyby się dogadać w kilka osób to na pewno by można jeszcze koszty obniżyć. Hołowczyc dał radę zbudować terenową Dacie za 100 tys, w rajdach drogowych na pewno można dużo taniej. Podejrzewam, że łatwiej by było dogadać się z importerem czy nawet dealerem w przypadku startu w takiej klasie. Modele w aktualnej sprzedaży, tanie, popularne i nawet podobnej specyfikacji co cywil. Gdyby dołożyć do tego wymogi opon, jak w np w tanich klasach rallycross, to obniżyło by to dodatkowo koszty, wyrównało stawkę i zwiększyło widowiskowość. Zamiast Astry i 206-ki są teraz Fiesta czy Twingo. Do tego jak kierowca zbierze budżet to może niedużym kosztem zrobić upgrade do R2 i jeździć klasę wyżej.Wszystko to zbliżyło by rajdy do tych drogowych samochodów z którymi przez tyle lat rajdówki były wręcz nierozerwalne.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron