R/Historyk/Proto, co lepsze?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez WRX_STI » wtorek, 29 mar 2016, 21:58

viper napisał(a):
KiN napisał(a):Oj nie masz kompletnie pojęcia w jakim spec-u jest to auto i ile to kosztuje.
Auto generalnie jest w kazdym aspekcie droższe od DSa.

Tak 320 droższa niż ds. Historyk kontra auto dużo bardziej zaawansowane technologicznie i pod każdym względem bardziej skomplikowane.
Przekonaj mnie a nie opowiadaj jak wyglądają gruszki na wierzbie. Pod każdym tzn :?:


Zanim odpiszesz pomyśl ile to kosztuje :

BMW ma to zamontowane

- zawias Ohlins
- pływająca duża tarcza z heblem AP
- skrzynia sekwencyjna z prawdziwego zdarzenia
- silnik maxi

Citroen jest troszkę mniej skomplikowany - poza tym jest z turbo. Silnik wolnossący jest ciężej przebudować na duże moce niż turbo. Poza tym zrobić 230 z 180 w turbo to są dużo niższe koszty niż 300 z 150 w wolnym ssaku.
Obrazek
Avatar użytkownika
WRX_STI
A5
 
Posty: 643
Dołączył(a): poniedziałek, 21 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Tychy


Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Glaniu » wtorek, 29 mar 2016, 22:55

WRX_STI napisał(a):BMW ma to zamontowane

- zawias Ohlins
- pływająca duża tarcza z heblem AP
- skrzynia sekwencyjna z prawdziwego zdarzenia
- silnik maxi

Citroen jest troszkę mniej skomplikowany - poza tym jest z turbo. Silnik wolnossący jest ciężej przebudować na duże moce niż turbo. Poza tym zrobić 230 z 180 w turbo to są dużo niższe koszty niż 300 z 150 w wolnym ssaku.


Zgadza sie ,że BMW ma kawiorowe fanty, ale jednak to wszsytko ma Cytryna z niewiadomo jak wyszukana homologacją co czyni zapewne DS'a drozszym autem i to zapewne sporo od BMW
Glaniu
N3
 
Posty: 211
Dołączył(a): niedziela, 10 sty 2010, 18:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez WRX_STI » wtorek, 29 mar 2016, 23:09

Obrazek
Avatar użytkownika
WRX_STI
A5
 
Posty: 643
Dołączył(a): poniedziałek, 21 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Tychy

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » wtorek, 29 mar 2016, 23:11

WRX_STI napisał(a):
viper napisał(a):
KiN napisał(a):Oj nie masz kompletnie pojęcia w jakim spec-u jest to auto i ile to kosztuje.
Auto generalnie jest w kazdym aspekcie droższe od DSa.

Tak 320 droższa niż ds. Historyk kontra auto dużo bardziej zaawansowane technologicznie i pod każdym względem bardziej skomplikowane.
Przekonaj mnie a nie opowiadaj jak wyglądają gruszki na wierzbie. Pod każdym tzn :?:


Zanim odpiszesz pomyśl ile to kosztuje :

BMW ma to zamontowane

- zawias Ohlins
- pływająca duża tarcza z heblem AP
- skrzynia sekwencyjna z prawdziwego zdarzenia
- silnik maxi

Citroen jest troszkę mniej skomplikowany - poza tym jest z turbo. Silnik wolnossący jest ciężej przebudować na duże moce niż turbo. Poza tym zrobić 230 z 180 w turbo to są dużo niższe koszty niż 300 z 150 w wolnym ssaku.

No a nad czym tu myślec.
To sie wiele nie pomyliłem .
Załóżmy :
Ohlins 30 tys
Skrzynia 60 tys
Pływająca duża tarcza to strzelam 20 tys
Silnik dobra 20 tys niech będzie nawet 30 tys
Reszta to karoseria prawie za darmo bo baza auto seria a reszta to klatka i wyposażenie. Za 30 tys budowa załóżmy .
ceny niektórych elementów mniej więcej do lancera, albo subaru a co do BMW.


No i co tam więcej w tej BMW :lol: ma kosztować 80 tys euro ( prawie 350 tyś zł ) , chyba dla tych co budują zeby orżnąć tego co płaci :D
No wymieniłeś 4 najdroższe elementy z czego jeden to prawie połowa tej wartości
Kolego to złoty interes i nic tylko szukać takich frajerów którym takie BMW to sprzedasz. To jest koszt jezeli zlecasz budowę od a do z . Jezeli zrobisz to sam to jest tak jak powiedziałem max 120 tys . Pan stecu z proto przerzuca sie na te BMW bez dwóch zdań w takiej sytuacji :D i nie zawraca sobie wówczas głowy skomplikowana technologia lancera i cała trakcja tego proto wynalazku.

Citroen dzisiaj to spokojnie 300 tys złotych bez dwóch zdań i sam tego nie zrobisz bo kity zamawiasz w citroenie i na tym ta zabawa polega. To samo peugeot 208 r2 250 tyś. do sprawdzenia w każdej chwili, a przy pełnej rewizji bo jezeli o jednym mówimy w maxie to o drugim trzeba tak samo. To rewizja silnika i skrzyni w citroenie z pewnością nie będzie mała.

Moc to nie wszystko choć wiadomo ze w citroenie bierze sie ona z turbiny.

Popraw ceny jezeli sie pomyliłem, bo fakt wziąłem je z głowy na podstawie pewnych ogólnych doświadczeń, ale będziesz musiał grubo wymyślać zeby uzbierasz polowe tej kwoty z wspomnianych 80 tys euro.
A nie no cenę to sobie mozna wysmarować i 100 tys.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » wtorek, 29 mar 2016, 23:29

Pierwsze z wyszukiwarki, auto nawet starsze i smialo moge powiedziec ze wcale technologicznie nie duzo lepsze:

http://www.motorsport-sales.com/index.p ... ts_id=3898

Jezeli chodzi o powyzsze wyliczenie to:
- hamulec na przod to gora 10-12k pln
- Ohlins gora 35-40k pln
- nie wiem jaka tam siedzi skrzynia ale Sadev St75-14 to 11.000€ netto bez wszystkich gratow
- natomiast mysle ze silnik (opieram to o kosztach czesci ktore trzeba kupic) to moze byc ok 80.000 pln z calym osprzetem. Zeby nie bylo ze kwota z nieba to: sam wal prawie 3.000€, zestaw itb ok 3.000€, sam airbox na trabki 1.500€. Jak podliczyc wszystko lacznie z kompem, walkami, glowica, korbami, mechanika itp itd... to bedzie spora suma.

Nie mam pojecia kto i za ile robi bude dla BMW, ale przykladowo gola karoseria z klatks od Mattera to 17.100€ netto

Ponoc silnik do jednego clio z GSMP kosztowal ponad 60.000 pln ;)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez kaczmarek » środa, 30 mar 2016, 00:12

Viper zna się? Ciekawe na czym, chyba gumowych dzwonkach. Jak taki znawca to niech sprzeda mi topowe BMW, Clio Maxi, czy Octavie WRC za 150tys zł.
kaczmarek
N2
 
Posty: 173
Dołączył(a): sobota, 23 gru 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez WRX_STI » środa, 30 mar 2016, 00:15

Ja kupię Octavie Kit Car od Vipera - za max 150k - pewnie da radę.
Obrazek
Avatar użytkownika
WRX_STI
A5
 
Posty: 643
Dołączył(a): poniedziałek, 21 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Tychy

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez KiN » środa, 30 mar 2016, 06:36

viper napisał(a):To sie wiele nie pomyliłem .
Załóżmy :
Ohlins 30 tys
Skrzynia 60 tys
Pływająca duża tarcza to strzelam 20 tys
Silnik dobra 20 tys niech będzie nawet 30 tys
Reszta to karoseria prawie za darmo bo baza auto seria a reszta to klatka i wyposażenie. Za 30 tys budowa załóżmy .
ceny niektórych elementów mniej więcej do lancera, albo subaru a co do BMW.



WIęc siedzi tam Reiger więc ok 10 tys euro
Skrzynia Xtrac trudno powiedzieć ile
Hamulec ok 8 tys euro
Customowe wahacze itd
Silnik w takiej specyfikacji 40-50 tys euro
nie mówie o reszcie gratów
pooglądaj zdjęcia z toru w kielcach
karbonowe fotele Recaro itd.
KiN
N1
 
Posty: 67
Dołączył(a): środa, 13 lut 2008, 10:30

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez woocasch » środa, 30 mar 2016, 08:36

viper z całym szacunkiem , ale pomyśl dwa raz zanim coś napiszesz i powiedz mi dlaczego nie bierzesz jednej rzeczy pod uwagę. Takie BMW to jest jednostkowa "produkcja". OK, część elementów można wziąć z półki, np. skrzynia biegów czy zawias, ale wiele rzeczy trzeba zrobić pod specyficzne wymagania i/lub zamówić u producenta jednostkową produkcję. A jak powinieneś się orientować taka produkcja jest zawsze droższa niż nawet produkcja małoseryjna. I tu właśnie jest przewaga np. DS3 R3. Trochę ich w ciągu ostatnich lat pojawiło się na trasach rajdowych, więc można zaryzykować stwierdzenie, że jest to już niemal produkcja seryjna. Jest duży rynek wtórny, to też wpływa na cenę, dodatkowo serwisem tych samochodów zajmuje się wiele firm i założę się, że mają już to auto rozpracowane w 100%.
Biorąc to wszystko pod uwagę spokojnie można powiedzieć, że startowanie historykiem nie musi być tańsze niż startowanie czymś nowym, ale przy odpowiednim doborze starego auta fun powinien być większy :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez gregortest » środa, 30 mar 2016, 09:07

Ja ci mowię ze w wywiadzie wyraźnie było napisane co i za ile nawet płaci. Oczywiście mowa była o grubszych sprawach.
Najlepiej wogole nie podejmuj sie ze mną dyskusji i będzie spokój, bo co nie powiem ty masz zawsze problem, a na końcu i tak nie przyjmujesz argumentów. To BMW jest warte może 100 tys zł. ( mozna sie sprzeczać o 10%-20 % )z czego największy koszt to skrzynia i może zawias jak jest topowy. Ja nie licze nikomu tylko stwierdzam fakty, a ty to tylko potwierdziłeś podając ceny wiec kto za tego historyka da 80 tys euro jest nie spełnia rozumu albo na tyle bogaty ze nie ważne co kupuje i za ile.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
wiadomości oparte na wywiadach.....

Silnik dobra 20 tys niech będzie nawet 30 tys
Reszta to karoseria prawie za darmo bo baza auto seria a reszta to klatka i wyposażenie. Za 30 tys budowa załóżmy .
ceny niektórych elementów mniej więcej do lancera, albo subaru a co do BMW.

20- 30 tyś -- masz na myśli eu, bo chyba nie zł ????
Karoseria....- taakkk, - kupują ją na szrocie, po 1 zł za kg.

Popraw ceny jezeli sie pomyliłem, bo fakt wziąłem je z głowy na podstawie pewnych ogólnych doświadczeń, ale będziesz musiał grubo wymyślać zeby uzbierasz polowe tej kwoty z wspomnianych 80 tys euro.

Powiem tak.
Widać, że nie masz i nie miałeś styczności bezpośredniej z żadnym sportem samochodowym, na poziomie wyższym niż kjs.
Za 30 tyś zł to sobie możesz wystrugać silnik do is-a do szuter cup, albo wsmp.
A twoje ogólne doświadczenia są chyba z piaskownicy i dotyczą gry w kapsle.
Dodam, że sam blok do tej Bm-ki kosztuje nieco ponad 4500 eurasów.
I kwota za zrobienie takiego silnika to minimum 80 000 zł z gratami.
Dodaj sobie jeszcze ecumastera za 1000 eu, plus zbudowanie wiązek elektrycznych drugi tysiac.
A gdzie skrzynia 8- 11 eu, i dyfer- 6,5 eu ???
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » środa, 30 mar 2016, 12:54

gregortest napisał(a):I kwota za zrobienie takiego silnika to minimum 80 000 zł z gratami.

KiN napisał(a):Silnik w takiej specyfikacji 40-50 tys euro
Hamulec ok. 8 tys. euro

Bad-i napisał(a):
Jezeli chodzi o powyzsze wyliczenie to:
- hamulec na przod to gora 10-12k pln
Nie mam pojecia kto i za ile robi bude dla BMW, ale przykladowo gola karoseria z klatks od Mattera to 17.100€ netto

... I komu mam wierzyć :lol: . To chyba jasno przedstawia jakie wy macie pojęcie o kosztach tego samochodu. Pomijam nawet swoje zeby nie było.

Ale macie rozrzut. No wasza wiedza jest precyzyjna i z pewnością godna zaufania :D

Ludzie a kto komu każe robić identycznego kit kara w dobie dzisiejszej technologii. W samochodzie skrzynia i zawias to postawa. Kto mi każe budować budę za 17 tys euro netto. W dobie dzisiejszej technologii każda firma profesjonalnie budująca rajdówki zrobi taka budę BMW z klatka najwyższych lotów za 25 tyś z pocałowaniem w rękę i gwarantuje wam ze waga tej budy i wytrzymałość nie będzie odbiegała od w/w.
Oczywiście jak ktos chce robić samochód kolekcjonerski to koszty beda inne, ale dzisiaj do grupy open 2 wd jestem pewien ze 150 tys bez problemu starczy na takie BMW i z pewnością będzie konkurencyjne z w/w. Mozna dyskutować z mocą silnika bo powyżej pewnego etapu każdy koń jest droższy niż poprzedni.
Natomiast Chcąc mnie pouczać najpierw wypadało by samemu wiedzieć. Myśle ze pokazałem wyraźna różnice miedzy waszymi finansami. Teraz sie dogadajcie kto wsród was ma rację :lol: .

Natomiast wracając do auta chmielewskiego. Zakładając ze cena 80 tys euro jest realne pomijam wiedzę kogokolwiek w tej dyskusji to marketingowo wole proto i z pewnością to BMW po chwilowym zachwycie wróci w normalne szeregi a zachwyt poślizgiem będzie na poziomie m3 tylko wielokrotnie droższy. Teraz zobaczymy czy miejsca i awaryjność beda na poziomie ds którym jeździł, bo skarbonkę nie dojeżdżająca do mety nie problem zrobić , zeby nie skończył na poziomie zeszłego clio maxi.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez żółtodziób » środa, 30 mar 2016, 15:58

viper - nie bierzesz jednego pod uwagę. Rozwinięcie "Będziesz Miał Wydatki" nie wzięło się z powietrza. Samochód tej marki albo robisz full pro i wtedy tanio nie będzie, albo będziesz miał raczej kiepściutkie auto, nadające się do zawodów niskiej rangi. Pewnie, budę można zrobić gdziekolwiek, ale cała reszta to już są albo poważne koszty, albo drut. Niemal cokolwiek zostanie tam seryjnego lub seryjnego modyfikowanego metodą chałupniczą to możesz mieć pewność,że będzie się psuć i to w dość szybkim tempie w warunkach wymagających zawodów. Druga sprawa, że taka stara BMka pasuje do rajdów jak wół do karety. To że ma tylny napęd i fajny silnik to fakt, ale mimo że wygląda na zwarte i zwinne to takie nie jest. To mit, przesąd. Wyważenie tej bryki też wcale nie jest takie dobre jak wieść gminna niesie. Raz, że od przednionapędowej konkurencji jest wyraźnie cięższe. W zasadzie 2-litrówka waży podobnie co Evo VI RS, w którym o wiele cięższe jest przeniesienie napędu. Celowo porównuję do Evo, ponieważ na tle współczesnych wozów 1250 kg to może się wydawać nie aż tak dużo. Tak, ale buda takiego starego BMW jest o wiele bardziej "papierowa" i jeśli myślimy o startowaniu czymś takim w rajdach trzeba ją porządnie obspawać. Nawet nie dlatego, że się złoży w trakcie wypadku, ale dlatego, że niektóre mocowania potrafią się urywać nawet w cywilnej eksploatacji. Druga kwestia to rozkład masy - w odróżnieniu od np Alfy 75 na przykład skrzynia biegów jest umieszczona z przodu, przez co wbrew pozorom ryje nosem w zakrętach. Podobnie zresztą jak robią to Audi, które nie wiedzieć czemu uchodzą za wozy o sportowym zacięciu. Owszem, daje się zrobić fajne auta z tylnym napędem bez układu transaxle, ale to były jakieś małe "zadziory" z lekkimi silnikami w rodzaju AE86 czy MX5. Taki grzmot jak E36 wcale nie jeździ tak fajnie jak się wydaje tym, którzy nigdy tego nie prowadzili, lub też nie prowadzili niczego co naprawdę ma sportowe zacięcie. Owszem, na tle jakiegoś tapczanu typu Peugeot 405 albo Renault Laguna może się wydawać fantastyczny w zakrętach, ale mniejsze, lżejsze i bardziej dynamiczne FWD nawet z tamtych lat stanowią znacznie lepszą propozycję. Też ryją nosem, ale ze względu na przedni napęd nie zamiatają dupskiem na wyjściach z agrafek tracąc czas, zazwyczaj też są całe lżejsze, co przekłada się na lepszą prędkość w zakrętach. Bez sensu. Dlatego właśnie mimo zachwytów małolatów w całym necie do profesjonalnego rajdowania tym wynalazkiem niewielu się pali, wybierają mniej efekciarskie i czasem droższe, ale za to nowe, ale za to profesjonalnie przygotowane auta. One też są ciężkie, ale nadrabiają technologią. Mają lepsze zawieszenia, środek kombinuje się jak im obniżyć środek ciężkości, w związku z czym to i tak zupełnie inaczej jedzie. Do takich trupów nikt się nie bawi w opracowywanie drogich zawieszeń, bo i tak mało kto to kupi. Owszem, można kupić do tego dobre amory, ale to i tak będzie co innego niż dedykowane rozwiązanie opracowane przez ośrodek badawczy producenta wozu. Buma może się sprawdzić na poziomie zawodów niższej rangi, gdzie wozy z reguły są słabo przygotowane, dystanse krótsze i jest spory rozrzut w umiejętnościach kierowców, ale na poziomie mistrzostw krajowych to raczej dla zwały albo dla idei się tym jeździ. Ludzie, którzy mieli z tymi wozami więcej praktyki pewnie będą w stanie napisać o wiele więcej na ten temat. Myślę, że choć chłopaki tylko domyślają się niektórych kosztów budowy takiego BMW to jestem przekonany,że gdyby chcieć takie auto na porządnie przystosować do rajdów to by spokojnie pękł budżet jaki jest potrzebny na zakup DS3 R3. Tak jak pisał woocasch - do tego nie ma gotowych rozwiązań, są tylko garażowe druty. Chcąc zrobić coś porządnie to po pierwsze musisz wydać masę kasy na szpeje, a po drugie masę kasy na nietrafione szpeje.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » środa, 30 mar 2016, 17:12

No i właśnie o to mi chodzi. Po co Chmielewski miałby wydawać grube setki tysięcy zakładając ze auto będzie z góry na straconej pozycji z nowszymi technologiami wiedząc ze nie musi sie trzymać homologacji. Dla niego zawsze liczył sie wynik ze względu na sponsorów. Uważam ze rezygnacja z citroena nie jest przypadkowa tzn. Chodzi o kasę. Do tej pory miał dwóch strategicznych sponsorów. Wejdź na citroena i zobacz teraz jak to wyglada. Tak sie nie traktuje strategicznych sponsorów, którzy do tej pory wiedli prym finansowy ( wizualny ), dlatego nie wierze zeby ten samochód był droższy od ds. , choć nikt z nas nie wie w jakiej jest specyfikacji. Może wkrótce ujawni dane to sie dowiemy. myśle ze do 200 km nie wymaga to rownież jakiś kosmicznych nakładów. Sekwencyjna skrzynia i zawias to standard jezeli chcesz w miarę szybko podróżować i dzisiaj koszty są na podobnym poziomie bo nawet do subaru są sekwencyjne skrzynie za 60 tys. To jest tak jak z komputerem mimo ze dzisiaj komputer jest tańszy niż x lat temu to jest lepszy. Natomiast budowa oryginału typu mégane maxi czy audi s1 co do śrubki to jest zupełnie inna bajka. To moja opinia dlaczego sadze ze to auto nie jest żadnym kosmicznym finansowym wynalazkiem, a sekwencja i zawias nawet raigera o niczym nie świadczy, bo to podstawa i jednocześnie największy krok zeby poprawić i najbardziej wykorzystać każdy samochód. Pomijam fakt ze to nawet dzisiaj najdroższe elementy każdej dzisiejszej współczesnej rajdówki nie tylko hr. Jezeli ten samochód byłby na finansowym poziomie jakim mówicie to stawiam ze chmielu idzie w proto po tym jak był zachwycony r5 4x4 ( choć oczywiście proto to nie r5 )bo to mu gwarantuje pierwsza nawet 5 generalki z jego doświadczeniem. Ta bmka to wynalazek, który do facto ma być widowiskowy, bo cofać sie do r2 to bez sens a na proto go nie stać, a jak nie mozna iść w szybkość bo za drogo to sie idzie w widowiskowość
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez rundi » środa, 30 mar 2016, 18:21

Miałem nic nie pisać ale już nie mogę czytać tych bzdur ( w większości) na temat BMW Janka.
Auto było wystawione za 85 tys. EURO ( druga karoseria z kilkoma elementami jest wystawiona za 25 tys. E ). Było budowane przez kilka lat - między innymi kilka razy zmieniane zawieszenie - kto się zna ten wie co to REIGER. Waży lekko ponad tonę. Rozkład masy ma prawie 50/50. Moc około 290 KM, silnik praktycznie wyścigowy BMW Motorsport - kręci 9 tys obrotów, skrzynia sekwencyjna Xtrac.
Jest to absolutny cukierek z przebiegiem około 300 km.
Czytam tu kilku teoretyków i mam do was prośbę - jeśli lubicie rajdy to zróbcie coś dla nich i powiększcie trochę wiedzę na ich temat :) - kilku startujących kolegów od czasu do czasu coś tu napisze a wy dalej swoje :)
Ps. Uprzedzam pytanie - tak widziałem na żywo to BMW.
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » środa, 30 mar 2016, 18:55

rundi napisał(a):Miałem nic nie pisać ale już nie mogę czytać tych bzdur ( w większości) na temat BMW Janka.
Auto było wystawione za 85 tys. EURO ( druga karoseria z kilkoma elementami jest wystawiona za 25 tys. E ). Było budowane przez kilka lat - między innymi kilka razy zmieniane zawieszenie - kto się zna ten wie co to REIGER. Waży lekko ponad tonę. Rozkład masy ma prawie 50/50. Moc około 290 KM, silnik praktycznie wyścigowy BMW Motorsport - kręci 9 tys obrotów, skrzynia sekwencyjna Xtrac.
Jest to absolutny cukierek z przebiegiem około 300 km.
Czytam tu kilku teoretyków i mam do was prośbę - jeśli lubicie rajdy to zróbcie coś dla nich i powiększcie trochę wiedzę na ich temat :) - kilku startujących kolegów od czasu do czasu coś tu napisze a wy dalej swoje :)
Ps. Uprzedzam pytanie - tak widziałem na żywo to BMW.

No właśnie powiększamy.
Trzeba było napisac to od razu a nie udawać teraz mądrali i krytykować kto co i jak, albo wogole nic nie pisać i zostawić temat domysłom.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości