R/Historyk/Proto, co lepsze?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez krzysiek_swrt » sobota, 2 kwi 2016, 10:36

Wątpię czy by dało rade przynajmniej zawieszeniowo,ale gdybym miał do wyboru brałbym Karolinkę wrc
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna


Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez viper » sobota, 2 kwi 2016, 17:07

Szeszkin napisał(a):Nie wnikam w wasze kłótnie,ale dobra Corolla WRC w ostatnim specu dało by radę wielu nowszym pojazdom w waszych rozważaniach,co lepsze 8)

Tak tylko trzeba by mieć budżet który podejrzewam bedzie wyższy niz proto i bmka razem wzięte :D . No ale pomarzyć wolno.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez Diwados1 » sobota, 2 kwi 2016, 21:14

Tak sie przygladam wypowiedziom tak na prawde co dziennie i mimo, ze z paroma sprawami zgodze sie z Panem/Pania viper, tak w temacie kosztow starego wrc & dzisiejszy wynalazek Chmielewskiego czy tam proto zgodzic sie nie moge, oczywiscie uwazam, ze panowie ktorzy chca sie scigac i miec frajde z jazdy powinni wlasnie wziac sie za stare WRC ktore warzalo, ryczalo i crzeszczalo (celowo z bledem zeby mi tu z wypominaniem nie wyskoczyli), i wtedy by byla wielka frajdy i dla chlopakow z jazdy i dla nas kibicow. Wielki szacunek dla Pana Chmielewskiego, ze zdecydowal sie na takie egzotyczne jak na Polskie standardy wynalazki ale zyczyl bym sobie i Wam koledzy zeby bylo wiecej takich Kucharow ktory pierwszy majac kase siegnal po wynalazek w stylu A grupowego Lancera i teraz Chmielewskiego. A teraz noech mnie komentuja bo az jestem ciekaw jak nigdy :). Pozdrawiam
Diwados1
 
Posty: 41
Dołączył(a): sobota, 29 sie 2015, 10:55

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez żółtodziób » sobota, 2 kwi 2016, 22:52

Dla mnie różnorodność oznacza normalność. Ludzie startują GTkami, historykami, nie dlatego że takie wozy dają większą szansę na super wynik tylko dlatego że tak chcą. Jest kasa dla tych którzy cisną na tytuły i ci oczywiście jeżdżą tym co jedynie-słuszne, ale jest też kasa dla tych, którzy nie mają takiego ciśnienia, dla których liczy się fun. Czasem nawet oni robią jakieś godne uwagi wyniki. A u nas - u nas nie ma kasy nawet dla tych pierwszych. Fajnie, że pojawi się u nas takie auto, ale tak jak chciałbym wierzyć, że wraca do nas normalność tak jakoś nie potrafię. Z drugiej strony - tym bardziej może warto się cieszyć,że ktoś nie sprawił sobie kolejnej R-ki albo kolejnego Proto tylko coś znacznie bardziej odjechanego.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez viper » niedziela, 3 kwi 2016, 00:15

Diwados1 napisał(a):Tak sie przygladam wypowiedziom tak na prawde co dziennie i mimo, ze z paroma sprawami zgodze sie z Panem/Pania viper, tak w temacie kosztow starego wrc & dzisiejszy wynalazek Chmielewskiego czy tam proto zgodzic sie nie moge, oczywiscie uwazam, ze panowie ktorzy chca sie scigac i miec frajde z jazdy powinni wlasnie wziac sie za stare WRC ktore warzalo, ryczalo i crzeszczalo (celowo z bledem zeby mi tu z wypominaniem nie wyskoczyli), i wtedy by byla wielka frajdy i dla chlopakow z jazdy i dla nas kibicow. Wielki szacunek dla Pana Chmielewskiego, ze zdecydowal sie na takie egzotyczne jak na Polskie standardy wynalazki ale zyczyl bym sobie i Wam koledzy zeby bylo wiecej takich Kucharow ktory pierwszy majac kase siegnal po wynalazek w stylu A grupowego Lancera i teraz Chmielewskiego. A teraz noech mnie komentuja bo az jestem ciekaw jak nigdy :). Pozdrawiam

Za to ja sie z tobą zgadzam. Ba wbrew pozorom im starszy " glut " tym większe wrażenia mimo iż wbrew pozorom czasy na mecie słabsze... pytanie jednak jest zawsze takie samo. Nie ważne czym jeździe tylko ważne ile masz siana. Jak jeździsz za swoje i cie stać na wrc corollę to wynik nie ma znaczenia. Natomiast jak masz sponsorów to wynik może mieć znaczenie i niestety dla widowiskowości ds dla sponsorów może bardzie mieć znaczeni stare BMW. Kosztów wrc oczywiście nie znam i nie zamierzam polemizować ze wiem co i jak, ale biorąc pod uwagę koszty wrc z lat 90 czy początek 00 a koszty uwczesanego BMW to inny świat finansowy.

Patrząc dzisiaj po wynikach BMW w memoriale nadal podtrzymuje ze BMW w rsmp cudów nie ugra.
Ostatnio edytowano niedziela, 3 kwi 2016, 00:56 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez Zoe » niedziela, 3 kwi 2016, 00:34

Co jak co, ale występem BMW Janka jestem zawiedziony :/

Nie wiem, może auto coś nie grało, bo Janek zapoznania robił cywilnym DS, może nie zdążył się wjeździć, może był zbyt spięty...

Niemniej trzymam kciuki, żeby reszta sezonu była pomyślna i obfitowała w wyniki. Chciałbym, żeby pojawiło się więcej tak cudacznych rajdówek.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez ryjas » niedziela, 3 kwi 2016, 10:18

Czasy trudno do końca porównać, bo cała czołówka jedzie Lancerami o mocy podejrzewam ok. 400 KM (nie wiem na ile dłubane sa w tym roku). Proto to tez Lancery.
Troche szkoda, że czasy sa gorsze niż cytryny C2, ale być może na kostce auto nie jedzie jak trzeba. Potrzeba pewnie czasu na zebranie odpowiednich doświadczeń i odpowiednie ustawienie auta.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez Mateos » niedziela, 3 kwi 2016, 13:33

Zoe napisał(a):Co jak co, ale występem BMW Janka jestem zawiedziony :/

Nie wiem, może auto coś nie grało, bo Janek zapoznania robił cywilnym DS, może nie zdążył się wjeździć, może był zbyt spięty...

Niemniej trzymam kciuki, żeby reszta sezonu była pomyślna i obfitowała w wyniki. Chciałbym, żeby pojawiło się więcej tak cudacznych rajdówek.


Odniosłem takie samo wrażenie, nie odpycha się to BMW jakoś strasznie.
Malowanie moim zdaniem zupełnie nie pasuje do tego auta, zbyt współczesne jak na klasyczną linię compacta.
Avatar użytkownika
Mateos
N2
 
Posty: 165
Dołączył(a): niedziela, 16 lis 2008, 13:14
Lokalizacja: Świątniki Górne

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez krzysiek_swrt » niedziela, 3 kwi 2016, 19:03

A jaki kierowca w pl potrafi wsiąść w auto bez masy kilometrów i zrobić top wynik bo ja nie kojaże ,no może Habaj i Colin ale to może więc dajcie mu troche czasu bo taki kjs nie jest miarodajny.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez Mariusz » niedziela, 3 kwi 2016, 19:49

Do tego jeszcze trzeba brać pod uwagę, że technika jazdy rwd jest właściwie inna niż samochodzikiem z napędem na przód. Trzeba więc trochę doświadczenia, żeby tą moc z tyłu umiejętnie wykorzystać.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez menson » poniedziałek, 4 kwi 2016, 08:40

Janek temu tak jechał bo uczył się samochodu i nawet go nie kręcił do połowy obrotów. To jest nowy samochód funkiel nówka, można było podejść i zobaczyć na memoriale z bliska (kibiców było przy jego serwisie najwiecej ). Jeżdże kilkanaście lat na rajdy i takiego czegoś jeszcze nie widziałem jak ten samochód jest zbudowany. Jak na Świdnicy będzie sucho to może być ciekawie
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez versus » poniedziałek, 4 kwi 2016, 10:32

Malowanie też mi nie leży, można było z tego zrobić coś podkreślającego charakter i wiek samochodu. Oklejenia typu "szarpanego", "drapanego" i "plamiastego" go pozbawiają.

Pomijając powiązania biznesowe, które mają największy wpływ na nazwy firm pojawiających się na samochodach, sponsorom nie powinno zależeć na wyniku, bo poza zwycięstwem w klasyfikacji generalnej nie ma on znaczenia. Logicznie rzecz biorąc nietypowy, rasowy samochód w rękach szybkiego kierowcy powinien otwierać więcej drzwi niż cokolwiek z grupy R - ilość rozmów na temat BMW o tym świadczy.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez ryjas » poniedziałek, 4 kwi 2016, 10:50

Dało się zauważyć, że mocy z dołu to własciwie nie ma ta beta. Trochę jak z autami S2000. Ciekawe auto bo brzmi jak S1600, mocy ma jak S2000 a napęd realizowany wyłącznie na jedną oś. Zobaczymy co pokaże na rajdach. Na filmikach z memoriału prezentuje się super.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez viper » poniedziałek, 4 kwi 2016, 12:31

Tak oglądałem to auto po filmikach z memoriału i bardzo cieżko bedzie nim cos ograć. Boków fogole nie widać bo jak nie ma dołu to i nie ma momentu obrotowego jak w m3. Żadna rewelacja. Jak bym nie wiedzidzial ze to napęd na tył to trzeba dobrze sie wpatrzyć ze takie momenty wychwycić. Widac ze Chmielewski nie chce jeździć zbytnio bokami tylko na czas. Tutaj było dość szeroko ale na prawdziwym wąskim i nie równym oesie bedzie dużo trudniej. Zainteresowanie było, bo kazda nowa zabawka wzbudza zainteresowanie. Minie kilka rajdów i ludzie zaczną patrzeć na wyniki a nie jak auto wyglada. Wygląd to kwestia gustu a o gustach sie nie dyskutuje :D .
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: R/Historyk/Proto, co lepsze?

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 4 kwi 2016, 16:54

Viper, a kto Ci powiedział,że nie ma momentu z dołu? Dowiedz się cośkolwiek o tym silniku najpierw. Silnik może i jest wysokoobrotowy, ale przy tak lekkim wozie nie jest potrzebny pierdylion niutków żeby można było tym zawijać boki. Poza tym na 99,99% i tak ma to więcej niutków na dole niż seria, to że największa moc przypada na górny zakres to nie znaczy,że nie ma jej na dole. Zresztą nie będę się pastwił - zapodaj sobie temat na YT i obejrzyj sobie jak ta buma się kręci wokół beczki i w ogóle jak czasem stawia ją bokiem.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości