Rajd Kaszub 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 2 maja 2015, 10:50

Zmiany nie mają dla kibicow znaczenia? Hmm tylko czemu już nie oglądamy już na krajowych os-ach tak wielu dobrych kierowcow? Bo nie opłaca im się jezdzic na tak krotkie i powtarzalne rajdy. Wolą startowac za granicą. Jeszcze rok temu RSMP przyciągało zawodnikow zza granicy choc i tak nie wielu. A teraz? I wy uważacie że dla kibicow nic się nie zmieniło? Przecież już po pierwszej rundzie mistrostw było dużo narzekania że nie ma dobrych kierowcow i mało kto pojechał grubo. Do tego doprowadziły własnie zmiany regulaminu- lepsi uciekają.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź


Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez krzysiek_swrt » sobota, 2 maja 2015, 11:28

lepsi uciekają bo swoje w kraju już zrobili a jak tłukli po kilka sezonów w kraju to był płacz że powinni iść za granicę więc poszli to jest płacz że poszli tak czy inaczej Polakowi nie dogodzisz.A tegoroczny świdnicki był jednym z najciekawszych od kilku sezonów jaki widziałem pod względem walki nie było aż tyle cieniowania co w zeszłych latach.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Kramar » sobota, 2 maja 2015, 15:40

ZbyszekChaosu napisał(a):Hmm tylko czemu już nie oglądamy już na krajowych os-ach tak wielu dobrych kierowcow? Bo nie opłaca im się jezdzic na tak krotkie i powtarzalne rajdy. Wolą startowac za granicą.


A kogo konkretnie zabrakło z powodu skrócenia rajdów?

Jeszcze jedno, z perspektywy zawodnika.
Rok temu na Rajdzie Świdnickim miałem masę wolnego czasu (czyli zmarnowanego).
W tym roku było niemal idealnie, żadnej gonitwy a przy tym czasu na nudę też nie było.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 2 maja 2015, 17:52

SPRT woli z Litwinem jeździć za granicą, Bryan też coraz rzadziej u nas jeździ (w zasadzie tylko Rajd Polski), Szeja woli uczyć się czterołapa w Czechach, Chuchała woli latać ośką w Europie, może Włoch się wypowie czemu z Tomaszczykiem wolą startować za Odrą? Sołowow już dawno odpuścił sobie RSMP i wcale mu się nie dziwię- przez dwie rundy WRC ma tyle km os-owych co w RSMP przez rok (budżet pewnie podobny), Łukasz Pieniążek po wygraniu mistrzostw śląska od razu myśli o ERC, Daniel Żarna woli śmigać w Litwie, Hubert Ptaszek bardzo szybko przeskoczył do WRC. Można tak wymieniać jeszcze wiele nazwisk. Kiedyś jak ktoś dobry (Hołek, Kuzaj, Kuchar) szedł wyżej to jednak krajowego podwórka całkowicie nie odpuszczał. Była wtedy u nas mocna liga i każdy kierowca chciał pokazać konkurencji, że nadal jest mocny. Dzisiaj wielu zawodników chce tylko zdobyć licencję i ogarnąć jakieś auto a potem wyjechać za granicę bo u nas nie widzą sensu aby jeździć, z różnych powodów.
Tylu naszych wyjeżdża za granicę (i to nie tylko do ERC i WRC) a jakoś nie widać aby inni kierowcy przyjeżdżali do nas. Jak tak dalej pójdzie to nawet Słowacja będzie miała mocniejszą ligę bo auta już mają mocniejsze a poziom kierowców jest zbliżony. Tym którzy myślą, że to nic złego przypomnę tylko że w Słowacji mieszka tyle ludzi co w województwie Śląskim...
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Motulski » sobota, 2 maja 2015, 18:53

Zobacz ZbyszekChaosu...
SPRT już wcześniej wspominali, że na rynku Polskim już się pokazali, więc teraz pora wypłynąć na szersze wody i pokazać się w Europie ( taka polityka ). Bouffier nie startuje w naszych mistrzostwach, bo nie ma na nie sponsora. Wcześniej był kierowcą PSP, potem sponsorowany przez MALKOLM i śmigał. Potem ich nie było to nie śmigał. Zaprzestał startów przed zmianą przepisów ( a tak się składa, że w dalszej części sezonu może powrócić ), Szeja...woli startować w gotowym podstawionym zespole ze sponsorami, w aucie 4x4 niż tłuc się kolejny sezon w RSMP ośką. Czy to nie oczywiste ? Chuchała sam stwierdził, że w Polsce osiągnął już wszystko ( chyba coś więcej niż mistrza Polski w generalce wyjeździć się nie da u Nas ;) ) i kolejny sezon w RSMP jest już nierozwojowy dlatego wybrał ośkę w ERC ;) Tomaszczyk, wolą za Odrą bo koszta są podobne jak nie troszke mniejsze w porównaniu do RSMP, a jadą super puchar ( gdzie u Nas takiego nie ma ), a już nie wspomnę jakie są nagrody za zwycięstwo w nim ;) Jak widać Sołowow wziął się za prowadzenie stajni i RSMP odpuścił już sporo przed zmianami, więc one na pewno nie były przyczyną. Pieniążek...jest opcja i są pieniądze na starty w ERC i RSMP to z niej korzysta ! Żarna...może woli szutry gdzie u nas w RSMP ich nie ma. Ptaszek...Ojciec Ptaszka od początku kariery juniora mowił, że widzi syna w WRC, więc tam jest ;) Sorki, ale użyłeś takich argumentów, takich kierowców którzy starty za granicą nie uzależnili od zmian regulaminowych i od skróceniu rajdów w RSMP.

Pamiętaj, że te zmiany są robione pod mniej zamożnych, a nie pod tych z budżetem ! A powiedz po co ktoś zza granicy ma do Nas wpaść ? U Nas nie ma nawet sensownego markowego pucharu jak np Opel Adam Cup ? Do czego mają przyjechać ? Ok, Ci Polacy w ERC niech śmigają, bo to ERC, duża seria, powiedzmy medialna, ich wybór, ale pozostali ? Albo śmigają za granicą głównie dla rajdów szutrowych na wschodzie, albo śmigają u naszych sąsiadów, bo...mają taki układ sponsorski, więc mieli do wyboru, albo pewne starty za granicą, albo powiedzmy siedzenie na d... w PL.
Myślę, że nasza czołówka w RSMP nie jest taka słaba, chłopacy są naprawdę szybcy ! A Słowacy ? To że mają silniejsze auta to nie znaczy, ze mają silniejszą ligę ;) Grzyb to pokazuje ;)

A co do dawnych startów naszej czołówki za granicą i równocześnie w RSMP - a może kiedyś były inne czasy, sponsorzy... ;)
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Kramar » sobota, 2 maja 2015, 19:12

@Motulski +1

Stać Cie na Malediwy to nie jedziesz na wakacje do Łeby.

Ja nie znam ani jednego zawodnika, który zrezygnował ze startów ze względu na nowe regulaminy.
Nie znam oczywiście wszystkich, nie twierdze, że nie ma takich przypadków.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 2 maja 2015, 20:48

Chyba nikt nie powiedział, że startuje za granicą bo nasze rajdy są krótsze za to wielu zawodników wyjeżdża bo mają tam ciekawsze opcje. Czemu u nas nie można dla nich zorganizować czegoś równie ciekawego? Odnośnie tych co przestali startować już wcześniej to nie sądzę aby zmniejszenie km OS-owych z powrotem ich przyciągnęło ;) Owszem skrócenie rajdów przyciągnie więcej zawodników początkujących i z mniejszymi budżetami ale jak się równa w dół to poziom zaczyna spadać. Uzdrowienie naszych rajdów powinno polegać na zwiększeniu frekwencji zarówno w pierwszej jak i w drugiej lidze a nie wrzucanie wszystkich do jednego wora. Znając życie za kilka sezonów okręgówki zajmą miejsce dawnego pucharu a super KJS-y miejsce okręgówek. Tylko te główne mistrzostwa takie trochę liche zostaną i będziemy mieli takie sprinty jak Rajd Kaszub, 3 osy + KJS na placu i to wszystko x2.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Glitol » sobota, 2 maja 2015, 21:30

Motulski: tekst, że nasza liga nie jest słaba bo Grzyb coś tam. Sorki, ale skoro Nivette leczy czołówkę 1 raz w R5 to wszysto mówi
Ozdoba polskich dróg - pijany chłop w rowie przykryty rowerem
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Motulski » sobota, 2 maja 2015, 22:03

Porównywałem ją do Słowackiej, a z nią blado nie wypada :wink: A tak w ogóle podaj mi kraj gdzie jest mega silna liga ? Bo nazywanie ligi "silną" gdzie są pojedyncze jednostki, a za nimi długo długo nic jest troszkę na wyrost. My nie mamy TOP drivera który winduje poziom w czołówce, bo uciekł do ERC, ale za to mamy kilku solidnych i niewolnych driverów w czołówce o podobnym poziomie, którzy tłuką się ze sobą na sekundy aż miło ;) Wolę to niż jak w co niektórych krajach zawodnika na pierwszym miejscu z kilkuminutową przewagą nad kolejnym i z góry wiadomym wynikiem ;) Asy ( i pieniądze ) są w WRC i ERC. Porównywanie ma sens, ale tylko z ligami innych krajów.
W czubie nie jesteśmy, ale troche optymizmu. Wierzę w tempo naszych lokalnych typu Habaj, Grzyb czy Nivette, a po drugie ten ostatni to znikąd się nie wziął, prawda ?

Nie odbiegając od tematu, kiedy mapy Gdańskiej rundy ?
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Kramar » niedziela, 3 maja 2015, 00:24

Z góry proszę, wybaczcie napastliwy ton wypowiedzi. Po prostu nie wytrzymuje.

Wiecznie źle.

Może to nie liga słaba, tylko Filip wyjątkowo szybki?

I szerzej.
„Patrz jak zamula, nie ma co ogladać.”
Albo:
„Po****ny, zaraz przywali i sie zabije.”

No to jak jechać panie premierze?

Dalej:
„Lista na Mistrzostwa polski liczy 30 załóg? No śmiech na Sali”
A teraz jak lista jest wręcz imponująca to znalazła się inna ofiara. Mało oesów.
No nic tylko zanotować w pamiętniku „żal me serce rozdziera...”
A co było robić? Połączenie MP i RPP było nieuniknione tak bardzo, jak sztuczny był podział między tymi ligami. Prędzej czy później dojść do tego musiało i dobrze, że stało się to raczej prędzej.
Ilu z RPP by odpadło, gdyby wydłużono im zawody o 100km, do takiego fajnego poziomu 180km oesowych? Ja też bym chciał jechać 180km, ale rozumiem dlaczego jest tylko 130.

Dalej.
Kto, przed opublikowaniem regulaminów, wierzył, że grupa OPEN będzie klasyfikowana w generalce?
Ten cholerny PZM znowu nas zaskoczył.

I coś z cyklu „takie rzeczy tylko w Polsce”

Wspomniany Pan Żarna z Panem Włochem, najpierw lecą Oesem kilka kilometrów nie schodząc poniżej 130km/h a potem Łukasz mało co nie obrywa urwanym GPSem w twarz.
„Możliwe tylko w Polsce”

Na Valasce kierownik Oesu zaspał/zapił. Oes odwołany. „Takie rzeczy tylko w Polsce”

Ponoć Austria:
http://rajdy.autoklub.pl/news/awantura-o-paliwo,60964
No gdzie tam, „takie rzeczy tylko w Polsce.”

Pamiętacie jak RSMP pojechało do Czech na Bohemie?
A pamiętacie jak czeski sędzia kazał odpalić szlifierki kątowe, bo mu się klatki nie spodobały?
U nas jeździły, bo rozsądek zwyciężył nad regulaminem.

Tegoroczny Rajd Presov, trwający jeszcze długi weekend. Odbiór administracyjny trwał 1,5h. U nas 10 minut.

A gdyby którykolwiek z organizatorów uraczył nas stroną rajdu i mapkami jakie są standardem w Norwegii, niechybnie spłonął by na stosie.

Dużo optymizmu wszystkim życzę. Nie jest u nas tak źle jak niektórym się wydaje.
Tomasz Kramarczyk

P.S.
Proszę mi tu na czerwoni nie kreślić
Bo mi się ledwo zaleczone traumy po odbiorach klasówek w podstawówce odezwą.
Już więcej nie będę.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Marek Kisiel » niedziela, 3 maja 2015, 01:12

Głos rozsądku i to ze strony zawodnika podparty argumentami i przykładami. Brawo Tomek tak jak jeździsz - miałem okazję na Świdnickim obejrzeć jeden oes szedłeś jak "dzik" - tak i się wypowiadasz pełen konkret. Szkoda, że na Karkonoskim chyba Cię nie zobaczymy :-( BĘDZIE takiego zawodnika brakować.

Pozdrawiam!
"czasem życie powoduje, że nabierasz dystansu do niego - i zaczynasz żyć chwilą"
Marek Kisiel
N1
 
Posty: 85
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Wloch a ty? » niedziela, 3 maja 2015, 10:07

argumenty świetne, szkoda że o zagranicy wypowiada się gość który nigdy za nią nie startował. Oczywiście szacun za tempo, takim strzępem na takich oponach to jest wyczyn. i zawsze to podziwiałem. Tyle że podnoszenie tego typu argumentu, że przy grubym dzwonie oderwał sie GPS to jakieś pajacowanie różnica była taka że LASF odrazu wydał polecenie innego mocowania i dodatkowych zabezpieczeń a w PL była by debata techników, później przetarg na trytytki żeby można było coś skubnąć.
Zawodnicy chcieli skrócenia rajdów to skrócili liczbę kilometrów oesowych a nie np liczbę przejazdów zapoznawczych.
Dodanie 8 rundy to też jakiś poroniony pomysł niby oesowych mniej ale koszty większe. Lista wygląda imponująco ciekawe jak wygląda na Karkonoski pewnie jeszcze lepiej skoro przedłużają termin zgłoszeń.

Zlikwidowanie pucharu zachęcenie zawodników do przejścia do RSMP po czym pod pretekstem niefortunnego zapisu wyciąga się od siedmiu z nich po 500zł w świetle regulaminu. To jest polska, szef rajdów który nic sam nie może tylko niczym marionetka pociągany za sznurki. Przepraszam Jarosław ale taka prawda co zrobiłeś żeby Romciu 300 G nie złupił zawodników ?? co mogłeś zrobić ??

Dlatego zawodnicy wybierają starty za granicą. Pojechałem taki świdnicki i rozśmiesząło mnie jak dyrektor ustawia w garniaku auta w parku przedstartowym na rampie agitacja polityczna. Dobrze że nie nakładają na zawodników kary głosowania na konkretnego kandydata.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Kramar » niedziela, 3 maja 2015, 13:41

Nie startował, to prawda. Ale nie jest ślepy i głuchy.

Mam rozumieć, że tam się urwało i jest super a u nas się nie urywa i jest źle?
Sam pomyśl, co by było gdyby przytrafiło Ci się to w Polsce.

Ten dodatkowy rajd, no straszna kara wszystkich spotkała.
Tyle, że dwa najsłabsze wyniki się odlicza.
Jeździj szybko, czysto, nie popełniaj błędów, wygrasz co masz do wygrania w sześć rajdów.
Nie udało się? Potraktuj Kaszuby i Arłamów jako szansę do naprawienia co zepsułeś.

Marek Kisiel napisał(a):Szkoda, że na Karkonoskim chyba Cię nie zobaczymy


Niestety. Bardzo bym chciał ale jak co roku, od początku maja cierpię na permanentny brak czasu.
Chyba dopiero Wisła.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez kostek45 » niedziela, 3 maja 2015, 21:53

Taka szybka dygresja odnośnie tego, co przeczytałem na temat skrócenia rajdów.

Rozumiem, że te 130km to jest konsensus - wiadomo, cięcia, koszty, ok. ALE CIĘCIA KOSZTÓW MIAŁY BYĆ DEDYKOWANE DLA POTENCJALNYCH ZAŁÓG.

A wychodzi teraz, że to organizator idzie też po kosztach i ładuje śmieszną ilość OS (wiadomo - mniej ludzi do obsługi startu, mety, safety, kierowników OS itd.) co powoduje, że rajd MP [Kaszuby=3os] wygląda jak pojeżdżawka. A gdyby narzucić limit OS powyżej powiedzmy 10km na 8-9sztuk z czego minimum cztery w ciągu rajdu muszą być suwerenne? + ewentualny SSS/powerstage. Harmonogram stałby się przychylniejszy dla kibica. Więcej OS = większe emocje.

4 samodzielne OS w ciągu DWÓCH dni rajdu to absolutne minimum jak dla mnie, ot taka subiektywna opinia.
Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 823
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Re: Rajd Kaszub 2015

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 4 maja 2015, 10:35

Kramar napisał(a):Nie startował, to prawda. Ale nie jest ślepy i głuchy.

Mam rozumieć, że tam się urwało i jest super a u nas się nie urywa i jest źle?
Sam pomyśl, co by było gdyby przytrafiło Ci się to w Polsce.

Ten dodatkowy rajd, no straszna kara wszystkich spotkała.


Masz zrozumieć że nie ocenia się rajdu przez incydent. I to że podczas naszego grubego dzwona oderwał się GPS nie może rzutować na ocenę rajdów na Litwie. No bo jaki to ma związek? Być może my dopięliśmy pasków, być może pasek strzeli bo był z dziadowskiego plastiku, nie wiem nie oceniam. Wiem jak sie zachowała komisja i władze sportu od razu zaczęli badać tą sytuacje aby sie nie powtórzyła. Ślepy i głuchy nie jest, ale np ja nie rozmawiam o chirurgi naczyniowej tylko dlatego że raz oglądałem "Na dobre i na złe"

Rajdy miały zostać skrócone ze względu na korowód a nie na liczbę kilometrów. Ale to się nie zmieni no bo przecież władze nie zetną sobie gałęzi na której siedzą i nie skrócą sobie wyjazdu o jeden dzień przecież każdy dzień to dodakowa kaska za dietkę. Te dwie eliminacje to nie jest problem dla kogoś kto jak nic sie w rajdówce nie zepsuje to nie sciąga jej z lawety, tylko jedzie na następne zawody. Jest to kłopot dla załóg które starują wypożyczonymi samochodami które np w między czasie były pożyczane innym zawodnikom trzeba zrobić coś takiego jak testy, ustawienie zawieszenia, bo nie zawsze coś takiego jak odcinek testowy odzwierciedla warunki na rajdzie. I nie zawsze Bilstein B6 wysłane raz w roku na przegląd da sie porównać z amortyzatorem który ma 4 regulacje. Tak samo jak ekipa wypożyczająca nie zawsze chce spać w schronisku młodzieżowym a za to trzeba płacić. I nikt nie będzie dojeżdżał na drugi koniec polski za darmo tylko jest to kolejna eliminacja więc kolejny wydatek.

I pomimo że podziwiam jak wiążesz koniec z końcem żeby pojechać na zawody, to nie każdy ma takie mozliwości i umiejętności żeby sobie samemu tak powiązać druty aby to działało tak jak u Ciebie.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron