RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » wtorek, 21 paź 2014, 13:20

Maxikitcar napisał(a):Już M.Baran dosłownie określił kim i jak się liczy kibic w rajdzie a wy dalej swoje ,że lepiej by to by tamto czy siamto :D
Może Jaśnie Szanowny Pan Maciej Baran jeszcze nie zrozumiał że w tej całej zabawie jedni są zależni od drugich - jak nie będzie kogo oglądać to nie będzie komu oglądać i nie będzie komu wykładać kasy na jeżdżenie ---> w drugą stronę to też działa jak będzie kogo oglądać to będzie komu oglądać i będzie komu wykładać na to kasę, a jak będzie duże zainteresowanie to się TV sama zainteresuje tematem.

Rajduch ja do tego podchodzę w taki sposób jak Ty jeśli biorąc pod uwagę że w tym roku średnio mogę zobaczyć 3 odcinki średnio 40 załóg (trochę podniosłem średnią) to daje mi to 120 przejazdów, ale jeśli miałbym możliwość zobaczenia 6 to się robi już 240 przejazdów - dalsze wyliczenia można sobie zrobić na zasadzie powyższego.

RajducH napisał(a):Znam to z autopsji, kiedyś bywałem na każdym rajdzie, teraz jak widzę dwa oesy w ciągu dnia to wolę zostać w domu; kiedyś na rajd jechałem całą ekipą - teraz nikt nie chce jechać bo mało załóg i mało odcinków
Więc jeśli zagorzali kibice odchodzą od tego sportu to w jaki sposób chcemy zainteresować nim nowych ??
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa


Re: RSMP 2015

Postprzez żółtek » wtorek, 21 paź 2014, 13:32

Mad Max napisał(a):Tylko że znowu zaczniemy się bawić na zasadzie kto przejedzie najwięcej eliminacji... i znowu pojawia się temat kosztów - temat słabej frekwencji na ostatnim rajdzie sezonu nawet jeśli jeszcze tytuły nie są rozdane to nie jest problem nowy, od dawien dawna tak było.

Ale skoro dążymy do skrócenia całego rajdu (RSMP) do dwóch dni, koszty się obniżą, co powinno przełożyć się na frekwencję.
żółtek
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2014, 15:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » wtorek, 21 paź 2014, 13:34

żółtek napisał(a):
Mad Max napisał(a):Tylko że znowu zaczniemy się bawić na zasadzie kto przejedzie najwięcej eliminacji... i znowu pojawia się temat kosztów - temat słabej frekwencji na ostatnim rajdzie sezonu nawet jeśli jeszcze tytuły nie są rozdane to nie jest problem nowy, od dawien dawna tak było.
Ale skoro dążymy do skrócenia całego rajdu (RSMP) do dwóch dni, koszty się obniżą, co powinno przełożyć się na frekwencję.
Więc tym bardziej jaki jest sens podwójnego punktowania (jakiejkolwiek) rundy. Punktacja też powinna być prosta i przejrzysta dla każdego kibica i nie tylko.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtek » wtorek, 21 paź 2014, 14:01

Mad Max napisał(a):Więc tym bardziej jaki jest sens podwójnego punktowania (jakiejkolwiek) rundy. Punktacja też powinna być prosta i przejrzysta dla każdego kibica i nie tylko.

Dlatego też wcześniej napisałem tak:
żółtek napisał(a):Chodzi tylko by delikatnie mówiąc zmusić zawodników do nieodpuszczania ostatniej rundy.
Może punkty x2 to za dużo. Może wystarczyłoby x1,5. Może znajdzie się jakiś inny sposób? Np. kilka punktów za przejechanie wszystkich eliminacji?
żółtek
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2014, 15:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: RSMP 2015

Postprzez karluum » wtorek, 21 paź 2014, 14:03

@versus: napisałem to - trzeba zliberalizować regulamin, oczywiście jakieś rozsądne ramy muszą być, ale teraz nie ma praktycznie szans na zbudowanie SAMEMU topowego auta bez pomocy zewnętrznego tunera (panowie bardziej siedzący w temacie - poprawcie mnie jeżeli się mylę) bo wszystko musi być HOMOLOGOWANE. Na poziomie Mistrzostw Krajowych zostawić homologację, określić regulamin i niech każdy ktoś tam dłubie. Jedyną rzecz, którą bym zostawił homologowaną to wyposażenie bezpieczeństwa, ale dopuściłbym wszystko co miało homologację w ciągu nie wiem 15 lat.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: RSMP 2015

Postprzez woocasch » wtorek, 21 paź 2014, 15:26

żółtek napisał(a):
Mad Max napisał(a):Więc tym bardziej jaki jest sens podwójnego punktowania (jakiejkolwiek) rundy. Punktacja też powinna być prosta i przejrzysta dla każdego kibica i nie tylko.

Dlatego też wcześniej napisałem tak:
żółtek napisał(a):Chodzi tylko by delikatnie mówiąc zmusić zawodników do nieodpuszczania ostatniej rundy.
Może punkty x2 to za dużo. Może wystarczyłoby x1,5. Może znajdzie się jakiś inny sposób? Np. kilka punktów za przejechanie wszystkich eliminacji?

Sposobem na nieodpuszczanie ostatniej rundy (lub inaczej jakiejkolwiek rundy) byłoby zmuszenie do zgłoszenia się do całego cyklu, coś jak w WRC, ale to jest bez sensu! I dlaczego miałby być jakiś bonus punktowy za ostatnią rundę? Tak jak już pisałem wcześniej, może warto by było "napompować" ilość zgłoszeń w pierwszym rajdzie sezonu, to niech tam będą podwójne punkty. A może niech w środku sezonu jakiś rajd ma punkty razy 3.
Czysto teoretycznie i matematycznie jest możliwa sytuacja, że po 4, no może 5 z 7 rajdów tytuł w generalce będzie już zaklepany i jeżeli, ktoś odpuści następne rajdy bo brakło budżetu to nic na to nie poradzimy. No w sumie możemy poradzić, zrobić zbiórkę tak jak kiedyś rally.pl zbierało dla Herby :)

karluum dobrze gada, na poziomie krajowych mistrzostw trzeba zluzować z regulaminami i umożliwić starty wszystkim czym chcą zawodnicy. Oczywiście klatka zgodna z Zał.J, wyposażenie bezpieczeństwa z homologacją obecną lub utraconą, nie starsze niż niech to będzie 10-15 lat i dać ludziom rok czy dwa czasu tak aby zobaczyć jaki to da efekt.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RSMP 2015

Postprzez gregortest » wtorek, 21 paź 2014, 15:40

Wprowadzenie limitu wiekowego aut w tej klasie. Klasa historyczna jak sama nazwa wskazuje powinna obejmować swego rodzaju legendy, a nie Astry i Hondy Civic
Jest wielu kierowców, którzy by chcieli jeździć w prawdziwej klasie historycznej, ale nie koniecznie chcą walczyć Polonezem z Hondą

25 lat od zakończenia produkcji - modelu - to powinnop wystarczyć.
Klasy Markowe - hondy -do hond, RWD osobno itp itd.
Połączyć RSMP +RPP - zrobić tak jak pisali - 4x4 = 2000 zł
oski połowę - 1000 zł
reszta - 1000 zł.
Homologacja - tak jak pisali poprzednicy.

I UWAGA - pracownicy PZM-łotu nas czytają.
Poważnie :)
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2015

Postprzez d-z rallyfans » wtorek, 21 paź 2014, 15:52

gregortest napisał(a):

I UWAGA - pracownicy PZM-łotu nas czytają.
Poważnie :)


No i bardzo dobrze, niech czytają, może w końcu do kogoś dotrze że jest bida z nędzą w RSMP.
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: RSMP 2015

Postprzez oryniak » wtorek, 21 paź 2014, 16:03

1) Dopuścic wszystko co ma koła kierownice i przednią szybę i wyposażenie zgodne z Załącznikiem "J" fotele pasy i inne gadżety z wygśniętą Homologacją do 5 lat (od wygaśnięcia Homologacji)
Oczywiście klasyfikowane w generalce
2) Ograniczyć liczbę klas lub tak jak w KJS jak nie ma 5 -ciu to do klasy wyższej bo teraz każdy wraca z zawodów z wiadrem pucharów przez co stracily one na wartości.

Dygresja:
Jak widzę, że notorycznie ostatni Pan Kiewrel ( nie mam nic przeciwko niech sobie jeździ jak go stać i ma z tego przyjemność) jest II-vice Mistrzem Polskiw klasie a będąć przedostatnim w Dolnośląskim wygrywa w "cuglach" klase 8 to .....
oryniak
 
Posty: 36
Dołączył(a): czwartek, 18 paź 2012, 09:17

Re: RSMP 2015

Postprzez djescape » wtorek, 21 paź 2014, 16:18

oryniak napisał(a):1) Dopuścic wszystko co ma koła kierownice i przednią szybę i wyposażenie zgodne z Załącznikiem "J" fotele pasy i inne gadżety z wygśniętą Homologacją do 5 lat (od wygaśnięcia Homologacji)


Nie ograniczać jak niektórzy chcą, a dopuścić wszystko... Dla zawodników i kibiców to będzie lepsze bo kto się będzie chciał zbroić i będzie miał możliwości to będzie to robił. A tak to przynajmniej dopuścimy ciekawe samochody. Wszystko zgodne z J-tką i można jeździć. Każdy zbuduje coś na swoje możliwości.

Jak masz kupę kasy albo jesteś dobry i znalazłeś sponsora to startujesz w RSMP, jeśli jeździsz za swoje i ledwo budżet dopinasz to możesz cofnąć się do drugiej ligi na rok, może kolejny sezon będzie lepszy.


W kontekście połączenia RPP i RSMP to jak już to niektórzy wspomnieli: albo całkowicie rozdzielamy te 2 ligi, albo tworzymy jedną. Innego sensu nie widzę utrzymywania 2 ligi. A jeżeli pojawia się jako główny motyw pieniędzy w pozostawaniu w RPP to zlikwidujmy licencję R1, po co ona skoro chodzi tutaj o pieniądze? Sam system zdobywania licencji jest moim zdaniem trochę "naokoło" ale nie tego dotyczy temat.

A co do p. Barana ja nie zrozumiałem tego jako atak w stronę wszystkich kibiców tylko tych, którzy tak strasznie płakali że p. Chuchała olał kibiców i powinien dla nich jechać nie mając pieniędzy. Ale dość o tym.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2015

Postprzez Motulski » wtorek, 21 paź 2014, 16:20

gregortest napisał(a):
I UWAGA - pracownicy PZM-łotu nas czytają.
Poważnie :)


Po to również ten temat został założony :wink:
http://oesrecords.pl/rajdy/
Avatar użytkownika
Motulski
A5
 
Posty: 989
Dołączył(a): sobota, 29 mar 2008, 17:17
Lokalizacja: Głuszyca/Walim

Re: RSMP 2015

Postprzez opornick » wtorek, 21 paź 2014, 16:24

imo:

- rajd piatek, sobota (chociaz lepiej dawniej bylo sob-niedz)
- odcinkow nie mniej a nawet wiecej
- rpp+rsmp
- dopuszczenia historykow i innych wynalazko proto do generalki
- klasa historykow dla prawdziwych historykow (tak jak ktos napisal 25 lat od skonczenia produkcji na przyklad)
- odcinek specjalny dla gawiedzi a nie wszystkoo po lasach
- uproszczenie regulaminow, dopuszczenie sprzetow ktore nie mialy homo, ktos chce to niech placi wpisowe, przejdzie badania nie jedzie, regulamin ogolny zastosowac, zalacznik J itd
- uproszczenie klas (patrz wyzej) wg pojemnosci do tego historyk, rwd, open...
- promocja
- promocja w tv
- promocja w tv (nie musi byc TVP , programow jest duzo)
- relacje nie tylko ze zmagan czolowki



zamiast RPP stworzyc prosty puchar cos na ksztalt RMSL, tanio, bez udziwnien
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: RSMP 2015

Postprzez karluum » wtorek, 21 paź 2014, 16:37

@opornik: piątek sobota to musisz wziąć dwa dni urlopu/zostawić firmę itp itd. Sobota - Niedziela jest lepszym układem z tego powodu.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: RSMP 2015

Postprzez opornick » wtorek, 21 paź 2014, 16:46

tak masz racje, osobiscie tez wole sob-niedz ale jak ktorys rajd ma nie pojechac bo sie proboszcz niezgodzil...
Always ready for a ride...
Avatar użytkownika
opornick
N1
 
Posty: 94
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 16:25

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 21 paź 2014, 17:19

oryniak napisał(a):1) Dopuścic wszystko co ma koła kierownice i przednią szybę i wyposażenie zgodne z Załącznikiem "J" fotele pasy i inne gadżety z wygśniętą Homologacją do 5 lat (od wygaśnięcia Homologacji)
Oczywiście klasyfikowane w generalce
2) Ograniczyć liczbę klas lub tak jak w KJS jak nie ma 5 -ciu to do klasy wyższej bo teraz każdy wraca z zawodów z wiadrem pucharów przez co stracily one na wartości.

Dygresja:
Jak widzę, że notorycznie ostatni Pan Kiewrel ( nie mam nic przeciwko niech sobie jeździ jak go stać i ma z tego przyjemność) jest II-vice Mistrzem Polskiw klasie a będąć przedostatnim w Dolnośląskim wygrywa w "cuglach" klase 8 to .....

Jaka klasę 8 3 auta bo wszystko poukładane. Chyba od reformowania tej klasy nie było 3 aut :).
Ad.1
Jest dopuszczone klasa Open. W rsmp nie ma takiej opcji zeby były rzeczy z utracona homologacja. No już nie róbcie popeliny. To jednorazowy wydatek na 5 lat pasy i fotele, a klatka dożywotnia. Kilka tysięcy złotych łącznie różnicy na 5 lat. Śmiech na sali. Co poniektórzy jak by mogli to by wogole klatek nie stosowali bo taniej :).
Ad. 2
Klasy sa dobrze. to frekwencji nie ma, ale to inna sprawa. Równie dobrze możemy zrobic tylko generalke. Zobacz ile aut bedziesz miał w jednej klasie :)
karluum napisał(a):@opornik: piątek sobota to musisz wziąć dwa dni urlopu/zostawić firmę itp itd. Sobota - Niedziela jest lepszym układem z tego powodu.

Jak zrobisz sobota niedziela to tez bedziesz miał poniedziałek wolny. Dla zawodników niczego to nie zmienia. No chyba ze z wywieszonym jęzorem pójdziesz do roboty w poniedziałek jak wrócisz z rajdu o 3 nad ranem. na pewno lepiej dla kibiców i całego rajdu. Dla zawodników dojeżdżających na rajd nie zrobi to różnicy. Oczywiscie kibice to podstawa i dlatego rajd powinien iść sobota- niedziela.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości