Postaram sie krótko. Nie moge oprzec sie wrazeniu ,ze od kilku lat byl realizowany plan bezbolesnego wcielenia RPP do RSMP ,powoli dodawano kontrowersyjne wpisy do Regulaminow RPP ,aby pwoli dawkowac ból i finalnie zrównać poziom tych dwoch serii(wyp bezpieczenstwa, klejenie organizacji itp). Stworzenie RO zapewne miało od poczatku zastpic w końcu RPP a okres przejsciowy kiedy to funkcjonuja 3 ligi na raz byl celowy.
Niższa liga ma sens, pokazuje to ilosc filmików typu "historia jednego zakretu" i ilosc dzwonów z tego typu imprez. Gdy nie bylo RO takie historie dzialy sie w RPP. Tak więc wszystko sie zgadza ale...
Zawsze uważałem ,ze w RPP powinny jezdzic tylko auta z wygasnieta od 4 lat homologacja (przypominam ,ze auta z wygasnieta homologacja DO 4 lat mogą jezdzic w mistrzostwach regionalnych) dlaczego? Dlatego ,ze chodzi nam o frekwencje, za chwile to wyjasnie. Dopuszczenie do RPP wszystkich osiek łacznie z R3T mialo sens dla tych ktorzy nie musieli kupowac innego auta robiac licencje R. Ale z perspektywy tych zawodnikow ktorzy walcza przez pol zycia o RPP to wlasnie tacy zawodnicy przychodza do RPP autami których jest garstka (nie wiecej niz bedzie w klasie 5 po polaczeniu z rsmp)walcząc miedzy soba zwijaja je z przed nosa. Potem uciekajac do RSMP. (lub nie ale to inna historia).
Umozliwiajac starty w RPP aktualnym homologacja pozwalamy dolozyc 10 załóg do budzetu z wpisowego,a odcinamy (jestem przekonany) ze 40 załóg o tym samym wpisowym ktore pojawily by sie swoimi kadettami ,astrami innymi nisanami gdyby tylko byla szansa powalczyc o Puchar Polski, bo RPP jest dla wielu zawodników marką i marzeniem od wielu wielu lat(czytaj motywatorem do wystartowania). Dowodem na to niech bedzie klasa ASTRA gdyby nie klasa Astra nie bylo by wiekoszsci tych załóg w RPP a co dopiero jezeli pozwolimy tymi Oplami walczyc o Puchar Polski pojawi sie ich 3 razy wiecej !!! Wracajac do poczatku, dajmy tym co mają mozliwosci startowania Rkami na starty odrazu w RSMP niech te pomyslane ,przez FIA w ostatnim czasie klasy wykonują swoją robote we własciwy sposob na poziomie mistrzostw regionalnych. Licencja R1 = R , połączmy RSMP z RPP jak trzeba ( i tak jest połącząny ,ale pozwólmy robic tez takie rajdy jak Barborka CIeszynska czy Rajd Lotos tylko dla RPP. Zostawmy Marke RPP to bardzo istotny element motywacyjny dla zawodnikow szczegolnie wlasnie dla tych startujacych tymi starymi samochodami. Niech jezdzą dwa dni niech jezdza w klasie HR ale niech zostanie klasyfikacja RPP. Jestem przekonany ,ze po chwili pojawi sie zamiast tych 10 aut z akutlana homologacja 40 dodatkowych z wygasnietą! A w RSMP pojawią sie klasy np. 5ta z 10cioma zawodnikami (ew. mieszanie w klasie 5, starego A7 i R3T bedzie troche niezdrowe) klasa 8 (N3) bedzie miala znowu 10 załóg i bedzie tak jak byc powinno.
Dwie licencje R2 i R (obecne) zamiast R2 R1 R
Połączyć RSMP z RPP (ale zostawic mozliwosc organizacji klasy RPP (HR) jako osobny rajd np. CIeszynka ,Lotos)
Zostawić klasyfikacje RPP jako klase HR 2WDdo2000cm2 w RSMP (wpisowe zostawic na obecnym poziomie dla HR)
Przewidywujac:
RSMP w statystykach bedzie mialo po wcieleniu RPP 80 załóg z tego po chwili dołączy sie do proponowanej klasyfikacji RPP z wyg. homo. z 15 -20 zalóg i bedzie 100 w rsmp. (sponsor tytularny szczesliwy)
Wpisowe do RSMP z dodatkowymi 20 załogami z rsmp z aktualna homo podniesie budzet ,a HR/RPP dopompuje sie 20 nowymi zalogami po 1300. I wszsycy beda szczesliwi
Pozdrawiam.