RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez woocasch » wtorek, 21 paź 2014, 08:20

d-z rallyfans napisał(a):5. Dodatkowe punkty za PowerStage ( ostatni odcinek rajdu lub prolog )
6. Podwójne punkty za ostatnią rundę sezonu

Co do punktu 5. to nie jest to zły pomysł, ale taki odcinek oprócz dodatkowych punktów powinien być obowiązkowo transmitowany w TV. Dla mnie to jest trudne do ogarnięcia, że w dzisiejszych czasach, gdy jest tyle różnych kanałów telewizyjnych nastawionych na sport nie udało się upchnąć kilku godzin rocznie przeznaczonych na rajdy.
Jednak co do punktu 6., to czemu akurat ostatnia runda ma być podwójnie punktowana? Dlaczego nie pierwsza albo trzecia? Czy ostatnia runda czymś się różni od pozostałych? W tym roku mamy taki twór w F1 i mam nadzieję, że nie wpłynie to na wynik całego sezonu. Ogólnie jestem na nie takiemu sztucznemu pompowaniu punktów. Co innego, gdyby robić rundy "pojedyncze" i "podwójne", czyli np. Rajd Polski wliczamy do RSMP, ale ponieważ ma dużo więcej kilometrów oesowych to można w nim zdobyć podwójne punkty. Jednak ze względu na koszty takie rozwiązanie nie jest dobre, bo mamy je ograniczać a nie mnożyć :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: RSMP 2015

Postprzez jarexcc » wtorek, 21 paź 2014, 08:29

Panowie to jakieś czyste szaleństwo zakazać R5 po pierwsze jest ich kilka na naszych trasach, i jak porownujemy to do tłustych lat to WRC na naszych trasach też jeżdziły maks 5 sztuk
1.skrócenie rajdów to poziomy trzech dni dawne czasy tez takie były start o 16 w piątki i sobota koniec o 17 ( teraz niech jest to sobota niedziela) ale jest problem nasze władze PZM i Pan Burdalski niesamowicie boją się nocnych i wieczornych odcinków ( szkoda )
2. połączenie RSMP i RPP bardzo dobry pomysł to zwiększa rywalizację, bo popatrzmy teraz w sumie w czubie jest rywalizacja jest kilka R5 i S2000 ma się kto ścigać, ale reszta nie ma rywali startują po 2-3 samochody w klasie a jak wliczymy auta z RPP tych aut juz bedzie kilka to przełozy się na rywalizację o wynik.
3. marketing wokół rajdu, wiadomo wszędobylski internet , skany etc, a ja bym tego zakazał, wróciłbym to takiej glupoty jak rajdowe informatory, tam znajdziesz listę zgloszeń, tam znajdziesz mapki i harmonogram, tam sponsorzy pokażą swoje logo, tam organizator może mieć małą kartę przetargową ( wiadomo ile tego nadrukować??, tyle aby sprzedaż 75% pokryła wydatek druku, a i tak będzie kasa od sponsorów)
4. trzeba nam rywalizacji firm, wtedy zostanie nakręcona spirala reklamy, pamiętacie rywalizacja firm tytoniowych, ale i nie tylko, paliwowe tak samo, był elf, castrol, były polskie, rafinera czechowice, rafineria trzebinia, jak i przeróżne nazwy teraźniejszego Orlenu, ileż to razy zmieniała się nazawa ( jak to zrobić chyba nie wiadomo)

wniosek do pkt 4 cieszmy się z tego co mamy
Ostatnio edytowano wtorek, 21 paź 2014, 08:32 przez jarexcc, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 21 paź 2014, 08:31

Jak tak czytam większość wypowiedzi to się ręce załamują. Coraz gorzej dzieje się w polskich rajdach a jego najwierniejsi kibice co chcą robić? Tu zakazać, tam ograniczyć, tutaj skrócić a tam okroić. Do tego jeszcze zlikwidować w Polsce 2gą ligę...
Wy naprawdę sądzicie, że takie zmniejszanie kosztów przyciągnie więcej kierowców, kibiców, czy może więcej sponsorów?
Mamy podobny problem do tego jaki ma WRC i tam nie ma takich pomysłów. Nawet na forum wszyscy piszą, że najważniejsza jest promocja a gdy wracacie na własne podwórko to od razu zmieniacie tok myślenia. Koszty niech sobie tną zawodnicy, rajdowe środowisko niech lepiej skupi się na promocji.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez Paweł » wtorek, 21 paź 2014, 10:39

ZbyszekChaosu napisał(a):Jak tak czytam większość wypowiedzi to się ręce załamują. Coraz gorzej dzieje się w polskich rajdach a jego najwierniejsi kibice co chcą robić? Tu zakazać, tam ograniczyć, tutaj skrócić a tam okroić. Do tego jeszcze zlikwidować w Polsce 2gą ligę...
Wy naprawdę sądzicie, że takie zmniejszanie kosztów przyciągnie więcej kierowców, kibiców, czy może więcej sponsorów? .


A nie ? Jesteś zawodnikiem i zbierasz pieniądze na starty ?
Ja tak. Mniejsze koszty = start w rajdzie, to dość elementarna zasada

Moje zdanie jako zawodnika :
-połączenie RPP i RSMP bardzo ciekawe. Zwiększy ilość zawodników w każdych klasach (które oczywiście trzeba z głową opracować) .
Dla zawodnika start w RSMP jest bardziej prestiżowy co może przełożyć się na rozmowy z potencjalnymi sponsorami, zawsze to Mistrzostwa Polski, a nie Puchar Polski.
Przy okazji wypadało by wyrównać wpisowe, a w zasadzie przystosować do startujących. Nie może tak być że w HRPP20+ zawodnik nie klasyfikowany w generalce płaci tyle samo (do tej klasy wrócę później)

-przede wszystkim skrócenie formuły rajdów.
Na większość kosztów rajdowych zarabiam sam. Jak mam w takim razie zarobić jak muszę na rundę RSMP pojechać we wtorek/środę (na każdy rajd mam kawał drogi) aby w weekend pojeździć,a w poniedziałek wrócić.
Dlaczego nie mogę być w czwartek wieczorek/ piętek rano i skończyć rajd w niedzielę o 16. To wbrew pozorom są sporo mniejsze koszty (noclegi i wyżywienie dla załogi,serwisu , możliwość kilku dni więcej pracować)
Rajdy muszą być kompaktowe. Mam bardzo wielu znajomych z licencjami, którzy po prostu nie jeżdżą ze względu na koszty. Ile to zachodu aby wystartować np w Dolnośląskim dla osoby w północy kraju. Ja na każdy mam minimum 350km.
Ile osób które nawet dysponują odpowiednim budżetem wybiera start w jakimś track day'u . Wolą poświęcić nawet dwa dni i wydać 2-3 tyś niż prawie tydzień i wydać 3-4 razy więcej

-bardzo dobry pomysł z super oesem w centrum miasta na początek i na koniec rajdu. Dla kibiców to nie samowite przeżycie, pomimo że większość nie ma bladego pojęcia o tych autach, kierowcach, a nie raz nawet po co oni jeżdżą :D (przykład z Nadwiślańskiego na którym byłem) to jest to świetna promocja dla rajdów, sponsorów.

-zmiany w regulaminach dla aut i zawodników
Klasa HRPP (akurat dla mnie najbardziej interesująca), dlaczego nie jest klasyfikowana w generalce skoro praktycznie prawie każde tam auto ma takie samo wyposażenie bezpieczeństwa jak w innych klasach ?
Wprowadzenie limitu wiekowego aut w tej klasie. Klasa historyczna jak sama nazwa wskazuje powinna obejmować swego rodzaju legendy, a nie Astry i Hondy Civic :|
Jest wielu kierowców, którzy by chcieli jeździć w prawdziwej klasie historycznej, ale nie koniecznie chcą walczyć Polonezem z Hondą

Podobna sytuacja jest w open, brak w klasyfikacji generalnej rajdu , brak podziału na klasy. Brak liberalnego podejścia do przygotowywanych samochodów.
Dlaczego w Czecha czy Niemczech startują rożne dziwne wozy które nigdy nie miały homologacji a spełniają podstawowe warunki bezpieczeństwa załącznika J i wszyscy się świetnie bawią ?

Kolejne techniczne pytania :
Dlaczego fotele i pasy z utraconą homologacją do 5 lat nie nadają się dalej do rajdów ?
Dlaczego kask z czerwoną homologacją nie nadaje się dalej do rajdów ?

Dlaczego park zamknięty musi "sztywno" obowiązywać każdego zawodnika ? (to dla mnie nie zrozumiałe)
Dlaczego nie zostaną w nim auta z 3 pierwszych miejsc i ewentualnie zwycięzcy klas. ? Po co trzymać wozy które dojechały na końcu rajdu
Dlaczego nikt nie odda od razu samochodu aby zespół mechaników mógł wcześnie wrócić do domu, zwłaszcza jak ktoś ma np. 500km do domu.
Przecież zawodnik musi im zapłacić za to że wrócą na drugi dzień i jeżeli to jest poniedziałek to albo trzeba wziąć kolejny urlop albo być nie przytomnym w pracy.
Przecież to wszystko kosztuje ! To i wiele innych "małych" spraw za które My zawodnicy musimy płacić i nie jednokrotnie nie mało.
WWW.TRAXRACING.PL
Przygotowanie aut do sportu
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 28
Dołączył(a): czwartek, 9 wrz 2004, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 21 paź 2014, 10:56

@ Paweł
Do większości Twoich postulatów mógłbym się przychylić/ podyskutować ale na pewno nie z jednym. Jestem przeciwny łączenia Mistrzostw Polski z Pucharem. Jak masz kupę kasy albo jesteś dobry i znalazłeś sponsora to startujesz w RSMP, jeśli jeździsz za swoje i ledwo budżet dopinasz to możesz cofnąć się do drugiej ligi na rok, może kolejny sezon będzie lepszy. Myślisz, że całe RPP będzie stać na przejście do Mistrzostw? Czy może chcesz RSMP zrównać do pucharu? Na pewno sytuacja jest zła i wymaga naprawy ale w GB też chcieli obniżyć koszty bo będzie więcej zawodników. Co z tego wyszło?
Startuje okazjonalnie w amatorkach, ciułam kasę na "nowe" auto ale nie uważam siebie bynajmniej za zawodnika. Wiem jednak, ile pieniędzy i wyrzeczeń może kosztować nawet głupia KZK w razie awarii, dlatego mierze siły na zamiary.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez karluum » wtorek, 21 paź 2014, 11:02

Koszty tniemy w rajdach od lat 12 i doprowadza to do spadku frekwencji, 3 producentów w WRC (zamiast 7 jak 13 lat temu). Zakaz 4x4 i wprowadzenie osiek to droga donikąd. BRC tak zrobiło i co? I havno jakby to powiedzieli Czesi. Rajdówki są drogie, bo to są prototypowe wysokiej klasy wyczynowe samochody produkowane przez bardzo wyspecjalizowane zakłady. Na dodatek na Zachodzie więc siłą rzeczy będą drogie.
Plus do tego wysokie koszty fundowane przez organizatorów i zero odzewu medialnego.
Trzy sprawy: formuła homologowania samochodu przez producenta według mnie wypaliła się, wróćmy trochę wstecz i niech każdy ma możliwość zbudowania auta według jakiegoś tam regulaminu. W szczególności w mistrzostwach krajowych. Być może należałoby się zastanowić na wprowadzeniu zwykłego paliwa kupowanego na stacji.
Dwa: format rajdu - niestety na chwile obecną trzeba iść w formę rally sprintu. Rajd trwający góra 2,5 dnia. Kilometrów oesowych 140 dla RSMP.
Trzy: transmisje, jeden odcinek w TV obowiązkowo, a na stronie MP zrobić jakiś stream z parku, onboardy. Wzór można wziąć z WRC+.
RPP można łączyć, ale powinny być też oddzielne eliminacje tak jak Barbórka Cieszyńska.
I módlmy się o sukcesy Kubicy i Kajta w WRC i ERC. Najlepiej dominację obu panów w swoich seriach, bo wtedy jest szansa na medialny odzew...
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: RSMP 2015

Postprzez Paweł » wtorek, 21 paź 2014, 11:22

ZbyszekChaosu napisał(a):@ Paweł
Jak masz kupę kasy albo jesteś dobry i znalazłeś sponsora to startujesz w RSMP

Dobrzy zawodnicy, a nawet bardzo dobrzy startują także w RPP a nie kiedy i RSMŚL to absolutnie nie jest żaden argument

ZbyszekChaosu napisał(a):jeśli jeździsz za swoje i ledwo budżet dopinasz to możesz cofnąć się do drugiej ligi na rok, może kolejny sezon będzie lepszy. Myślisz, że całe RPP będzie stać na przejście do Mistrzostw? Czy może chcesz RSMP zrównać do pucharu?


Wystarczy to wszystko wypośrodkować, wpisowe, kilometry, dni rajdu.
Przecież to śmiesznie wygląda jak startuje w rajdzie 30 załóg. Czy 100 nie brzmi lepiej ?
O jakie zrównanie chodzi RSMP i RPP ?
Dlaczego GSMP ma taką frekwencję, to też są Mistrzostwa Polski i jakoś nikt nie mówi że jeżdżą Ci co mają mało kasy bo tylko maluchem czy sejem (oczywiście bez obrazy :D ) a nie od razu Evo w Open.
Każdy jeździ czym chce, jak chce i w jakiej klasie chce. Też wystartowałem starym Peugeotem, nic nie osiągnąłem ale miałem satysfakcję uczestniczenia w imprezie rangi MP.
Fakt że ja starty traktuję jako dobrą zabawę i możliwość spędzenia miło kilku dni :)
WWW.TRAXRACING.PL
Przygotowanie aut do sportu
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 28
Dołączył(a): czwartek, 9 wrz 2004, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 21 paź 2014, 11:36

Paweł napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):@ Paweł
Jak masz kupę kasy albo jesteś dobry i znalazłeś sponsora to startujesz w RSMP

Dobrzy zawodnicy, a nawet bardzo dobrzy startują także w RPP a nie kiedy i RSMŚL to absolutnie nie jest żaden argument

Celowo napisałem "jesteś dobry" a nie np szybki, bo sam dobrze wiesz, że same wyniki sponsora nie znajdą.

Każde podnoszenie poprzeczki dla tych z RPP oznaczać będzie, że część zawodników cofnie się do 3 ligi albo wogóle odpadnie- tego nie chcemy bo nie wiem kto by mógł wejść w ich miejsce. Nie da się tak po prostu połączyć RSMP i RPP, straty w ludziach będą ;)
Jeśli GSMP będą się dalej rozwijać to zacznie brakować miejsca na trasach i powstanie jakieś zaplecze dla tych początkujących i mniej zamożnych. Imprez rangi mistrzostw kraju jest dużo więc jeśli zależy komuś tylko na tym to na pewno znajdzie coś tańszego nawet od wyścigów górskich. Co nie znaczy jednak, że nie można zaszczepić wiele dobrego z tych zawodów do rajdów.
Powtarzam, w RSMP powinno być nie jak najtaniej ale jak najbardziej medialnie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » wtorek, 21 paź 2014, 11:42

Największy problem w tej chwili to KASA a raczej jej chroniczny brak dlatego przed wszystkim uważam że powinno się ciąć koszty ale biorąc pod uwagę wszystkich zainteresowanych. Przykładowo jeśli chcemy zrezygnować z RPP (który uważam w tej chwili za sztuczny twór który zatracił swoje pierwotne założenie i charakter(obecnie bardziej ich rolę przejęły np. RSMŚL) i połączyć je z RSMP (uważam to za właściwy krok) to kłaniając się zawodnikom z RPP rajdy powinny być krótsze (jest spora grupa która spokojnie mogła by jeździć w RSMP ale jest jeszcze większa której na to nie stać).
Zmiana formatu odbywania się samego rajdu - 3 dni to max - przykładowo w piątek od rana zapoznanie (a serwis z rajdówką na BK - do czego w tym momencie tam zawodnicy to nie wiem(i tu przydała by się zmiana podejścia organizatora - w sensie że jak czegoś nie ma albo czegoś brakuje to można to później wyjaśnić w BR a nie od razu spierd****)), sobota rano krótki testowy, po południu na rozgrzewkę jeden os przejeżdżany dwukrotnie + SS w centrum miasta (w zasadzie taki odcinek praktykowany był na każdym rajdzie), w niedziele dalsza część ścigania. Zmianie powinno ulec też harmonogram rajdów żeby kibice mieli możliwość obejrzenia więcej niż 2 max 3 odcinków w ciągu dnia - w Arłamowie i na Nadwiślańskim było idealnie 4 odcinki dziennie bez zbędnego pośpiechu - jeśli nie ma możliwości zrobić dwóch odcinków w pętli obok siebie to zrobić pętlę z 5 albo nawet 6 ale krótszych odcinków - wiem że zawodnicy woleli by dłuższe odcinki ale coś za coś - druga opcja jest podobna: w piątek od rana zapoznanie (a serwis z rajdówką na BK) wieczorem Prolog w centrum miasta, sobota długie ściganie, niedziel ściganie do wczesnego popołudnia, kibice i załogi na ceremonie mety a naród na spokojnie i bez przeszkód do kościoła - tym sposobem duża większość zainteresownych wróci do domu jeszcze w niedzielę.

Paweł napisał(a):Wystarczy to wszystko wypośrodkować, wpisowe, kilometry, dni rajdu.
Przecież to śmiesznie wygląda jak startuje w rajdzie 30 załóg. Czy 100 nie brzmi lepiej ?
Bingo o tym pisałem.

Osobiście uważam że zakaz 4x4 nie podniesie frekwencji (może kilka nowych/starych załóg się pojawi - pojawi się też wyścig zbrojeń o nazwie R3 i tego typu wynalazki czyli znowu bardzo tanio nie będzie) ale na pewno zabije efektowność którą dają czterołapy i po tą efektowność ludzie jeżdżą na rajdy - zresztą zabierzcie kogoś na samo RPP bez 4x4 i spróbujcie zainteresować kogoś rajdami... życzę powodzenia. Efekt będzie taki jak w Wielkiej Brytanii gdzie w tym roku nie odbyło się kilka rajdów ze względu na małą frekwencję a w przyszłym roku w ogóle nie będzie BRC - zresztą

d-z rallyfans napisał(a):1. Jeden dostawca opon
2. Jeden dostawca paliwa
3. Limit nowych opon na rajd
Musiało by to być pod kontrolą organizatora, ładnie by wyglądał wielki namiot reklamujący np. Dębicę :wink: a obok wielka cysterna np. Orlenu
d-z rallyfans napisał(a):4. Limit dni testowych
ten punkt miałby się do rzeczywistości tak samo jak nielegalne zapoznanie wiec dla mnie jest to wytrzaśnięte z kosmosu.
d-z rallyfans napisał(a):5. Dodatkowe punkty za PowerStage ( ostatni odcinek rajdu lub prolog )
Tego typu bonusowe punkty moim zdaniem nie są dobrym rozwiązaniem, chyba że Prolog będzie oddzielnie punktowany z możliwością naprawy samochodu w razie jakby nastąpiło jego uszkodzenie.
d-z rallyfans napisał(a):6. Podwójne punkty za ostatnią rundę sezonu
Rozumiem że to pomysł lokalnego fan Rajdu Dolnośląskiego :?: :wink: - sztuczne pompowanie nie jest za dobre - obecny system punktacji uważam za dobre rozwiązanie.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez żółtek » wtorek, 21 paź 2014, 12:07

Mad Max napisał(a):
d-z rallyfans napisał(a):6. Podwójne punkty za ostatnią rundę sezonu
Rozumiem że to pomysł lokalnego fan Rajdu Dolnośląskiego :?: :wink: - sztuczne pompowanie nie jest za dobre - obecny system punktacji uważam za dobre rozwiązanie.

Chodzi tylko by delikatnie mówiąc zmusić zawodników do nieodpuszczania ostatniej rundy.
Może punkty x2 to za dużo. Może wystarczyłoby x1,5. Może znajdzie się jakiś inny sposób? Np. kilka punktów za przejechanie wszystkich eliminacji?
żółtek
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): niedziela, 18 maja 2014, 15:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: RSMP 2015

Postprzez Mad Max » wtorek, 21 paź 2014, 12:14

żółtek napisał(a):
Mad Max napisał(a):
d-z rallyfans napisał(a):6. Podwójne punkty za ostatnią rundę sezonu
Rozumiem że to pomysł lokalnego fan Rajdu Dolnośląskiego :?: :wink: - sztuczne pompowanie nie jest za dobre - obecny system punktacji uważam za dobre rozwiązanie.
Chodzi tylko by delikatnie mówiąc zmusić zawodników do nieodpuszczania ostatniej rundy.
Może punkty x2 to za dużo. Może wystarczyłoby x1,5. Może znajdzie się jakiś inny sposób? Np. kilka punktów za przejechanie wszystkich eliminacji?
Tylko że znowu zaczniemy się bawić na zasadzie kto przejedzie najwięcej eliminacji... i znowu pojawia się temat kosztów - temat słabej frekwencji na ostatnim rajdzie sezonu nawet jeśli jeszcze tytuły nie są rozdane to nie jest problem nowy, od dawien dawna tak było.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez Maxikitcar » wtorek, 21 paź 2014, 12:39

A skąd jest pewność ,że PZMot chce w każdym rajdzie MP ponad 100 załóg, gdzieś się o tym żaliły betonowe dziadki komuś,w mediach itp?Jakby było źle to PZM by robił jakiś ruch w tym kierunku widocznie pasuje im start 30 załóg bo kase swoją i tak dostaną delegaci :wink: Już M.Baran dosłownie określił kim i jak się liczy kibic w rajdzie a wy dalej swoje ,że lepiej by to by tamto czy siamto :D Nikt nas nie słucha i nie będzie słuchał. Organizatorowi danej rundy też nieraz nie pasuje start ponad 100 aut bo ciężko wtedy z pomieszczeniem trasy i czasu, a porównanie tego do GSMP to głupota bo start co 30sek czy minute i trasa krótka z czterema zakrętami i prostymi po 400m to by i 200 aut obsłużyła :wink: Dobrze że jeszcze jest Leasing i odpisy podatkowe to by w RSMP jeździło jeszcze mniej zawodników :lol:
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Re: RSMP 2015

Postprzez Paweł » wtorek, 21 paź 2014, 12:57

Maxikitcar napisał(a):A skąd jest pewność ,że PZMot chce w każdym rajdzie MP ponad 100 załóg, gdzieś się o tym żaliły betonowe dziadki komuś,w mediach itp?Jakby było źle to PZM by robił jakiś ruch w tym kierunku widocznie pasuje im start 30 załóg bo kase swoją i tak dostaną delegaci :wink: Już M.Baran dosłownie określił kim i jak się liczy kibic w rajdzie a wy dalej swoje ,że lepiej by to by tamto czy siamto :D Nikt nas nie słucha i nie będzie słuchał.


Łudzę się tym że jednak kiedyś ktoś wysłucha.
Na Nadwiślańskim każdy z zawodników dostał ankietę do wypełnienia wraz z miejscem na swoje uwagi. Może jednak ktoś to czyta :D
Chcę jeździć więc liczę że ktoś przeczyta nasze uwagi i jakoś się ustosunkuje.
WWW.TRAXRACING.PL
Przygotowanie aut do sportu
Avatar użytkownika
Paweł
 
Posty: 28
Dołączył(a): czwartek, 9 wrz 2004, 13:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: RSMP 2015

Postprzez RajducH » wtorek, 21 paź 2014, 12:59

Mad Max napisał(a):Zmiana formatu odbywania się samego rajdu - 3 dni to max - przykładowo w piątek od rana zapoznanie (a serwis z rajdówką na BK - do czego w tym momencie tam zawodnicy to nie wiem(i tu przydała by się zmiana podejścia organizatora - w sensie że jak czegoś nie ma albo czegoś brakuje to można to później wyjaśnić w BR a nie od razu spierd****)), sobota rano krótki testowy, po południu na rozgrzewkę jeden os przejeżdżany dwukrotnie + SS w centrum miasta (w zasadzie taki odcinek praktykowany był na każdym rajdzie), w niedziele dalsza część ścigania. Zmianie powinno ulec też harmonogram rajdów żeby kibice mieli możliwość obejrzenia więcej niż 2 max 3 odcinków w ciągu dnia - w Arłamowie i na Nadwiślańskim było idealnie 4 odcinki dziennie bez zbędnego pośpiechu - jeśli nie ma możliwości zrobić dwóch odcinków w pętli obok siebie to zrobić pętlę z 5 albo nawet 6 ale krótszych odcinków - wiem że zawodnicy woleli by dłuższe odcinki ale coś za coś - druga opcja jest podobna: w piątek od rana zapoznanie (a serwis z rajdówką na BK) wieczorem Prolog w centrum miasta, sobota długie ściganie, niedziel ściganie do wczesnego popołudnia, kibice i załogi na ceremonie mety a naród na spokojnie i bez przeszkód do kościoła - tym sposobem duża większość zainteresownych wróci do domu jeszcze w niedzielę.


Też tak uważam, że format rajdu należy zmienić - ale koniecznie biorąc pod uwagę kibica. Owszem wiemy już, że działacze, czy niektórzy zawodnicy nie do końca liczą się z nami. Cóz mają takie prawo, ale..... kibic jest dla zawodnika, zawodnik dla sponsora, a sponsor dla kibica --> bez jednego nie ma drugiego i jeśli będziemy obniżać km oesowe, nie dając w zamian krótszych oesów albo większej liczby ich możliwych do obejrzenia to i kibiców będzie mniej; Znam to z autopsji, kiedyś bywałem na każdym rajdzie, teraz jak widzę dwa oesy w ciągu dnia to wolę zostać w domu; kiedyś na rajd jechałem całą ekipą - teraz nikt nie chce jechać bo mało załóg i mało odcinków
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Re: RSMP 2015

Postprzez versus » wtorek, 21 paź 2014, 13:13

Nie rozumiem dlaczego komukolwiek miałoby zależeć na zakazywaniu czegokolwiek w rajdach. Moim zdaniem właśnie zakazy odstraszają coraz więcej osób od tego sportu, a przyciągają np. do driftu, w którym panuje w pewnym sensie wolna amerykanka. Z tego samego powodu większą frekwencją cieszą się imprezy pozbawione szyldu PZM. Rajdy powinny być proste i mówiąc kolokwialnie fajne, bo dzięki temu dotrą do jak największej ilości osób. Podążając za tą nomenklaturą, fajne są odcinki miejskie, ale moim zdaniem powinny mieć quasi-rajdowy, pokazowy charakter. Kogo z ludzi obecnych na odcinku miejskim obchodzą wyniki podawane przez spikera? Dajmy kierowcom pokazać swoje umiejętności, niech założą hasioki na felgi i łamią się do zakrętów z piskiem opon. Przypomina mi się tegoroczna rajdowa "Orkiestra" w Mikołowie, gdzie dziesiątki, jeśli nie setki osób oglądały popisy kierowców, dzieciaki chciały zobaczyć "jeszcze jednego", a niektórzy sami stawali na starcie próby. Opisałem to tutaj. Tak powinna wyglądać popularyzacja rajdów!

Połączenie RSMP z RPP to dobry pomysł, dodatkowo ograniczy koszty organizacji poszczególnych rund. Kwestia wpisowego powinna zostać uregulowana w najprostszy z możliwych sposobów - czterołapy pełne, ośki połowa, historyki z uregulowanym statusem historyczności (moim zdaniem historia modelu musi sięgać lat 80.) maksymalnie 1000 zł. Oczywiście wszyscy powinni być klasyfikowani w generalce, jeśli historyk okaże się być szybszy od R2 to problem nie leży w samochodzie, a w kierowcy.

Wraz z plotkami o połączeniu mówi się też o wydłużeniu rajdów okręgowych. Moim zdaniem to nie jest dobry pomysł, ponieważ otworzy to furtkę do podniesienia wpisowego, którą nota bene i tak można otworzyć, ale po co dawać dodatkowy ku temu pretekst. Dlatego wolę okręgówki w obecnym kształcie.
Rallyborne Okręgowy Biuletyn Rajdowy
http://issuu.com/rallyborne
http://facebook.com/rallyborne
http://rallyborne.pl
Avatar użytkownika
versus
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron