RSMP 2015

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » wtorek, 27 sty 2015, 21:20

okun911 napisał(a):
viper napisał(a):Nie ma takiej opcji zeby przy 160 km zrobic to tak zeby wszystko miało ręce i nogi od piątku rana do niedzieli, bo to by świadczylo ze w piatekmusisz zrobic 160 km opisu w praktyce 480 km plus kilkaset dojazdowek, bo po opisie nie mozesz jechac pod prąd a to czasem od mety do startu 40 km jednego oesu + bk --- nierealne
W sobotę testowy i pierwszy dzien rajdu a
Niedziela klasycznie drugi.

Nie przypadkiem 240km zamiast 480km przy założeniu, że w rajdzie każdy odcinek jest jechany 2 razy. Nie jestem zawodnikiem więc mogę się mylić, ale myślałem że jak w rajdzie mamy odcinki np. Walim1 i Walim2 to na zapoznaniu jedziemy 3xWalim, a z tego co ty piszesz wynika że robimy opis 3xWalim1 i 3xWalim2.

regulamin pkt.
11.1. Szczegółowe ustalenia odnośnie zapoznania z trasą rajdu poda organizator
w regulaminie uzupełniającym. Materiały do zapoznania z trasą rajdu muszą
zawierać proponowane przez organizatora drogi objazdowe, szczególnie w sytuacji,
kiedy zapoznanie z trasą rajdu jest ograniczone w czasie. W celu skrócenia czasu
zapoznania z trasą rajdu, organizator może umożliwić przejazd w kierunku
przeciwnym, w stosunku do książki drogowej
.

Więc jednak jest czasem możliwość jechać pod prąd,

Jeszcze mała ciekawostka z Belgii, tam zwykle w jeden dzień jadą 150-190km, robi wrażenie przy naszych 80km, ale pewnie mają do tego lepsze warunki czyli mniej dojazdówek :)

dobrze mowisz bo to trzeba podzielić na pół, a to daje 240 masz racje, ale to i tak nie wiele zmieni bo razem z dojazdowkami bedziesz miał ponad 500 , po za tym nadal dochodzi pare rzeczy jak np. dłuższy testowy
Co do twojego podpunktu jest zaznaczone w szczególnej sytuacji np. Jak nie ma dojazdu na start bo jest wypadek na objazdowce,małe to wyjątek. Wierz mi ze zawodnicy by sie pozabijali jak by organizator pozwolił jezdzic pod prąd. Nie którzy idą na zapoznaniu taka bąbą jak na rajdzie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » środa, 28 sty 2015, 01:13

Nie no, opis z wideo to chory pomysł. Można sobie przeglądnąć nagranie z trzeciego przejazdu wieczorkiem, żeby sprawdzić czy wszystko dobrze zapisane, ale robić opis? Nie, nie...


Co do zapoznania - pamiętam swój pierwszy rajd w 2008 roku. To był Karkonoski, a my z kolegą jechaliśmy pierwszy raz puchar. Zapoznanie skończyliśmy przed czasem, pomimo dość dokładnego analizowania i dyskutowania jak co opisać i podpytywania bardziej doświadczonych kolegów, bo byliśmy zupełnie zieloni...

Poza tym czy to taki problem, żeby auta do zapoznania miały GPS i mogły jeździć w tę i nazad po odcinkach? Czasu dużo mniej, kilometrów dużo mniej, paliwa dużo mniej, kasy dużo mniej. Wszystkiego dużo mniej. Tylko wiecie co jest potrzebne? Chęci i zdanie sobie sprawy, że XXI wiek już się na dobre rozhulał...

Badanie kontrolne można zrobić w piątek/sobotę rano, zawodnicy w tym czasie cisną zapoznanie, po zapoznaniu odcinek testowy. Odbiór administracyjny wylatuje z harmonogramu - pakiet startowy (dokumenty, naklejki, książkę) zawodnicy dostają kurierem/pocztą.

A na następny dzień 120km odcinków w jeden dzień.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez Kramar » środa, 28 sty 2015, 01:49

Zoe napisał(a):Nie no, opis z wideo to chory pomysł. Można sobie przeglądnąć nagranie z trzeciego przejazdu wieczorkiem, żeby sprawdzić czy wszystko dobrze zapisane, ale robić opis? Nie, nie...


Poza faktem, że wolę wieczór niż Wieczorka to w 100% popieram.
Robienie wyścigu rajdowego na naszych koślawych, obsadzonych drzewami oesach, jeszcze przed startem zawodów to zły pomysł.

Zoe napisał(a):A na następny dzień 120km odcinków w jeden dzień.


Jestem za.
Nawet bym się poświecił i wstał przed 10 nad ranem.
Do tego harmonogram przyjazny kibicom i wszyscy będą zadowoleni.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2015

Postprzez Bad-i » środa, 28 sty 2015, 03:05

Aaltonen napisał(a):
Nie raz jechałem w rajdzie i na opisie nie szło sie wysikac a o zjedzeniu obiadu można było zapomnieć.

i cofa się na każdym zakręcie po 3 razy


Hmmm musze chyba wrocic do czytania regulaminow bo z tego co mi sie wydawalo to jest zakaz cofania i jezdzenia w odwrotnym kierunku podczas zapoznania
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2015

Postprzez passta134 » środa, 28 sty 2015, 08:10

Na zapoznaniu obowiązują przepisy ruchy drogowego, wiec jesli droga nie jest jedno kierunkowa to możesz sobie nią wrócić...
passta134
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 2 wrz 2014, 17:26

Re: RSMP 2015

Postprzez martin.h » środa, 28 sty 2015, 10:38

Apropo R5'ek, jak widać koszty poszybowały już tak wysoko, że bardziej opłaca się starsze WRC, dużo bardziej widowiskowe niż technologia przyklejona do nawierzchni :(

Chris van Woensel napisał(a):- Wszyscy mówią teraz o R5, więc WRC może stanowić zaskakujący wybór - powiedział Chris van Woensel. - Nie mamy jednak budżetu na R5 - nawet na topowy S2000, który nie może konkurować z nowszym R5. GT nie stanowi już dla mnie opcji, a zatem postawiliśmy na konkurencyjne WRC. Subaru jeździło się niesamowicie, a Mitsubishi będzie nawet lepsze. W końcu jesteśmy prywatnym teamem. To my płacimy rachunki i możemy sobie wybrać samochód, którym najfajniej się jeździ.


http://rajdy.autoklub.pl/news/zaskakujacy-wybor,59361
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » środa, 28 sty 2015, 12:24

passta134 napisał(a):Na zapoznaniu obowiązują przepisy ruchy drogowego, wiec jesli droga nie jest jedno kierunkowa to możesz sobie nią wrócić...


Nie, nie możesz. Wynika to z regulaminu.

Poza tym - co nie jest dozwolone przez regulamin jest zabronione.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez qbus » środa, 28 sty 2015, 13:24

Akurat podpieranie sie tym pkt regulaminu w kazdym aspekcie uwazam za glupie, zakaz mowil o jezdzie pod prad, czy cofanie to jazda pod prad? Mysle ze mocno problematyczna sprawa.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » środa, 28 sty 2015, 16:12

U nas oczywiście musi pod górkę i prościej dla tych co nie są zawodnikami. A tak naprawdę jakby można było wrócić pod prąd OSu na zapoznaniu to raz ze wiele by to nie utrudniało "nie zawodnikom" a dwa może by wolniej jeździli mając w głowie ze z przeciwka będzie większy ruch niż normalnie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez Kramar » środa, 28 sty 2015, 16:43

A pomyślałeś jak by to wyglądało np na tych ciasnych fragmentach Rajdu Wisły?
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2015

Postprzez MSG Racing » środa, 28 sty 2015, 18:06

Tam by trzeba z tego zrezygnować. Tak jak sam pisałeś każdy rajd nieco inaczej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2015

Postprzez Zoe » środa, 28 sty 2015, 18:34

qbus napisał(a):Akurat podpieranie sie tym pkt regulaminu w kazdym aspekcie uwazam za glupie, zakaz mowil o jezdzie pod prad, czy cofanie to jazda pod prad? Mysle ze mocno problematyczna sprawa.


Ja nawiązywałem do wypowiedzi kolegi passta, niemniej jednak kwestia cofania jest ciągle sporna i ciągle otwarta. Z punktu widzenia fizyki, z wektorami i zwrotami to już w ogóle ;)

Kramar napisał(a):A pomyślałeś jak by to wyglądało np na tych ciasnych fragmentach Rajdu Wisły?


A jak na ciasnym fragmencie Rajdu Wisły spotykasz mieszkańca, który tłucze się swoim Deawoo Prosiak do sklepu pod prąd odcinka to też każesz mu cisnąć objazdem, żeby Ci nie przeszkadzał?

Co jak co, ale zapoznanie odbywa się w normalnym ruchu. Dla mnie zakaz jazdy pod prąd to szukanie problemu, a nie rozwiązania.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: RSMP 2015

Postprzez viper » środa, 28 sty 2015, 19:55

Zoe napisał(a):
qbus napisał(a):Akurat podpieranie sie tym pkt regulaminu w kazdym aspekcie uwazam za glupie, zakaz mowil o jezdzie pod prad, czy cofanie to jazda pod prad? Mysle ze mocno problematyczna sprawa.


Ja nawiązywałem do wypowiedzi kolegi passta, niemniej jednak kwestia cofania jest ciągle sporna i ciągle otwarta. Z punktu widzenia fizyki, z wektorami i zwrotami to już w ogóle ;)

Kramar napisał(a):A pomyślałeś jak by to wyglądało np na tych ciasnych fragmentach Rajdu Wisły?


A jak na ciasnym fragmencie Rajdu Wisły spotykasz mieszkańca, który tłucze się swoim Deawoo Prosiak do sklepu pod prąd odcinka to też każesz mu cisnąć objazdem, żeby Ci nie przeszkadzał?

Co jak co, ale zapoznanie odbywa się w normalnym ruchu. Dla mnie zakaz jazdy pod prąd to szukanie problemu, a nie rozwiązania.

Zoe wbrew pozorom na całym rajdzie wąskich fragmentów moge ci z ręka na sercu powiedzieć ze nie spotkałem wiecej niz 10 aut w całym dniu jadącym pod prąd mieszkańców. Nie wiem skąd to wynika bo domów czasami naprawde nie jest mało,, byc moze stad ze miszkancy ten jeden jedyny dzien dają sobie spokoj i nie chcą sie narażac a moze po prostu sa w pracy. Jedno jest pewne. Mysle ze przy "naszym" sposobie zapoznania jazda pod prąd była by dużym zagrożeniem.

Co do cofania to oficjalnie jest zakaz regulaminowy , aczkolwiek nie praktykowany i dobrze bo bez jaj, ale fakt jest faktem. Wierz mi zoe, przy zapoznaniu jest mnóstwo sytuacji zagrożenia gdzie zawodnik cofa aczkolwiek jak jest potrzeba to ja rowniez cofam czy cofałem i nie mam pretensji do tych co cofali bo jak ktos jedzie zgodnie z przepisami bez wariactw to jest ok i nie ma zagrożenia. Jednak czasami były takie sytuacje ze jak jedziesz zgodnie z przepisami to po prostu nie zdążysz 3 razy objechać wszystkich oesow.
Ostatnio edytowano środa, 28 sty 2015, 20:00 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2015

Postprzez Kramar » środa, 28 sty 2015, 19:59

Zoe napisał(a):
A jak na ciasnym fragmencie Rajdu Wisły spotykasz mieszkańca, który tłucze się swoim Deawoo Prosiak do sklepu pod prąd odcinka to też każesz mu cisnąć objazdem, żeby Ci nie przeszkadzał?


Nie. Ruch na takich drogach jest bardzo mały i nigdy nie stanowił dla mnie problemu.
Ale jeśli 80 aut zacznie po nich jeździć tam i z powrotem to obawiam się, że problem się pojawi.
A ja wolał bym się na zapoznaniu skupić na robocie a nie szukaniu mijanek.

MSG Racing napisał(a):Tam by trzeba z tego zrezygnować. Tak jak sam pisałeś każdy rajd nieco inaczej.

No właśnie. Tylko wolę, żeby jednak jazda pod prąd była wyjątkiem, nie regułą.
Jeśli pamięć mnie nie myli, takie wyjątki już się zdarzały.

Greg, dostałeś wiadomość? Niby wysłałem a mam w folderze do wysłania.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2015

Postprzez Marek Kisiel » środa, 28 sty 2015, 22:03

To może wrzucę swoje dwa grosze :-)

Zapoznanie:
Nie wyobrażam sobie możliwości jazdy tam i z powrotem po trasie odcinka 80 - 100 zawodników i tu myślę, że zawodnicy mi przyznają rację bo doskonale wiedzą jak wygląda zapoznanie przez wielu zawodników (oczywiście nie tych piszących na forum :D ). Regulamin pozwala na jazdę pod prąd i jest to wykorzystywane przez organizatora ( w naszym przypadku OS Szklarska Poręba) ale ten fragment pozwalający dojechać do startu pod prąd wynosił paręset metrów na szerokiej drodze więc ryzyko kolizji było znikome. W innym przypadku znając realia zapoznania z którymi my organizatorzy się spotykamy nigdy bym się na to nie odważył.
Osobną kwestią jest ilość przejazdów zapoznania w obecnym roku jest 3 i jest to (choć mam inne zdanie ale argumentacja była rozsądna) spowodowane połączeniem RSMP i RPP (choć jak czytam to wielu zawodników z RPP jest za dwoma przejazdami) potraktujmy ten rok jako rok zmian - czy zawsze dobrych i akceptowalnych przez wszystkie grupy związane z rajdami wątpię - rok który da nam odpowiedź czy idziemy w dobrym kierunku bo mimo wielu kontrowersji związanych z regulaminem to pamiętajcie, że ludzie z PZM (mimo waszych wątpliwości) chcą też dla tego sportu dobrze i czasem nie jest łatwe pogodzić wszystkie interesy z przepisami FIA itp.
Myślę, że w przyszłym roku będą dwa zapoznania bo tak jeździ cała Europa, a jak pokazuje lista zgłoszeń kolejnej rundy ERC to jest nas tam coraz więcej i super musimy być widoczni w świecie więc by pomóc w jeździe na opis zróbmy 2 przejazdy w 2016r.

Ilość kilometrów:
- był to postulat zawodników by skrócić rajdy - raz chodziło o ilość dni i to się udało i uważam, że po tym roku jeszcze kilka pomysłów na skrócenie się pojawi, dwa to ilość kilometrów czyli plus dla wynajmujących auto do startu mniejszy dla stajni ale nigdy nie będzie tak, że każdy będzie zadowolony. Uważam,że PZM (więc również ja bo jestem w tym związku) zrobił co w tym wypadku mógł ten rok pokarze czy można było więcej czy to dobry ruch nie byłą to rewolucja tylko ewolucja i to chyba dobrze.

Ilość rund:
- tu jak się dowiedziałem, ż skracamy wszystko, a dodajemy dodatkową rundę to sobie pomyślałem ale głupota (utwierdziła mnie w tym "impreza" po Barbórce" gdzie miałem okazję posłuchać zawodników i ich zdania na ten temat co do innych zmian mieli dobre zdanie) ale, ze staram się mieć chłodną głowę pogadałem z "drugą" stroną czyli tą którą reprezentuje - ORGANIZATORÓW i powiem tak - zmieniłem zdanie. Po połączeniu RPP i RSMP w tej pierwszej kategorii mieliśmy dwa rajdy więcej Bałty i Cieszyn, Cieszyn nie miał mimo wspaniałych ludzi oddanych rajdom i fajnych tras możliwości finansowych by znaleźć się w kalendarzu RSMP (bardzo lubię ten rajd robiony przez tych ludzi z zajefajną atmosferą) drugi to Bałtyk z równie fajnym Lechem (osoba która zaangażowaniem i pomysłami mogłaby obdzielić wielu sędziów) i ambicjami i trasami by robić RSMP. Każdy z organizatorów RSMP z 2014 roku zgłosił chęć organizacji (nie oszukujmy się innych chętnych nie ma oprócz tych co w tej chwili są) więc drodzy kibice nie miejcie pretensji, że rajdy są na południu mamy ten plus, że natura dała nam ciekawe trasy i organizacyjnie jakoś tam dajemy radę. Nikt nie blokuje możliwości starania się o rundę RSMP ale wielu świetnych organizatorów choćby z Mazur ma problem finansowy by to dźwignąć na takim poziomie i to jest fakt dlatego robią rajdy okręgowe bo jest taniej. Wracając do ilości rund co powiedzieć organizatorowi w tym przypadku Lechowi Orskiemu - "stary no nie ma dla Ciebie miejsca w kalendarzu rób sobie 3 ligę może jak ktoś wypadnie to wskoczysz" prawda jest taka rozsypałoby się mu to wszystko, a i chęci by też opadły - wiem coś o tym bo po naszym powrocie do kalendarza RSMP z uważam dobrym efektem została podjęta decyzja o degradacji nas do RPP (co jak ktoś pamięta spotkało się z chłodnym przyjęciem prze zawodników) podcieło nam to skrzydła ale walczyliśmy by wrócić bo była możliwośc w tym wypadku nie ma możliwości posiedzieć jak to było w przypadku Balticu w RPP by wskoczyć do RSMP. Chcecie różnorodności rajdów i ich lokalizacji więc skasować zapał i potencjał tylko z powodu likwidacji RPP. - SZKODA. Ale żeby zawodnikom był łatwiej to mają możliwość odliczenia rundy z każdej połówki sezonu. Nie znalazłem jeszcze budżetu to odliczam Świdnicki Krause (to są przykłady), brakuje mi kasy odliczam Arłamów więc są możliwości ale oczywiście zawsze jest ALE.

Tak więc ciężko pogodzić wszystkie interesy by był każdy zadowolony, ale dajmy szansę tym zmianom w tym roku bo były konieczne. Ten rok będzie niełatwy ale może następny będzie lepszy bo będziemy mądrzejsi. PZM i ludzie tam działający też chcą by było lepiej choć jak i wy tak i my możemy się mylić.

Pozdrawiam!

PS. troszkę się rozpisałem choć jak czytałem posty moderatora to i on jak już pisze to pisze :D
"czasem życie powoduje, że nabierasz dystansu do niego - i zaczynasz żyć chwilą"
Marek Kisiel
N1
 
Posty: 85
Dołączył(a): niedziela, 17 sie 2008, 21:39
Lokalizacja: Jelenia Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron