24 Rajd Dolnośląski 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Jarek55511 » piątek, 17 paź 2014, 22:11

Zgadzam się gregortest z tym że ich by objechali S-kami czy R4, ale jak już kupili R5 to już nie wsiądą to R4, czy S-ki. Już Habaj mówił o tym jak testował R5-kę. Że te auta zabijają widowiskowość rajdów. I nie tylko chodzi o widowiskową jazdę, ale problemy budżetowe :(
To mój film z pierwszego etapu https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=-O0673QngWQ
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica


Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 18 paź 2014, 06:58

Na fejsbuku pojawiły fotki z świętowania vice mistrza przez Grzyba, czy może on być już pewien tego tytułu ?
Bo według mnie jeśli Habaj wygra Dolnośląski to przejdzie Grzyba punktami, może ktoś to policzyć i potwierdzić ?
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez gregortest » sobota, 18 paź 2014, 07:18

Wracająć do typowania..
To jak obstawiacie drugi dzień ?
Kuchar - pójdzie wszystko tak samo jak 1 dnia :)
Habay
i potem Kubat :)
Kasperczyk, oraz Oleskowicz - out
oraz Ośki - gdzie liczę na Polońskiego, że wleje Chmielewskiemu :)
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez djescape » sobota, 18 paź 2014, 07:30

@d-z rallyfans

Sytuacja wygląda tak, że Grzyb musi zdobyć dzisiaj przynajmniej jeden punkt by obronić v-ce majstra. Jeżeli Grzyb nie dojedzie dzisiaj, Habaj musi zdobyć 21 punktów by awansować 2 miejsce. Przez te odejmowanie punktów trochę się musiałem osprawdzać :)
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 18 paź 2014, 07:46

To na 100% Grzyb dzisiaj nie dojedzie bo nie startuje :)
Już chyba się doliczyłem, Grzyb odlicza Dolnośląski i ma 183 punkty, Habaj może zdobyć max 42 za Dolnośląski wiec będzie miał 190 punktów minus najsłabszy rajd, w tym wypadku 15 punktów i finalnie 175 punktów.
Według tego Grzyb jest vice.
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez MSG Racing » sobota, 18 paź 2014, 08:44

d-z rallyfans napisał(a):A tak na poważnie to patrząc na to obecnie to pewnie że nie, bo ma tytuł MP, ale kto wie czy by nie wystarczyła do tego tańsza Impreza R4.

Drażni mnie to że mimo że jest krucho z kasą to czołówka cały czas podnosi poprzeczkę sprzętową, a jeszcze bardziej drażni mnie późniejsze jęczenie że brakuje budżetu.

Dokladnie. Moze tylko 10% nie narzeka ale to tez tylko oficjlanie.
R4 z tego co wiem nie jest na tyle tansze od R5 zeby nim startowac na spokojnie i walczyc. Musialby byc zakaz R5.

R5 teoretycznie mialo byc tansze od S2000 a generalnie wychodzi na to samo a jeszcze pewnie jak jest popyt to cena skoczyla. Ale na pewno miekciej sie prowadzi.
Chlodna kalkulacja przed sezonem? To by wygladalo tak ze jedziemy dwa rajdy bo tyle mozemy....no moze trzy na troche biedaka. I by sie te cale RSMP skonczylo w lipcu.

Chuchu mial kase na 3 rajdy. Troche swojej troche jakichs tam sponsorow co byli na aucie. Wlasciciel auta ponoc najwiecej naobiecywal przed sezonem a potem zaczely sie schody ale jak widac sie wywiazal. Choc i tak Czuczu musial bo jakby nie musial to by nie odpuscil dalszej jazdy. Szkoda. Choc go rozumiem doskonale.

Tak ogolnie o calej tej sytuacji w rajdach u nas i o tym ze to sie tak skonczy trabie od juz chyba 4lat jak nie wiecej. I teraz by wypadalo powiedziec: "A nie mowilem?"
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez viper » sobota, 18 paź 2014, 09:08

gregortest napisał(a):Wracająć do typowania..
To jak obstawiacie drugi dzień ?
Kuchar - pójdzie wszystko tak samo jak 1 dnia :)
Habay
i potem Kubat :)
Kasperczyk, oraz Oleskowicz - out
oraz Ośki - gdzie liczę na Polońskiego, że wleje Chmielewskiemu :)

Nie masz co liczyć bo to pewne. Chmielewski przegra z polonskim. Musiał by byc idiota zeby ryzykować tytuł w ośce. Moze sobie spokojnie na 3 przyjechać. Tu jest czysta kalkulacja. No chyba ze cos nawywija polonski.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez mached » sobota, 18 paź 2014, 09:25

Wie ktoś może jak wygląda dojazd na Zieleniec od mety? Daleko droga zamknięta?
Avatar użytkownika
mached
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 3 gru 2009, 21:24
Lokalizacja: Bielawa

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez d-z rallyfans » sobota, 18 paź 2014, 10:31

mached napisał(a):Wie ktoś może jak wygląda dojazd na Zieleniec od mety? Daleko droga zamknięta?


Niestety organizatorzy przesadzili i zamknęli dojazd od mety 5 km wcześniej
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez martin.h » sobota, 18 paź 2014, 10:38

Z tym jechaniem po Wojtku to się zachowujecie trochę jak dzieci, on już od połowy sezonu jedzie na partyzanta.

Sprawa R4/R5 możemy wyliczać jaka jest różnica w budżecie, ale oprócz zakupu samochodu to nie jest jakiś kosmos, choć topowe R4 też kosztuje ;)
Na temat konkurencyjności nie ma się co wypowiadać bo o ile w zeszłym sezonie Habaj był w stanie walczyć jak równy z pozostałymi, to w tym roku jak wszyscy wsiedli w R5 nie miał już nic do gadania. Nawet Kajto nie dał by rady ;)
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez voytec » sobota, 18 paź 2014, 10:47

Off topic się zrobił, ale skoro już jest na tapecie.

MSG Racing napisał(a):R4 z tego co wiem nie jest na tyle tansze od R5 zeby nim startowac na spokojnie i walczyc. Musialby byc zakaz R5.


Uporządkujmy.
R4 jest jednak wymiernie tańsze od R5 (chodzi o samą technikę - koszty nabycia i eksploatacja (nowe, zmodyfikowane el. ukł. zawieszenia + odelżające nadwozie; co najmniej kilka przeróbek posiada instrukcje wykonania we własnym zakresie na podzespołach N-kowych); dodatkowo nie ma konieczności wykorzystania pełnego, homologowanego pakietu rozszerzenia VR4 - tak było m.in. z Subaru Kajtka).
R4, przy całościowym uogólnieniu (czyli wyłączając nieliczne przypadki) i założeniu porównywalności poziomów sportowej wkładki, nie zapewnia właściwej konkurencyjności wobec R5. To w końcu "tylko" taka N++.Tutaj ma znaczenie całość konstrukcji. Dobrze to obrazuje casus Habajaszi'ego, że i owszem w porównaniu do Lancera ma się poczucie niedostatku mocy, ale dobrze skonfigurowana i ustawiona reszta chodzi tak, że na chronometrze R4 odpada. Stąd znowóż wynika dyskusyjność i wątpliwości co do startów w R4 w ogóle, bo jeśli nie ma realnej perspektywy na w miarę równorzędną walkę o cele najwyższe (czub generalki) to downgrade do N-ki jest opcją rozsądniejszą (sportowo i finansowo).

FIA wykazuje parcie (nie że wyłącznie sama z siebie, tutaj też mają znaczenie oczekiwania producenckie/tunerskie) na dalszą promocję R5 na poziomie regionalnym i krajowym, co np. ostatnio dało o sobie znać w postaci dziwnych zakusów na m.in. regulaminowe kastrowanie RRC. Trudno oczekiwać, żeby nasz z zasady "papieski" ASN nagle poszedł pod prąd trendów z góry. (BTW, Czesi wcale tak nie "olali" FIA - po prostu stworzą serię krajową klasyfikującą wyłącznie zawodników z rodzimą licencją i stąd zaliczane do niej rajdy nie będą zgłoszone do kalendarza FIA dla serii międzynarodowych/strefowowych). Kolejną sprawą jest już wcześniej podnoszona kwestia samych zawodników - dla tych z natury utalentowanych/pracowitych najnowszy sprzęt jest kuszący z uwagi na postęp technologiczny i nawijanie km OSowych w kategoriach dalszej perspektywy. Nie można też w ogóle nie brać pod uwagę aspektu marketingowego przy wycieraniu dywanów w prezesowskich gabinetach (OK, niestety coraz rzadziej przynosi to skutek, ale znacząca większość i tak nie z/rezygnuje). Nie chcą też być przesadnie w plecy już na starcie 1 odcinka, by potem opcja jazdy "na 100 lub więcej %" była jedynie słuszną (przykład dominacji Kajtka z tego zasadnie wyłączamy, a w rajdach odgórne przyjęcie "objadę go nawet na drzwiach od stodoły" jednak lubi się mścić i mało kto w to dobrowolnie wchodzi). Z kolei dla co poniektórych możliwie topowy sprzęt to jedyna opcja na zaznaczanie swojej obecności w pierwszej 10-ce generalki. Do tego dokładając pomniejsze czynniki dodatkowe ta machina "wyścigu zbrojeń" nakręca się w najlepsze. Cóż, na spójną integrację w pełnym gronie naszych matadorów, wspólne ustalenie, a potem wytrwałe utrzymanie przyjętego stanowiska raczej nie ma co liczyć, a przykładów na to byłoby już wiele. Jak to w życiu - ile tyłków, tyle pomysłów, zdań i oczekiwań, a każdy wedle siebie ma rację.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez gregortest » sobota, 18 paź 2014, 11:07

Cóż, na spójną integrację w pełnym gronie naszych matadorów, wspólne ustalenie, a potem wytrwałe utrzymanie przyjętego stanowiska raczej nie ma co liczyć, a przykładów na to byłoby już wiele. Jak to w życiu - ile tyłków, tyle pomysłów, zdań i oczekiwań, a każdy wedle siebie ma rację.

I to się nadaje do prasy :mrgreen:
To właśnie jest to co gubi zawodników ,a ustalanie między sobą, do niczego raczej nie doprowadzi.
No chyba że nasz łaskawy pzmłot- od górnie strzeli zakaz R5 i dopuści tylko SEryjne N-ki.
Oraz jednego dostawcę opon - Kumho - itp - nic drogiego.
Gwarantuję, że zawodników, którzy odetchneli by z ulgą - by uszczęśliwili, a jednocześnie frekwencja w tej klasie wzrosła by do 20-25 aut.
Część osiek poszła by w N-kę, a i starzy wyjadacze typu Czopik, Dytko, Bębenek, Sztuka, też przystąpili by do walki o czołowe miejsca.
Wtedy by się działo :mrgreen:
Co poniektóre wozidupy - zaczeliby krecić nosem, albo poszli w HR z musu, (aby mieć więcej gniadych pod maską - aby nie tracić na podjazdach :wink: - ,) które oczywiście mogło być wtedy dopuszczone do generalki :)
I w ten sposób radosci było by co nie miara, cieli by się na sekundy, i bezstresowo jeździli cały sezon, bez boleści budżetowych :)
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez Sylwek_GSi » sobota, 18 paź 2014, 13:41

gregor pomysł może i nie głupi, ale szkoda było by jednego - na oesach mielibyśmy znów sytuacje sprzed 10 lat, zakaz startu najszybszych aut, dla kibica to żadne pocieszenie. Co prawda to już nawet nie jest WRC tylko R5 ale jednak. Czy te koszty są aż tak wysokie, czy ogólnie jest straszna nędza, skoro z założenia "tania" ale mocna klasa r5 jest aż taka droga w polskich realiach? Po 10 latach okazuje się, że nikogo nie stać na WRC ale mało kogo stać na R5.
Poza tym N4 to już zaczyna być klasa historyczna. Wyobraźcie sobie co będzie za parę lat, skoro R5 będzie za droga, N4 w zasadzie może już nie istnieć zostaną nam ośki :shock: Ale FIA doskonała postarzaniu produktu pewnie szybko uśmierci R5 tworząc kolejną klasę.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez posejdon » sobota, 18 paź 2014, 14:51

Dlaczego Kuchar się wycofał?
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: 24 Rajd Dolnośląski 2014

Postprzez ZTJ » sobota, 18 paź 2014, 15:23

Zabrakło budżetu na ostatnie 2 OS-y :mrgreen:

A tak na serio, to chyba skrzywiony drążek kierowniczy go wyeliminował.
ZTJ
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2014, 15:40

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości