Moderator: SebaSTI
Bad-i napisał(a):Na szybko odniose sie do kosztow 3 ligi:
1. Wpisowe 600
2. Hotel i wyzywienie 400 (na biedaka)
3. Serwis 1.5 dnia x 1250 pln = 1875 (tutaj nie ma transportu rajdowki)
4. Wlasny dojazd, zapoznanie i powrot ok 500
Razem na szybko bez opon wychodzi: 3.375
Jak doliczysz jeszcze transport rajdowki 1.5 pln za kilometr to Cie wyjdzie lekko 4.000 pln
Nie wliczylem tutaj zadnych opon i napraw bo powyzzsze to koszty stale nie zalezne od samochodu jakim mamy zamiar startowac (i blagam nie piszmy ze serwis drogi czy mozna jechac na kolach)
Bad-i napisał(a):Chyba sie nie zrozumielismy. W chwili obecnej rpp i 3 liga czasowo zabiera tyle samo. Oznacza to ze za serwis, nocleg, wyzywienie i dojazd place tyle samo.
Roznica jest faktycznie w oponach (najwieksza), paliwie i wpisowym.
Mimo tych roznic przeliczajac kwote wydana na kilometr oesowy najbardziej korzystnie wyjdzie RPP, potem RSMP a na koncu 3 liga. Dlatego nie rozumiem skad to przeswiadczenie ze 3liga jest najtansza. Ok wydamy najmniej, ale nie w przeliczniku na km oes.
Bad-i napisał(a):No wlasnie ale po co sie szarpac jak moglo by zostac RPP, caly czas do tego zmierzam
rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO
viper napisał(a):rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO
Nie rób jaj . 40 000 to w tym clio kłowa skrzynia biegów była warta. Nie da sie wygrywać tanim autem w rpp.
rundi napisał(a):viper napisał(a):rundi napisał(a):Jakaś masakryczna ta dyskusja.
W RPP da się pojechać tanio - tylko proszę nie chciejcie samochodem za 10 tys. wygrywać generalki - do tego są klasy. Da się pojechać Astrą w swojej klasie i tam walczyć czy jakimś samochodem do 1600 ccm w odpowiedniej klasie. A do generalki też nie trzeba samochodu R2 czy TypeR za mega pieniądze. Kacper Wróblewski był w stanie walczyć o generalkę Clio za 40 tys. Nie da się porównać RO do RPP bo to są cykle kierowane do zupełnie innych zawodników. RO to "debiut" a RPP to przyzwoity rajd za rozsądne pieniądze. Porażką jest natomiast RSMP i tu jest największe pole do cięcia kosztów choć i tak najważniejsza kwestia w tym cyklu to brak odpowiedniej promocji i marketingu.
Tak więc jeśli RPP zostanie zlikwidowane to dużo zawodników całkowicie zrezygnuje a nie przeniesie się do RSMP czy RO
Nie rób jaj . 40 000 to w tym clio kłowa skrzynia biegów była warta. Nie da sie wygrywać tanim autem w rpp.
Nie robię jaj. Akurat jest aktualnie do sprzedania taka skrzynia w sąsiednim kraju i na nasze ZŁ kosztuje 12500 zł - żeby nie było jest po rewizji i nadaje się do jazdy. Tanie auto to dla mnie takie koło 10 tys i takie auto oczywiście może wygrywać w swojej klasie (N2, Astra itp. ). Natomiast autem w okolicach 40 tys da się wygrywać w generalce RPP i naprawdę nie ma w tym przesady - Honda dostępna w okolicach 40-50 tys bez problemu z szybkim kierowcą na pokładzie jest w stanie tego dokonać (np. Mateusz Kubat czy aktualnie Janusz Knopt)
rundi napisał(a):Ale ty się upierasz, żeby wygrywać generalkę. Auto Mateusza serwisował Bartek Grzybek i nie był to taki top jak się ludziom wydawało tylko Mateusz to szybki driver
Civic VTI też jest w stanie być w czołówce więc tak naprawdę te argumenty do mnie nie trafiają. Naprawdę czy od razu trzeba wygrać cały cykl ? Nie można myśleć o zwycięstwie w klasie ? Rajdy nigdy nie były i nie będą dla biednych Tu nie wystarczy para trampek. Więc z kilkunastoletniego doświadczenia w startach wiem , że koszty RPP są najbardziej optymalne tak jak Cairo napisał.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości