RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » wtorek, 30 wrz 2014, 20:07

Pytanko, jak juz zlikwiduja RPP to gdzie ma isc wieksza czesc zawodnikow ktorzy teraz jada na styk z budzetem?
Tylko nie pisz ze 3 liga bo jazda 30 kilometrow z ktorych najczesciej 1/4 jest odwolana mija sie z celem
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21


Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 30 wrz 2014, 21:40

Bad-i napisał(a):Pytanko, jak juz zlikwiduja RPP to gdzie ma isc wieksza czesc zawodnikow ktorzy teraz jada na styk z budzetem?
Tylko nie pisz ze 3 liga bo jazda 30 kilometrow z ktorych najczesciej 1/4 jest odwolana mija sie z celem

Nie ma złotego środka i wszystkim sie nie dogodzi. Jedno jest pewne. Ten system jest zły, bo za dużo lig, a za mało zawodników do ścigania. Nie moze byc tak ze w 2 lidze zawodnicy jeżdżą topowymi furami i scigają sie w gen a w mp nie ma zawodników w niższych klasach. Jak ktos chce sie bawić w rajdy ma 3 ligę , a jak ktos chce sie ścigać i szukać sponsorów ma rsmp. W rpp nie ma ani jednego ani drugiego, bo rpp wcale nie jest tanie zeby walczy o wygrane., a medialnie leży. Jak ktos chce sie ścigać w mp niech sprzeda r2 i jeździ N civikiem w mp. Założę sie ze koszty wcale nie bedą wyzsze. No ale jak ktos powiedział już na tym forum. Mentalność albo wszystko albo nic. Po co powielać ściganie tego samego dnia po tych samych odcinkach tylko z inna nazwa i na dodadetek dzieli frekwencje, bo w teori na liście rsmp w rajdzie jest 35 aut z czego po pierwszym diu zostaje 25, a w praktyce 100. Tam gdzie nie ma zawodników tam nigdy nie bedzie zainteresowania dyscyplina. Przecież to bez sens. No chyba ze chodzi o pucharek w generalce .
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » wtorek, 30 wrz 2014, 22:01

Nie wiem czy jezdzisz, a jezeli tak to gdzie... Wystarczy porozmawiac z kolegami z RPP tak jak teraz mielismy mozliwosc po otrzymaniu ankiety na Nadwislanskim.
Zlikwidowanie RPP niestety wielu wykluczy :(

Jakos na Nadwislanskim nie widzialem wsrod nas zawodnikow wielu topowych fur. W sumie byla jedna :)

Takze tekst typu top albo nic ma sie nijak do RPP
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez MSG Racing » wtorek, 30 wrz 2014, 22:30

Nie no R3 to chyba nikt nie jechał ale R2 jest trochę.
Zresztą nie musi być mowa że top albo nic bo widać że albo RPP albo nic. Więc sorry będzie nic. Może nic nie być, bo po tym co widziałem na drugiej pętli Wisły to wolę lokalną drogę oglądać. Więcej się dzieje i szybciej jeżdżą.
Włosi też mieli/mają małą frekwencje w krajówce ale 3liga jest oblegana bardziej niż nasze wszystkie rajdy.
Sam jestem za likwidacją RPP od kilku lat ale teraz jak jest taka 3Liga jaka jest to można by tu wydłużyć OSy do np 40-45. Wtedy będzie na prawdę druga jak należy z rajdami oddzielnie od RSMP.
I co z tego że jedna 1/4 odwołana. Chyba lepiej pojechać te 3/4 reszty OSów niż jechać RPP w absolutnej ciszy bo jest jest RSMP.
Ja sie jeszcze spytam lepiej jest jechać jeden rajd raz w roku czy 5-6 rajdów i o coś może walczyć ?
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » wtorek, 30 wrz 2014, 22:37

Bad-i napisał(a):Nie wiem czy jezdzisz, a jezeli tak to gdzie... Wystarczy porozmawiac z kolegami z RPP tak jak teraz mielismy mozliwosc po otrzymaniu ankiety na Nadwislanskim.
Zlikwidowanie RPP niestety wielu wykluczy :(

Jakos na Nadwislanskim nie widzialem wsrod nas zawodnikow wielu topowych fur. W sumie byla jedna :)

Takze tekst typu top albo nic ma sie nijak do RPP

Dlaczego wykluczy, bedą mieli jeszcze lepiej, bo 3 liga jest tańsza i z pewnością przy likwidacji rpp pojawia sie nowe rundy 3 ligi. Tym bardziej ze w 3 lidze można zakazać r2 sekwencji kłowek i taninę ściganie gwarantowane. Dzisiaj gościu walczący starszym civikiem jest w czubie gen, choc auto nie wypadło sroce z pod ogona, ale tanie na bank. Jestem pewien, ze 30% z rpp na dzien dobry idzie do mp bez większych problemów i mogę sie z tobą o to założyć. To kwestia organizacji rajdu. Jeżeli rajd skrócą organizacyjnie z czw wieczorem to frekwencja rośnie jeszcze bardziej bo wiem ze dla wielu chłopaków z rpp problemem nie jest sam start i km oesowe tylko cało tygodniowy plan rajdu, chodzi o urlopy itd.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Kramar » środa, 1 paź 2014, 00:22

Viper, stało się, po raz pierwszy w 100% zgadzam się z tym co napisałeś.

Gregortest, nie chce mi się rozpisywać, chyba pobił bym rekord długości postu na forum.
Pokrótce:
- Porównujesz cenę S1600 po min 10 sezonach, nie wiadomo ilu dzwonach do fabrycznie nowego R2 (najdroższego).
- Koszty, sugerujesz że będzie taniej w starym S1600 niż w jakimkolwiek R2. Nie będzie.
- Fiesta R5 nie jest najmodniejsza tylko najlepsza w regionalnych mistrzostwach. Jeśli ktoś ma duże ambicje, sprzęt musi za nimi nadążać. Musi.
- Rajdy to wciąż sport, nie cyrk. Wygrywa najszybszy. Twierdzenie, że zawodnik, który kupuje auto umożliwiające walkę o najlepszy czas postępuje głupio jest właśnie bzdurą.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Ja też jestem za włączeniem grupy Open i klasy HR do klasyfikacji. Też chciał bym oglądać i uczestniczyć w pięknych, kolorowych i widowiskowych rajdach. Też przedkładam jakiekolwiek s1600 nad DSa. (Przy okazji, kłaniam się w pas Markowi Kluszczyńskiemu za zbudowanie tego Subaru, oby szybko wrócił).
Nie jestem tylko w stanie zaakceptować twojego protekcjonalnego tonu i nie zgadzam się z twoimi prawdami objawionymi.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 07:48

Viper niestety ale bardzo sie mylisz. To takze pokazuje ze czesc z Was nie jest blisko zwiazana z kosztami w Rajdach.

Tutaj nie chodzi o urlop tylko o koszta, bo malo z nas zarabia dziennie ponad 1000 pln.

Podam przyklad, ze wzgledu na fakt ze ktos bardzo inteligetny wymyslil sobie prolog i BK dla pucharu juz w czwartek podczas Dolnoslaskiego, nie pozostaje nic innego jak zwinac rulonik 1500-2000 pln i wsadzic psu w tyłek. Po co to zrobili nie wiem. Ale my zawodnicy taki wlasnie dodatkowy koszt poniesiemy bo trzeba oplacic serwis.

To samo bedzie w przypadku skroconego RSMP, zamiast placic 1.5 dnia za serwis bedziemy musieli zaplacic 2.5 dnia plus wziac ten nieszczesliwy urlop.

I niestety ze wzgledu na powyzsze myslalem ze pojade caly sezon lacznie z Cieszynka, ale przez wspaniala decyzje na Dolnoslaskim budzetu juz nie starczy. I to jest wlasnie powod zabijania RPP - kompletnie niezrozumiale decyzje dzialaczy
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 07:57

Bad-i napisał(a):Viper niestety ale bardzo sie mylisz. To takze pokazuje ze czesc z Was nie jest blisko zwiazana z kosztami w Rajdach.

Tutaj nie chodzi o urlop tylko o koszta, bo malo z nas zarabia dziennie ponad 1000 pln.

Podam przyklad, ze wzgledu na fakt ze ktos bardzo inteligetny wymyslil sobie prolog i BK dla pucharu juz w czwartek podczas Dolnoslaskiego, nie pozostaje nic innego jak zwinac rulonik 1500-2000 pln i wsadzic psu w tyłek. Po co to zrobili nie wiem. Ale my zawodnicy taki wlasnie dodatkowy koszt poniesiemy bo trzeba oplacic serwis.

To samo bedzie w przypadku skroconego RSMP, zamiast placic 1.5 dnia za serwis bedziemy musieli zaplacic 2.5 dnia plus wziac ten nieszczesliwy urlop.

I niestety ze wzgledu na powyzsze myslalem ze pojade caly sezon lacznie z Cieszynka, ale przez wspaniala decyzje na Dolnoslaskim budzetu juz nie starczy. I to jest wlasnie powod zabijania RPP - kompletnie niezrozumiale decyzje dzialaczy

Widać ze nie jeździsz rsmp. Jeżeli w czwartek wieczorem odbierasz papiery to w piątek robisz zapoznanie i bk, a sobota niedziela na ściganie. Napisałem ci ze to kwestia organizacji. Po za tym kolego no kucze to rsmp dłuższy rajd i musi byc drożej no cudów nie ma. Napisałem ci jak za drogo masz jeszcze tańsza 3 ligę i wogole wolnego nawet 1,5 dnia nie musiz mieć bo ona jest w pełen weekend. Nie zachowajmy sie dziecko które nie dostaje zabawki to beczy. Znajdźmy inne rozwiazanie a w tym przypadku jest ono bardzo dobre.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 09:17

No widac, widac. Zreszta sam to napisalem.

Idac Twoim tokiem myslenia mam dwa rozwiazania;

1. Moge przejsc do RsMP i wydawac prawie 2x wiecej kasy majac jednak wiecej kilometrow

Lub

2. Zejsc lige nizej i jechac 3lige za prawie takie same pieniadze co RPP a przejezdzajac mniej niz polowe kilometrow. (Zeby nie bylo to pojechalem w tym roku dwie rundy 3 ligi i wiem doskonale co ile kosztuje)

A gdzie jakas rozsadna alternatywa?


Teraz pozostaje czekac na nowy regulamin i zdecydowac co dalej......
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » środa, 1 paź 2014, 09:48

Porównujesz cenę S1600 po min 10 sezonach, nie wiadomo ilu dzwonach do fabrycznie nowego R2 (najdroższego).
- Koszty, sugerujesz że będzie taniej w starym S1600 niż w jakimkolwiek R2. Nie będzie.
- Fiesta R5 nie jest najmodniejsza tylko najlepsza w regionalnych mistrzostwach. Jeśli ktoś ma duże ambicje, sprzęt musi za nimi nadążać. Musi.
- Rajdy to wciąż sport, nie cyrk. Wygrywa najszybszy. Twierdzenie, że zawodnik, który kupuje auto umożliwiające walkę o najlepszy czas postępuje głupio jest właśnie bzdurą.


Auta S1600, sprzedawane (oczywiście nie wszystkie), są na wzorowym poziomie technicznym praktycznie jak nowe R2.
Te które są skundlone, po prostu się nie sprzedają.
Proponuję popatrzyć na rynek - Hiszpański, franacuski.
Na ogół mają - nowe nadwozia, skrzynie, silniki i zawieszenia po resursie. są dopieszczone jak cukierki.
Oczywiście, że R2 Peugeota, jest najdroższe, bo kosztuje ponad 100 Eu, ale co innego pozostaje?
Fiesta R2 i Skoda. Fiestę to kupisz za 50 ,ale włożysz tyle, że to się nie opłaca. Nowa skoda, to także ponad 80 EU.
Jeżeli chodzi o koszty utrzymania R2 i S1600, to jest ponad połowa taniej na korzyść S 1600.
Na początku tego roku, robiłem bilans finasowy na 208 R2. Sezon w RSMP to koszt min 400 tyś zł + zakup auta.. Czyli musisz mieć dużą bańkę, aby śmigać 200 KM ośką, w tym nie oficjalnym pucharze. Tojest zgroza.
Taniej wychodzi N4 - Lancer, lub subaru.

Kto im każe w regionalach śmigać R5 ???
Gdyby zawodnicy się spotkali przed sezonem i ustalili - żeby samemu nie strzelać sobie w kolano ,zakupem najdroższego cuda, to było by to z korzyścią dla wszystkich.
Tylko to cały czub RSMP, się nakręcił i kładzie cieżarówkę kasy, zamiast pomyśleć.
Piszesz o ambicjach ??
OKI. Chcę być najlepszym, b o oto w tym sporcie chodzi, ale:
To JA wydaję pieniążki spopnsorów i to ja ustalam gdzie i czym śmigam.
Generalka w poslce, to z załozenia wyścig zbrojeń.

Twoja osoba tutaj jest najlepszym przykładem.
Smigałeś widowiskowo i szybko.
Czemu nie śmiagasz teraz ?

Niestety - jest to cyrk, za przyzwoleniem samych startujących.

Nie jest bzdurą, jeżeli patrzysz na pryzmat RSMP.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 10:01

gregortest napisał(a):Oczywiście, że R2 Peugeota, jest najdroższe, bo kosztuje ponad 100 Eu, ale co innego pozostaje?


Jak czytam takie rzeczy to sie pozniej nie dziwie ze ktos kto czyta takie forum robi wielkie oczy.
Rece opadaja
Gdzie i kto sprzedaje 208 za 100.000€ ????????

Sprawdzales jakiekolwiek oferty? Czy piszesz tutaj o 208 + serwisowce?

:shock:
Ostatnio edytowano środa, 1 paź 2014, 10:11 przez Bad-i, łącznie edytowano 1 raz
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez qbus » środa, 1 paź 2014, 10:08

No wlasnie skad ta cena? Za to kupimy r2, seryjne gti na zapoznanie, kupe czesci do auta (poza silnikiem i skrzynia) i jeszcze zostanie na sporo opon...
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » środa, 1 paź 2014, 13:01

Jak czytam takie rzeczy to sie pozniej nie dziwie ze ktos kto czyta takie forum robi wielkie oczy.
Rece opadaja
Gdzie i kto sprzedaje 208 za 100.000€ ????????
Sprawdzales jakiekolwiek oferty? Czy piszesz tutaj o 208 + serwisowce?

Tak, pewnie i jeszcze helikupter w tej cenie jest, dla szpiegów pogodowych. :lol:

Spisuję z oferty, którą otrzymałem od Peugeot sport - spec gravel.
Cena na poczatku kwietnia to :
61 489 EU NETTO - 75 631 brutto (po kursie z dnia 01.04.2014) x 4,1765 = 315 872 zł brutto.
Ale: Jest to totalny golas.
Do tego trzeba dokupić:
Komplet ( drugi ) amorów na asfalt - Ohlinsa
Komplet amorów - szuter
Kompletne zawieszenie tył + przód
Komplet poduszek silnik + skrzynia
Przekładnia kierownicza
Przełożenie główne - jedno już mamy
Chłodnica x 2 szt
Czyli jeszcze przynajmniej 20 tyś EU.
I dalej mamy auto, którym, możemy ewentualnie pojechać na BK, ale wystartować, już nie.
Jak by nie liczył, to żeby pojechać cały sezon to potrzeba auto+części za praktycznie 0,5 mln złotych.
A gdzie reszta ?
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » środa, 1 paź 2014, 13:09

Bzdury kolego piszesz i to takie ze czytac sie tego nie da. Tak sie sklada ze kolega qbus jezdzi takim samochodem i moze Ci dokladnie opisac co ile kosztuje.

Ja otrzymalem oferte w PL 240.000 pln netto ze zlozeniem (spec tarmac), w sumie skad pomysl zeby gravel brac?

I zeby nie bylo ze takim samochodem nie wystartujesz, obecnie w RSMP jezdza dwa auta zbudowane przez ta sama stajnie - koszt zbodowania obu to 235.000 pln netto/ sztuke
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » środa, 1 paź 2014, 13:28

Bad-i napisał(a):No widac, widac. Zreszta sam to napisalem.

Idac Twoim tokiem myslenia mam dwa rozwiazania;

1. Moge przejsc do RsMP i wydawac prawie 2x wiecej kasy majac jednak wiecej kilometrow

Lub

2. Zejsc lige nizej i jechac 3lige za prawie takie same pieniadze co RPP a przejezdzajac mniej niz polowe kilometrow. (Zeby nie bylo to pojechalem w tym roku dwie rundy 3 ligi i wiem doskonale co ile kosztuje)

A gdzie jakas rozsadna alternatywa?


Teraz pozostaje czekac na nowy regulamin i zdecydowac co dalej......

Idąc moim tokiem myślenia możesz przejść do rsmp i szukać możliwości finansowych jednoczesnie podnosząc rangę imprezy jeszcze bardziej po przez frekwencje na wyczynowe ściganie lub bawić sie w 3 ligę dużo taniej jednoczesnie ucząc sie itd.
Nie rozumiem trochę twojego liczenia. Mówisz ze rsmp jest dwa razy droższe niz rpp, bo ma 2 razy wiecej kilometrów po czym twierdzisz ze 3 liga kosztuje prawie tyle samo co rpp jak tam masz 2/3 mniej kilometrów bo z 80 robi ci sie 30. Dodatkowo masz piątek wolny i wpisowe 700 zł tańsze niz w rpp. Nie wiem jakim autem jeździsz ale proponując nawet seryjnego type r bez kłowek i nnych cudów w 3 lidze razem z oponami średnio to mam max 3 000 pomija oczywiscie awarie itd.
3 liga to jest właśnie rozsądna alternatywa, bo jak jeździsz za swoje to im taniej tym lepiej rpp wcale tanie nie jest. W rpp 6000 na eliminacje tym samym typer ci nie starczy natomiast w rsmp 10 000 na pewno starczy w klasie historycznej bo tam wpisowe bedzie takie jak w rpp. Kolego z doświadczenia wiem im robisz na rajdzie wiecej kilometrów takim zwykłym seryjnym autem tym eliminacje cię taniej wyniesie. Tzn. Runda rsmp wcale nie bedzie dokładnie 2 razy droższa tylko 1,7 droższa.

Do Gregorest
Stare S 1600 bedzie droższe w utrzymaniu niz r2 i z pewnością bardziej awaryjne.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości