RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez MSG Racing » środa, 1 paź 2014, 22:58

Na pewno bym pchał swoje pieniądze w durne RPP i jechał za "gwiazdami" RSMP i ledwo kto by to oglądał a nie wspomnę co by mój sponsor na to powiedział. RPP w obecnej formie jest poronionym pomysłem według mnie.
I nie czaję jak można mówić że najtańsza forma ścigania jest najdroższa. OK wyjdzie drożej za km/os ale to nie są kwoty z kosmosu.
Pewnych kosztów się nie da uniknąć ale np opony zmniejsza budżet o 1/3.
Zresztą jak RSMP najtaniej wychodzi to czemu tam nie jeździcie?
I jeszcze raz się pytam. Lepiej jechać 2-3 rajdy czy cały sezon w niższej lidze? Jestę rajdowcę bo mam rajdówkę w garażu?
Jak musisz płacić za serwis jakieś grube pieniądze to spoko serwis. Ja wam powiem że w Finlandii z takimi serwisami jak są u średnich zawodników w RPP chłopaki ganiają się S2000 a na serwisie jest rodzina. Niech Wam da to do myślenia. OK serwis trzeba mieć ale bez jaj. Nie może tego ktoś zrobić taniej albo kumpel jeden z drugim?
Niemniej jednak pewne koszty są stałe ale wiem że da sie RO pojechać za ok 1500-2000 przez lokalesa. I sezon w RSMSL za ok 10000-12000zł. I nie jest to ani biedna ani słaba jazda.
Rajd to jest półtora dnia.
Jakby faktycznie RPP zlikwidowano to RO powinno mieć więcej km osowych o czym cały czas mówię od dłuższego czasu.
Jakby RPP było osobno to nie byłoby ale....ale nie jest więc jest g....warty. A jazda 3/4 zawodników to hańbienie rajdów. Nie dziwię się że jest coraz mniej kibiców.

Co do S1600 to stoją w granicach 70-80tyś E. Choć ostatni raz patrzyłem z pół roku temu. Były też za 120tys E. Ale twierdzenie że to jakieś szroty czy zużyte auta to mija się mocno z prawdą. Zresztą te auta mają to samo co R2 w sobie. Sekwencje, zawias i hamulce niemal identyczne. Więc mówienie, że to droższe auto w utrzymaniu to lekka przesada. Owszem jakieś elementy zawieszenia czy nadwozia będą droższe. Ale R2 też nie ma tego samego zawieszenia co seria więc jakaś bzdura totalna to stwierdzenie.
Zgadzam się chorą spiną w RSMP na R5 itp szajsy..... Sami sobie pentelkę na szyi zaciskają. A PZM dociska swoimi sposobami.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » czwartek, 2 paź 2014, 06:14

Z tym hanbieniem to pojechales, rozumiem ze w przyszlym roku pokazesz nam jak nalezy jezdzic.
z mojej strony koniec tematu, zycze budzetu i sukcesow
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » czwartek, 2 paź 2014, 07:36


przez rrwrc » środa, 1 paź 2014, 19:05

rrwrc -ma 100, % racji.
Bardzo mądrze napisane.
Viper, widać, że nigdy nie startowałeś i nie masz bladego pojecia, o tym co i gdzie i za ile.
Powtarzam i będę powtarzał.
RPP - to jest połowa kosztów RSMP.
Jeżeli w przyszłym roku utrzymają i nie zakażą fanaberii dla "bogatych, bez talentu" czyli R2, oraz sekwencji, topowych opon. To jaki kolwiek sens startowania w tym cyklu mija się z celem.
Michał Uliarczyk ma do sprzedania nowego P208 R2. - Cena brutto 305 000 zł. Ale cały czas jest to samo auto, bez kół części itp.
Miałem przyjemność w tym roku robić budżet dla kierowcy na RPP - klasa N3 - Honda i przy okazji sprawdziłem koszty startów w RSMP 208- semką. Masakra.
Honda - w RPP z zakupem auta + częsci itp - cały cykl startów - zamkneło mi się kwotą 250 tyś zł. No to to jest do przełknięcia.
Tylko jak mają rywalizować kierowcy ?, którzy na dzień dobry mająmin 2 razy taką kasę.
Klasa HR powinna być dopuszczona do generalki zarówno w RSMP jak i RPP.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: RSMP 2014

Postprzez qbus » czwartek, 2 paź 2014, 08:28

Rzeczywiście kolego sa przypadki ze można sie wturlac na pudło autem za 50 tys., ale chcą wygrać cykl rpp nie ma takiej opcji. Auto kubata czy Knopta pewnie sa na profleksie krótkim przełożeniu , które serwisowanie kosztuje worek pieniędzy bo jest awaryjne itd. Koszty takiego type sa duże a wartość na pewno nie 50 000, bo sam zawias używany to 15 000 a gdzie szpery hondata itd. Szkoda gadać , ale tanio nie jest na pewno.


Janusz jezdzi na Protlumie, auto nie jedzie kompletnie (chyba najwolniejszy ctr jakim w zyciu jechalem). Zuzywa kpl. Cl RC8 z przodu podczas 3 rajdow, tyl wystarcza na 4-5, a krotkie przelozenie jedno na caly sezon. Jezdzi na uzywanych oponach, taniej się juz nie da.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Re: RSMP 2014

Postprzez krzysiek_swrt » czwartek, 2 paź 2014, 09:18

O te hańbienie rajdów przez 3/4 zawodników to nie ma się co obrażać bo niestety taka jest smutna prawda i naprawdę z punktu widzenia kibica to wygląda tak że wielu zawodników nie ma pojęcia po co się przyjeżdża na rajd i jedzie jak na zakupy do marketu,ale jedzie bo ma rajdówkę właśnie za grube pieniądze.Kto pamięta rajdy z dawniejszych lat to potwierdzi że wtedy nawet cinquecento szły pełnym ogniem bo jechały w rajdzie a nie na pokaz sprzętu po bulwarze.I jak już nie jeden na tym forum napisał że zawodnicy sami sobie strzelają w kolano kupowaniem aut z górnej półki bo nawet w takim rpp jak byście się zebrali i dogadali to może i dało by się wygrywać puchar w aucie za 50 tyś i tańszym ale przecież lepiej kupić r2 lub 3 i nie jechać.
krzysiek_swrt
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 29 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: Piława Górna

Re: RSMP 2014

Postprzez blacksmith » czwartek, 2 paź 2014, 09:24

Panowie otoż wszystko stalo sie jasne że na okolo 90% nie bedzie Rajdowego Pucharu Polski :/
Lepiej martwy niż drugi
blacksmith
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 6 lis 2010, 22:30

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » czwartek, 2 paź 2014, 09:57

Skad takie info?

Jezeli sie potwierdzi to niech chociaz szybko opublikuja nowy regulamin
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez blacksmith » czwartek, 2 paź 2014, 10:11

Przeciek ze wczorajszego posiedzenia OKSS
Lepiej martwy niż drugi
blacksmith
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 6 lis 2010, 22:30

Re: RSMP 2014

Postprzez rundi » czwartek, 2 paź 2014, 10:26

blacksmith napisał(a):Przeciek ze wczorajszego posiedzenia OKSS


OKSS czy GKSS ?
rundi
N2
 
Posty: 122
Dołączył(a): czwartek, 16 maja 2013, 17:10

Re: RSMP 2014

Postprzez Booogi » czwartek, 2 paź 2014, 11:16

Moja opinia z perspektywy kibica:
- problemy RSMP wszyscy znamy, ale nie może być tak, że psioczymy na czołówkę, że inwestuje w sprzęt (od tego jest), niech inwestują tylko po przejeździe tych 20 R5/R4/R3/R2/N4 kibice oglądają mało widowiskowe samochody i często średnich kierowców. Przeskok jest za duży a lista za krótka
- po czołówce potrzebne jest następne 20 widowiskowych samochodów z klasy historycznej (Hankiewicz w Clio, nawet Kramar w Astrze, Babcia 555, jakieś stare Agrupy stojące po garażach, np. GT4 Kuca, stare kit cary, RWD). Wtedy postronny kibic nie będzie porównywał tempa czterołapów do Nkowych Hond jadących na końcu stawki
- z Proto mam problem, rozbudowane body kity na Nkowym zawiasie efektownie wyglądają, ale nie brzmią jak trzeba i nie mają trakcji jak porządne Agrupy, a jeśli zawiasy, dyfry i silniki będą dobre to Proto zrobi się drogie
- do tego mam wrażenie, że więcej pisze się/mówi się w tym roku o RSMŚl niż o RPP i to potwierdza opinie zawodników - RPP przy RSMP jest marginalizowane.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: RSMP 2014

Postprzez laGadula » czwartek, 2 paź 2014, 16:21

Czy WY, jako kibice jesteście pewni że stare WRC / Kitcary / S1600 czy A-grupy są tańsze w eksploatacji ? A jak z dostępnością części ? Czy rzeczywiście koszt mechanika / załogi za jedną noc rujnuje budżet zespołu ?
laGadula
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 22:02

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » czwartek, 2 paź 2014, 16:35

gregortest napisał(a):

przez rrwrc » środa, 1 paź 2014, 19:05

rrwrc -ma 100, % racji.
Bardzo mądrze napisane.
Viper, widać, że nigdy nie startowałeś i nie masz bladego pojecia, o tym co i gdzie i za ile.
Powtarzam i będę powtarzał.
RPP - to jest połowa kosztów RSMP.
Jeżeli w przyszłym roku utrzymają i nie zakażą fanaberii dla "bogatych, bez talentu" czyli R2, oraz sekwencji, topowych opon. To jaki kolwiek sens startowania w tym cyklu mija się z celem.
Michał Uliarczyk ma do sprzedania nowego P208 R2. - Cena brutto 305 000 zł. Ale cały czas jest to samo auto, bez kół części itp.
Miałem przyjemność w tym roku robić budżet dla kierowcy na RPP - klasa N3 - Honda i przy okazji sprawdziłem koszty startów w RSMP 208- semką. Masakra.
Honda - w RPP z zakupem auta + częsci itp - cały cykl startów - zamkneło mi się kwotą 250 tyś zł. No to to jest do przełknięcia.
Tylko jak mają rywalizować kierowcy ?, którzy na dzień dobry mająmin 2 razy taką kasę.
Klasa HR powinna być dopuszczona do generalki zarówno w RSMP jak i RPP.

250 000 w rpp :D . Jaja spobie robisz za te pieniądze z palcem w nosie jadę rsmp i to nie byle jakim type r. I jeszcze mi zostanie. Burżuj z ciebie. Nie będę wdawał sie w dyskusje czy jeżdzę czy nie, bo nie o to chodzi, ale za 250 tys. W rpp 13 letnim samochodem to chyba ty masz fanaberie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez MSG Racing » czwartek, 2 paź 2014, 22:02

Bad-i Ty akurat całkiem ok jedziesz.
Ale jest masa zawodników którzy nie jadą. Sorry ale brutalna jest taka prawda. Rajdy są brutalne i pokazują kto ma jaja i umiejętność jazdy. W tym roku zabrałem na jeden rajd kilka nowych osób i było mi wstyd, że takie kalectwo jechało. Nosz kur.... Na zakopiance się więcej dzieje. Jak innym przeszkadza że się ich krytykuje i nie potrafią wyciągnąć wniosków tylko się obrażają jak panienki to tylko potwierdzają jacy są.
Swego czasu jeździła np czerwona Astra niemal top A-grupa, sorry toczyła się... Były też dwie czarne jedna szła bombą mimo, że seria a druga mocno dłubana się toczyła. Trzymając się Astr to nadal jedna taka biała się pojawia i zapier.... Czerwona to nie Pochłopienia. Ale to przykład jak powinno się jeździć.
Wawrzyczek czy Wróbel to przykłady gości zapier....
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: RSMP 2014

Postprzez TITISE » czwartek, 2 paź 2014, 22:54

Kochany Pzm-ocie nie likwiduj Rajdowego Pucharu Polski
TITISE
N3
 
Posty: 206
Dołączył(a): środa, 14 sty 2009, 21:38
Lokalizacja: Col de Turini

Re: RSMP 2014

Postprzez gregortest » piątek, 3 paź 2014, 08:04

250 000 w rpp . Jaja spobie robisz za te pieniądze z palcem w nosie jadę rsmp i to nie byle jakim type r. I jeszcze mi zostanie. Burżuj z ciebie. Nie będę wdawał sie w dyskusje czy jeżdzę czy nie, bo nie o to chodzi, ale za 250 tys. W rpp 13 letnim samochodem to chyba ty masz fanaberie.


Nawet nie postarałeś się policzyć. Dlatego strzelasz tak po prostu ?
CENY NETTO:
Samo wpisowe, paliwo, hotele, treningówka i auto serwisowe ( utrzymanie ), oraz serwis - to koszt na cały sezon (przy 8 rundach ) min 50 tyś zł.
Zakup - rajdówki- 60-80 tyś.
- treningówka 25 -30
- 8 eliminacji x 4 szt nowej opony ( min) 1200 zł = 40 000 tyś
- felgi 16 szt x 500 zł = 8000 zł
- zapas - skrzynia 25 tyś
- zapas zawias - 25 tyś
- części eksploatacyjne - 20 tyś
- przeglądy 20 tyś
RAZEM:
wychodzi około 260 -280 tyś zł.
oczywiście zaraz będą głosy - że - " jak kupujesz rajdówkę, to z kołami , częściami itp.
Oczywiście, ale te części nie są na ogół nowe, tylko używane.
Poza tym ja rozpisałem budżet na top generalkę - Honda MK6 - TR.
W przypadku N i bazowaniu na używkach można odjąć od całości 80-100 tyś.
Czyli dalej niezbędne min to 160 ,ale na wydrę sie nie udaje i jak to bywa w tym sporcie - trzeba strzelić remoncik silnika, skrzyni itp, więc i tak zrobi się ponad 200 złotówek.


Czy WY, jako kibice jesteście pewni że stare WRC / Kitcary / S1600 czy A-grupy są tańsze w eksploatacji ? A jak z dostępnością części ?


Jako kibic, być może bym sobie nie zdawał sprawy do końca. Ale jako uświadomiony były zawodnik, coś tam wiem.
Jest jedna sprawa, o której większośc z nie myśli.
S1600, ma pancerną skrzynię, półosie i zawias. Silnik, który ma około 200-230 KM, jest także elementem dopracowanym na maxa. Kiedyś najsłabszym elementem była elektronika. W obecnych czasach stała się ona praktycznie nie zawodna.
Tak samo jest ze starymi autami WRC.
Jak się to ma do słabszych aut - R2, które częściowo opierają sie na seryjnych częściach ?
Liczyłem w obie strony.
Po za tym frajda - z jazdy S 1600 ma się nijak do jazdy R2.
Gdyby Peugeot polska dokładałja kkiedyś i byłby puchar. To zakup 208 miałby sens.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

cron