Moderator: SebaSTI
Cieszę się że masz taką wiedzę o S1600. Nie przypuszczałem że to takie tanie i nie trzeba robić rewizji. Po prostu jezdzić jak taty golfem tdi.
W takim razie dlaczego kilometr oesowy w S1600 kosztuje nawet dwa razy więcej niż w 208 R2 ? Dlaczego S1600 w zakupie jest droższe od 208 R2 ? Ba, nawet R3 auta są tańsze lub w podobnej cenie jak S1600 a ich eksploatacja o niebo tańsza.
gregortest napisał(a):oczywiście zaraz będą głosy - że - " jak kupujesz rajdówkę, to z kołami , częściami itp.
Oczywiście, ale te części nie są na ogół nowe, tylko używane.
gregortest napisał(a):Wystarczy popatrzeć na ogłoszenia.
Na ogół są do tego koła i masa części - nowych. Skrzynia + silnik po rewizji.
Jakoś nie wychodzi drożej.
gregortest napisał(a):Nawet nie postarałeś się policzyć. Dlatego strzelasz tak po prostu ?
CENY NETTO:
Samo wpisowe, paliwo, hotele, treningówka i auto serwisowe ( utrzymanie ), oraz serwis - to koszt na cały sezon (przy 8 rundach ) min 50 tyś zł.
Zakup - rajdówki- 60-80 tyś.
- treningówka 25 -30
- 8 eliminacji x 4 szt nowej opony ( min) 1200 zł = 40 000 tyś
- felgi 16 szt x 500 zł = 8000 zł
- zapas - skrzynia 25 tyś
- zapas zawias - 25 tyś
- części eksploatacyjne - 20 tyś
- przeglądy 20 tyś
RAZEM:
wychodzi około 260 -280 tyś zł.
oczywiście zaraz będą głosy - że - " jak kupujesz rajdówkę, to z kołami , częściami itp.
Oczywiście, ale te części nie są na ogół nowe, tylko używane.
Poza tym ja rozpisałem budżet na top generalkę - Honda MK6 - TR.
W przypadku N i bazowaniu na używkach można odjąć od całości 80-100 tyś.
Czyli dalej niezbędne min to 160 ,ale
Start A-grupowym TYPER-EM kosztuje ok 7 tys zł (jak się ma wcześniej opony) i to jest tak żeby było wszystko oki w RPP. Znajomy jeździł w 2013 ASTRĄ która co chwile się psuła (a nie była to jakaś nie wiadomo jaka a-grupa) i wyszła go dużo więcej niż tegoroczne starty w samochodzie r2 w którym przegląd skrzyni zrobił dopiero po wiśle. do tego samego czasu kalendarzowego w roku ubiegłym włożył do astry tyle kasy że głowa mała i chwali sobie przesiadkę do r2 bo nie musi się co chwilę martwić czy coś się nie urwie. Po prostu te auta mają swoje limity km i tyle musza wytrzymać a sory do takiej astry nie kupisz nawet nowej oryginalnej półosi bo ich poprpstu nie ma a zamienniki można sobie wsadzić no wiadomo gdzie. Wracając do hondy to przełożenie trzeba wymienić po jednym sezonie startów, półosie tak samo bo po prostu nie wytrzymują. I proszę nie mieć zastrzeżeń (nie bronie PZM broń Boże) o to że jest r2 w RPP bo sami zawodnicy kupili takie samochody i będą nimi jeździć bo jeśli są droższe w zakupie od hondy to ich eksploatacja jest tańsza i powie to każdy który jeździł r2. Jeśli nic się nie zepsuje to te autka jeźdżą. Pokażcie mi kogoś kto w rpp kupuje co start nowe opony? Jeśli już kupują to starczają im na 2 rajdy ewentualnie 3 na skończenie ich. Jaka skrzynia do hondy kosztuje 25 tys? Kłówka kosztuje z przełożeniem ok 14-15 tys zależy od kursu euro. Kto ma drugi zawias ? tylko duże stajnie a nie normalni "mali" zawodnicy. Treningówką może być nawet bus serwisowy i nie musi to być od razu takie auto jakim się startuje. Nie róbcie więc proszę niepotrzebnych kosztów bo to nie prowadzi do niczego dobrego. A tak na koniec 250 tys to można przejechać sezon RSMP w r2 z dużą ilością testów i właśnie nowymi oponami na każdy rajd przy 7 eliminacjach.
gregortest napisał(a):TZN , z tego co przeczytałem, nie można kupić profi skrzyni, z półosiami do A-grupowej astry ? No nie rozśmieszaj mnie. Po prostu trzeba położyć na stół 25-30 tyś zł.
gregortest napisał(a):Jeden z zawodników startujących P208 ( któremu ostanio się nie wiedzie ), złożył ofertę sponsorską na początku roku, u znajomych w dużej firmie kurierskiej. Zapytanie dotyczyło kwoty 150 tyś zł, a ma już kilku sponorów, w tym mocno medialnych. Na pytanie ile kosztuje cały sezon, odpowiedział 300 zł netto.
JA robiłem uczciwy kosztorys startów tym autem - na przełomie marca i kwietnia.
gregortest napisał(a):http://www.nowyzmigrod.net/huber-palider-lider-rajdowego-pucharu-polski-jako-gosc-portalu/
Prosze bardzo.
To jest to o czym ja cały czas piszę.
Praktycznie całe RPP jest w takim stanie.
gregortest napisał(a):Viper - naucz sie czytać ze zrozumieniem.
Gdybyś znał konstrukcję skrzyni w Oplu Astrze, nie napisał byś tego co napisałeś.
Więc już zajmij się lepiej śledzeniem sprzd monitora rajdu francji.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości