przez bimber » piątek, 13 kwi 2012, 00:21
GKSS oficjalnie potwierdził powołanie Opel Cup, ruszającego od Rajdu Świdnickiego KRAUSE. Lista zgłoszeń drugiej rundy RSMP pokazuje, że inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem. Powody do radości mają też fani rodzimych wyścigów - i tam pojawiła się szansa na tanią rywalizację, dzięki uruchomieniu Maluch Trohy, rok temu rozgrywanego przy WSMP w formie pokazowej.
W Pucharze walczyć można Oplami (i Vauxhallami) Ascona, Kadettami D i E, Corsami, Vectrami, Calibrami i Astrami posiadającymi odpowiednie homologacje (szczegóły w regulaminach na pzm.pl). Nie zostały dopuszczone Corsy S1600, kit-cary oraz auta o pojemności przeliczeniowej powyżej 2 litrów.
Zasady klasyfikowania są na pierwszy rzut oka nieco skomplikowane, lecz po bliższej analizie okazuje się, że dają możliwość dość elastycznego ułożenia planów startowych, co przy niewielkich budżetach może być bardzo istotne.
Punkty zdobywać można podczas wszystkich pozostałych rund RSMP, Rajdów Wisły i Barbórki Cieszyńskiej oraz Rajdu Lausitz. Punktować można w maksymalnie 5 rundach, lecz 4 z nich muszą być rundami RSMP. Zamiast piątej można wybrać Lausitz lub Cieszynkę oraz Wisłę.
Starty w tych dwóch ostatnich rajdach zostaną potraktowane jako start w jednej rundzie Opel Cup. Można bowiem zdobyć podczas nich w sumie 30 punktów, zaś w rundach RSMP i Lausitz po 45 (15 za 1 dzień, 15 za 2 dzień i 15 bonusowych na mecie). Występ w Wiśle nie oznacza obowiązku startu w Cieszynce (i vice versa), ale obecność w jednym z tych rajdów będzie oznaczało wykorzystanie rundy.
Do sklasyfikowania w sezonie niezbędny będzie udział w dwóch rundach. Uczestniczy cyklu nie zostaną ogłoszeni Mistrzami Polski, a tylko zwycięzcami Pucharu Opel Cup, lecz dodatkowo będą uwzględniani w wynikach odpowiednich klas. Cieszy brak dodatkowego wpisowego dla startujących.