Klasa Astra w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez radzio » poniedziałek, 9 sty 2012, 20:48

z krainy, gdzie pizdzi :)

ciekaw jestem czy jest jakas szansa na zmiany procedury zdobycia licencji. nie oszukujmy sie, ale dla ludzi z polnocy, pojechanie nawet na spokojnie rpp dla licencji, wiaze sie z budzetem duuuuuuuuuuuzo wiekszym niz dla osob, ktore na rajd maja do 80km :)
radzio
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2009, 14:23


Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:02

MSG Racing napisał(a):Bez ITB i stand alone to dobry pomysł bo na tym można sporo namieszać.

ITB są niedopuszczalne w A-grupie, w N-ce też więc nie ma z tym problemu. Standalone, niektórzy mają już pomontowane i dla nich z kolei dużym kosztem by było przerobienie silnika na seryjny komputer z indywidualnym programem. To co by dostali ze sprzedaż standalona, starczyło by na zrobienie porządnego programu w seryjnym komputerze (a osiągi by spadły) - więc zabawa średnio opłacalna. Jeden ma standalona, inny seryjny komp z indywidualnym, żmudnym i drogim strojeniem.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:04

Jak już kramar pisał to seryjnych 4.19 z Lanosa się łapie. Potem dochodzą jeszcze dwa seryjne przełożenia które pasują. Musiałbym sprawdzić w homologacji bo nie pamiętam dokładnie. Innych przełożeń i tak mało kto używał.
Hamulec z Calibry itp 284/288mm W.Nowak się nie zgodzi na 85% (ale fajnie by było jakby dopuszczono). Jest problem z tarczami. Nie ma za wiele na rynku takich tarcz z roztawem 4x100 a przewiercać z 5x100 do rajdów to sorry jest trochę nie na miejscu według mnie, choć całkiem się nie sprzeciwiam. Raz że mało tarcz a dwa te co są nie są wcale takie dobre i czasem dobry klocek z seryjna tarczą lepiej działa niż taka duża tarcza.
Tak samo z klockami. Ja osobiście tylko na DS3000 jeździłem i mnie się jakoś strasznie nie zużywał. Ale już wiele razy spotkałem się z opinią, lepiej zapłacić więcej o te 3stówki za Carbona bo ten przejedzie półtora rajdu więcej niż DS3000.
Więc teoretyczne ograniczanie kosztów wcale może tanio nie wyjść.
Opony to już chłopaki się muszą dogadać. Osobiście jak mają być koszty ograniczane to można zakazać nowych opon (dziwne prawda) ale już wiele razy były przypadki że opony służyły cały sezon.
R888 15" to koszt już 450zł a 17" 700zł, 16" jakieś 550zł. Ceny felg jak szukałem do siebie 15" od ok 400zł, 16" od ok 450zł, 17" od ok 500zł za komplet używanych. Troretycznie najlepszy kompromis to 16" ale pomyślcie kto się będzie przezbrajał z 17" na 16". W RPP nie było problem to i tu nie będzie. Jakoś o to i inne pierdoły nikt się wcześniej nie czepiał.
Ale ograniczanie rozmiaru kół jest bez sensu. Ktoś pojedzie na nowej oponie na 15" a ktoś używaną 17" (którą łatwiej dostać) to się wyrówna poziom.
Zawias tak samo. Ktoś kto ma już hp (za 3000zł) czy używanego proflexa na jednej osi za podobną kasę będzie się cofał? Może się cofnie bo mu po zmianie zostanie jakieś 1000-1500zł.
Ważne żeby zaczął puchar jeździć, żeby była radość z jazdy taka jaką mieli w RPP gdzie nikt nie narzekał że ma gorsze auto co często nie miało znaczenia!

Co do licencji.
Co byś chciał mieć prostsze. Uczysz idziesz się zgłosić, zdajesz i odbierasz. W wielu krajach jest tak że trzeba jakiś rajd a nawet nie jeden przejechać żeby dostać licencję wyższą. To że u nas mało rajdów to inny problem i już było omówione w innym temacie.

Właśnie nie wiem czy pisałem.
Mamy w kraju aż 10 rajdów! w dwóch ligach :roll: plus niewiadome z 3L :roll:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez radzio » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:12

MSG Racing napisał(a):Co do licencji.
Co byś chciał mieć prostsze. Uczysz idziesz się zgłosić, zdajesz i odbierasz. W wielu krajach jest tak że trzeba jakiś rajd a nawet nie jeden przejechać żeby dostać licencję wyższą. To że u nas mało rajdów to inny problem i już było omówione w innym temacie.

Właśnie nie wiem czy pisałem.
Mamy w kraju aż 10 rajdów! w dwóch ligach :roll: plus niewiadome z 3L :roll:


dla kogoś kto mieszka na poludniu, zrobienie licencji nie jest problemem, ale dla kogoś z północy koszt eRki (nie wliczając auta) to jakieś 25tys-30tys (bez auta) utopione w beznadziejnej lidze, na którą dla kogoś z północy bardzo ciężko znaleźć sponsora.
radzio
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 21 maja 2009, 14:23

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:14

MSG Racing napisał(a):Hamulec z Calibry itp 284/288mm W.Nowak się nie zgodzi na 85% (ale fajnie by było jakby dopuszczono).


To nie jest kwestia tylko Pana Wojtka Nowaka, ale i obowiązującego w Polsce prawa i podejścia sądów itd. (patrz przykład mandatu za rozwalony płot na rajdzie). Ale też bym chciał by takie były dopuszczone.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:28

Też racja, nasze prawo jest tragiczne. A PZM nie kwapi się do żadnych zmian. Pan Wojtek jest bardzo w porządku i czasem rozumiem że przez nasze prawo pewnych rzeczy się nie da zrobić. Co ciekawa masa właścicieli Opli (cywilne) robi taki myk z hamulcami.
Radzio niestety ale za uśmiech i piękne auto nikt Ci nie da licencji. Mimo iż rajdy obu lig jadą tymi samymi trasami to jednak są przy łączeniu różnice w długości OSów i to już jest powód. Przykra sytuacja bo durnie wiedzą, że jest mało rajdów a najwięcej z nich na południu. Więc trzeba by coś wymyślić i dostosować do naszych warunków ale to trzeba mieć w głowie a nie stołek przy dupie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:45

MSG Racing napisał(a):Radzio niestety ale za uśmiech i piękne auto nikt Ci nie da licencji. Mimo iż rajdy obu lig jadą tymi samymi trasami to jednak są przy łączeniu różnice w długości OSów i to już jest powód.

Wg mnie w tym roku nie macie co liczyć, że nagle zmienią się zasady uzyskiwania licencji R, ale jeśli jest Was więcej z 1 regionu to pomyslcie o jakimś wspólnym wyjeździe, z np 1 serwisem, jedziecie na kołach, wracacie na kołach, ktoś kto ma lawetę w ostateczności zabierze tego co miał kuku na rajdzie, a właściciel lawety wróci swoim samochodem na kołach.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 sty 2012, 21:51

Ja akurat jestem z Podbeskidzia to tego problemu z licencją nie mam. Kasa to druga rzecz która mi ten problem niweluje. R2 mi wystarcza na razie a i nawet z niej nie korzystam 8)
Mam jak już inny problem. Nie mu tu szutrów. Tzn najbliższe jakieś sensowne są jakieś 100-150km ode mnie. Ale głównie same proste i coraz częściej są już pod terenówki.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » poniedziałek, 9 sty 2012, 22:10

MSG Racing napisał(a):Viper czytam tak tu od ostatniego mojego postu i miałem coś napisać ale myślę, że sobie podaruję, bo skoro tłumaczenia chłopaków którzy X-lat jeżdżą w Oplach i wiedzą co jest tanie i proste i zdaje egzamin do tego nie przeszkadza innym to nie wiem z której choinki się urwałeś. To samo z tym co Ci pisałem o rożnicach i dodaniu Astry G do klasy. Pokazałeś też że piszesz o czymś o czym do końca nie masz pojęcia. Więc przystopuj.
To co robią jest dobre a nawet bardzo dobre.
Ja osobiście zaczynam się zastanawiać czy nie zreanimować mojego Kadetta i podstawić pod wynajem do Opel Cup (Ja wnioskuję za GSI Cup :) ) bo narazie finanse to nawet starty w 3L blokują :/
Bez ITB i stand alone to dobry pomysł bo na tym można sporo namieszać.
Aha Kajto inaczej nie powie niż nowe to nowe. JEst tak że oni mu dają opony czy taniej czy jak a on ma o nich dobrze mówić. Wiec nie powie kupcie używki bo taniej. Kupcie nowe. A producent na tym zarobi.

Nie chce mi sie już gadać na ten temat. Wystartuj w MP to sam zobaczycz ,ze druciarstwo na tym poziomie już nie wystarcza w pewnych rzeczach, bo ilośc km oesowych jest za duża. Zobaczysz, ze ilośc w MP opli z czasem będzie malała, bo im większe bedą w to koszty wchodziły, tym ludzie bedą rozważać inne opcje, a nikt w antyk nie będzie kasy pompowal. Kto ma astre to wystartuje, a przynajmniej spróbuje, ale nowe nie bedą specjalnie pod to budowane i może być problem w przyszłości nie dzisiaj, zrobicie jak zechcecie, a w przyszłości okarze sie kto miał racje. To ze większość z was ma inne zdanie niż ja, nie znaczy, ze maja racje. Kopernikowi tez mówiono, ze opowiada glupoty :D ,a co sie okazało?. Moim skromnym zdaniem za dużo kombinujecie, z tym łączeniem i chcecie sztucznie napompowac klasę i
chętnych.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 9 sty 2012, 22:12

Tak lekko odbiegając od tematu jak zlikwidują RPP to jaki będzie podział licencji... Trzymam mocno kciuki by nie brakowało chętnych do klasy Astry sam chętnie bym tam trafił ze swoją.
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 9 sty 2012, 22:36

viper napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Viper czytam tak tu od ostatniego mojego postu i miałem coś napisać ale myślę, że sobie podaruję, bo skoro tłumaczenia chłopaków którzy X-lat jeżdżą w Oplach i wiedzą co jest tanie i proste i zdaje egzamin do tego nie przeszkadza innym to nie wiem z której choinki się urwałeś. To samo z tym co Ci pisałem o rożnicach i dodaniu Astry G do klasy. Pokazałeś też że piszesz o czymś o czym do końca nie masz pojęcia. Więc przystopuj.
To co robią jest dobre a nawet bardzo dobre.
Ja osobiście zaczynam się zastanawiać czy nie zreanimować mojego Kadetta i podstawić pod wynajem do Opel Cup (Ja wnioskuję za GSI Cup :) ) bo narazie finanse to nawet starty w 3L blokują :/
Bez ITB i stand alone to dobry pomysł bo na tym można sporo namieszać.
Aha Kajto inaczej nie powie niż nowe to nowe. JEst tak że oni mu dają opony czy taniej czy jak a on ma o nich dobrze mówić. Wiec nie powie kupcie używki bo taniej. Kupcie nowe. A producent na tym zarobi.

Nie chce mi sie już gadać na ten temat. Wystartuj w MP to sam zobaczycz ,ze druciarstwo na tym poziomie już nie wystarcza w pewnych rzeczach, bo ilośc km oesowych jest za duża. Zobaczysz, ze ilośc w MP opli z czasem będzie malała, bo im większe bedą w to koszty wchodziły, tym ludzie bedą rozważać inne opcje, a nikt w antyk nie będzie kasy pompowal. Kto ma astre to wystartuje, a przynajmniej spróbuje, ale nowe nie bedą specjalnie pod to budowane i może być problem w przyszłości nie dzisiaj, zrobicie jak zechcecie, a w przyszłości okarze sie kto miał racje. To ze większość z was ma inne zdanie niż ja, nie znaczy, ze maja racje. Kopernikowi tez mówiono, ze opowiada glupoty :D ,a co sie okazało?. Moim skromnym zdaniem za dużo kombinujecie, z tym łączeniem i chcecie sztucznie napompowac klasę i
chętnych.

Ale jak na razie to Ty kombinujesz i na Kopernika też nie wyglądasz. Nie wiem ile w tym siedzisz a szczególnie w Oplu ale nie za bardzo błyszczysz w temacie.
Owszem pewne ograniczenia mogą się przydać ale małe, bo 3/4 twojej teorii jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.
Nie bój nic klasa w RPP przetrwała i nikt nie płakał że ma słabsze auto to i tu tak też będzie.
Twój strach o ubywanie aut też tak średnio na miejscu bo cały czas z polskich rajdów wszystkiego ubywa, tylko mało kto mówi o tym głośno, baa PZM uważa że rajdy idą w dobrą stronę. Po części.
Licencje po likwidacji RPP pewnie będą dwa stopnie. Chyba, że ktoś wymyśli, że R na mocne auta w RSMP a R1 na słabsze w RSMP.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » poniedziałek, 9 sty 2012, 23:02

Ale jak na razie to Ty kombinujesz i na Kopernika też nie wyglądasz. Nie wiem ile w tym siedzisz a szczególnie w Oplu ale nie za bardzo błyszczysz w temacie.
Owszem pewne ograniczenia mogą się przydać ale małe, bo 3/4 twojej teorii jest delikatnie mówiąc nie na miejscu.
Nie bój nic klasa w RPP przetrwała i nikt nie płakał że ma słabsze auto to i tu tak też będzie.
Twój strach o ubywanie aut też tak średnio na miejscu bo cały czas z polskich rajdów wszystkiego ubywa, tylko mało kto mówi o tym głośno, baa PZM uważa że rajdy idą w dobrą stronę. Po części.
Licencje po likwidacji RPP pewnie będą dwa stopnie. Chyba, że ktoś wymyśli, że R na mocne auta w RSMP a R1 na słabsze w RSMP.

Nie odwracaj kota ogonem, a co jest na miejscu to się wyjasni w przyszłości. powołać klasę to nie problem, ale ją utrzymać to już tak. Masz przykład cliocup, rwd, N4-, tak że spokojnie czas pokaże. Klasa astry w Rpp to nie to samo co w Mp.
Jeszcze taki kolego msg racing drobiazg widać, ze musisz jeździć na starych oponach, bo jak byś jeździł na nowych to być wiedział, ze R888 zostały już wycofane z produkcji.
Ostatnio edytowano wtorek, 10 sty 2012, 00:37 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » poniedziałek, 9 sty 2012, 23:44

A dlaczego nie???
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » wtorek, 10 sty 2012, 00:27

menson napisał(a):A dlaczego nie???

Rpp w 6 rajdach masz średnio 480 km oesowych i po 1 dniu możesz auto rozebrać na części i zlozyc je na nowo, a tu w 6 rajdach masz min 1080km oesowych i max 50 min na naprawę w ciagu 2 dni. Krótko mówiąc im dłuższy rajd tym gorzej dla samochodu tym bardziej tak wiekowego. Dłuższe odcinki do jednokrotnego pokonania itd. Rpp i MP to swą dwa inne rajdy. Te km oesowe tez samochód inaczej w tyłek dostaje. Pisałem wyżej 24 km oesowe jednym ciągiem to nie to samo co 2 razy po 12 z przerwa pol godzinna na dojazdowece jak w rpp itd. Porównaj to sobie tak. Przbiegnij sobie np. 3 km jednym ciągiem, a potem przebiegnij sobie 1,5 km zrób 2 godz przerwy i zowu zrób, 1,5 km. Teoretycznie zrobisz tyle samo, ale praktycznie twoje tempo w drugiej połowie 3 km biegnąc ciągiem nie będzie takie jak, po przerwie osobne 1,5 Tak samo jest tu. Jak ktoś tego nie rozumie to niech sie przebiegnie to szybko zrozumie :) . Te koszty wcale nie są proporcjonalne. Są plusy, dla zawodnika, bo np. 2 rpp trwa dluzej niż 1mp , km mniej wiecej te same, ale dla eksploatacji i obciążenia samochodu na pewno gorzej.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez KOTLIN » wtorek, 10 sty 2012, 00:37

Czytam ten wątek od początku i martwi mnie postawa cześć z was: czyli "CZEMU INNI MAJĄ MIEĆ LEPIEJ NIŻ JA"
No tak na tym świecie już jest że inni mają fajniejsze lepsze rzeczy.

Ja uważam że to bardzo fajna inicjatywa jeśli chodzi puchar/klase da światełko w tunelu tym którzy wydłubią jakąś Corse czy innego starego opla za małe pieniądze i może znajdą sponsora typu (kwiaciarnia pana edzia, piekarnia zakwas itp itd) który na hasło Bede startował w Mistrzostwach Polski w takim i takim aucie i sypnie troszkę grosza.

Zamiast się cieszyć że ktoś w tym kraju chce coś zrobić aby w RSMP jechało troszkę więcej aut niż 30sztuk i robi to zapewne nie odpłatnie poświęcając swój prywatny czas to od razu podcinacie im skrzydła.
Niech zrobią ten puchar niech to ruszy jak się komuś nie będzie podobało to przecież przymusu jeżdżenia nie ma.

Ja sam buduje Astre OPC i już troszkę to trwa bo buduję auto za własną kasę i na bank nie zbuduje jakiegoś topa. Jeśli będę mógł zapisać w swojej historii start w RSMP dzięki temu Pucharowi to postawie flachę organizatorom:) Bo tak to niestety ale trzeba wyłożyć znacznie więcej kasy na auto które będzie mogło pojechać w RSMP(nawet dla typera to ostatni rok w RSMP)


Oczywiście absurdem było by możliwość startu Corsą s1600 czy astra kit-car ale to muszę przeczytać regulamin bo pewnie Panowie już o to zadbali.
www.rallyzone.pl
KOTLIN
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek, 12 lut 2010, 12:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości