Puchar Subaru w RSMP ?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez kmederski » środa, 16 cze 2010, 11:07

Wpisy Herrkama sugeruja, ze "cos jest na rzeczy" :wink:

Czy auto ze zwezka moze jezdzic na normalnym paliwie? Chyba to zalezy od programu komputera, tak mysle, ale moze sie myle. To tez obnizyloby koszt
.
Generalnie logika mowi, ze mozna sie sugerowac opcja norweska, bo po co wywazac otwarte drzwi.
Jezeli bedzie za tym stalo Subaru Polska, to znajac niekonwencjonalne dzialania ich dyrektora i jego zaangazowanie w rajdy, to podejrzewam, ze koncepcja pucharu zmieni swoje oblicze i zostanie wzbogacona o niestandardowe elementy.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek


Postprzez martin.h » środa, 16 cze 2010, 19:06

kmederski napisał(a):Czy auto ze zwezka moze jezdzic na normalnym paliwie? Chyba to zalezy od programu komputera, tak mysle, ale moze sie myle. To tez obnizyloby koszt


Może, ale ze zwężką 32mm nie bedzie więcej jak 240-250 KM.

Nie wiem jak herrkam sobie to wyobraża, ale robienie auta bez zwęzki trochę mija się z celem. Pozatym nie wiem czy jest to dopuszczalne, jeśli już to w OPEN, a założeniem jest N4-.
Pozatym takie 305KM bez zwężki jest wolniejsze od 250 KM ze zwężką :) Jedynym plusem jest oszczędność kilkunastu tysięcy, które trzeba zapłacić za komputer plus strojenie.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez voytec » środa, 16 cze 2010, 19:42

martin.h napisał(a):Pozatym nie wiem czy jest to dopuszczalne, jeśli już to w OPEN,


Też nie, restryktor w doładowanych to 34mm.

a założeniem jest N4-.


Umownie, bo w naszych warunkach również nie (30mm).

Poza tym takie 305KM bez zwężki jest wolniejsze od 250 KM ze zwężką :)

Oj tak, bo te sekundy na plus są przecież ukryte w zwężce ;-P

Jedynym plusem jest oszczędność kilkunastu tysięcy, które trzeba zapłacić za komputer plus strojenie.


Czyli w ujęciu choćby jednego sezonu startów praktycznie kosmetyczna.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez herrkam » środa, 16 cze 2010, 20:24

jeżeli chodzi o zwężkę to do pucharu można zrobić regulamin w wersji lokalnej tylko pod puchar...poza tym jeżeli jest zwężka i ma być jakaś moc to musi być większe ciśnienie doładowania..co za tym idzie mniejsza trwałośc silnika i większe koszty...nie o to chodzi? :roll:
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez wrx » środa, 16 cze 2010, 20:35

martin.h napisał(a):Może, ale ze zwężką 32mm nie bedzie więcej jak 240-250 KM.

lancer evo 8 na zwezce 32mm na paliwie V-power jest wolnijeszy mniej niz 1sek/km od tego na rajdowym paliwie - da sie to nadrobic ;) wkladka miedzy kierownica a fotelem ;)
Avatar użytkownika
wrx
N3
 
Posty: 371
Dołączył(a): środa, 11 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: z kątowni :P

Postprzez martin.h » środa, 16 cze 2010, 21:33

wrx napisał(a):
martin.h napisał(a):Może, ale ze zwężką 32mm nie bedzie więcej jak 240-250 KM.

lancer evo 8 na zwezce 32mm na paliwie V-power jest wolnijeszy mniej niz 1sek/km od tego na rajdowym paliwie - da sie to nadrobic ;) wkladka miedzy kierownica a fotelem ;)

Ale tutaj ma być wersja budżet, gdzie oprócz seryjnego paliwa dojdzie gorszy zawias i układ przeniesienia napędu.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez voytec » środa, 16 cze 2010, 22:34

martin.h napisał(a):Ale tutaj ma być wersja budżet, gdzie oprócz seryjnego paliwa dojdzie gorszy zawias i układ przeniesienia napędu.


Aby nie wyważać otwartych drzwi jeszcze raz posiłkuję się norweskim przykładem - tam ta wersja budżet w podanych wcześniej kosztach obejmowała zawias Proflex, pewnie nie gorszy niż typowe EVO III.
Górne mocowania amorów na uniballach, jak również przednie wahacze.
Jeśli jest potrzebne konkretne zweryfikowanie tej informacji, to mogę zapytać o to Andreasa, albo można też napisać wprost do jakże nieznanego Johna Hauglanda, który koordynuje puchar.
Aha, paliwo jakie leją do baków to _bioetanol_! :wink:, co przy deklarowanych parametrach rzędu 282KM i 580Nm i "starej" zwężce 32mm daje do myślenia...
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez martin.h » środa, 16 cze 2010, 22:40

voytec napisał(a):580Nm


I tyle napewno wytrzymuje seryjna skrzynia :D

Co do cen to nie porównujmy tego co jest w Norwegii do tego co ma być w Polsce bo wszystko zalezy od tego ile dołoży importer/sponsorzy.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez MSG Racing » czwartek, 17 cze 2010, 00:14

Taki puchar może być fajny ale trzeba dobrze go policzyć. Bo nie sztuką jest coś stworzyć jak niedoszłe puchary Pandy, Kadetta w jakiś dziwnych kosztach ale tak jak Citroen.
Ważne żeby auto nie kosztowało wielkich pieniędzy a i jego serwisowanie nie było drogie.
Kiedyś N4 było seryjne nie tak jak teraz i jakoś na małych tarczach, seryjnym zawiasie dawali radę. Teraz jakoś się nie da. Pytam się czemu?
Silnik bym zostawił serie całkowitą ale zwężkę ustalić na np 30mm żeby nie było że ktoś ma coś dłubane.
Kontrola oprogramowania też mogła by być przed każdym rajdem i każdemu można by wgrywać pucharowe mapy przed rajdem. Jak ktoś bezie miał coś modzone to mu nie pojedzie tak jak by chciał.
Auto ogólnie powinno być bardziej przystosowane do sportu niż prawdziwą rasową rajdówką.

Inna sprawa, że u nas podejście zawodników (choć się już zmienia) może sprawić, że puchar nie wypali. Ale zobaczymy.
Ja bym bardziej widział u nas puchary naprawdę tanie i tanich aut jak kiedyś CCS i SCS czy Lanos bo myślę, że bez tyłów rajdów nie będzie a właśnie tyłów u nas brakuje (choć pomału się odradzają, przynajmniej w RSMP)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez voytec » czwartek, 17 cze 2010, 00:57

martin.h napisał(a):
voytec napisał(a):580Nm


I tyle napewno wytrzymuje seryjna skrzynia :D



To też właśnie napisałem powyżej - to jeden z czynników budzących moje wątpliwości. Ale pomijajac to, cyferkami z tabelowych danych technicznych nie ma się co podpierać, bo i tak czas na mecie weryfikuje wszystko.

Co do cen to nie porównujmy tego co jest w Norwegii do tego co ma być w Polsce bo wszystko zalezy od tego ile dołoży importer/sponsorzy.


Ceny nabycia gratów jest jaka jest bez względu na godło wbite w paszporcie, natomiast reszta to oczywiście kwestie organizacyjne i umowy (chociażby barterowe), co nie jest żadnym odkryciem. Jednakże cały pomysł byłby bez sensu, gdyby to miało być zupełnie seryjne auto, najlepiej jeszcze na seryjnym zawieszeniu (wiadomo dlaczego - będzie nieakceptowalne przez rodzimą grupę docelową), a kwestie uregulowania poziomu upgrade'u leżały wyłącznie po stronie zasobności zawodników - po co wtedy komukolwiek pakować się w taki układ? W końcu jest już N4-, w regulaminach oczywiście.
BTW, myślałem, że te nasze deliberacje dotyczą możliwego (dobrze - "wirtualnego") kształtu gotowej oferty skierowanej do zawodników, koniecznie skorelowanej z konkretnymi realiami rynkowymi, jednak nie pozbawionymi niezbędnej dozy atrakcyjności.
Jasne, że robimy to tylko dla funu, bo nie mamy przełożenia na nic i nawet, jakby ktoś zaproponowal coś mega ciekawego to i tak nie dotrze ta idea do władnych kręgów, ale skoro już się w to bawimy to lepiej cokolwiek wnosić, niż negować bez propozycji alternatywnej.
OK, czyli wypada dać sobie na wstrzymanie i poczekać na ewentualne konkrety, jeśli takowe przyjma jakąkoliwek i kiedykolwiek formę rzeczywistą.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez PSYCHObójca » czwartek, 17 cze 2010, 07:57

Skrzynia biegów 6MT STI jest pancerna ( w przeciwieństwie do evo ;))...
Co do ideii i fun z jazdy - taki seryjny Sti z działającym zawiasem
daje mega fun z jazdy i można nim naprawdę szybko i efektownie się przemieszczac ( c2 zatrzymujace się niemal na wyjsciach z ciasnych zakrętów ... Ten fun dla kierowcy tego Agr pojazdu "zostaje" niestety w
kabinie i dosc często nie udziela się widzom - przykro mi ale nie jest to
megana Janusza Kuliga .... I nie jest to kwestia mocy czy zawieszenia tego
pojazdu tylko jego gabarytow ...)

Pomowmy o pieniądzach ...
Nigdy Nka nie będzie droższa od Agrupy ...
Seryjne graty vs te budowane przez dział sportu ....
Zreszta ceny w ASO Subaru ( np części blacharskich są
niższe od tych na Allegro ;) blotnik brutto
450 PLN ;).

Co do specu aut i kształtu takiego pucharu ...
"Lanos" nie może jechać na seryjnym zawiasie bo jego tylnie
amorki sprawiają ze trache skacze mu zadek ;)
z przodu te uniballe tez fajnym , norweskim pomysłem są ;)


hamulce przód proponowałbym AP (ale nie te z homologacji
bo są drogie i wymagają obsługi - nie osloniete tloczki i trzeba 18nastek)
- można kupić takie bezobslugowe co wchodzą pod 17nastke
, tył seria jest wystarczająca .
Hydrauliczny ręczny byłby fajny (coby ten fun z jazdy był ;) )
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Postprzez PSYCHObójca » czwartek, 17 cze 2010, 08:46

CD ....
sorki ze tak w dwóch częściach ale pisze z telefonu ...

Jeszcze taki jeden pomysł :
żeby oprócz tych 10 "Lanosow" w pucharze mogły startować
starsze subaraki Gt , legace , starsze imprezy pod warunkiem ze
ich modyfikacje nie przekraczają tych pucharowych ( czyli może być
mniej - seryjny zawias itp. , ale nie może być wiecej )
sporo takich aut się peta po kraju .

warunki dodatkowe :
-niskie wpisowe
- nagrody pieniężne ( podobne do c2 )
- możliwość okazjonalnych startów ( starsze subaraki)
czyli ze nie trzeba startować w całym cyklu (tylko np w eliminacjach
szutrowych ;) )
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa

Postprzez herrkam » poniedziałek, 9 sie 2010, 13:52

ponawiając temat...szacuję że pucharówka STI (spec szuter/asfalt), inny hamulec, buda oczywiście wzmocniona i klatka kosztować będzie ca 80 tys Euro na gotowo to jest propozycja ciekawa ? :roll: sądząc po doświadczeniach i obserwacjach start w sezonie (bez dzwonów) to kolejne tyle...taką powiedzmy n4- można po pucharze oczywiście rozbudować do pełnej N i jeździć dalej...
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez tadzik23 » czwartek, 23 wrz 2010, 20:34

Witam

Chcialbym odswiezyc temat.
Na rajdzie warszawskim slyszalem ,ze jest grupa zawodnikow ktora chce stworzyc puchar Subaru ( N4- junior) . Chodzi o starsze imprezy Gt i wrx do 2006 roku. Chlopaki chca stworzyc jasny i przejrzysty regulamin opisujacy maksymalne przerobki samochodu. Idea jest tanie sciganie i powrot kultowych imprez na oesy .
Co o tym myslicie , moze znacie kogos kto ma taka imprezke i tez jest zainteresowany ?
tadzik23
 
Posty: 1
Dołączył(a): poniedziałek, 6 wrz 2010, 20:46

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości