Puchar Subaru w RSMP ?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Mroowa » wtorek, 15 cze 2010, 12:30

Im więcej aut i inicjatyw tym lepiej chyba dla wszystkich. Nie jest powiedzane, że jak dostanie zawodnik top spec to będzie wygrywał nie trzeba chyba pokazywać palcami jak to się jeździ w PL a w takim pucharze mogli by powalczyć nie narzekając, że postęp technologiczny i budżet zabija ten sport :)

A Grupa jest fajna ale tak jak mówicie niektórych zabijają właśnie koszta części napraw etc. Nie ma tanio.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337


Postprzez corados » wtorek, 15 cze 2010, 13:53

W N4- też miało być tanio,a jak przyszło do konkretów to większość się wykruszyła. Też już wszystko było praktycznie dograne, klasa zatwierdzona przez PZM, dość duży szum medialny, a skończyło się jak zawsze... Jednak Polska to nie Norwegia i poza tym,że na szutrze w pewnym stopniu zaciera się różnica technologiczna między topowymi a uboższymi rajdówkami, na asfalcie to by była jednak trochę inna bajka.
Avatar użytkownika
corados
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 16 cze 2008, 18:06
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez herrkam » wtorek, 15 cze 2010, 16:06

no tak n4- każdy miał przygotowac swoej auto ...puchar jednak to troche inny deal bardziej medialna sprawa..anyawy ciekawe dlaczego n4- nie wypaliło.
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez ictus » wtorek, 15 cze 2010, 17:13

bo bylo niewiele tansze od pelnej enki a fura byla mulowata
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez MatiWrc » wtorek, 15 cze 2010, 18:22

Ciekawe skąd takie plotki... ale sam pomysł byłby ciekawy przy korzystnych warunkach. Tylko kwestia, czy byliby zainteresowani? Bo niestety teraz wszystkim baaardzo urosły ambicje. Inna sprawa, że byłby to dobry krok pośredni, bo teraz mamy przepaść - C2... i od razu N4, przy czym nie ma właściwie czegoś takiego jak kilka lat temu, czyli "II ligi" N4, gdzie jeżdżą kierowcy z mniejszym budżetem i automatycznie słabszym sprzętem - walczą miedzy sobą i zdobywają doświadczenie. Teraz każdy ma top sprzęt, a podział i tak jest: Kajto i reszta :)

Przy czym obawiam się, że ten i kolejne pomysły mogą zakończyś się fiaskiem, ew. góra 3 zgłoszeniami. Bo tak naprawdę w RSMP ściga się kto może (i przede wszystkim kogo na to stać), więc raczej ciężko żeby nagle dołączyło kolejne 10 załóg. Tak było z klasą N3 i ClioCup, ale to już raczek ciężko będzie powtórzyć - szczególnie że ewentualny budżet będzie sporo większy. Oczywiście trzeba szukać wśród obecnie startujących, ale tutaj też może sie okazać kiepsko. Ideałem byłoby zrobienie czegoś takiego jak Team 07 Pawła Dytko. Tylko że na szerszą skalę wymaga to spoooorej kasy...
Avatar użytkownika
MatiWrc
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): wtorek, 28 mar 2006, 18:40

Postprzez herrkam » wtorek, 15 cze 2010, 19:01

każda plotka..jak to mowią...ma odrobinę prawdy 8)
jeżeli chodzi o obsadę to mamy jeszcze Niemców, Czechów, Słowakow, Węgrów, Austriaków i innych osciennych, których dobrze skalkulowany puchar byc może by zainteresował...jeżeli auto będzie bez zwężki na seryjnym 98Pb 305 KM i 450 Nm, to nawet pojedzie to calkiem nieźle IMHO (wiem bo mam :wink: ) kwestia zawieszenia i mamy tanie auto pucharowe..takie moje zdanie :!:

tak sobie pomyslalem jeszcze... topowo przygotowany typeR to też 200tys i koszty startow porównywalne..wolalbym STI
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez ictus » wtorek, 15 cze 2010, 19:28

herrkam napisał(a):każda plotka..jak to mowią...ma odrobinę prawdy 8)
jeżeli chodzi o obsadę to mamy jeszcze Niemców, Czechów, Słowakow, Węgrów, Austriaków i innych osciennych, których dobrze skalkulowany puchar byc może by zainteresował...jeżeli auto będzie bez zwężki na seryjnym 98Pb 305 KM i 450 Nm, to nawet pojedzie to calkiem nieźle IMHO (wiem bo mam :wink: ) kwestia zawieszenia i mamy tanie auto pucharowe..takie moje zdanie :!:

tak sobie pomyslalem jeszcze... topowo przygotowany typeR to też 200tys i koszty startow porównywalne..wolalbym STI

ale jak bez zwezki i do czego niby te koszty porownywalne???
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez herrkam » wtorek, 15 cze 2010, 21:05

bez zwężki normalnie seryjne auto z losowanym kompem koszty porownywalne do startów topowym typeR (hondą w sensie a7)..tak myslę
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez Mroowa » wtorek, 15 cze 2010, 22:00

Uważam, że jeżeli podejdzie się do tematu profi zapewni się jakieś nagrody, w przypadku zawodników chyba najlepiej finansowe chociaż gdyby były to części to też będzie dobrze. Odpowiednia oprawa medialna, w Citroenie np to kuleje, patronem jest onet.pl ale... znajdzcie jakieś informacje o zawodnikach tam... po rajdzie są później jak nie masz linka to ciężko to zlokalizować. Auto moto sport też nie błyszczy jako patron Citroena bo po Elmocie był wywiad z Kuzajem, a nie np. prezentacja zawodników Citroena :).

Umówmy się, gdyby nie gratyfikacje finansowe to nie do końca wszyscy by patrzyli, że jest niezły fun z jazdy i więcej się dzieje w A-grupie. W tym roku Bębenek zarobił już 60 000 zł , Chmielewski 44 000 zł itd. Więc jest to jakaś kasa na starty, części czy nawet do kieszeni, jeżeli się ma dobrą grupę sponsorska :)

Także i projekt Subaru Cup ma prawo bytu, wystarczy w odpowiedni sposób przyciągnąć zawodników. :)
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez THIM » wtorek, 15 cze 2010, 23:40

Z regulaminowym paliwem jest taki problem, że nie ma, jak to kontrolować.
Jeśli chodzi o frekwencję, wolę te trzy auta, niż nic. Zawodnicy też mogliby się pochwalić dodatkowym pucharkiem. W WSMP od tego roku są puchary Porsche i Ferrari. Warto dodać, że tam każdy jeździ tym, co ma, czyli mogą startować Ferrari 360 i 430, Porsche 996 i 997. Może to jest sposób?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Baumszlager » wtorek, 15 cze 2010, 23:47

Mroowa napisał(a):W tym roku Bębenek zarobił już 60 000 zł , Chmielewski 44 000 zł itd. Więc jest to jakaś kasa na starty, części czy nawet do kieszeni, jeżeli się ma dobrą grupę sponsorska :)

Kolego Mroowa od tego odejmij podatek ;)
Baumszlager
N1
 
Posty: 59
Dołączył(a): niedziela, 29 mar 2009, 19:55
Lokalizacja: Austria

Postprzez Baumszlager » wtorek, 15 cze 2010, 23:51

THIM napisał(a):Z regulaminowym paliwem jest taki problem, że nie ma, jak to kontrolować.


Można to bez problemu rozwiązać ;-))

Te same osoby tankują wszystkich z pucharu. Zawodnik mówi "zalejcie 30l" Ok, lejemy 30l i kolejny ;)
Wszystko z tej samej beczki. Zawodnik na koniec rajdu dostaje fakturę za paliwo i po problemie.

Albo nawet lepsza opcja, Lotos jako sponsor Subaru Cup, tankuję wszystkich za free. Dla nich to koszt jakiś 20 - 30 tyś na rajd licząc w normalnej cenie paliwo. Wystarczy mała cysterna na strefę tankowania na serwisie + druga na dodatkową strefę.

Dla chcącego nic trudnego.
Baumszlager
N1
 
Posty: 59
Dołączył(a): niedziela, 29 mar 2009, 19:55
Lokalizacja: Austria

Postprzez voytec » środa, 16 cze 2010, 09:52

Mroowa napisał(a):Także i projekt Subaru Cup ma prawo bytu, wystarczy w odpowiedni sposób przyciągnąć zawodników. :)


Mhm, czyli jak będą pozytywnie ustosunkowani zawodnicy to oznacza, że niechybnie będzie taki puchar?
OK, to sprowadźmy dyskusję do poziomu fundamentalnego.
W Norwegii znalazł się pomysłodawca - organizator z zapleczem technicznym i sponsorskim, a dopiero po przedstawieniu konkretnej oferty pucharu zebrano stawkę zawodników.
Natomiast tutaj nie bardzo rozumiem, co jest podstawą do rozwijania wątku - wyłącznie ploteczki cioteczki lub myślenie życzeniowe? To ostatnie w Polsce słabo sie sprawdza...
'herrkam' - z oczywistych powodów, czyli powiązań z rodzimym przedstawicielstwem Subaru - wiesz coś, co ma związek z tematem?
Aha, 'ictus' ma rację - opcja bezzwężkowa to słaby pomysł, choćby z potrzeby stwarzania kolejnej podklasy, regulaminów (także poza pucharowych) itp. oraz fakt wyłączenia takich zawodników z punktowania w N4 (zostaje cała grupa N, ale to znowu będzie w konflikcie z regulaminem technicznym obowiązujacym ogólnie, co zaraz podniesie larum wśród "normalnych" N-kowczów). Rozwiązanie to pucharówka spełniająca minima reg. tech. N4, czyli bez mała to samo, co praktykują Norwegowie (jasne - zawias, komponenty ukł. hamulcowego, opony, paliwo mogą być być innej marki, ale jednakowe dla wszystkich). Identyczny remap ECU silnika (pod regulaminową śr. restryktora) i DCCD to także nie jest specjalne obciążenie kosztami.
No to teraz będą jakieś konkrety dot. organizacji ww., czy dalej tak sobie beztrosko piszemy w przerwie na drugie śniadanie?
:wink:
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez herrkam » środa, 16 cze 2010, 10:05

musze mieć jeszcze kilka dni :wink: temat jest rozwojowy..na tą chwilę
www.bezpiecznerajdy.pl
herrkam
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): wtorek, 18 paź 2005, 15:21

Postprzez Hultay WRC » środa, 16 cze 2010, 10:13

Mroowa napisał(a):Auto moto sport też nie błyszczy jako patron Citroena bo po Elmocie był wywiad z Kuzajem, a nie np. prezentacja zawodników Citroena :).


Wydaje mi się że na początku sezonu była prezentacja zawdoników, sporo o pucharze, dali redaktorowi pojeździć C2R2 MAX po oesie i były to obszerne artykuły. Nie jestem pewnie czy nie pisali tez o budowie C2 ale to już mogło mi się pomylić z WRC. W każdym razie sadzę że oprawa medialna jest całkiem całkiem, nawet w sewisach informacyjnych czasem wspomną o zwycięzcy.

Co do Pucharu Subaru w N4- - jakoś słabo to widzę, musiałoby być to naprawdę super(koszty/nagrody) by wypaliło. Prędzej jakiś program zachęcający do jazdy pełna N4 ale w kilka samochodów ten sam zawias hamulce, paliwo, testy itp dla obniżenia kosztów i zaznaczenia obecności w parku serwisowym, przeciagnięcie niektórych "Miśkowców "na stronę Subaru. Ew. Kajto miałby pierwszeństwo w top specu, reszta normalne Nki może bez fajerwerków. Troszkę jak kiedyś robił MSport w WRC. Ale dobra to tylko moje dywagacje "w przerwie na drugie śniadanie". Mniam ;)
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości