Bambus napisał(a):woocasch napisał(a):W kontekście biografii, autobiografii czy książki typu wywiad rzeka każdego sportowca trzeba też brać pod uwagę to czy jest to czynny sportowiec czy już "emeryt". Co innego może powiedzieć Kajto, gdy związany jest kontraktami i jego być albo nie być na trasach rajdowych zależy od sponsorów, a co innego może przelać na papier Mark Webber, gdy jego kariera w F1 dobiegła już końca. Pomijam też wspomniane kwestie charakteru i grzeczności wizerunku
Bardzo słuszna uwaga, pamiętajmy o tym co wolno mówić w trakcie wykonywania zawodu:) Pewnie tego typu pozycje wydane "na emeryturze" będą zawierały więcej zakulisowych tematów...
Właśnie dlatego uważam że takie biografie powinno się pisać po zakończeniu kariery - choć jest też biografia Loeba który jest czynnym zawodnikiem i tam jest masa ciekawych treści łącznie z wyjaśnieniem jak naprawdę doszło do złamania ręki w 2006
Bambus napisał(a):Z ostatnio czytanych
https://www.topracingshop.pl/product-po ... oesow.htmlTa pozycja miała kilka fajnych anegdot i jest dosyć ciekawa, ale brakuje mi w niej więcej autorytetów rajdowych, a także bardziej treściwych wspomnień i jest m. in. przez to zbyt krótka:)
Mi nie chodzi generalnie o jakieś anegdoty tylko mówię ogólnie, przykładowo na temat pilotów uważam jest za mało - dlaczego ten, a dlaczego nie tamtem, skąd decyzja, jacy to ludzie itp itd.
Dzięki za krótkie info, od dłuższego czasu noszę się z zamiarem jej zakupu