"N4-" czyt. eN cztery minus

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez THIM » wtorek, 20 sty 2009, 10:09

padre-mk3 napisał(a):*mozna by wprowadzic obostrzenia co do rpp.czyli np auta z pojemnoscia max 1400,takich aut jest bez liku.czysta seria tylko dodatki zwiazane z bezpieczenstwem,


W sumie to dobry pomysł :) Nie wiem tylko, cyz 1400, czy 1600, ale "za duże" auta na pewno by staniały na rynku wtórnym (mniejszy popyt). Tylko czym ganiać w A5/N1? Micrą? Samarą? Ile tego u nas jest?
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez padre-mk3 » wtorek, 20 sty 2009, 12:43

mozna by jakos sie zorientowac.spytac zaweodnikow obecnych,przyszlych itd.
przeciez to dla nich.
a aut w nizszych klasach jest bez liku(pug 205,fiesta itd)
trzeba tylko chciec.
www.racebook.pl/polishmotorclub
Avatar użytkownika
padre-mk3
A5
 
Posty: 761
Dołączył(a): piątek, 21 kwi 2006, 10:01

Postprzez Beret » wtorek, 20 sty 2009, 14:43

panowie, malo jest aut o pojemnosci ponizej 1.4 ktore mialyby homologacje. tak szczerze mowiac poza micra i felicja malo co do lba mi przychodzi.
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez bzyq » wtorek, 20 sty 2009, 15:37

oprócz Micry i Felki:
-VW Polo
-Toyota Yaris
-Suzuki Ignis
-Skoda Fabia
-MG ZR 105
-Fiat Panda
-Suzuki Swift
-Fiat Punto
-Dacia ( Renault ) Logan
-Lada 119
i kilka innych :)
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez qbus » wtorek, 20 sty 2009, 15:51

Citroen AX
Peugeot 106 Rallye S1
Peugeot 106 XSi
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez solota_RallyPL.com » wtorek, 20 sty 2009, 15:53

też mi się podoba ten pomysł, żeby w tych N- nie było sportowego paliwa i kłowych skrzyń biegów. Pokusiłbym się jeszcze o seryjne dyfry oraz o to, by rajdówki nie były nowsze niż N11 lub Evo 8

a co do hamulców to kiedyś w WRC pisali, że większe się nawet bardziej opłaca, bo są "żywotniejsze"
JANUSZ KULIG 1969-2004
RICHARD BURNS 1971-2005
MICHAEL PARK 1966-2005
COLIN MCRAE 1968-2007

"Forever in Memory"
Avatar użytkownika
solota_RallyPL.com
A5
 
Posty: 565
Dołączył(a): czwartek, 18 sie 2005, 10:42
Lokalizacja: Kwidzyn/Trójmiasto

Postprzez czajak » wtorek, 20 sty 2009, 17:48

Moim zdaniem, normalna klasa N4 powinna wyglądać jak opisywana teraz N-. Wtedy wprowadzanie klasy N- by nie miało sensu. Dzięki temu o jedną klase mniej (mniej zamieszania), tańsza klasa=wiecej zawodników. Już w WRC Tomasz Kuchar mówił o tym ze N4 powinny jeżdzić na seryjnym paliwie, z limitem opon. Powinno się pójść o krok dalej i mocno ograniczyć klase N4. Bo sami powiedzcie, jaki jest sens jeżdzenia topową N4 za 500000zł jeśli to nie jest samochód do wygrywania. To po cholere tyle ma kosztować. Jaśli i tak Lancerem nie można wygrać rajdu (oczywiście da sie, ale żadko) to czemu ma być takie drogie. Nigdy by przecież nie wsiadł do Citroena c2r2 jeśli kosztowałby 400000zł.
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez schwepes » wtorek, 20 sty 2009, 18:33

luter70 napisał(a):Witam.
A może N4- bez zwężki , ale z ograniczonym ciśnieniem doładowania , i seryjną elektroniką... prawdziwa seria..

W takim przypadku musiały by być dostarczone przez organizatora cyklu i zapieczętowane sterowniki, bo kontrole są praktycznie niemożliwe. Nie ma szans.

czajak napisał(a):Moim zdaniem, normalna klasa N4 powinna wyglądać jak opisywana teraz N-. Wtedy wprowadzanie klasy N- by nie miało sensu (...)
Bo sami powiedzcie, jaki jest sens jeżdzenia topową N4 za 500000zł jeśli to nie jest samochód do wygrywania. To po cholere tyle ma kosztować. Jaśli i tak Lancerem nie można wygrać rajdu (oczywiście da sie, ale żadko) to czemu ma być takie drogie.

Wg wszystkich znanych mi źródeł s2000 jest dużo, wręcz nieproporcjonalnie droższe od N4. Moim zdaniem N4-ka ze swoją ceną jest na swoim miejscu w "rajdowej hierarchii".
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez d-z rallyfans » wtorek, 20 sty 2009, 21:40

Jedyne co mi się nie podoba w tym pomyśle to nazwa klasy "N-" mam nadzieje ze to wersja robocza bo np. "junior N" według mnie brzmi lepiej,pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez solota_RallyPL.com » wtorek, 20 sty 2009, 23:25

dziwne tylko jest to, że do klasy open oficjalnie nikt się nie zgłosił a utworzyli ją, a tutaj nagle PZM wymaga pięciu zgłoszeń
JANUSZ KULIG 1969-2004
RICHARD BURNS 1971-2005
MICHAEL PARK 1966-2005
COLIN MCRAE 1968-2007

"Forever in Memory"
Avatar użytkownika
solota_RallyPL.com
A5
 
Posty: 565
Dołączył(a): czwartek, 18 sie 2005, 10:42
Lokalizacja: Kwidzyn/Trójmiasto

Postprzez MSG Racing » środa, 21 sty 2009, 00:05

bo to nie ich pomysł, przepraszam nie jego pomysł!
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez newshadow jr » środa, 21 sty 2009, 15:14

Podobny pomysł miał dawno temu T. Czopik - jednak wszyscy olali. Tyle. że on sugerował, aby były to kilkuletnie Nki ( np. nie nowsze niz homologowane w 2002r. ) i żeby jezdziły w ramach PPZM - aby maksymalnie ograniczyć koszty startów.
newshadow jr
 
Posty: 33
Dołączył(a): poniedziałek, 1 sie 2005, 04:30

Postprzez Karol » środa, 21 sty 2009, 18:46

O limicie wieku dla samochodów można raczej zapomnieć, raczej bym sie spodziewał top fur.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez Andrzej » środa, 21 sty 2009, 19:30

Beret napisał(a):mysle, ze jest tu cien szansy na powodzenie. wroca moze zawodnicy, ktorzy odstawili kaski na kolek zeby dozbierac na sezon w top-specu :) ja trzymam kciuki i bardziej wierze w rozwoj N4- niz Open
A ja myślę ,że ci zawodnicy nie ,,ośmieszą się'' w ,,jakimśtam'' N4- i nadal będą wierzyć ,że uda im się zebrać kasę na przynajmniej 2- 3 starty w top-specu. Ja wiem ,że narzekać jest najłatwiej ale zobaczycie ,że to nie wypali.Jeśli się okaże ,że się myliłem to sami wymyślicie mi karę :D
www.msg-rally.pl
Avatar użytkownika
Andrzej
A6
 
Posty: 1522
Dołączył(a): niedziela, 28 sie 2005, 18:41
Lokalizacja: Gliwice / Kraków

Postprzez solota_RallyPL.com » środa, 21 sty 2009, 19:33

w sumie to jakby nie spojrzeć, jak coś się zablokuje, czyli będą np. seryjne dyfry, to zawsze można sobie kupić porządny zawias i być o krok przed konkurencją, a koszty znów zaczynają rosnąć.
JANUSZ KULIG 1969-2004
RICHARD BURNS 1971-2005
MICHAEL PARK 1966-2005
COLIN MCRAE 1968-2007

"Forever in Memory"
Avatar użytkownika
solota_RallyPL.com
A5
 
Posty: 565
Dołączył(a): czwartek, 18 sie 2005, 10:42
Lokalizacja: Kwidzyn/Trójmiasto

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości