GT - RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

GT - RSMP

Postprzez adamt » niedziela, 18 lis 2007, 09:02

Chciałbym poznać wasze zdanie na temat - "Klasa GT w RSMP" ?

Wydaje mi się,że w tym temacie znów RSMP są krok do tyłu za resztą "rajdowej cywilizacji".
Ostatnio edytowano niedziela, 18 lis 2007, 17:11 przez adamt, łącznie edytowano 1 raz
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy


Postprzez Anonymous » niedziela, 18 lis 2007, 12:23

a No chciałbym .Musiałaby powstać taka klasa ale pytanie... Kto by w tej klasie w Polsce jeździł. :?:
Anonymous
 

Postprzez SZUMI » niedziela, 18 lis 2007, 15:41

W Polsce, to nie ma szans, nawet jeśli koszty startu byłyby porównywalne do Lancera/Imprezy, to te auta, głównie przez tylni napęd odstają od N4 itp. Kierowcy autami GT nie mieliby raczej szans w generalce, zostałaby im tylko walka wewnątrz klasy. Ale każdy chce walczyć o generalke, a u nas nie ma pasjonatów jak na zachodzie, którzy jeździliby tylko dla frajdy takim autem.
Ostatnio edytowano niedziela, 18 lis 2007, 22:07 przez SZUMI, łącznie edytowano 1 raz
FOTOGRAFIA Z RAJDÓW ITP.

r.szumny@wp.pl

http://motorecords.pl/galerie_autor,111,0,Ryszard_Szumny.html
SZUMI
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Ząbkowice

Postprzez Marmetal » niedziela, 18 lis 2007, 18:15

SZUMI ma rację. Poza tym porównajmy nasze brudne, dziurawe, wąskie asfalty z asfaltami we Włoszech czy Hiszpanii. Nawet jeśli powstałaby taka klasa to uważam, że nie byłoby więcej niż jedno-dwa auta, kto by tym jeździł? Takim Porsche czy Astonem kierowca nie miałby szans z Lancerem czy 207 S2000. A koszty olbrzymie!
Myślę, że kiedyś Kuzaj dla zabawy mógłby pojeździć Porsche w RSMP ;).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez martenzyt » piątek, 7 mar 2008, 13:02

Wydaje mi się, że do klasy GT to tylko i wyłącznie pasjonat z grubym portfelem. Tak jak moi przedmówcy chciałbym zobaczyć takie autko w akcji bo trzeba przyznać, że sama praca silnika rajdowego porsche rzuca na kolana ale wątpie czy ktoś by się zdecydował. Takim autem u nas raczej nie powalczysz a jak już ktoś łapie sponsora to stara się robić wyniki a nie bawić. A poza tym nie wiem jak są budowane te autka GT ale jeżeli bazą jest model z salonu to już tutaj zaczynają się różnice cenowe w porównaniu np z lancerem i subaru.
Avatar użytkownika
martenzyt
N3
 
Posty: 433
Dołączył(a): poniedziałek, 3 gru 2007, 16:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez martin.h » piątek, 7 mar 2008, 14:13

martenzyt napisał(a):(...)Takim autem u nas raczej nie powalczysz a jak już ktoś łapie sponsora to stara się robić wyniki a nie bawić.(...)

O tutaj bym się spierał. Popatrz na wyniki w Niemczech, a przede wszystkim na wyczyny Sergio Vallejo w zeszłorocznych Mistrzostwach Hiszpanii.
Osiągi aut GT (Porsche 997 GT3) są porównywalne do S1600 więc dobry kierowca powalczyłby u nas o wygraną. Jedyny minus to brak wersji szutrowej.
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez martenzyt » piątek, 7 mar 2008, 15:23

martin.h napisał(a):
martenzyt napisał(a):(...)Takim autem u nas raczej nie powalczysz a jak już ktoś łapie sponsora to stara się robić wyniki a nie bawić.(...)

O tutaj bym się spierał. Popatrz na wyniki w Niemczech, a przede wszystkim na wyczyny Sergio Vallejo w zeszłorocznych Mistrzostwach Hiszpanii.
Osiągi aut GT (Porsche 997 GT3) są porównywalne do S1600 więc dobry kierowca powalczyłby u nas o wygraną. Jedyny minus to brak wersji szutrowej.


No tylko ze tego co widziałem na filmikach w hiszpani jednak inne trasy a przede wszystkim inne drogi i tez kllimat. Zauważ, że zarówno auto s1600 jak i to GT przy mokrej nawierzchni zaczyna się ślizgać jak koń po błocie (można to zauważyć oglądając relacje z holandii). A u nas takie warunki często się zdarzają plus dużo syfu na cięciach. Nawet Grzesiek Grzyb mowił ze u nas kierowcy tną zakręty czy potrzeba czy nie. A jeżeli jeszcze dodać do tego jednak troszke skoczne asfalty to jednak ja bym obstawił, że GT u nas nie powalczysz no ale to oczywiście musielibyśmy się przekonać bo narazie to tylko fikcja.
Avatar użytkownika
martenzyt
N3
 
Posty: 433
Dołączył(a): poniedziałek, 3 gru 2007, 16:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Karol » piątek, 7 mar 2008, 20:22

Jeżeli by dobry kierownik dostał w swoje łapska, to mógłby z powodzeniem walczyć nie tyle o zwycięstwo w jednym rajdzie, co w mistrzostwach. Takie moje zdanie nt konkurencyjności zarówno S1600 (bo taki temat był długo wałkowany w okolicach ubiegłorocznego Elmotu), aut GT, czy może nawet R3.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez mototom » sobota, 8 mar 2008, 17:35

Na równych czystych asfaltach GT spokojnie powalczy o najwyższe lokaty. No a naszych asfaltowych dziurach to szkoda by było wogole katowac takiego porsha czy astona.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MSG Racing » sobota, 8 mar 2008, 18:11

To samo chciałem napisać. Ale może takie 4x4 Porsche da radę walczyć z Evo, Sti i S2000.
Niestety drogi u nas są ale nie do jeżdżenia czymś takim.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mototom » sobota, 8 mar 2008, 18:21

GT 4x4, mogłoby być ciekawe. Pare lat temu w rajdzie Deutchland zanim ten stał się runda MŚ, takim Porsche 4x4, co prawda chyba GT2 jako przecierak jechał Walter Rohl. Czasy robił niemal takie jak WRC. A WRC jechali wtedy kierowcy palcem nie robieni jak np. Baumschlager w Focusie.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez martin.h » sobota, 8 mar 2008, 19:43

mototom napisał(a):GT 4x4, mogłoby być ciekawe. Pare lat temu w rajdzie Deutchland zanim ten stał się runda MŚ, takim Porsche 4x4, co prawda chyba GT2 jako przecierak jechał Walter Rohl. Czasy robił niemal takie jak WRC. A WRC jechali wtedy kierowcy palcem nie robieni jak np. Baumschlager w Focusie.

Walter Rohrl jechał Porsche 996 GT3 z tylnym napędem. Modele GT2 i GT3 mają napęd tylko na tył, 4x4 ma wersja Turbo.

Piszecia, że drogi w Polsce nie nadają się na GT. Dlaczego? W Niemczech mają rajdy asfaltowe z dużą ilością szutrowych łączników i Werner oraz Doberkau walczą z miśkami. W Hiszpanii asfalty też są miejscami bardzo wybijające i Vallejo o mało co nie został mistrzem kraju. GT ma dużą przewagę nad N gr., S1600 i S2000 w mocy maksymalnej (co wpływa na V-max, nie licząc przełożeń skrzyni biegów) co w polskich warunkach mogłoby dać duży handicap. Dokładniej mówiąc jeśli do GT wsiadłby dobry kierowca to walczyłby o zwycięstwo.[/b]
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez mototom » sobota, 8 mar 2008, 19:50

Jakos jestem przekonany, że to było Porsche 4x4.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Beret » sobota, 8 mar 2008, 20:26

jezeli w klasie GT to musialo byc RWD :)

a co do niemiec to bierzcie pod uwage ze ich laczniki asfaltowe sa porownywalnie nirowne do naszego asfaltu :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez mototom » sobota, 8 mar 2008, 20:39

Wtedy nieistniała klasa GT, to był chyba 2002 rok. Poza tym Rohl jechał jako przecierak jak wcześniej napisałem.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron