Zabezpieczenie na Rajdach

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez misiek_wrc » poniedziałek, 10 wrz 2007, 18:54

Tak sobie pomyślałem, czytając powyższe posty, że może znajdzie się jakaś osoba która w sposób profesjonalny i przejrzysty opisze jak powinno się zachować na rajdzie kiedy dojdzie do wypadku. Dużo ludzi jednak czyta to forum i takie informację mogą sie przydać w przyszłości. Także proszę kogoś z doświadczeniem bądź dużą wiedzą o napisanie paru zdań jak powinniśmy się zachować w sytuacjach kryzysowych. (niestety ja nie uważam się za kogoś kto mógłby w sposób profesjonalny opisać od A do Z nie popełniając błędu :? )
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica


Postprzez Fazi_ » poniedziałek, 10 wrz 2007, 19:03

Misiek pytasz o safeciarzy czy o zwykłych kibiców? Bo to dwie różne sprawy.
Rajdy to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
Avatar użytkownika
Fazi_
 
Posty: 30
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:25
Lokalizacja: Zdolny Śląsk

Postprzez Beret » poniedziałek, 10 wrz 2007, 19:12

ja safetowalem chyba 3 razy w zyciu, na szczescie jak dotad tylko kloclem sie z kibicami. przeszkolony nigdy nie byem w zaden sposob przez nikogo a to ze n w mojej okolicy zaden kibic jak dotad sie nawet nie wystraszyl ze cos mu sie stanie to juz inna sprawa, walcze ze wszystkimi ktorzy stoja na wypadkowej a wrecz zabraniam siedzenia bo nie ma szansy na ewentualna ucieczke... od siebie moge tylko wkleic kilka znanych juz i tak zasad z roznych portali, tu akurat jest na stronie rajdu sw krzysztofa
http://rajdswkrzysztofa.pchelp.pl/rajds ... /bezp1.gif
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez misiek_wrc » poniedziałek, 10 wrz 2007, 19:12

Fazi_ napisał(a):Misiek pytasz o safeciarzy czy o zwykłych kibiców? Bo to dwie różne sprawy.


Jeżeli znasz procedury dla zabezpieczenia (safety) to bardzo proszę :) Im więcej tym lepiej :) Im więcej uświadomi sie ludzi co robić, jak działać czego sie wystrzegać na co zwracać uwagę, tym lepiej może komuś przydadzą się w przyszłości takie informacje :)
..:: !! QHR MAJCHER OGIEN NA TLOKI !! ::..
Avatar użytkownika
misiek_wrc
A5
 
Posty: 544
Dołączył(a): niedziela, 13 sie 2006, 15:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez subaru_girl_bc_90 » poniedziałek, 10 wrz 2007, 19:54

Przykro mi, ale jak tu mowic o bezpieczenstwie na rajdzie jesli panowie/panie tak zabezpieczaja oes:
Obrazek
A pan policjant krzyczal "za tasme" :roll:
subaru_girl_bc_90
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): niedziela, 9 wrz 2007, 20:05

Postprzez stachniak14 » poniedziałek, 10 wrz 2007, 20:05

Ta taśma przywiązana jest do drzewa i watr ją targa?
Paweł Stachniuk
stachniak14
A6
 
Posty: 1253
Dołączył(a): czwartek, 24 mar 2005, 13:19
Lokalizacja: Złoty Stok

Postprzez subaru_girl_bc_90 » poniedziałek, 10 wrz 2007, 20:07

Powiem szczerze, ze nie wiem co sie z ta tasma dzieje :roll:
Wiem tylko, ze na ostatnim oesie w Sokolcu chyba szachownica ja zerwala :lol:
subaru_girl_bc_90
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): niedziela, 9 wrz 2007, 20:05

Postprzez mortonrally » poniedziałek, 10 wrz 2007, 21:47

wygląda jakby była przywiązana do drzewa tylko troche za duzo jej tam i wiatr wywiewa
POGANUS ; WALDEK ; ADAŚ -- GOOO !!!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
mortonrally
N3
 
Posty: 480
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 16:19

Postprzez subaru_girl_bc_90 » poniedziałek, 10 wrz 2007, 21:53

No co, polatac dobra rzecz :/
Jakby ktos chcial to tam sie jeszcze walalo troche tasmy z napisem NIKON :roll:
subaru_girl_bc_90
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): niedziela, 9 wrz 2007, 20:05

Postprzez gsi » wtorek, 11 wrz 2007, 17:28

jeżeli chodzi o nikon to w dniu rajdu było możliwie no ale odcinek testowy to była paranoja pod względem zabezpieczenia . SZCZERZE to my jak organizujemy treningi amatorskie to mamy lepiej zabezpieczoną trase
mam swira na punkcie rajdów
gsi
 
Posty: 39
Dołączył(a): piątek, 3 sie 2007, 11:51
Lokalizacja: walim

Postprzez Booogi » wtorek, 11 wrz 2007, 23:42

Ja podczas Nikonu zaliczyłem tylko oes nr 11 (Jugów), stałem kilkaset metrów od startu na szczycie. Ciężko mi oceniać ogół zabezpieczenia tego rajdu, bo widziałem tylko jeden odcinek. Ale po tym co zobaczyłem naprawdę cieszę sie, że nie doszło tam do tragedii.
Rozumiem jednak, że nie jest możliwe upilnowanie wszystkich. Większość z obecnych na odcinkach obserwatorów to miejscowi lub też zupełnie przypadkowe osoby.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fazi_ » środa, 12 wrz 2007, 07:35

Czas po prostu pomyśleć i zlecić zabezpieczanie oesów jakiejś firmie, którą można wyłonić np w drodze przetargu. Nie widze innego rozwiązania
Rajdy to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
Avatar użytkownika
Fazi_
 
Posty: 30
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:25
Lokalizacja: Zdolny Śląsk

Postprzez MSG Racing » środa, 12 wrz 2007, 11:26

Albo przeszkolić tych od zabezpieczenia (np żeby byli to sędziowie z lic) a nie brać byle kogo i dawać mu kamizelkę i kilka zdań co ma robić lub tylko miłej pracy życzyć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Fazi_ » środa, 12 wrz 2007, 11:49

Dobra poruszyłem ten temat to czas coś mądrego napisać
Co należy robić w razie wypadku:
1. Poinformować kolejne załogi o wypadku poprzez : jeżeli droga jest nieprzejezdna zatrzymanie ich (ręce skrzyżowane nad głową) lub jeżeli jest przejezdna (ręce na dół nadgarstkami do góry i udajemy ze hamujemy:-) Nie należy zatrzymywać załóg jeżeli nie jest potrzebna pomoc medyczna a droga jest przejezdna. Wtedy wystarczy ich zwolnic. To robi jedna osoba.
2. Zabezpieczyć pojazd przed pożarem poprzez odłączenie prądu lub odpalenie systemu gaśniczego.
3 Wezwać pomoc. Jeżeli są ranni, (to regulują osobne przepisy, o ile pamiętam pierwsza załoga zatrzymana udziela pomocy a nastepna jedzie do punktu radiowego, ale tu nie mam pewności proszę o pomoc:-)
4 Udzielić rannym w sposób fachowy pierwszej pomocy medycznej (to temat na osobnego posta)

Dodatkowo, osoby które widzą np nieudolność safeciarzy czy też jakieś idiotyczne zachowania ze strony kibiców nie powinny pozostawać obojętne.
Ważne jest też żeby SZYBKO I TRZEźWO ocenić sytuacje a potem dopasować do niej odpowiedni szablon działania. To tyle na początek. Wpisujcie co kto tam jeszcze sobie przypomni. Pozniej sie to poskłada i już będzie mały poradnik safeciarza :-)
Rajdy to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
Avatar użytkownika
Fazi_
 
Posty: 30
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:25
Lokalizacja: Zdolny Śląsk

Postprzez Fazi_ » środa, 12 wrz 2007, 11:52

Jeszcze jedno. To dla safeciarzy. Jeżeli kibice nie chcą ustawić się w odpowiednich miejscach nie należy sie wdawać w dyskusje, tylko zatrzymać albo samochód organizatora, albo zawiadomić najbliższego policjanta. To nie jest żaden wstyd ani donos. Czasami można tym sposobem uratować komuś życie. Zazwyczaj safeciarze to malutkie chłopaczki, i ich postękiwania robią małe wrażenie na wyrośniętych dresach, ale mandacik zawsze wystarcza :-)
Rajdy to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
Avatar użytkownika
Fazi_
 
Posty: 30
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:25
Lokalizacja: Zdolny Śląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

cron