Pucharowa rajdówka

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez ptakwrc » niedziela, 3 lut 2008, 18:30

a co myslicie o tym --> http://www.autoblog.com/photos/twingo-renault-sport/615633/

wg mnie materiał dobry, 1.6 133KM bez turbo ofc, potrzeba tylko troche zainteresowania ze strony producenta...
RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez nick555 » niedziela, 3 lut 2008, 18:59

ciekawe czy będzie miało homologacje poprzednie chyba nie miało...
Skupuję stare radzieckie zegarki. Jak coś masz niepotrzebnego, zapraszam, może się dogadamy.
Avatar użytkownika
nick555
A6
 
Posty: 1530
Dołączył(a): wtorek, 14 wrz 2004, 22:19
Lokalizacja: Lublin

Postprzez THIM » niedziela, 3 lut 2008, 20:22

nick555 napisał(a):ciekawe czy będzie miało homologacje poprzednie chyba nie miało...

A po co? :lol: Renault Polska nie pali się do sportu, żeby daleko pamięcią nie sięgać, miał być puchar Logana... To nie jest kwestia, kto robi dobre auto. Do pucharu niemal każde się nada, wszak ściga się ze sobą. Tylko żeby importer chciał. Niech jeździ 5 Pand, 3 Swifty, nikomu przecież nie wadzą.
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Hultay WRC » niedziela, 3 lut 2008, 20:33

Z tym Loganem to naprawdę mieli gotowe rozwiązanie pod nosem, szkoda.
Dobrze że ma jeździć 5 Pand, dobre i to, organizator nie ma wielkich możliwości, a dostarczanie gotowych aut to super pomysł. Autka fajne. Szkoda że z Cytrynkami nie poszli dalej i nadal będzie to tylko challenge. Ciekawe gdzie rozpłyną się pucharowe pugi, na walkę o pudło w A6 to to za słabe.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Świder » niedziela, 3 lut 2008, 22:42

5 pand, 3 Swifty? Potwierdzone, czy na rybkę?:P
Avatar użytkownika
Świder
N3
 
Posty: 359
Dołączył(a): sobota, 30 cze 2007, 12:38

Postprzez THIM » niedziela, 3 lut 2008, 23:08

Oj, tak mi się napisało :lol: Sorka, jeśli kogoś zmyliłem :oops:
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Tuohino » poniedziałek, 4 lut 2008, 15:08

Ta cena swifta to jakas przesada, jak oni ja ustalili, chyba policzyli nowe auto z salonu + ceny przerobek typu zawieszenie sportowe, fotele, pasy itp i tak im wyszlo te 100 tys plus oplaty, tylko chyba zapomnieli ze wiele czesci z cywila nie przyda sie do rajdowki a sa kosztowne typu ( seryjne fotele, tylna kanapa, kierownica czy boczki drzwi, wykladziny ) wiec chyba lepiej by bylo i taniej gdyby zamowili same nadwozia i dozbroili je rajdowym wyposazeniem, bo nie wierze ze improter nie moze zamowic 15-20 takich aut z fabryki,
a wracajac do pucharu to tanim rozwiazaniem (chyba;-) byl puchar ktory nigdy nie powstal, czyli projekt T.Kuchara kadett 115 km za 35 tys plus koszty startow to chyba ok kolejne 35 tys wiec chyba za cene p206 rajdowego mozna bylo obskoczyc caly sezon, ale chyba ludzie przestraszyli sie 15-letnich aut za 35 tys, no i mysle ze puchar tylko w ramach ppzm to chyba tylko powielanie tego ostatniego.
A wedlug mnie optymalne rozwiazanie to auto 35tys plus jego koszty utrzymania na sezon 35 tys, czyli cena auta klasy sredniej, auto nie koniecznie musi byc nowe, np moze Puchar Astry, lub moze Saxo w koncu auto ok 100-130 km na pocz to bardzo dobre rozwiazanie, a przygotowujac kilka aut mozna wytargowac znizki na elementy typu klatka, fotele, wiec cene mozna obnizyc o kilka procent w stosunku do aut budowanych indywidualnie,
6 rund pucharu ( 3 asfaltowe i 3 szutrowe) tzn na pocz 3 szutry pozniej 3 asfalty, co spowoduje ze nie trzeba zmieniac zawieszenia po kazdym rajdzie, a wsrod tych 6 moze nawet 5 w kraju a 1 za granica np. czechy lub slowacja i start np w czeskiej 2 lidze nie powinien byc drogi????
do tego mieszane zarowno ppzm jak i rsmp i tu duza role odgrywa szef/menager teamu ktory moze negocjowac ceny wpisowego z organizatorami np. wpisowe 800zl od zalogi albo pojdziemy do konkurencji tj pojedziemy inna eliminacje a gdyby 15 zalog bylo w pucharze x 800 zl to daje 12000zl
ekstra kasy dla organizatora rajdu, chyba duzo dyr rajdow by na cos takiego poszlo zwlaszcza ze mamy 9 el rsmp i chyba z 10 ppzm wiec z 19 rajdow wybrac 5-6 ( bo jeden za granica, na tym zagranicznym to pewnie i zwolniliby calkiem z wpisowego ;-),
a co do nagrod to mysle ze nie musialyby byc materialne tzn. nie musi to byc kasa ani start w jakims rajdzie lepsza fura ( chociaz tez moze byc)
ale cos w rodzaju "mentora" rajdowca z duzym stazem, ktory doradzi jak auto przygotowac, wsiadzie na prawy i podszkoli;-), zorganizowac w sezonie kilka takich pojezdzawek 2-3 z takim "mentorem" do tego ustalic zakres przerobek w takiej pucharowce i materialy eksploatacyjne ( dogadac sie z dystrybutorem olei, opon i klockow ham i zlozyc np wieksze zamowienie typu na 15 aut jak przed sezonem kupi sie u producenta 100-120 opon to chyba moga byc duze znizki, kolejne zakupy np w polowie sezonu po 3 eliminacji)
do tego promocja poprzez strone internetowa ( umieszczenie nazwisk zalog przebiegu kariery) w koncu obsluga indywidualna strony tez kosztuje zwlaszcza mloda zaloge)
podsumowujac:
auto (nie nowe) 100-120 km + dobry menager/mentor + negocjacja cen mat eksploatacyjnych i chyba wyszedlby tani puchar zarowno dla kierowcow jak i organizatorow???
Tuohino
 
Posty: 10
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2005, 10:31

Postprzez MisiekClio » poniedziałek, 4 lut 2008, 15:33

A jak sprawisz, ze auta beda rowne?
Gdzie znajdziesz 10 cywili w identycznej wersji z identycznym przebiegiem??

100-120 opon, byc moze na jakims malym hurtowniku zrobi to wrazenie, reszta sie rozesmieje.

Gdzie zarobek organizatorow?

Przygotowanie samochodu? Ok, przytne 1 tys. na kazdym aucie. 20 samochodow - 20 tys.
Dobra strona internetowa tyle kosztuje.

Marze na olejach, oponach, wpisowym...
Kupie namiot z agregatem - kasa poszla...

Organizacyjnie - 24/h praca... Gdzie zarobek dla ludzi zaangazowanych?

SPONSOR- no jasne, ze tez o tym nie pomyslalem!! Hmmm, tylko kto?
Firma zlomiarska.. Ewentualnie "tanie uzywane czesci S.A."

Powaznie mowiac - utopia ktora potrzebuje wariata do realizacji (a wtedy z poziomem organizacyjnym moze byc roznie), lub bezposredniego zaangazowania wlasciciela firmy typu np: Inter Cars, lub jakis jego konkurent.

Po to zeby reklamowac dobre, nieoryginalne czesci. Wtedy to mialoby sens.

Firma oponiarska... hmm, malo kto kupuje na 10-15letni zlom nowki z gornej poly. Raczej niezainteresowana - chyba ze niszowa (czyt.biedna)

Firma olejowa - olej musi zmieniac kazdy, ale potrzebna znow firma niszowa - mogloby sie udac...

No to takie jest moje zdanie.

Po 2 latach - Astry, Saxo (jest drozsze ale to szczegol) dokonalyby zywota i puchar umarlby smiercia naturalna...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez Tuohino » poniedziałek, 4 lut 2008, 16:15

ok, moze niektore moje pomysly wygladaja jak ze snu szalonego naukowca, ale moze od poczatku ;
1. zarobek sponsora?? sponsor ma zarabiac na kierowcach??? w jaki sposob?? taki ze samochod za 50 tys sprzeda za 100 tys bo to rajdowka;-) sponsor na pucharze zarabia w sposob posredni poprzez to ze ktos zobaczyl logo jego firmy i chce kupic jego produkt w najblizszym sklepie, procz tego prestiz, na rozne rajdy i inne zamkniete imprezy sponsor moze przeciez zapraszac swoich partnerow i w ten sposob rowniez budowac swoja marke.
2. potrzebny do takiego pucharu sponsor i to najlepiej duzy, zgadza sie bo po co malej hurtowni typu Pana Zenek i spolka co sprzedaje troche felg i klockow i znana jest tylko w swojej gminie albo nawet powiecie reklama na 20 autach rajdowych??? taka firma moze zasponsorowac zawodnika ew startujacego w takim pucharze, puchary robia duze firmy ogolnokrajowe lub chociaz znane w kilku wojewodztwach, bo to jest ich celem reklamowym,
3. nierownosc samochodow po 10 latach eksploatacji ok roznie to bywa, ale czy 4 letnie pugi sa rowne wzgledem siebie gdy jeden zawodnik jezdzil agresywnie, zaliczyl kilka wypadkow, a inny przejechal bez problemow eliminacje??
4. calodobowa praca??? nie koniecznie, kazda duza firma ma dzial marketingu ktory dba o sprzedaz produktow i reklame, wiec chyba taki dzial moglby zajac sie promocja i poswiecic troche pracy dla pucharu,
5. stara konstrukcja auta??? nie koniecznie 10 letnie auto po 2-3 sezonach "wyzionie ducha" to chyba zalezy od kierowcy, a procz tego ile przecietnie puchary trwaja 2-3 lata i przychodzi nowy model wiec puchar moglby sie nazywac puchar XXX (nazwa firmy) i dzieki temu np 2 pierwsze sezony w pucharze startuja np. ople astry, za 2 lata autem pucharowym jest np. saxo, za 2 kolejne np c2 bo wtedy juz troche sie zestarzeje;-), zwroc uwage na skandynawie, tam jezdzi duzo starych volvo i jakos daja rade;-0
6. to tak na szybko, jakie mi przyszly argumenty do glowy, mysle ze dobra oferta inwestycyjna i jakas firma by sie znalazla, a ile pieniedzy taka firme moze cos takiego kosztowac, rownowartosc 1 max 2 startow w MP autem klasy N4???a reklama na 15 autach ktore pojada 6 eliminacji moze byc lepiej sprzedana niz 1 auto N4, pod wzgledem medialnym.
7. wiecej optymizmu,, w innych krajach cos takiego funkcjonuje, mam tu na mysli Szwecje tzn historyczne volvo, w Holandii jest chyba tez cos podobnego wiec i u nas cos takiego by sie dalo zrobic,
Tuohino
 
Posty: 10
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2005, 10:31

Postprzez Hultay WRC » poniedziałek, 4 lut 2008, 18:12

Tuohino napisał(a):4. calodobowa praca??? nie koniecznie, kazda duza firma ma dzial marketingu ktory dba o sprzedaz produktow i reklame, wiec chyba taki dzial moglby zajac sie promocja i poswiecic troche pracy dla pucharu,
5. stara konstrukcja auta??? nie koniecznie 10 letnie auto po 2-3 sezonach "wyzionie ducha" to chyba zalezy od kierowcy, a procz tego ile przecietnie puchary trwaja 2-3 lata i przychodzi nowy model wiec puchar moglby sie nazywac puchar XXX (nazwa firmy) i dzieki temu np 2 pierwsze sezony w pucharze startuja np. ople astry, za 2 lata autem pucharowym jest np. saxo, za 2 kolejne np c2 bo wtedy juz troche sie zestarzeje;-), zwroc uwage na skandynawie, tam jezdzi duzo starych volvo i jakos daja rade;-0

4. A czy nie wydaje Ci się że taki dział marketingu zamiast zasuwać i kombinować jakiś puchar 10 letnich astr wolałby zainwestować właśnie w N4 i kierowcę który może pokazać się w czubie? Pokaż poważnej(czyli bogatej)firmie ofertę sponsorowania kierowcy w starym samochodzie z ogona, ciekawe czy coś zdobędziesz. Kierowcy z klasy historycznej nie mogą znaleźć skromnego sponsora na ich wysłużone rajdówki pomimo tego że zwracają uwagę kibiców widowiskową jazdą(więc zainteresowanie kibiców jest). A co dopiero 10 samochodów.
5. nie sądzę by komuś chciałoby sie robić co 2 lata zmianę, nowy samochód wejdzie i co ze starym? Złom. Problem podobieństwa pozostaje- czy Puchar peugeota czy Saxo to i tak niektóre po sezonie-dwóch są styrane, a w przypadku używanych samochodów użytych do budowy rajdówki to różnice są już na starcie.
Jaki tam Hultay, po prostu Arni :)
Kubeł turbo i LSD... ta zabawa po nocach się śni :)
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez dziq » piątek, 31 paź 2008, 14:18

http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=19364

Myślicie, że jest szansa na taki puchar w Polsce? Z pewnością trochę by ożywił nasze rajdy
dziq
N3
 
Posty: 427
Dołączył(a): niedziela, 28 maja 2006, 11:28

Postprzez Ari_Krakow » piątek, 31 paź 2008, 14:58

Sądzę, że wzorem lat ubiegłych taki puchar ma duże szanse wystartować. O jego popularności decydować będzie jednakże rozmiar kryzysu gospodarczego w Polsce no i oczywiście kurs euro.
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez micz » piątek, 31 paź 2008, 15:05

a w jakiej to niby klasie w polsce mogło by latać. 1,6 x 1,7 = 2,72. Więc albo z s2000 albo z n4
www.compsport.pl
www.maciejwislawski.pl
Avatar użytkownika
micz
A6
 
Posty: 1338
Dołączył(a): poniedziałek, 2 cze 2003, 16:18
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez czajak » piątek, 31 paź 2008, 15:19

jak byłby puchar to i klasa by sie znalazła.
czajak
N2
 
Posty: 142
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 20:42

Postprzez MatiWrc » piątek, 31 paź 2008, 17:27

grzesiek napisał(a):http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&&s=19364

Myślicie, że jest szansa na taki puchar w Polsce? Z pewnością trochę by ożywił nasze rajdy


Skoro Peugeot nie kontynuował Pucharu to chyba coś znaczy :wink: ale pożyjemy, zobaczymy, bo jakiś tani(!) markowy puchar by się w Polsce zdecydowanie przydał.
Avatar użytkownika
MatiWrc
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): wtorek, 28 mar 2006, 18:40

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości