Stęskniony za starymi czasami historia starych rajdów

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Stęskniony za starymi czasami historia starych rajdów

Postprzez Stęskniony » czwartek, 21 gru 2006, 23:10

Interesuje się starszymi czasami w RSMP ale mam mało źródeł Jednak coś tam zawsze mam i pamietam może ktoś podejmie temat. Wyniki, zawodnicy, samochody. Na początek chciałbym opisać rywalizacje na jednej z eliminacji Rajd Elmotu w 1992 roku.
Rajd ten wygrał bez większych problemów Marian Bublewicz na tylnonapędowym Fordzie Sierra Rs Cosworth. 300-konne auto (o wadzę 1200 kg) przygotowane przez Ras Sport i tym razem było poza zasięgiem. Był to jednocześnie jeden z ostatnich rajdów Bublewicza w tym aucie. Na Rajd Polski szykowano cięższą o 50 kg Sierrę Rs Cosworth 4x4. O drugie miejsce walczyli do połowy rajdu Andrzej Koper w A-grupowym Volkswagenie Golfie Gti 16v w barwach Camela i Romuland Chałas w A-grupowej Mazdzie 323 4wd Turbo 16 (była to pełna A-grupa 240 KM ex-fabryczne auto po Timo Salonenie sprowazone do Polski tuż przed Rajdem Polski 1990) Niestety zarówno Chałas jak i nieco później Koper musieli z przyczyn technicznych się wycofać. W tej sytuacji na drugim miejscu raj zakończył Marek Gieruszczak na Toyocie Celice Gt4 St165. Nieco o tym aucie - mimo że było ono zgloszone w grupie A tak naprawdę była to zmodyfikowana N-ka. Prawdziwą A-grupę Gieruszczak wraz z Przybylskim otrzymali w Wiśle 92 roku (sprowadzone z TTE przez TMP). Nie wiem od kiedy te auto było w Polsce wydaje mi się ze od polowy 1990 roku. Później notabene ścigali się nim Hołowczyc (ale juz jako N-ką w 1992-1994) i Sadowski (od Polskiego 1994) następnie służyła jeszcze w rallycrosie. Wracając do rajdu trzecie miejsce zajął Robert Herba N-kowym Nissanem Sunny Gti-R po raz drugi ogrywając w tym sezonie Wiesława Steca w cięższym Galancie VR4. Inny N-kowicz w tym rajdzie Marek Sadowski po tregedii w rajdzie Krakowskim tu przywiózł Lancie Deltę Integrale 16v ale rozbil to auto mimo że podobno miał na nie kupca. Mimo to odbudowal je jednak i jeździł nim bez większych sukcesów w 1993 roku.
Lesław Orski białym Golfem Gti 16v pojechał tym razem ostrożniej i po raz pierwszy w tym sezonie ujżał metę dojeżdżając na 5 tym miejscu. Szósty był Maciej Kołomyjski N-kowym Oplem Kadettem Gsi 16v. Może ktoś podejmie temat byłoby miło. Ps Ma ktoś chociaż może krótką informacje o tym kto zajął pozycje 7 do 10 w tym rajdzie. W miarę posiadanego czasu może napisze coś więcej.
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29


Postprzez GrzegorzChyla » czwartek, 21 gru 2006, 23:48

Elmot 1992
1. Bublewicz-Żyszkowski
2. Gieruszczak-Skrobot
3. Herba-Mroczkowski
4. Stec-Skorupa
5. Orski-Chmiel
6. Kołomyjski-Łuba
7. Wirkijowski-Gulbas
8. Kępka-Ryborz
9. Dyszy-Substyk
10. Kufrej-Baran
11. Doskocz-Górski
12. Szczytyński-Kobylański
13. świeboda-Wiechowska
14. Hamera-Balawajder
15.Kostenko-Donskoj
16.Rybak-Koniecki
17.Plucha-Kaczmarek
18.Madziala-Damentko
19.Sikora-Sicinski
20.Kulig-Burkat
21.Skrodzki-Perlowski
22.K.Gorski-A.Szparska-Gorska
23.Natkanski-Rybacki

Nowością w tym rajdzie był rozgrywany w czwartek super-oes wokół jeziora Bystrzyckiego - trzy okrążenia jechane osobno jako trzy oesy.
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez Stęskniony » piątek, 22 gru 2006, 00:37

Ach co mi tam napiszę coś jeszcze
Rajd Polski 1992 roku
Faworytami byli Snijers który tłumaczył się przezd startem z przegranej z poprzedniego roku spowodowanej niewłaściwym doborem opon. Miał jednak nadzieje nie powtórzyć błedów i tym razem wygrać.
Niemiec Erwin Weber przywiózł wprost potężny serwis 7 aut serwisowych, setki opon i stwierdził krótko ze ma olbrzymie szanse na zwyciestwo.
Droogmans chwalił dobrą trasę i szybkie oesy a Bublewicz stwierdził filozoficznie że z powodu wysokiej temperatuy powietrza, silniki się grzeją i w związku z tym przewiuje że problemy będą na pewno ale ma nadzieje że nie w jego samochodzie.
Od początku rajdu rozpoczeła się zacięta batalia o prowadzenie. Co prawda "zieloni" storpedowali przeprowadzenie prologu ale od Sobótki zaczeła sie ostra rywalizacja. Niemiec Erwin Weber na Mitsubishi Galancie VR4 gr A w barwach Mitsubishi Ralliart Deutschland i Patrick Snijers w Fordzie Sierra Rs Cosworth 4x4 gr A w barwach Bastosa przygotowanym przez Ras Sport wygrali ten odcinek wspólnie. 1s za nimi uplasował sie Piero Longhi w Lancii Delta Hf Integrale 16v w barwach Griffone Esso. Czwarty był Droogmans. Szósty Bublewicz. Lesław Orski na białym Golfie rozpoczął jak zwykle Sobótke na dwóch kołach ale wkrótce urwał półośkę i wycofał się z walki. O czołową pozycje rywalizowali na następnych oesach walczyli ostro Weber i Snijers. Snijers jak zwykle widowiskowy ale to Weber jechał skuteczniej wygrywał wiele oesów i jego wygrana stawała się coraz bardziej realna. Longhi wypadł z trasy już na początku rajdu i tak skończyła się jego przygoda. Droogmans na Fordzie Sierra Rs Cosworth 4x4 z Goordon Spuner Engenering był trzeci. Bublewicz na takim samym aucie z Ras Sport był czwarty. Pierwszego dnia wycofał się też Romuland Chałas na Mazdzie 323 4wd Turbo 16 gr A. Na koniec dnia Weber prowadził ze Snijersem o 20 sekund. Droogmans tracił juz ponad 2 minuty. Bublewicz ponad 7 minut!. Koper był 7. Stec 10 a Herba 11. Drugiego dnia Snijers który juz poprzedniego dnia zagryzał wargi jakby tu ugryźć Webera próbował odrobić straty. Padało. Snijers rzucił wszystko na jedna kartę. Chciał wygrać. Wygrał z nim nawet o 5 sekund jeden z oesów ale okazało się ze to było zbyt szybko. Na następnym oesie wypadł z trasy i za nim na nia powrócił stracił 5 minut.
Na kolejnym oesie znowu wpadł do rowu. Nie wiadomo czy zdenerwowanie kierowcy czy też wskutek złego prowadzenia auta po poprzednim wypadku. Weber spokojnie już zmierzał do mety. Droogmans dojechał drugi a Bublewicz trzeci. Mimo że jechał bardzo widowiskowo i powiedział na mecie że jest szczęśliwy i nie spodziewał się ze będzie tak wysoko oraz wspomniał o tym że maży o zwycięstwie w 1993 roku trzeba stwierdzić jedno mimo niewątpliwego sukcesu straty czasowe do Webera i Droogmansa były bardzo znaczne. I widać było też ze auta czołówki są mocniejsze od Sierry Bublewicza który dodatkowo miał w swoim aucie jedynie pięciobiegową skrzynie biegów mimo że dostępna dla Sierry była siódemka. Pewnie zabrakło kolejnego bogatego sponsora. Jeżeli Bublewicz myślał o sukcesach silniki w jego aucie musiały być mocniejsze. To taka mała dygresja. Niemałą sensacją i nowinka techniczną oprócz Galanta Webera była też niewątpliwie Toyota Celica Turbo 4wd St 185 Duńczyka Jensa Mulvada. Był to najnowszy (bo wprowadzony w 1992 roku) dostępny wówczas model a "Chudy" i Gieruszczak od Wisły musieli się zadowolic jedynie modelami St 165. Mulvad początkowo przegrywał z Gottlicherem ale juz po pierwszym etapie był piaty a po odpadnięciu Snijersa dojechał do mety na 4 pozycji. Mimo doskonalego sprzętu był to wielki sukces mało znanego Duńczyka. Austriak Kurt Gottlicher jechał wówczas tylnonapędowym Fordem Sierra Rs Cosworth grupy N i był to jeden z jego lepszych występów w Polsce. Mimo że przegrał z Mulvadem wygrał grupę N w rajdzie i zajął piatą pozycje. Niemiec Herman Gassner dysponujący Mitsubishi Galantem VR4 grupy N zajał szóste miejsce i drugie w grupie N. Belg Kurt Victor na BMW M3 grupy A nadrabiał stratę po kapciu poprzedniego dnia i dojechał siódmy. Andrzej Koper na Volkswagenie Golfie Gti 16v gr A starał się walczyć z Gassnerem i Victorem ale ostatecznie został przez nich wyprzedzony i zajął ósma pozycję ale drugą w MP. Jak na wysłużonego Golfa i tak było nieźle. Tyle że Koper miał i kiepskie do konkurencji auto i kiepski szmapan na mecie bo się nie pienił. Wiesław Stec ostatecznie był dziewiąty i 3 w N-ce. (Ale 3 w MP i 1 w N-ce w MP). Polacy w N-ce jednak nie umieli nawiązać walki z Gottlicherem i Gassnerem. Dla Steca wynik ten oznaczał jednak powrót na fotel lidera grupy N w MP bowiem nie dojechał Herba który miał problemy z hamulcami. Hamując biegami Herba wykończył seryjna skrzynię i musiał sie wycofać. Z kolei Marek Gieruszczak mógł mówić o szczęściu w nieszczęściu zgłosił on swoją Toyotę w grupie N przez co jechał na seryjnych hamulcach. Na jednym z zakrętów hamował za poźno, zarzuciło go i auto owinelo się wokół drzewa dosłownie jak naleśnik. Gieru i Skrobot cudem wyszli z tego bez szwanku ale auto było poważnie uszkodzone. Był to ostatni rajd Gieruszczaka w tym samochodzie. Na 10 miejscu skończył rajd Belg Vital Budo na Renault Clio 16s grupy A. 11 był regularnie startujacy w Polsce Litwin Saulius Girdauskas na Ładzie Samarze. Dwunasty Niemiec Willy Duvel na N-grupowej Mazdzie 323 , 13-ty Niemiec Peter Rumfkeil na zadko spotykanym w rajdach Mercedesie 190E 2.3 16V gr A, 14-ty Czech Jan Raichl na Skodzie Favorit 136L gr A i 15-ty Waldemar Doskocz na N-kowym Golfie. Do mety nie dojechali między innymi Bogdan Herink na Renault 11 Turbo gr A i Piotr Świeboda na Ładzie Samarze gr A. Na mecie Weber stwierdził że zwycięstwo przyszlo mu znacznie trudniej niz na rajdzie Złote Piaski bo Patrick Snijers zmusił go do dużego wysiłku szkoda że walka nie trwała miedzy nimi do końca, cieszyl się tez z nagrody mimo ze jak dodał to mniej niż wydali na przygotowanie do imprezy (mimo ze nagrody w tej wysokości przyznawano po raz pierwszy w Polsce).

Ps na razie tyle pytanie za sto punktów
Czy ma ktoś pierwszą dziesiątkę MP z Rajdu Polski 1992 i czy należy w tym uwzględnić Gidaudaskasa?
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29

Postprzez CCabarth » piątek, 22 gru 2006, 12:03

GrzegorzChyla napisał(a):Elmot 1992
1. Bublewicz-Żyszkowski
.
.
19.Sikora-Sicinski

Nowością w tym rajdzie był rozgrywany w czwartek super-oes wokół jeziora Bystrzyckiego - trzy okrążenia jechane osobno jako trzy oesy.



Pilotem Jacka Sikory był Jacek Sciciński
CCabarth
N3
 
Posty: 204
Dołączył(a): środa, 26 maja 2004, 19:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Marmetal » piątek, 22 gru 2006, 14:16

Stęskniony napisał(a):Czy ma ktoś pierwszą dziesiątkę MP z Rajdu Polski 1992 i czy należy w tym uwzględnić Gidaudaskasa?


Nie mam pierwszej dziesiątki MP z Rajdu Polski, ale Girdauskas wlicza się do tej klasyfikacji, gdyż jeździł w barwach jednego z podlaskich automobilklubów.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez adamt » piątek, 22 gru 2006, 14:29

AK Białostockiego

Generalka MP:
1.Bublewicz/Żyszkowski-FORD Sierra Cosworth 4x4 (III)
2.Koper/Wisławski-VW Golf GTi 16V (VIII)
3.Stec/Skorupa-Mitsubishi Galant VR-4 (IX)
4.Doskocz/Zemlińska-VW Golf GTi 16V (XV)
*5.Panicz/Flisowski-Toyota Corolla GT 16V (XVIII)
6.Kufrej/Baran-Toyota Corolla GT 16V ?
7.Fuchs/Madej-Opel Kadett GSi 16V ?
8.Cekiera/Betlej-Honda Civic ?
9.Rybak/Konecki-Łada Samara ? 10.Marciniak/Gramiak-Mazda 323 4WD ?
( ) - w nawiasie miejsce w generalce międzynarodowej.
*Nie jestem pewny kolejności,ponieważ inne źródła podają na miejscu 5(XIX)Fuchsa.
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Postprzez skateman » piątek, 22 gru 2006, 19:25

Mam ten Rajd Polski na kasecie w postaci profesionalnej relacji... Nie wiem za bardzo jak zgrać.... Niesamowita była tamta edycja, chyba z 5 razy oglądałem... Sobótka :) Mnóstwo oesów, mase wybornych samochodów...To były piękne czasy, szkoda że tak niewiele pamiętam :(
skateman
A6
 
Posty: 1468
Dołączył(a): wtorek, 15 mar 2005, 14:16
Lokalizacja: Kłodzko/Podzamek

Postprzez mototom » piątek, 22 gru 2006, 20:05

Fajny temat. Może ktoś powie coś na temat Rajdu Rafinerii Czechowice, wyniki, historia. To był fajny rajdzik, sporo niezłych załóg z MP sie tam stawiało. Pewnie GrzegorzChyla w tym temacie wiele wie. :D
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Stęskniony » piątek, 22 gru 2006, 23:55

Rajd Wisły 1992
Wydarzeniem rajdu Wisły był debiut w Polsce sprowadzonych przez Toyotę Motor Poland z TTE dwóch 300-konnych A-grupowych Toyot Celic GT4 St 165. Kierowcami zostali Paweł Przybylski i Marek Gieruszczak. Na starcie zabrakło jednak tego dla ktorego pokonania te samochody zostały zakupione czyli Mariana Bublewicza. Walczył on bowiem w tym czasie o tytuł vicemistrza Europy na dalekim Cyprze. Jedyny kierowca który mógł rywalizować z Toyotami ze względu na doświadczenie a nie porównywalność sprzętu był chory. Andrzej Koper brał silne środki przeciwbólowe ale obiecał wystartować po czym z bólami musiał zatrzymać swego żółtego Golfa już na początku rajdu. Po pierwszym dniu Przybylski wypracował kilkadziesiąt sekund przewagi nad Gieruszczakiem. Robert Herba na N-grupowym Nissanie Sunny Gti-R był jedynym który starał się utrzymywać tempo Toyot. Pozostałych krajowych rywali deklasował. Romuland Chałas na Mazdzie 323 zajmował po I etapie dopiero 7 miejsce. Borykał sie on z problemami technicznymi z auta wyciekał olej i ze wzglęów bezpieczeństwa Chałas został wykluczony z rajdu. Drugi dzień rozpoczął sie jednak od dramatu zespołu Toyota. Oba samochody nie odpaliły. Przyczyną była błędna procedura rozruchowa która doprowadziła do zalań silników. Oba auta próbowano odpalić jeszcze na pych ale nic to nie dało. W tej sytuacji na prowadzenie wyszedł Robert Herba. Krajowych rywali ogrywał bez problemu. Zagrażał mu jednak Niemiec Dirk Lehmann który Volkswagenem Golfem Gti 16v gr A z dużym polotem atakował pozycje Herby. Jednakże podczas drugiego etapu urwał on koło i ze łzami w oczach musiał się wycofać z rajdu. Elimincja ta była bowiem też eliminacją Euro Rally Trophy i nie brakowało gości zza granicy. Ostatecznie Herba już bez większych problemów odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w MP. Drugi do mety dojechał Wiesław Stec na Mitsubishi Galant Vr4 gr N który ponownie nie mógł nawiązać walki z Herbą. W grupie A która tak blado zaprezentowała tym razem swoją skuteczność najszybszy był trzeci w rajdzie Bogdan Herink w Renault 11 Turbo gr A. Czwarty był Lesław Orski w Volkswagenie Golfie Gti 16v. Za nim finiszował Krzysztof Hołowczyc w Toyocie Celice Gt 4 St165 gr N wyremontowaną i odziedziczoną po Gieruszczaku. W Euro Rally Trophe wygrał Paul Niemczyk na BMW M3.

I pytanie czy ktoś zna klasyfikacje tego rajdu (Wisła 92) na pozycjach 6-10.
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29

Postprzez GrzegorzChyla » sobota, 23 gru 2006, 00:18

Adam Turczyniak napisał(a):AK Białostockiego

Generalka MP:
*5.Panicz/Flisowski-Toyota Corolla GT 16V (XVIII)
6.Kufrej/Baran-Toyota Corolla GT 16V ?
7.Fuchs/Madej-Opel Kadett GSi 16V ?
*Nie jestem pewny kolejności,ponieważ inne źródła podają na miejscu 5(XIX)Fuchsa.


to jest dobra kolejność. Odpowiednio 17, 18 i 19 miejsce w generalce międzynarodowej. Zresztą był to debiut w RSMP Fuchsa. Fuchs byłby przed Paniczem (a nawet i przed Szwedem Waerme) gdyby nie minuta kary za spóźnienie.

A przy okazji z Girsdauskasem to było o tyle ciekawie, że miał on wtedy obywatelstwo Litewskie, ale państwowość Litwy była na tyle nowa, że nie zdążyła powstać federacja Litewska. Jak się łatwo domyśleć nie chciał startować z licencją ZSRR i dlatego szukał ratunku w Polsce. A, nie przepraszam. To było rok wcześniej. W 1992 Girsdauskas juz jeździł jako LT.
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez adamt » sobota, 23 gru 2006, 10:10

40 Rajd Wisły 1992 r.-c.d. klasyfikacji generalnej:

6.Kołomyjski/Łuba-Opel Kadett Gsi - 1 m-ce w klasie N3
7.Doskocz/Zemlińska-VW Golf Gti
8.Malinowski/Dekuczyński-Lancia Delta Integrale
9.Kusiak/Sawka-Mazda 323 4WD
10.ARAZIM/GAL(CZ)-Skoda Favorit 136
11.(10 do MP)Kufrej/Baran-Toyota Corolla -1 m-ce w klasie A7
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Postprzez Pałka » sobota, 23 gru 2006, 12:37

fajny temat, bardzo dużo wyników nawe z 64 roku i nie tylko z rajdów (wyścigi i karting też) jest na stronce http://www.scr.civ.pl/ jest też tam forum.
http://www.scr.civ.pl/ Obrazek
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Stęskniony » sobota, 23 gru 2006, 23:00

Rajd Wisły 1994
Rajd rozpoczął sie wielką ulewą która spowodowała błędy w doborze opon u kilku faworytów. Paweł Przybylski na Toyocie Celice Gt4 St165 gr A, Bogdan Herink na Renault Clio Williams gr A i Andrzej Chojnacki na Fordzie Escorcie Rs Cosworth gr N stracili sporo już na pierwszym odcinku i znaleźli się na dalszych pozycjach. Jeszcze jednak koszmarniejszy początek rajdu zaliczył Robert Herba. Kierowcy Tedexu zdefektował tylny most w wyjątkowo awaryjnym Nissanie Sunny Gti-R gr A i kierowca ten nie ukończył kolejnego rajdu w tym roku. Na prowadzenie w trudnych warunkach atmosferycznych wysunął się Krzysztof Hołowczyc na N-grupowej Toyocie Celice Turbo 4wd St185. Olsztynanin wyprzedzał Roberta Gryczyńskiego na Fordzie Sierra Rs Cosworth 4x4 gr N w barwach Żywca i Macieja Kołomyjskiego w podobnym samochodzie w barwach Rafineri Gdańskiej. W Formule 2 prowadził Piotr Świeboda na Oplu Kadecie Gsi 16v gr A w barwach Browaru Żywiec. Piaty był jadący najlepszy swój rajd w tym sezonie Mariusz Ficoń (Rafineria Czechowice) który już przyzwyczaił się do swego Forda Escorta Rs Cosworth gr N. Paweł Przybylski i Bogdan Herink wzieli się za mozolne odrabianie strat ale kierowca Teleekspresu Andrzej Chojnacki po raz drugi z rzędu popełnil błąd i mimo że w tym rajdzie mógł sobie zapewnić tytuł Mistrza Polski grupy N musiał się wycofać i przed Rajdem Zimowym wszystko było jeszcze możliwe. Prowadzący w rajdzie kierowcy zaczeli popełniać błędy Piotr Świeboda wypadł z trasy i za nim na nią powrócił nadzieje na zwycięstwo w F2 prysły. W Escorcie Ficonia zepsuła się skrzynia biegów. Najdramatyczniej zakończył rajd jednak Maciej Kołomyjski który wyrolował Sierrą. Kierowca ten wielokrotnie w tym sezonie osiągał wysokie pozycje w trakcie rajdu ale zawsze odbierał mu je pech. Dzięki temu Przybylski i Herink awansowali na trzecie i czwarte miejsce. Rozpoczęła się ostateczna walka o zwycięstwo. Krzysztof Hołowczyc złapał jednak kapcia i stracił szansę na swe pierwsze zwyciestwo w MP spadając na trzecie miejsce. W tym momencie wydawało się że zwycięstwo przypadnie kierowcy Browaru Żywiec ale także złapał kapcia na dwa oesy przed metą i oddał zwycięstwo Pawłowi Przybylskiemu. Dzięki temu oraz dzięki lokacie Herinka kierowca Toyota Motor Poland zapewnił sobie drugi tytuł Mistrza Polski. Robert Gryczyński uzyskał życiowy wynik i również wygrał grupę N, dzięki trzeciemu miejscu i drugiemu w N-ce Hołowczyc zachował możliwość walki o tytuł Mistrza Polski grupy N. Kierowca Renault Polska Bogdan Herink stracił możliwość walki o tytuł MP w generalce ale znów tym razem z pomocą wygrał rywalizację w F2. Oczywiście tytuł MP w F2 miał w kieszeni. Dariusz Wirkijowski na Fordzie Sierra Rs Cosworth 4x4 gr A (przebudowana ze względu na chęć zwiększenia szans grupa N) w barwach Rafinerii Gdańskiej mimo urwanego na ostatnim oesie koła dowlekł się na piątym miejscu. Był to najlepszy występ tego zawodnika w tym roku. Szwajcar Schammel na Fordzie Escorcie Rs Cosworth gr N. Za nim uplasowali się pechowy Świeboda oraz Romuland Chałas który swym topowym N-grupowym Escortem Rs Cosworthem znów nie zachwycił. Dziewiaty był Niemiec Dirk Lehmann na Volkswagenie Golfie Gti 16v gr A który tak dobrze jechał dwa lata temu. Pozostawił on w pokonanym polu Andrzeja Kopera na Renaulcie Clio Williams gr A w barwach Elfa. W klasie N3 wygrał Janusz Kulig w barwach Rafinerii Trzebinia na Oplu Kadecie Gsi 16v po raz kolejny ogrywając w tym sezonie Jacka Jerschinę na Peugeocie 309 Gti16v w barwach Schella i „Motoru”. Dwójka ta zajęła 9 i 10 pozycję w MP.

Następną eliminacją był kończący sezon 1994 Rajd Zimowy. Odpadł w nim po awarii silnika Przybylski wygrał więc Herink przed Hołowczycem, Herbą, Stecem, Doskoczem i Chojnackim. I pytanie za 100 punktów czy ktoś wie kto zajął w tym rajdzie miejsca w generalce 7-10
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29

Postprzez adamt » poniedziałek, 25 gru 2006, 09:46

"Stęskniony"coś Ci się pomyliło XX Rajd Dolnośląski rozegrany w dniach 15-16.X.1994 roku jako 7(ostatnia)eliminacja MP to kontynuacja cyklu Rajdów Dolnośląskich z lat 1957-1975.I nie ma on nic wspólnego z cyklem Zimowych Rajdów Dolnośląskich z lat 1985-1993 i 1996-2002.
To całkiem inne rajdy.Więcej na ten temat napewno ma do powiedzenia Grzegorz Chyła.

Tak wogóle proponowałbym Ci przenieść ten bardzo interesujący temat na forum strony www.scr.civ.pl poświęconej historii sportów samochodowych.
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Postprzez GrzegorzChyla » poniedziałek, 25 gru 2006, 12:21

Adam Turczyniak napisał(a):Tak wogóle proponowałbym Ci przenieść ten bardzo interesujący temat na forum strony www.scr.civ.pl poświęconej historii sportów samochodowych.

no to ja tam odpowiem.

Wesołych Świąt

Grzegorz Chyła
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Następna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości