Stęskniony za starymi czasami historia starych rajdów

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Stęskniony » poniedziałek, 25 gru 2006, 15:04

Hej dzięki za poprawkę. Niestety piszę to wszystko nieco z pamięci. Miałem kiedys nieco gazet z tego okresu ale ktoś mi to powyrzucał. Przeniosłem moje posty na forum strony o której wspomniałeś. Postaram się w miarę posiadanego czasu coś naskrobać i coś wrzucić. Jestem wdzięczny za korekty. Mam nadzieje na wymianę informacji. Zwlaszcza brakuje mi wyników z lat 1986-1994
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29


Postprzez Stęskniony » poniedziałek, 25 gru 2006, 15:05

Wrzuciłem moje posty na stronę waszego forum będę sie starał coś doskrobać w miarę poiadanego czasu
Stęskniony
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa, 20 gru 2006, 13:29

Postprzez adamt » wtorek, 26 gru 2006, 10:51

Ja również mam nadzieję na WYMIANĘ!!!informacji.Dlatego przejżyj moje zestawienie braków "RSMP-Stare wyniki"i odpowiedz czy możesz w czymś pomóc.
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Postprzez adamt » niedziela, 31 gru 2006, 15:03

Dzięki za odblokowanie tematu :!: Myślę,że nie wszystkim na tym forum jest obojętny temat historii rajdów :?: Zapraszam do kontynuacji :!:

Zainteresowanych zapraszam również do kontynuacji zaniedbanego tematu "stare wyniki".
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Postprzez Cogonieznajom » piątek, 13 kwi 2007, 15:06

podbijam, bo szkoda tego tematu zepchniętego w otchłań forum... Temat rewelacyjny, może by tak podbijać go linkami do fotek z opisywanych rajdów, lub filmami (!) z prywatnych kolekcji? Jest takowych mnóstwo a dla chcącego nic trudnego - umieścić VHS na dysku twardym to już nie niemożliwe zadanie, więc do dzieła:)
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)

Postprzez Gucio » sobota, 14 kwi 2007, 16:06

Osiem kozłów Błażeja Krupy
Jest bohaterem jednej z najpiękniejszych karier samochodowych w Polsce. Dziesięciokrotny Mistrz Polski w rajdach w klasie i w klasyfikacji generalnej. Znakomity specjalista wyścigów górskich. Jeszcze w latach 90 szefując polskiem oddziałowi firmy ELF, znajduje czas dla sportu i uczestniczy z powodzeniem w krajowych i zagranicznych wyścigach górskich. Przez cztery lata udowadnia, że w tej specjalności jest najlepszym zawodnikiem w centralno-wschodniej części Europy. Swój ostatni tytuł Mistrza Polski w wyścigach górskich zdobywa w Fordzie Escorth. Przez lata wierny był jednak "renówkom" z których zaliczył chyba wszystkie modele nadające się do startów rajdowych. Na tych samochodach odniósł też swoje najważniejsze sukcesy rajdowe, zdobywając w 1975 i 1976 roku najpoważniejsze trofeum, dostępne w tych latach dla zawodnika z naszego regionu - Puchar Pokoju i Przyjaźni.
Dwie imprezy związane z cyklem tych zawodów wspominane z największą atencją zorganizowane były w ZSRR i NRD, bo obie pod względem sportowym, technicznym, a także "życzliwości" komisarzy sportowych, przebiegały w ten sposób, żeby zwycięstwo przypadło rodzimemu reprezentantowi. Sztuczka ta udawała się przez wiele lat, do czasu, gdy przebojowy Błażej Krupa postanowił złamać narzucone reguły.
Realizacja planu musiała byc perfekcyjnie zrealizowana, co powiodło się, bowiem Błażej Krupa był i jest perfekcjonistą w każdym calu.
Długoletnią przyjaźnią i współpracą związał się z jednym z czołowych w kraju pilotem - Piotrem Mystkowskim, który ze względu na umysł szefa musiał wspomagać go bezbłędnym iteneringiem. Szczęście jednak obu zawodników nie opuszczało, a dowodem tego jest wypadek podczas jednego z rajdów polskich, kiedy przy szybkości 150 km/h pękła przekładnia układu kierowniczego, a samochód po ścięciu kilku przydrożnych słupów wykonał osiem efektownych kozłów, tracąc przy okazji zasadnicze kształty samochodo-podobne. Niepełna klatka bezpieczeństwa wytrzymała, a zawodnicy poza emocjonującymi wrażeniami nie doznali żadnego uszczerbku na zdrowiu.
Wszechstronny Błażej Krupa towarzyszył także Sobiesławowi Zasadzie podczas jego słynnych afrykańskich rajdów Safari - kiedy to zawodnik ten zaliczany był do najwybitniejszych zawodników imprezy.
Wśród licznych trofeów bogatej kariery sportowej pana Błażeja Krupy wyróżnić trzeba dyplom Fair Play, przyznany przez Międzynarodowy Komitet Fair Play w Paryżu, bo wyróżnieniem tym mogą się poszczycić tylko prawdziwi dżentelmeni samochodowych tras.

Autor - Ryszard Barnert
Auto Sport - Kwiecień 2000
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez adamt » czwartek, 21 cze 2007, 12:59

Ostatnio odnalazłem stronkę internetową Pana Błażeja.Narazie mało na niej informacji,ale z biegiem czasu mam nadzieję,że się to zmieni.

http://www.krupa.info.pl/
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron