15 RAJD RZESZOWSKI

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Philippe » środa, 23 sie 2006, 09:20

szkoda, szkoda i jeszcze raz szkoda, bo pugi s1600 na rzeszowskim ogladalem z wyjatkowa przyjemnoscia, ale potem jeden pan powiedział do komisji: szukajcie, a znajdziecie :/
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21


Postprzez Gracko » środa, 23 sie 2006, 09:24

no i Kościuszki zdyskwalifikowali Pugi - a może Meeke , Anderson i jeszcze kilku zawodników co wkładają Juniorowi 40 sekund na 20 km podczas rajdu finlandii też mieli jakieś czujniki ?? Myśle że można by jakiś proteścik wymyślić może Junior będzie Mistrzem Świata dzwoniąc na każdym rajdzie tyle ze w MŚ sędziowie zapytają w jaki sposób odbudowano ten samochodzik w regulaminowym czasie. Jeszcze troche i ludzie będą w serwisie gratulować Naczelnikowi pomysłu na nowy przekręt dający Juniorowi zwycięstwo :)
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Postprzez Mroowa » środa, 23 sie 2006, 10:14

Gdyby Naczelnik miał jakieś na codzień poruszał by się w światku WRC. To za pomocą protestów etc. w tym roku byśmy mieli Mistrza JWRC z Polski.
Talent może i w Juniorze siedzi jakiś, ale niewiem czy na miarę WRC. Może jakby prowadził go ktoś inny niż ojciec.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez TSRALLY » środa, 23 sie 2006, 10:16

peugeot widocznie święty nie jest skoro nie umiał papierków przedstawić na swoje czujniki/kontrolę trakcji czy co to tam było
to co za roznica czy junior kogos podkapowal czy nie, jak cos jest niezgodne to niezgodne i nie ma gadania a nie ubolewanie nad tym ze Pan chłopskie jadło - łowca smaków robi wam niesmaczne historie w polskim sporcie motorowym


zreszta i tak kosciuch zrobi mistrza w tym roku, cala klasa sie posypala i kosciuch jest obecnie w niej najszybszy bo reszta snie uma umiejetnosci albo boi sie przycisnac jak adamus ktoremu juz polonski depcze po nogach, swoja droga jak adamus chce to potrafi tylko ze on rzadko chce a woli dojechac
Ja:Ile kosztuje u Ciebie wypożyczenie Lancera za kilometr??
Janusz Kulig:Przyjedź do Krakowa, na pewno się dogadamy

Tych słów nie zapomnę do końca życia, Janusza także
Avatar użytkownika
TSRALLY
N3
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 31 sty 2004, 20:16
Lokalizacja: Katowice(gg:5296417)

Postprzez Anonymous » środa, 23 sie 2006, 10:35

Czyli Karnabal jest na podium :!: No i Kajto się wyżej przesunie :D
Anonymous
 

Postprzez RajducH » środa, 23 sie 2006, 10:49

kosciuszko byl mi obojetnym zawodnikiem, ani plusow ani minusow; ale po tym co sie wydarzylo teraz jakos czuje do niego niesmak i mysle ze przez takie numery straci wielu sympatykow:/ przeciez nie pierwszy raz w takich kuriozalnych warunkach zyskuje punkty dzieki ojcu (sytuacja z piaskarkami)
wg mnie taka walka o tytul za wszelka cene, nie jest zdrowa:/ co z tego ze bedzie mistrzem (choc biore pod uwage to ze w polsce dobrze jezdzi) skoro ma zdecydowanie najlepsze i najnowsze auto, w rajdzie magurskim jedzie jako jedyny s1600 a rajd rzeszowski konczy jako jedyna sklasyfikowana zaloga s1600 nie bedac nawet na mecie rajdu:/ to jest chore :roll:
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Postprzez Superleggera » środa, 23 sie 2006, 10:54

ale dla mnie chore tez jest to, ze Peugeot jezdzi autem niezgodnym z regulaminem... podobne zgrzyty z Peugeotem byly juz na Subaru Poland Rally, ale nikt nic nie zglaszal a byly podobne podejrzenia... :? tak wiec cos w tym jest :x
SZYMON OGNIA!!!
Obrazek Zapraszam na swój fanpage: https://www.facebook.com/pages/SnopkowskiArt/190517284345841
Superleggera
A5
 
Posty: 942
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 19:48
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez Saruto » środa, 23 sie 2006, 11:24

Slee_ napisał(a):No to kolejny raz Naczelnik wywalczyl Juniorowi "dzbanek" za zielonym stoliczkiem :(
Chore ...... :(


Każdy broni swojego ;) jeśli Pugi mają niedozwolone zmiany to trzeba to zgłosić, w MŚ pewnie by na trase nawet nie wyjechali...
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez żółtodziób » środa, 23 sie 2006, 11:29

W kwestii samego protestu i superally sprawa jest dla mnie prosta:

1. każdy na każdego ma prawo złozyć protest
2. każdy ma prawo wystartować po dzwonie - i choć uważam ten przepis za idiotyczny do kwadratu to jest to pomysł który narzuciała FIA i czy się to komuś podoba czy nie on obowiązuje.
3. naciskanie na sędziów to normalka w prawie każdym sporcie, moze oprócz snookera i szachów. To normalne ze oskarżyciel usiłuje przeforsować swoje racje, normalne tez że wskazuje co trzeba szukać jeśli ma jakieś konkrene podejrzenia.

Złamania regulaminu ani w jednym ani w drugim przypadku nie było.

Otwarta zostaje kwestia czy rzeczywiście w Pugach było coś czego nie miało prawa byc, czy tylko coś na co Pug nie miał papierów, a sędziowie sami nie wiedzieli czy takie coś moze być czy niewięc na wszelki wypadek wykluczyli.Prawdę mwiąc osobiście wierzę wtę drugą opcję, TCS jest zabroniony w S 1600 i nie sądzę żebyPeugeot sport w ogóle opracowywał taki system na potrzeby 206 S 1600, zwłaszcza że mają teraz inne rzeczy na głowie, takie jak 207 S 2000. Poza tym nie widzę wielkiego sensu stosowania takiego wynalazku na śliskim i zanieczyszczonym asfalcie. Prędzej aktywny dyfer. Ktoś po priostu wyniuchał czujniki ktrych nie było w papierach.

Z jednej strony na pewno nie sądzę, zeby te czujniki uczyniły auta szybszymi i szkoda mi kierowców i pilotów, z drugiej strony to jest amatorka jechać na rajd dwoma profesjonalnymi rajdówkami i nie mieć papierów na nie. A ciekawe co by zrobili jak by trafili na kontrolę jak w JWRC, gdzie auto jest rozbierane "do ostatniej śrubki" i "przekładane na lewą stronę". W sporcie motorowym już tak jest ze za nieprofesjonalizm trzeba płacić. Kulig w Szwecji, Kubica, a nawet Richard Burns za 20 gramów lżejsze koło zamachowe i Tommi Makinen za 5 kg lżejsze auto. I nie należy tworzyć precedensu z odpuszczeniem czegokolwiek komukolwiek bo dojdzie do takiej sytuacji że wszyscy będą coraz bardziej naginać przepisy. Wyraźnie stoi w załączniku J że co nie jest wyraźnie dozwolone jest zabronione.

Inna sprawa że to co się u nas dzieje to szopka. nikt nie zna przepisów tak na prawdę i dotyczy to zarówno zawodników jak i sędziów. Pamietacie cyrk z ważeniem Kurzei? Tez wszyscy byli zniesmaczeni, z samymi zainteresowanymi na czele, a okazało się ze to oficjalny delegat FIA nakazał ważenie. Sądzę ze w Suzuki Juniora tez by się znalazło wiele nieścisłosci jak by zaczęli szukać. Pytaie teraz co jest lepsze - zbiorowe przymykanie oka na lamerstwo czy nie przepuszczeanie nikomu? IMo to drugie, dlatego Peugeot zaraz po złozeniu prostestu przez Kościuszkę powinien oprotestować jego pogniecioną puszkę od coca coli i też wysłać człowieka który wskaze niezgodności z regulaminemi zarejestruje wszystko kamerą do celów odwoławczych. Myślę że takie postępowanie na dluższą metę oczyściłoby atmosferę w motosrsporcie, na początku wszyscy n wszystkich by się pogniewali, ale przynajmniej nie byłoby tak ze określenie które auto spelnia warunki załącznika J a które nie zależy od czyjegoś widzimisię.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » środa, 23 sie 2006, 11:30

dokładnie i własnie, do momentu kiedy mozna było spekulować, wszelkie opinie miały jakąś podstawę ... niestety zdyskfalifikowali pugi, gdyż były niezgodne z regulaminem s1600 ... tu już ewidentnie wina spada na dział przygotowujący pugi ... to, kto i dlaczego zyskał na tym jest mało istotne. patologia istnieje, ale wiąże się ona z przepisami, w myśl których zawodnik nie zasługujacy na jakikolwiek punkt zdobywa ich maksymalną ilość.

błąd peugota ... auta powinny byc zgodn z regulaminem, a nie są ... powinni częściej badać auta szczegółowo, a nie tylko i wyłącznie w ramach protestów.

trudno zarzucać, że ktoś wykorzystuje regulamim; no po to jest aby z niego korzystać, a że chory to już na to wpływu ani my, ani wspomniany Naczelnik, ani nawet wszechmocny rydzyk nie ma ...
Leeeszek !
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez Gracko » środa, 23 sie 2006, 11:45

żółtodziub - masz racje przepisów trzeba przestrzegać i basta . Pozostaje jednak kwestia istoty sportu bo gdyby Kościuszko miał tyle samo punktów co Adamus i Poloński w s1600 , gdyby miał porównywalny wiekowo i technicznie samochodzik ,gdyby w klasie jeździło z 10 załóg , gdyby miał podobny budżet i przegrał ten rajd w normalnej walce to całkowicie bym poparł ten protest i to ze sie domaga dyskwalifikacji , ale w przypadku gdy sam wydzwonił i w nie jasnych okolicznościach wystartował w superrally ( czyżby na fince mocniej skasował auto i mechanicy nie zdążyli naprawić ??) , składanie protestu na chłopaków którzy po kilka lat jeździli w RPP i teraz spełniło się ich marzenie, z powodu nic nie dającego czujnika jest poprostu nie smaczne , nie honorowe , śliskie i nie przyjemne . Wszyscy mamy w pamięci solenie oesów i zwiększanie frekwencji w wawelski a o różnych Kościuszkowskich cudach z kartingu nie wspominając . Szkoda Juniora bo może i coś z niego będzie ale wszyscy będziemy pamiętać jak osiągał pierwsze "sukcesy" w rajdach.
Gracko
A5
 
Posty: 639
Dołączył(a): poniedziałek, 24 sty 2005, 18:31
Lokalizacja: Gorlice - Kraków

Postprzez -=KrzysiekWRC=- » środa, 23 sie 2006, 11:52

Gdyby Peugeot'y były zgodne z przepisami, wówczas Jan Kościuszko, ZSS, GKSS ani nikt inny nie miałby nic do gadania.
Avatar użytkownika
-=KrzysiekWRC=-
N3
 
Posty: 216
Dołączył(a): sobota, 1 sty 2005, 21:51
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Mroowa » środa, 23 sie 2006, 12:22

Ale jak to się stało że Naczelnik wiedział co jest w pugach nie tak. Rozumiem że kładł się pod tylną oś i wszystko obczajał sam....
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez RajducH » środa, 23 sie 2006, 12:31

1. no tak, tak ale jakze smakuje zwyciestwo osieganiete przez korzystanie z roznego typu 'haczkow', a jak osiagniete w czystej rownej sportowej walce? kosciuszko wygra s1600 i zamiast miec wspanialy wynik bedzie mail tylko puchar - mi takie cos sie nie podoba, nie o to w tym sporcie chodzi

2. nie ma co ukrywac nawet jesli w peugeotach nieregulaminowe czesci nie wplywaly na jazde, to fakt ze byly kaze je zdyskwalifikowac, wiec ze wzgledu na walke fair komisja dobrze zrobila (donosicielstwo jednak tez nie jest walka fair)

3. dopiero teraz do mnie dociera ze superally moze jest dobre dla kibicow (jesli zawodnik nie przegina paly i jedzie w drugim etapie, a nie wykorzystuje luki prawne), ale zawodnikom stwarza mozliwosc nieprzyjemnego kombinowania i wypaczania wynikow- a to jest przykre, bo nie zrozumiale jest dla mnie jak ktos kto na pierwszych oesach odpada z rajdu, jeszcze wygrywa ten rajd w swojej klasie :cry:
Zawsze Jest Nadzieja :D KUZI OGNIA !!!
Avatar użytkownika
RajducH
A6
 
Posty: 1426
Dołączył(a): niedziela, 1 lut 2004, 18:32
Lokalizacja: ... zza siedmiu gór

Postprzez Kisiel » środa, 23 sie 2006, 12:38

Zółtodziub lub ktoś inny, jesteście w stanie wytłumaczyć tak bardziej na chłopski rozum o co biega z tymi czujnikami, bo samo TCS to mi wiele nie mówi. A hmm nie znalazłem pełniejszej nazwy tego.
Chciałbym sie dowiedzieć czy owy czujnik może miec jakieś duże znaczenie w uzyskaniu dobrego czasu.

Z góry dzięki.
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron