15 RAJD RZESZOWSKI

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez maciekd » sobota, 26 sie 2006, 11:48

Taaa... Już się mądre głowy odezwały i mają całą sytuację wyjaśnioną. Czujnik do haldy? Tak twierdził Peugeot. Czujnik do kontroli trakcji? Tak twierdził ZSS. Jeśli więc 2-tygodniowe konsultacje w tej sprawie potwierdziły, że Peugeot nie potrafi udowodnić do czego służy czujnik i że jest on zgodny z homologacją, to mamy wykluczenie. Koniec. Niektórzy tutaj natomiast wiedzą więcej niż "głupi" sedziowie i przedstawiciele Peugeot Sport Polska... :?
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez Saruto » sobota, 26 sie 2006, 21:25

Dziwi mnie tylko czemu z taką pewnością wypowiadał się szef Peugeot Sport Polska, jednak nie mieli papierów więc zostali wykluczeni, nie ma co gadać już na ten temat i wymyślać nowe teorie spisku :x
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 28 sie 2006, 13:28

maciekd:

0. Sędziujesz ze tak się pieklisz?
1. kontroli trakcji nie sa w stanie wykryć nawet sędziowie w F1, to włanie dlatego TCS jest dozwolony w F1 bo niektóre zespoły potrafiły tak napisać soft dla silnika i skrzyni biegów i tak dobrze ukryć czujniki (tak na pawdę wystarczy wtopić mały magnes w odlew jakiejś ruchomej części), że nikt im nie był w stanie niczego udowodnić. Nie od dziś wiadomo ze sędziowie u nas są tak samo przyuczeni jak opłacani - bardzo słabo. Gdyby to rzeczywiscie Peugeot Sport opracował kontrolę trakcji to by gówno znaleźli. no chyba ze są geniuszami a ich talent tylko się tutaj marnuje

2. dobrego systemu TCS na potrzeby samochdu wyczynowego nie da się opracować i skalibrować w garażu

3. Peugeot Sport już dawno położył lachę na 206 S1600, od dawna auto nie jest rozwijane nie wiem po co mieliby się bawić w opracowywanie TCSu

4. TCS z punktu widzenia jazdy sportowej jest przydatny tylko w niektórych przypadkach, tylko w wtedy kiedy każdy poślizg oznacza stratę albo kiedypoślizg wiąże się z dużym ryzykiem utraty panowania nad samochodem. Przydaje się więc na suchym i czystym asfalcie, albo w przypadkach, w których samochód ma 600 KM albo więcej i lepiej nie doprowadzać do poślizgu. Na Rzeszowskim syfu była masa, a autko ma raptem 200 KM, w dodatku silnik wolnossący któremu łatwo jest dozować moc.

Poza tym w rajdówce kontrola trakcji jest w ogóle poronionym pomysłem, na każdym cięciu gdzie jest syf po jednej stronie (sytuacja tak częsta w rajdach jak dziury w polskich drogach) komputer dławiłby silnik. Pasywna szpera potrzebuje chwili czasu zeby zadziałać, poza tym nigdy nie blokuje dyfra całkowicie i jedno z kół w takich sytuacjach zawsze się ślizga. W tym czasie inny czujnik już informuje ze wystąpił pośizg i dławi silnik. No chyba że auto jest spięte bardzo mocno, ale przednionapędówek nie spina się mocno bo byyby trudno kierowalne. Jedyne co na prawde mogłoby być pomocne to AKTYWNY DYFER. Tutaj rzeczywiście można zyskać przewagę, ale takiego mechanizmu to nie sposób ukryć!w samym dyfrze musi znaleźć się silownik ktory bęezie zmieniał jego parametry w zależności od potrzeb który musi być sterowany z zewnątrz i mieć jakieś zasilanie, Peugeot Sport prawdopodobnie w ogóle nie podejmowało prób zbudowania takiego urządzenia.

5. nie należy wierzyć zawsze w oficjalne i powrzechnie uważane za słuszne wyjaśnienia. oficjalnie auta WRC mają tylko 300 KM (choć taką ewentualnosc wykluczają dane na temat momentów obrotowych ich silników), oficjalnie Doda Elekroda została przyjęta do Mensy, oficjalnie kuba wojewódzki nazywa się starym punkowcem choc obok prawdziwego punkowca to nawet nie stał nigdy.

=========================================

Peugeot na pewno zrobił coś niezgodnie z przepisami, inaczej bylby w stanie się wybronić. Na pewno jednak wersja ze czujniki od haldy był zamontowane nie na tej osi na której powinny ma o wiele więcej sensu i jest o wiele bardziej spójna z rzeczywistoscią niż historie o kontroli trakcji. możliwe że prawda jestjeszcze inna, jednak twierdzenie że w takim wozie polscy sędziowie znaleźli układ kontroli trakcji jest dla mnie po prostu śmieszne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez loocky » poniedziałek, 11 wrz 2006, 18:23

Z Magdą walczymy na oesach z czasem, walczymy z konkurencją, walczymy o utrzymanie się na drodze, walczymy o własne życie i życie kibiców. I to jest piękne. Ideą tego sportu jest właśnie czysto sportowa walka. Ten czujnik tak jak powiedziałem, nie miał żadnego wpływu na to, czy my byliśmy lepsi, czy gorsi o sekundę na kilometrze, czy na czymkolwiek. Takie jest moje zdanie.

Ciekawe. Nic nie daje kontrola trakcji. To czemu się tam znalazła.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez SeBa » poniedziałek, 11 wrz 2006, 20:52

loocky jestes po prostu denny i zalosny... weź sie opamietaj i powstrzymaj od pisania debilnych postow...
SeBa
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): poniedziałek, 4 paź 2004, 09:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez loocky » poniedziałek, 11 wrz 2006, 21:05

SeBa napisał(a):loocky jestes po prostu denny i zalosny... weź sie opamietaj i powstrzymaj od pisania debilnych postow...
Po czym to wnosisz? A fakt jest taki, że ta trakcja tam była.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez SeBa » poniedziałek, 11 wrz 2006, 21:14

czlowieku przeceiz wiadomo ze w aucie kontroli nie bylo... byl czujnik ktory pozwalal stwierdzic czy np przyczepnosc nie zostala zrywana ale kontroli nie bylo... a po za tym w takich warunkach to cala ta kontrole trakcji nawet jak by byla to mozna by sobie w dupe wsadzic bo auto by stalo a nie jechalo poniewaz bylo by bez przerwy hamowane przez elektronike... a wyobraz sobie taka sytuacje auto wpada w poslizg tylna osia kierowca wciska gaz zeby sie ratowac a tu zonk bo kontrola odciela doplyw mocy na przednie kola i nie ma sie jak ratowac... wiec rozwiazanie jest jedno kontrola trakcji w taki aucie byla by czystym debilizmem...
SeBa
N2
 
Posty: 133
Dołączył(a): poniedziałek, 4 paź 2004, 09:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kisiel » poniedziałek, 11 wrz 2006, 21:25

Spokojnie panowie. Czy PEUGEOT lub PZM wydał jakiś komunikat który informuje nas w 100% co jest niezgodnego??? Z tego co śledze informacje to NIE (poprawcie mnie jak się mylę). Każdy mówi o jakimś czujniki ale nikt nie wie co to jest, jedni myślą że to TCS, a drudzy że zwykły czujnik prędkości. Jedynie Peugeot i PZM(i kilka innych osób) wie dokładnie co jest nie tak, ale Ci siedzą cicho.

Ja tylko czekam na rozstrzygnięcie sprawy, po cichu wierzę, że Peugeot się wybroni.
zielony listek
Avatar użytkownika
Kisiel
A5
 
Posty: 620
Dołączył(a): sobota, 15 lis 2003, 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez J@ckaSS » poniedziałek, 11 wrz 2006, 22:59

loocky pisze tylko po to zeby zabłysnąć... :?
Avatar użytkownika
J@ckaSS
N2
 
Posty: 168
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lip 2005, 14:32
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez loocky » wtorek, 12 wrz 2006, 08:51

Nie nie pisze po to, żeby zabłysnąc. Umieściłem w cytacie wypowiedź Adamusa, który przecież mówi "Ten czujnik nie miał wpływu, na to czy byliśmy lepsi..." Czyli przyznaje, że tam był, a przepisy jasno mówią, że tam go nie powinno być. Wiem, że sporo osób jest wściekła na tą decyzję, bo Kościuszku triumfował przez to, ale jak sam Adamus mówi "Ideą tego sportu jest właśnie czysto sportowa walka." więc czyto była czysta sportowa walka, skoro mieli czujnik, który jest niezgodny z regulaminem? Seba racja, źle napisałem, faktem nie jest trakcja, że była tylko czujnik.
Informacje dotyczące tej sprawy posiadam z pierwszej ręki. Sposób w jaki to się wszystko wydało musze lepiej powiedzieć, że trzeba przemilczeć. Bo i w tym przypadku nie ma mowy o czystej grze.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez devulatron » czwartek, 14 wrz 2006, 17:58

żółtodziób napisał(a):maciekd:


2. dobrego systemu TCS na potrzeby samochdu wyczynowego nie da się opracować i skalibrować w garażu

3. Peugeot Sport już dawno położył lachę na 206 S1600, od dawna auto nie jest rozwijane nie wiem po co mieliby się bawić w opracowywanie TCSu

I to pozwala mi uknuć miłą i okrągłą teorię spiskową :)

Peugeot opracowuje S2000 miło było by przetestować gdzieś rozwiązania w warunkach bojowych. Najlepiej w jakimś zapomnianym zakątku globu ( bomby atomowe testowwali w koloniach). Polska i "uczciwi" działacze doskonale do tego się nadawali.
Można jeszcze wprowadzić wątek Suzuki jako konkurencji orientujących się w knowaniach :)

5. nie należy wierzyć zawsze w oficjalne i powrzechnie uważane za słuszne wyjaśnienia.

NIgdy nie wierzyć nie zdementowanym pogłoskom - mawiał pewien brytyjski dyplomata.
Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał.
Avatar użytkownika
devulatron
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): niedziela, 20 mar 2005, 22:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez koxiu » czwartek, 14 wrz 2006, 18:04

loocky ma racje, z wypowiedzi Piotrka wyraźnie wynika że czujnik był, więc musiał on czemuś służyć, a on wcale o tym nie musiał wiedzieć... :) no ciekawa sprawa.
koxiu
 
Posty: 31
Dołączył(a): niedziela, 26 mar 2006, 19:01
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez Saruto » sobota, 16 wrz 2006, 20:25

Z tego co wyczytałem to Adamus mówił że Pug się odwołał, więc jak długo trzeba czekać na rozpatrzenie tej sytuacji?
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez clown6slipknot » niedziela, 17 wrz 2006, 23:54

Klip z 15 Rajdu Rzeszowskiego
rozmiar 95MB

http://....de/files/33494488/15_Rajd_Rzeszowski.wmv.html
Avatar użytkownika
clown6slipknot
N1
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 6 sie 2005, 21:32
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez bzyq » piątek, 29 gru 2006, 20:54

Może pytanie nie jest dokładnie w tym temacie, ale poszukuję zdjęć z wypadku Krzysztofa Szumowskiego z 2003 roku z Rajdu Rzeszowskiego.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości