Krzysztof Hołowczyc

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ryjas » piątek, 23 mar 2018, 11:09

ZbyszekChaosu napisał(a):Może w takim razie wytłumaczycie mi jeszcze jedną rzecz. Co nie tak robią autorzy tego filmiku?


Filmik pokazuje wszystko jak trzeba od tego momentu: https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m43s
Podczas powrotu na napompowanym kole widać, że po obrocie znaczniki są oddalone od siebie i ok. 2-3 cm.
https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m50s

Trzeba pamiętać, że aby w pełni pokazać zjawisko należałoby ustawić auto na równej poziomej powierzchni i upuścić powietrz z dwóch kół na osi. Co więcej przydałoby się wykonać więcej niż jeden obrót.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00


Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » piątek, 23 mar 2018, 15:12

yani napisał(a):@ryjas: Krótko powiem - bredzisz!
Ta twoja "teoria" miałby zastosowanie, gdyby felga obracała sie względem opony, albo coś jak koło napędzające gąsienicę w czołgu...


Nie przetłumaczysz "humaniście", bo on nic nie czai. Kompletnie. Szkoda zachodu.
Film z busem wszystko wyjaśnił. Nie wiem jak można tego nie rozumieć.
Opuścili powietrze z opony o jakieś 3 cm. Według ich poronionych teorii przy dwóch obrotach koła powinno to dać różnicę: 2*2*PI*3cm = 37 cm , a jest ok. 1 cm, co zresztą jest zgodne również z moimi pomiarami.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » piątek, 23 mar 2018, 15:52

Jak widać, te "ryjasy" i "tomeQi" są z gatunku "Nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne"...
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ryjas » piątek, 23 mar 2018, 17:00

Filmik pokazał sytuację kiedy tylko jedno koło jest bez powietrza. W dodatku w jednym momencie wbrew temu co piszecie było widać, że napompowane koło przekroczyło znacznik w sposób widoczny. Wynikało to z krzywizny terenu. De facto w pierwszym ujęciu bus stoi na trzech kołach. W drugim ujęciu gdy po napompowaniu wracał przedmiotowe koło miało już większy styk z podłożem.
Generalnie kiedy w jednym kole z przodu mamy mniej powietrza to auto ściąga. Samo skręca mimo wyprostowanej kierownicy.
Rozumiecie dlaczego tak się dzieje?

Jestem absolwentem politechniki, z wykształceniem mgr. inż. w dodatku mój zawód ma wiele wspólnego z geometrią. Można powiedzieć że się na niej opiera.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » piątek, 23 mar 2018, 22:47

yani napisał(a):Jak widać, te "ryjasy" i "tomeQi" są z gatunku "Nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne"...

Myślałem, że konkrety z wdrożonych rozwiązań i badań zmuszą do refleksji ale jednak nie, to było zbyt trudne do przetrawienia :? Powrót na te studia inżynierskie się kłania, przecież nie odróżniacie rodzajów ruchu albo zakładacie, że opona jest idealnym okręgiem niezależnie od ciśnienia. Doczytajcie sobie proszę o ruchu płaskim, chwilowym środku obrotu i wyznaczaniu prędkości liniowej w takim ruchu, no chyba że koła podczas jazdy opisuje jakiś inny rodzaj ruchu :?:
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » sobota, 24 mar 2018, 03:39

yani napisał(a):Jak widać, te "ryjasy" i "tomeQi" są z gatunku "Nic nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne jest czarne"...

Wydaje mi się, że oni piszą te totalne głupoty (typu: „bus stał na trzech kołach” ) niezgodne z rzeczywistoscią i pomiarami po to, żeby za wszelką cenę wybielić Hołka. Tylko o to tu chodzi i dlatego idą w zaparte...
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » sobota, 24 mar 2018, 09:00

Przedstaw jeden dowód w postaci informacji z literatury naukowej lub dowód matematyczny, że razem z drugim kolegą "inżynierem" macie rację i temat będzie zakończony wyjdzie, że albo ja jestem niedouczonym debilem albo wy, akceptujesz taki układ ? Filmik z youtuba mnie nie interesuje ale jak już bardzo chcecie się na nim opierać to wyjaśnijcie tą "anomalię"
ryjas napisał(a):Filmik pokazuje wszystko jak trzeba od tego momentu: https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m43s
Podczas powrotu na napompowanym kole widać, że po obrocie znaczniki są oddalone od siebie i ok. 2-3 cm.
https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m50s
, wykonane pomiary w Skodzie już chyba przerobiliśmy.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » sobota, 24 mar 2018, 13:32

@tomeQ_: Już mi się nie chcę dyskutować, bo skoro piszesz - "zakładacie, że opona jest idealnym okręgiem niezależnie od ciśnienia", to znaczy, ze w ogóle nie czytasz wczesniejszych postów...
Strona 71:
cyt. 1.: "Odkształcone koło samochodowe - nie jest kołem w sensie geometrycznym. Więc co po wzorze 2xPIxR, skoro próbujesz opisać nim figurę, do której ten wzór się NIE NADAJE?"
cyt. 2.: "obwód opony samochodowej pod obciążeniem (a zwłaszcza niedopompowanej), NIE MA KSZTAŁTU OKRĘGU! A więc jakiekolwiek wzory z promieniem nie mają tu miejsca."

A co do wzorów, to myślę, że jak ktoś ma zamknięte klapki w mózgu, to żadne wzory naukowe do niego nie przemówią, więc podam prosty przykład: https://magazynt3.pl/opona-rowerowa-kto ... rzebijemy/
W takim kole pod obciażeniem promień między osią, a nawierzchnią jest mniejszy niż bez obciążenia i koło ma teoretycznie mniejszy promień toczenia niż bez obciążenia, nie zaprzeczysz chyba?
Pytanie - czy w tym przypadku nadal byś wyliczał predkość z promienia?
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez marrcus » sobota, 24 mar 2018, 16:49

Mnie tu cały czas zastanawia co to jest ten uślizg opony, albo pisanie uślizg wobec felgi. Co to za kacapały w ogóle.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 24 mar 2018, 17:32

tomeQ_ napisał(a):Przedstaw jeden dowód w postaci informacji z literatury naukowej lub dowód matematyczny, że razem z drugim kolegą "inżynierem" macie rację i temat będzie zakończony wyjdzie, że albo ja jestem niedouczonym debilem albo wy, akceptujesz taki układ ? Filmik z youtuba mnie nie interesuje ale jak już bardzo chcecie się na nim opierać to wyjaśnijcie tą "anomalię"
ryjas napisał(a):Filmik pokazuje wszystko jak trzeba od tego momentu: https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m43s
Podczas powrotu na napompowanym kole widać, że po obrocie znaczniki są oddalone od siebie i ok. 2-3 cm.
https://youtu.be/_2l5bOhHNxU?t=1m50s
, wykonane pomiary w Skodzie już chyba przerobiliśmy.

Rozumiem, że początek filmu ignorujesz bo nie pasuje do Twojej teorii? Po upuszczeniu powietrza koło pokonuje tą samą drogę co napompowane. Przy kolejnym pompowaniu przesuwa się o jakieś 2 cm i dlatego przy drugim jak i przy trzecim punkcie mamy to samo przesunięcie. Nie zwieksza się ono po drugim obrocie.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez Kajtofan » sobota, 24 mar 2018, 17:55

tomeQ_ napisał(a):Przedstaw jeden dowód w postaci informacji z literatury naukowej lub dowód matematyczny, że razem z drugim kolegą "inżynierem" macie rację i temat będzie zakończony wyjdzie, że albo ja jestem niedouczonym debilem albo wy, akceptujesz taki układ ? Filmik z youtuba mnie nie interesuje ale jak już bardzo chcecie się na nim opierać to wyjaśnijcie tą "anomalię".


Myślę, że jednak Ty jesteś niedouczony, a czy jesteś debilem - tego nie wiem.

Dowód matematyczny jest bardzo prosty. Obciążone koło samochodowe, nie jest kołem w sensie geometrycznym, tylko w przybliżeniu elipsą i to jeszcze ze spłaszczeniem występującym na części obwodu. Im mniej powietrza w kole tym zniekształcenie tej figury większe.
Obwód elipsy jest liczony jako zupełna całka eliptyczna drugiego rodzaju i nie daje się w ogólnym przypadku zapisać w postaci algebraicznej.

Tak więc liczenie obwodu takiej figury ze wzoru 2*pi*rd jest zupełnym nieporozumieniem.
Tutaj cały czas popełniasz błąd logiczny.

A co do filmu https://www.youtube.com/watch?v=_2l5bOhHNxU to jeszcze raz powtórzę. Po upuszczeniu powietrza promień dynamiczny koła zmniejszył się o jakieś 3 cm (to mój szacunek, myślę , że całkiem trafny). Tak więc gdybyś miał rację, to po jednym obrocie koła powinna wyjść różnica równa 2*Pi*r = 19 cm , a po dwóch obrotach 38 cm . Widzisz tam taką różnicę? NIE! To w oczywisty sposób dowodzi, że nie masz racji!

Nawet jeżeli przyjmiemy, że różnica wynosi 2 cm (co jest naciągane, bo raczej jest bliżej 1 cm) to przy dwóch obrotach koła mamy 2cm /437cm = 0,4%, co daje 0,4 km/h przy 100 km/h (naciągane) I taka będzie maksymalnie różnica we wskazaniach prędkościomierza w czasie jazdy na całkiem napompowanym kole i na praktycznie zupełnym flaku.
Kajtofan
N3
 
Posty: 348
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 16:43

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez SOKÓŁ » sobota, 24 mar 2018, 19:55

Panowie odpuście mgr.inż.dr hab. Kajtofan ma rację w 110% i nie ma sensu dalej polemizować bo jesteśmy wszyscy w "CZARNEJ DUPIE"
proponuję zacząć wracać do tematu jak już moderatorzy nie działają a za nie długo Hołkowi skończy się karencja i wróci za kierownicę!!
I proszę Cię mistrzu nie odpisuj mi już bo wystarczająco ludzi na obrażałeś chyba że faktycznie chcesz to wyjaśnić w 4 oczy to zapraszam na priv tam ugadamy szczegóły .
SOKÓŁ
A6
 
Posty: 1061
Dołączył(a): poniedziałek, 6 sie 2012, 22:17

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez tomeQ_ » sobota, 24 mar 2018, 21:09

yani napisał(a):@tomeQ_: Już mi się nie chcę dyskutować, bo skoro piszesz - "zakładacie, że opona jest idealnym okręgiem niezależnie od ciśnienia", to znaczy, ze w ogóle nie czytasz wczesniejszych postów...
Strona 71:
cyt. 1.: "Odkształcone koło samochodowe - nie jest kołem w sensie geometrycznym. Więc co po wzorze 2xPIxR, skoro próbujesz opisać nim figurę, do której ten wzór się NIE NADAJE?"
cyt. 2.: "obwód opony samochodowej pod obciążeniem (a zwłaszcza niedopompowanej), NIE MA KSZTAŁTU OKRĘGU! A więc jakiekolwiek wzory z promieniem nie mają tu miejsca."

A co do wzorów, to myślę, że jak ktoś ma zamknięte klapki w mózgu, to żadne wzory naukowe do niego nie przemówią, więc podam prosty przykład: https://magazynt3.pl/opona-rowerowa-kto ... rzebijemy/
W takim kole pod obciażeniem promień między osią, a nawierzchnią jest mniejszy niż bez obciążenia i koło ma teoretycznie mniejszy promień toczenia niż bez obciążenia, nie zaprzeczysz chyba?
Pytanie - czy w tym przypadku nadal byś wyliczał predkość z promienia?


Jeżeli nie zakładacie, że opona bez ciśnienia jest idealnym okręgiem to na litość jakie równanie ruchu chcecie wykorzystać do opisania ruchu pojazdu napędzanego poprzez te opony ? Jeżeli równania ruchu płaskiego to doedukujcie się względem jakiego punktu odbywa się obrót opony i jak wyznaczyć prędkość środka koła, czyli prędkość pojazdu. Co do klapek to mam je pozamykane już od dobrych kilku lat po skończeniu zawodówki ale coś tam jeszcze w życiu chciałbym się nauczyć, więc prośba wrzućcie jakieś wzory :) Co do Twojego pytania, to oczywiście, wyliczenie prędkości takiego roweru w tak wyposażone ogumienie bedzie poprawne jeżeli wykorzystany zostanie promień dynamiczny.

Kajtofan napisał(a):
tomeQ_ napisał(a):Przedstaw jeden dowód w postaci informacji z literatury naukowej lub dowód matematyczny, że razem z drugim kolegą "inżynierem" macie rację i temat będzie zakończony wyjdzie, że albo ja jestem niedouczonym debilem albo wy, akceptujesz taki układ ? Filmik z youtuba mnie nie interesuje ale jak już bardzo chcecie się na nim opierać to wyjaśnijcie tą "anomalię".


Myślę, że jednak Ty jesteś niedouczony, a czy jesteś debilem - tego nie wiem.

Dowód matematyczny jest bardzo prosty. Obciążone koło samochodowe, nie jest kołem w sensie geometrycznym, tylko w przybliżeniu elipsą i to jeszcze ze spłaszczeniem występującym na części obwodu. Im mniej powietrza w kole tym zniekształcenie tej figury większe.
Obwód elipsy jest liczony jako zupełna całka eliptyczna drugiego rodzaju i nie daje się w ogólnym przypadku zapisać w postaci algebraicznej.

Tak więc liczenie obwodu takiej figury ze wzoru 2*pi*rd jest zupełnym nieporozumieniem.
Tutaj cały czas popełniasz błąd logiczny.

A co do filmu https://www.youtube.com/watch?v=_2l5bOhHNxU to jeszcze raz powtórzę. Po upuszczeniu powietrza promień dynamiczny koła zmniejszył się o jakieś 3 cm (to mój szacunek, myślę , że całkiem trafny). Tak więc gdybyś miał rację, to po jednym obrocie koła powinna wyjść różnica równa 2*Pi*r = 19 cm , a po dwóch obrotach 38 cm . Widzisz tam taką różnicę? NIE! To w oczywisty sposób dowodzi, że nie masz racji!

Nawet jeżeli przyjmiemy, że różnica wynosi 2 cm (co jest naciągane, bo raczej jest bliżej 1 cm) to przy dwóch obrotach koła mamy 2cm /437cm = 0,4%, co daje 0,4 km/h przy 100 km/h (naciągane) I taka będzie maksymalnie różnica we wskazaniach prędkościomierza w czasie jazdy na całkiem napompowanym kole i na praktycznie zupełnym flaku.


Elipsą bym opony bez powietrza nie opisał ale mniejsza z tym, błąd logiczny jest taki, że wbiliście sobie do głowy próbę rozwiązania tego problemu jako wyliczenie V=w x l ? chyba dobrze zrozumiałem ? Otóż jak już pisałem od dawna to się sprawdzi przy idealnym okręgu, przy bryle nieforemnej, elipsie , czy oponie na flaku nie ma to sensu i tyle, ponieważ zgodnie z równaniem ruchu płaskiego prędkość liniowa jest proporcjonalna do prędkości kątowej w i długości odcinka pomiędzy chwilowym środkiem obrotu i punktem w którym zamierzamy wyznaczyć prędkość liniową, w naszym przypadku tym punktem jest środek koła, więc prawidłowym wynikiem wyznaczenia prędkości liniowej w ruchu płaskim będzie iloczyn w i rd. Koniec, inne wyliczenia są totalną bzdurą i ignoranctwem. Dlaczego przywoływane patenty Mercedesa, BMW i inne opracowania naukowe wykorzystują promień dynamiczny, bo opisali ruch pojazdu właściwym równaniem.
"Barbórka 2008" nasze hasło :
Płać albo spieprzaj dziadu !
tomeQ_
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): środa, 28 mar 2007, 09:47

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez yani » niedziela, 25 mar 2018, 02:41

@tomeQ_: Ty masz coś naprawdę z głową, skoro znowu piszesz - "Jeżeli nie zakładacie, że opona bez ciśnienia jest idealnym okręgiem"... Spróbuj czytać ze zrozumieniem, to co ja i Kajtofan napisaliśmy w tym temacie wcześniej... I nie domagaj się wzorów na opisanie rzeczy oczywistych dla każdego logicznie myślacego człowieka...

Z mojej strony koniec dyskusji - skoro przykład z elastycznym kołem cię nie przekonał, to i tak cię nic nie przekona...
yani
 
Posty: 42
Dołączył(a): piątek, 9 mar 2012, 15:00

Re: Krzysztof Hołowczyc

Postprzez ryjas » niedziela, 25 mar 2018, 11:34

Ok. Panowie. W takim razie pytanie które jak mniemam zakończy jałowy spór.
Dlaczego gdy mamy jedno koło na flaku z przodu samochód ściąga? I dlaczego na stronę na której jest to koło?
Proszę o odpowiedz bez wzorów matematycznych, fizycznych i innych.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

cron