S2000 jak N-ki czy WRC-e ????

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Jucek » niedziela, 26 mar 2006, 23:25

nie wiem jak to jest w s2000 ale s1600 maja zwezki 60mm w dolocie i ogranicznik obrotow do 9000 obr.
Odnośnie kit carów, miały one moc rzędu 270-280 KM.

pierwsze ewolucje tych rajdowek na pewno TAK(np.Clio Maxi) ale juz Megane Maxi czy Xsara Kit Car na pewno wiecej. na rajdzie Wisly '98 Janusz powiedzial ze Meganka miala ok 325Km.
rajdowki F2 nie posiadaly zadnej zwezki w dolocie i wydaje mi sie, ze ograniczka obrotow takze, a nawet jesli posiadaly to na pewno krecily sie wyzej niz 9000obr.

ehhhh to byly samochody :cry:
GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica


Postprzez Wilu » niedziela, 26 mar 2006, 23:45

jasna sprawa że jest limit obortów, dla klasy s2000 wynosi on 8300, natomiast limit wagowy o ile pamiętam 1100 ... zwężka się mi wydaje też jest bankowo ...

co do mocy samochodu to wiadomo, że przy ograniczeniach 300 koni będzie trudne do osiągnięcia ... ale możliwe są moce w okolicach 280 koni. z fiatem nie wiadomo jak jest, wiadomo że navarra zajeździł 2 motory przed samym ciooco, sam rajd pojechał z mocą mocno obniżoną, a i tak niewiele przegrał z enkami.

atutem tego auta jest waga, 18 calowe koła i w związku z tym hamulce, sekwencyjna skrzynia. motor nie jest atutem, bo w porównaniu do enek brakuje mu momentu, w niskim zakresie obrotów będą to auta słabe, klasyczna wiertarka asfaltu nie zwinie. widać na nawrotach, że enki jakby mają większy power.

to taki czterołap dla ośkofilów, co już na te badziewie enkowe patrzyć nie mogą.

zobaczymy co enki z VO będą potrafiły ... w Polsce już niebawem się o tym przekonamy ... ale skoro dopuścili taki kit, wzieli pod uwagę, że auta s2000 mają przewgę i tzeba ją zniwelować, dla dobra walki ...
walki, która dopuszcza więcej marek niż tylko japoński monopol. dość japońskiego monopolu.

wogóle s1600 dalej będzie walczyć, bo w dobrych rękach dalej te autka są na asfalcie szybsze ... podobnie s2000 samo nie pojedzie, żaden enkowy emeryt tego nie przewiezie w podobnym tempie co swojego tapczanu. do tych aut trzeba mieć jaja ... wkrótce się przekonamy kto je ma ...
Leeeszek !
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez WRCfan » poniedziałek, 27 mar 2006, 11:43

Wilu napisał(a): widać na nawrotach, że enki jakby mają większy power.



Zasługa ALS'a i mądrych dyfrów.


S2000 to klasyczne kit-cary, czyli szczytowe A-grupy.


Szczytową A-grupą to była zeszłoroczna Xsara WRC. W tym sezonie już nie jest taka "top-spec" ;-)
-how fast are You in 1/4?
-all depends on how many corners I have to take in that 1/4 :twisted:
Avatar użytkownika
WRCfan
A6
 
Posty: 1102
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 15:23
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MSG Racing » wtorek, 28 mar 2006, 10:48

Z wypowiedzi niektórych z Was można wywnioskować że widzieliści S2000 w akcji. Czy na pewno?
Jeżeli tak gdzie, na żywo czy na filmikach? Jeżeli na filmikach to dajcie jakieś linki.

Co do jazdy to dodam, że jak na filmikach to różnica między ekranem a realiami jest znaczna, a i odbiór jest inny.
Jednak S2000 to w znacznym stopniu grA więc powinno być lepsze od N4. A moce będą miały już niedługo 280. W RPA Toyota ma 270 apolo ponoć 280KM. Będą wymiatać.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez martin.h » poniedziałek, 3 kwi 2006, 16:10

schwepes napisał(a):
maciekd napisał(a):80% wrażeń po przejeździe WRC to (...) świst zaworu spustowego turbo

...którego WRC nie mają ;)


Napewno chodziło o wastegate, który usuwa nadmiar spalin z turbo do kolektora wydechowego (żeby silnika nie rozerwało).
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez bullitt » czwartek, 6 kwi 2006, 11:39

Co to sa te podkrecone N4?[/quote]

kłowa skrzynia, inna zwężka, większe koła (18"), większe hamulce, inna elektronika - to minimum.
Mniej pisać, więcej czytać, a jeśli pisać, to tak, żeby inni czytali...
Avatar użytkownika
bullitt
N3
 
Posty: 288
Dołączył(a): czwartek, 13 lis 2003, 00:56
Lokalizacja: San Francisco

Postprzez budyń » piątek, 7 kwi 2006, 08:44

z tego co wiem to eNki MAJĄ zmienioną elektronikę i mogą mieć kłowe skrzynie. nie wiem jak z hamulcami ale są raczej seryjne.
ale zwróćcie uwagę na mase. japońce to około półtoratonowe dupowozy a s2000 są o wiele lżejsze.
gsi power
Avatar użytkownika
budyń
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 5 lut 2006, 15:42
Lokalizacja: olsztyn!

Postprzez _misiek055_ » piątek, 7 kwi 2006, 20:29

budyń napisał(a):z tego co wiem to eNki MAJĄ zmienioną elektronikę i mogą mieć kłowe skrzynie. nie wiem jak z hamulcami ale są raczej seryjne.
ale zwróćcie uwagę na mase. japońce to około półtoratonowe dupowozy a s2000 są o wiele lżejsze.

Od kiedy 1271kg Imprezy N11 to około półtorej tony :?: Ale ok, S2000 są sporo lżejsze.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Kostek » wtorek, 11 kwi 2006, 10:44

budyń napisał(a):z tego co wiem to eNki MAJĄ zmienioną elektronikę i mogą mieć kłowe skrzynie. nie wiem jak z hamulcami ale są raczej seryjne.
ale zwróćcie uwagę na mase. japońce to około półtoratonowe dupowozy a s2000 są o wiele lżejsze.


klocki moga byc z dowolnego materiału a tarcze tylko takie jakie dopuszacza homologacja np. w EVO VI początkowo nie można było założyć wentylowanych ale teraz już je dohomologowano
Avatar użytkownika
Kostek
N3
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela, 1 sty 2006, 21:32
Lokalizacja: Tychy

Postprzez żółtodziób » sobota, 22 kwi 2006, 22:33

_misiek055_ - zależy jak na sprawę spojrzeć, 1271kg to jest masa "na sucho" dołóż do tego 150 kg na załogę, 25 kg na koło zapasowe i narzędzia, do tego jakieś 80 litrów paliwa i już jest 1,5 tony jak w pysk strzelił.

Napewno chodziło o wastegate, który usuwa nadmiar spalin z turbo do kolektora wydechowego (żeby silnika nie rozerwało).


Wastegate nie zakłada się na kolektorze wydechowym tylko na dolocie. po to robi się ALSy żeby utrzymać stałe ciśnienie w kolektorze wydechowym. Takie coś nie przeszłoby też przez przegląd techniczny, bo czesć spalin uciekałaby do atmosfery bez żadnej filtracji. Natomiast wastegate jest po to, zeby turbo nie "przeładowało" silnika montuje się zaworek, który w przypadku przektroczenia określonego ciśnienia wypuszcza nadmiar powietrza. Stąd również brały się przekręty w grupie N, polegajace na przekręceniu zaworka, żeby później się otwierał pozwalajac na osiągnięcie większego ciśnienia doładowania.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez radek_wrc » poniedziałek, 15 maja 2006, 13:59

Na pewno beda to fajne rajdowki, tylko slyszalem od pilota Frycza po wydaku na elmocie, ze to droga zabawka :cry: , a to zle
radek_wrc
 
Posty: 16
Dołączył(a): niedziela, 7 maja 2006, 17:52

Postprzez schwepes » poniedziałek, 15 maja 2006, 19:22

żółtodziób napisał(a):Wastegate nie zakłada się na kolektorze wydechowym tylko na dolocie. po to robi się ALSy żeby utrzymać stałe ciśnienie w kolektorze wydechowym. Takie coś nie przeszłoby też przez przegląd techniczny, bo czesć spalin uciekałaby do atmosfery bez żadnej filtracji. Natomiast wastegate jest po to, zeby turbo nie "przeładowało" silnika montuje się zaworek, który w przypadku przektroczenia określonego ciśnienia wypuszcza nadmiar powietrza. Stąd również brały się przekręty w grupie N, polegajace na przekręceniu zaworka, żeby później się otwierał pozwalajac na osiągnięcie większego ciśnienia doładowania.

:shock: Kompletnie pomieszałeś tutaj BOVa z Wategatem i ALSem.

Wastegate w turbosprężarce (lub też jako osobny element) jest zaworem obejściowym spalin. Więc siłą rzeczy zakłada się go na wydechu, niezależnie czy jest osobny czy zintegrowany ze sprężarką. BOV montuje się na dolocie przed przepustnicą i jego zadaniem jest upuszczenie powietrza, w momencie zamknięcia przepustnicy, żeby nie "przytrzymywać" kręcącej się sprężarki.

Przy wastegate spaliny nie uchodzą prosto do atomosfery w przypadku klasycznych konstrukcji. Taki patent stosuje się tylko w dragsterach gdzie można puścić wydech w okolicach przedniej osi i nie stosuje się żadnych katalizatorów. Zarówno w samochodach seryjnych, jak i rajdowych, wszystko leci przez katalizator.

Natomiast sam ALS jest to pewna procedura EMS, która powoduje kombinację opóźnienia zapłonu, przelania paliwem oraz odcięcia zapłonu w pewnej sekwencji na kolejnych cylindrach. Więc jako procedura, czyli software, też nie powoduje żadnego uchodzenia spalin do atmosfery.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości