MPST

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

MPST

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 16 sty 2006, 00:16

Co o nich sądzicie.
Są całkiem widowiskowe, skoków mnóstwo, latajacy w powietrzu piach, ziemia, ryczące silniki jak u niejendego Kitacara czy WRC lub głośnej eNki.
A dla zawodników tanie jak PPZM jak nie tańsze.
np wpisowe 200-300zł
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez Karol » poniedziałek, 16 sty 2006, 10:43

Dodałbym tylko, że RMPST :wink:

Widowisko jest zajefajne. Po drugiie jest w miare duża łatwość kibicowania. Samochody to właśćiwie kompletne prototypy. Skręcasz nadwozie z Land Rovera, Merca, BMW i nawet z kawałków Hummera ( :D) wsadzasz silnik jaki chcesz i jedziemy nad bajorko :D
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 16 sty 2006, 15:08

Dokładnie. A do tego tarsa ma max 120KM.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Karol » poniedziałek, 16 sty 2006, 17:43

Praktycznie nawet mniej bo zazwyczaj sa to krotkie odcinki przejezdzane parokrotnie
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez _misiek055_ » poniedziałek, 16 sty 2006, 17:54

A może coś tu puścić o konstrukcji tych zabawek? Np Orca z silnikiem BMW. Co to w ogóle jest, bo że potrafi wiele to ja wiem.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Karol » poniedziałek, 16 sty 2006, 18:45

Niewiem wszystkiego ale powiem to co wiem: terenówki do startów zazwyczaj powstają na bazie zwykłych terenówek. Często jednak są to poprostu ramy do cross country i wsadza sie do niego silnik. Coś jak buggy. Właściwie auta ścigające sie na naszym podwórku bez problemu dajłyby sobie rade w Dakarze.
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez _misiek055_ » poniedziałek, 16 sty 2006, 18:55

Właściwie auta ścigające sie na naszym podwórku bez problemu dajłyby sobie rade w Dakarze.

:?: :?: :?:
Nie wydaje mi się. Dakar to 'nieco' bardziej skomplikowana impreza niż krajowe mistrzostwa, w dodatku w pipidówku. Tam jeden etap jest trzy razy dłuższy niż tu cały rajd.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez mototom » poniedziałek, 16 sty 2006, 19:30

Co do Orci to najlepiej odwiedzic strone Patryka Loszewskiego. Tam jest dokladnie wszystko o tym aucie opisane. Mialem okazje przejechac sie z Patrykiem tym po odcinku specjalnym i powiem wam, ze jest piekielnie szybka ta Orca.

Co do samochodow startujacych u nas, jak napisal jeden z kolegow powstaja na ramie seryjnych terenowek. Najczesciej czolowka wykozystuje ramy Nissana Patrola(Grajek, Kaczmarczyk) albo Mercedesa G(Andrzejewski, Szwagrzyk). Ale nie tylko. Tegoroczny Mistrz Mariusz Ryczkowski oparl swoj samochod na Pajero. Pawel Oleszczak zanim zbudowal auto na bazie Land Rovera z powodzeniem budowal samochody na ramie Aro.
Silniki zadko kiedy sa od tego samego samochodu co rama. Najczesciej spotyka sie motory osmio i szescio cylindrowe z BMW, czasem Mercedesa. V8 od Audi wykozystuje Wojtek Kozinski, ale rame ma od Toyoty. Dariusz Andrzejewski i Piotr Domownik maja V8 od Corvetty.

Mosty to najczesciej Mercedes albo japonskie konstrukcje. Ale sztywne mosty w najblizszych latach pewnie beda wyparte przez niezalezne zawieszenia. Juz teraz Piotr Domownik skonstruowal samochod z takim wlasnie zawieszeniem. Cale auto to konstrukcja rurkowa i po wyeliminowaniu wag wieku dzieciecego bedzie konkurencyjne. Juz teraz jest to bardzo szybki samochod ale zbyt czesto nekaja go awarie.

Nadwozia to najczesciej laminatowe konstrukcje wg. wlasnego widzimisie albo repliki Jeepa Cj. Metalowe konstrukcje takze sa (Lisowski, Szwagrzyk).

Jesli chodzi o Dakar to bez odpowiednich przerobek chyba tylko Orca moglaby pojechac. To sa jednak inne rajdy i inne samochody.

Pare ciekawych stron zwiazanych z RMPST:
www.orca.com.pl
www.rally4x4.pl
www.team.odejewscy.pl
www.rmpst.org

Poza tym temat o RMPST jest juz na forum gdzies. Jakby Admin mogl wrzucic te posty do niego, nie bedzie sie robbil smietnik.[/list]
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Karol » poniedziałek, 16 sty 2006, 20:51

Wiadomo, że mówiąc "auto da rade na Dakarze" miałem na myśli topowe i najbardziej hardcorowe konstrukcje. W Polsce regulamin dopuszcza np. Pajero Evo. Chcociażby to też raczej nie auto na Polske. Nie wiem jak jest wszędzie ale przeważnie to trasa w niektórych miejscach ma piękne błotkowe koleiny.
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez MSG Racing » wtorek, 17 sty 2006, 00:19

Błotkowe albo piaskowe albo ziemne itd. Jest też jednak dużo stromych podjazdów i zjazdów, głebokich siodeł ale może EVO by przejechało.
Auta u nas mają nawet 300cm roztaw osi i myśle że wyżej jak ewo to nie są zawieszone (przynajmniej dużo wyżej). Mocy mają mniej (chyba).
Nawet jak nie wszystkie imprezy to w kilku moża by pewnie pojechać i przejechać EVOsem np: Truck Rally. Ale w większości moze się nie nadać, może się strasznie porozwalać a naprawy tego to giga koszty nie na nasze RMPST.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez mototom » wtorek, 17 sty 2006, 17:20

Pajero Evo czy inne samochody Dakarowe bez problemu by przeszły u nas badanie. Co do błota to cóż. W 2005 w Gdowie faktycznie go nie brakowało. Mało tego, zawodnicy narzekali nawet, że jest go za duzo, przez co rajd bardziej przypomina przeprawowy niż szybkościowy. Na pozostałych rundach praktycznie go nie było. Zdarzały się krótkie wodne przeprawy. W ogóle w ostatnich latach nie jest dużo błotnych tras w RMPST. Niedawno oglądałem na video nagrania z RMPST z pierwszej połowy lat 90tych. Wtedy te rajdy nieco inaczej wyglądały. Błota było sporo.

Wracając do Pajero Evo, to bez trudu pokonałoby wszystkie nasze rundy a w zawodach w Żyrardowie i na Łaskich Wydmach napewno zdominowałoby rywalizację. Te rajdy przebiegają w dużej części właśnie po piachach, a Łask już w 100% odbywa sie na piaszczystej nawierzchni.

Jeśli chodzi o wysokość zawieszeń w RMPST nie jest ona aż tak duża jak u chłopaków z przeprawówek. RMPST jednak są rajdami szybkościowymi i nie chodzi tu o to, żeby się zakopać tylko sprawnie szybko przejechać. Zakopania oczywiście są. W Żyrardowie z kumplami conajmniej 4 załogom pomagaliśmy się wykopać.

Co do mocy to RMPST i Dakar jest zblizony. W Dakarze samochody mają moce przeciętnie między 220 a 300 KM. Napędzani Corvettą i Włodzimierz Grajek mają więcej. Grajek ma motor V12 z BMW. Ale to moment obrotowy odgrywa większą rolę niż moc.

A w ogóle to fajnie, że ktoś się zainteresował terenówkami. Liczę, że na tegorocznych rajdach spotkam kogos z forum. Ja będe na wszystkich.
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Albercik » czwartek, 19 sty 2006, 06:18

mnie spotkasz zapewne 8)
RMPST to bardzo fajna sprawa. Nizsze koszta niz PZM a radocha wieksza, choc oczywiscie trzeba miec odporniejsze bebechy na trzesienie ;)
Pozdrawiam,
Albert
Avatar użytkownika
Albercik
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek, 29 wrz 2005, 17:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Karol » czwartek, 19 sty 2006, 09:07

i ręce też trzeba mieć mocne :wink:

Wracając do tego czy auta z RMST nadają sie na dakar: większość z nich jest zbudowana w formie "odkrytej" i bez przeróbek karoserii by nie dało rady. Wydaje mi się też, że "dakarowski" auta mają lepszy stosunek wysokosci do szerokosci... Wyjątkiem żeczywiście jest Orca.
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez PASZA » środa, 25 sty 2006, 01:16

mototom napisał(a):
A w ogóle to fajnie, że ktoś się zainteresował terenówkami. Liczę, że na tegorocznych rajdach spotkam kogos z forum. Ja będe na wszystkich.


mam nadzieje,ze i ja dolacze do Waszego grona ,poki co sprzet sie reanimuje ,a my szukamy zrodelek finansowania...
pozdrawiam

ps.
temat proponuje przeniesc do wczesniejszego watku o RMPST lu zalozyc odzielny topic jak maja inne odlamy motorsportu kjs,pzm,czy jakies tam mś :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
PASZA
 
Posty: 34
Dołączył(a): piątek, 3 gru 2004, 23:10

Postprzez MSG Racing » środa, 25 sty 2006, 23:33

No moze gdzieś wpadnę coś pooglądać :)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Następna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron