Co do Orci to najlepiej odwiedzic strone Patryka Loszewskiego. Tam jest dokladnie wszystko o tym aucie opisane. Mialem okazje przejechac sie z Patrykiem tym po odcinku specjalnym i powiem wam, ze jest piekielnie szybka ta Orca.
Co do samochodow startujacych u nas, jak napisal jeden z kolegow powstaja na ramie seryjnych terenowek. Najczesciej czolowka wykozystuje ramy Nissana Patrola(Grajek, Kaczmarczyk) albo Mercedesa G(Andrzejewski, Szwagrzyk). Ale nie tylko. Tegoroczny Mistrz Mariusz Ryczkowski oparl swoj samochod na Pajero. Pawel Oleszczak zanim zbudowal auto na bazie Land Rovera z powodzeniem budowal samochody na ramie Aro.
Silniki zadko kiedy sa od tego samego samochodu co rama. Najczesciej spotyka sie motory osmio i szescio cylindrowe z BMW, czasem Mercedesa. V8 od Audi wykozystuje Wojtek Kozinski, ale rame ma od Toyoty. Dariusz Andrzejewski i Piotr Domownik maja V8 od Corvetty.
Mosty to najczesciej Mercedes albo japonskie konstrukcje. Ale sztywne mosty w najblizszych latach pewnie beda wyparte przez niezalezne zawieszenia. Juz teraz Piotr Domownik skonstruowal samochod z takim wlasnie zawieszeniem. Cale auto to konstrukcja rurkowa i po wyeliminowaniu wag wieku dzieciecego bedzie konkurencyjne. Juz teraz jest to bardzo szybki samochod ale zbyt czesto nekaja go awarie.
Nadwozia to najczesciej laminatowe konstrukcje wg. wlasnego widzimisie albo repliki Jeepa Cj. Metalowe konstrukcje takze sa (Lisowski, Szwagrzyk).
Jesli chodzi o Dakar to bez odpowiednich przerobek chyba tylko Orca moglaby pojechac. To sa jednak inne rajdy i inne samochody.
Pare ciekawych stron zwiazanych z RMPST:
www.orca.com.pl
www.rally4x4.pl
www.team.odejewscy.pl
www.rmpst.org
Poza tym temat o RMPST jest juz na forum gdzies. Jakby Admin mogl wrzucic te posty do niego, nie bedzie sie robbil smietnik.[/list]