RSMP jakie będą w przyszłym sezonie?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

RSMP jakie będą w przyszłym sezonie?

Postprzez Mirek:) » sobota, 6 sie 2005, 18:37

Patrząc na ostatnie dwa rajdy, sytuacja wydaje się nie za ciekawa.. Niewielka ilość zawodników+problemy organizatorów z kasą..
Co proponujecie aby Mistrzostwa Polski nabrały znów blasku?
Moje propozycje są następujące:
-ułożenie "z głową" kalendarza i włączenie do MP najlepiej zorganizowanych eliminacji Pucharu PZM
-umiędzynarodowienie Mistrzostw Polski
-powołanie spółki albo menadżera, który zajmie się organizowaniem całego cyklu (finanse, promocja), bo niestety samo PZM się w tym nie sprawdza
-wzmocnienie pozycji Komisji Rajdowej i osłabienie GKSS
-super rally(choć w przypadku niektórych zawodników nie zda to egzaminu)
-umożliwienie zawodnikom z licencjami K startu w rajdach z cyklu RSMP. Może to być coś na zasadach podobnych jak w Mistrzostwach Wielkiej Brytanii-Stars of the Future lub połączenie RSMP z Pucharem PZM (wybrane rajdy)
Co Wam jeszcze przychodzi do głowy?
Mirek:)
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek, 31 maja 2005, 20:58


Postprzez raikkonen » sobota, 6 sie 2005, 18:47

przydałbym się jakiś puchar hmm... tylko czego
Avatar użytkownika
raikkonen
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): sobota, 6 sie 2005, 01:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rally_fan1 » sobota, 6 sie 2005, 19:49

Napiszę to co zawsze:

- jedniodniowe rajdy
- te jedniodniowe rajdy mające oesy o łącznej długości max.90km(kiedyś postulowałem trochę dłuższe do 120km);
- w takim przypadku mogłby to być np. 3 te same oesy jechane w pętlach:pierwsza,druga(oesy można by w niej przejeżdżać w odwrotną stronę) i trzecia jechana tak jak pierwsza;
- jeśli rajd miałby być dwudniowy to drugi dzień byłby już kolejną eliminacją MP;
- tylko Rajd Polski zostawić o takiej długości jak jest teraz(ME zobowiązują);
- MP międzynarodowe,ale nie tak jak teraz,że zawodnik z zagranicy startujący np.w Polskim czy rajdzie będącym eliminacją jakiegoś tam pucharu Europy,aby być klasyfikowanym w MP musi wypełniać jakieś dodatkowe druki i tego typu akcje,po prostu jeśli wystartuje i osiągnie metę na punktowanym miejscu(tak w generalce jak i w klasie)to jest klasyfikowany również do MP i zdobywa punkty do MP,choć miałby to być jego jedyny rajd w MP - to zmotywowałoby może część naszych kierowców,którzy ciągle gadają tylko o klasyfikacji krajowej i td.
- wynegocjonowanie,kontrolowanie i egzekwowanie przez PZM umowy o nadawaniu relacji w TVP(jako docierającej do największej liczby widzów),w dobrym czasie antenowym etc.W przypadku takich rajdów jak proponuję łatwiej jest też zrealizować relację(te same oesy).

Krótkie jedniodniowe rajdy lub rajdy dwudniowe,gdzie każdy dzień to osobna eliminacja występują chociażby w Finlandii - długość "oesowa" większości rajdów Mistrzostw Finlandii to od ok.70km-90km,chyba tylko Arctic Lapland jest dłuższy i trwa 2 dni,ale o ile się nie mylę on właśnie jest rozgrywany jako dwie osobne eliminacje.Przy czym taki rajd też conajwyżej jeden powinien być,żeby bnie było tak,że dotychczasowe dwudniodniowe tak się podzielą,nie po prostu część ukrócić do jednego dnia,a zostawić może z jeden taki dwudniowy-podwójną elimnację,albo też sobie darować takie kombinacje i zrobić wszystkie poza Polskim jedniodniowe i krótkie.Superrally zdecydowanie nie,zresztą w jedniodniowym rajdzie to już by było praktycznie bez sensu.
Gdybym był bardziej radykalny to zaproponowałbym jeszcze,żeby wszystkie rajdy po tylko jednym rodzaju nawiewrzchni - np.Czesi mają wszystkie rajdy i rallysprinty tylko po asfalcie* i jakoś żyją(podobnie jak Finowie z krótkim rajdami).


___________________________________________________________________
*Choć fakt,że część rajdów w Czechach odbywa się w zimie,ale znając wieczne kłopoty budżetowe naszych kierowców to przynajmniej na początku takie systemu jaki ja proponuję sezon i tak by się u nas zaczynał po zimie,więc wszytkie rajdy mogłby być tylko po asfalcie(albo po szutrze,byle nie trzeba mieć kompletu zawieszenia na różne nawierzchnie).Inna sprawa,że w Czechach nie ma takich problemów z kolcami.
____________________________________________________________________

Na razie tyle wymyśliłem.
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez JoannaXP » sobota, 6 sie 2005, 19:56

jednodniowe rajdy...zdecydowanie nie...za malo emocji...i wątpie żeby to cos mialo poprawić
"Janusz żyje wśród nas ,my kibice nigdy o Nim nie zapomnimy" [']
Avatar użytkownika
JoannaXP
N4
 
Posty: 2430
Dołączył(a): niedziela, 22 lut 2004, 00:45

Postprzez Slee_ » sobota, 6 sie 2005, 20:01

speed-x napisał(a):jednodniowe rajdy...zdecydowanie nie...za malo emocji...i wątpie żeby to cos mialo poprawić


Poprawilo by, i to znacznie budzet kierowcow. Jednodniowy rajd to mniejsze koszty wynajmu auta, serwisu, zakwatewrowania itd. A emocje napewno nie mniejsze.
Slee_
N3
 
Posty: 260
Dołączył(a): piątek, 11 mar 2005, 20:02
Lokalizacja: Reykjavik

Postprzez raikkonen » sobota, 6 sie 2005, 20:04

jednodniowe rajdy mogą być ale tylko nie na asfalcie : :?
Avatar użytkownika
raikkonen
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): sobota, 6 sie 2005, 01:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JoannaXP » sobota, 6 sie 2005, 20:21

Slee_ napisał(a):
speed-x napisał(a):jednodniowe rajdy...zdecydowanie nie...za malo emocji...i wątpie żeby to cos mialo poprawić


Poprawilo by, i to znacznie budzet kierowcow. Jednodniowy rajd to mniejsze koszty wynajmu auta, serwisu, zakwatewrowania itd. A emocje napewno nie mniejsze.

ja mysle jednak ,że mniejsze,bo juz tego samego dnia byloby wiadomo kto wygra rajd,bez oczekiwania na następny dzień i być może kompletnie inną pogode która zmieni cały rajd :!: no fakt,że koszty mniejsze,moze więcej załóg mogloby sobie na to pozwolić,ale ja jestem zdecydowaną przeciwniczką takiego rozwiązania
"Janusz żyje wśród nas ,my kibice nigdy o Nim nie zapomnimy" [']
Avatar użytkownika
JoannaXP
N4
 
Posty: 2430
Dołączył(a): niedziela, 22 lut 2004, 00:45

Postprzez raikkonen » sobota, 6 sie 2005, 20:25

speed-x napisał(a):
Slee_ napisał(a):
speed-x napisał(a):jednodniowe rajdy...zdecydowanie nie...za malo emocji...i wątpie żeby to cos mialo poprawić


Poprawilo by, i to znacznie budzet kierowcow. Jednodniowy rajd to mniejsze koszty wynajmu auta, serwisu, zakwatewrowania itd. A emocje napewno nie mniejsze.

ja mysle jednak ,że mniejsze,bo juz tego samego dnia byloby wiadomo kto wygra rajd,bez oczekiwania na następny dzień i być może kompletnie inną pogode która zmieni cały rajd :!: no fakt,że koszty mniejsze,moze więcej załóg mogloby sobie na to pozwolić,ale ja jestem zdecydowaną przeciwniczką takiego rozwiązania



no to fakt nie byłoby tego że ktoś coś stracił i odrabia straty następnego dnia w sumie to są mistrzostwa polski to powinny być 2 dniowe tylko więcej tych rajdów by dali tak żeby z 8 było to by było spoko :) oczywiście więcej też może być :D
Avatar użytkownika
raikkonen
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): sobota, 6 sie 2005, 01:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Superleggera » sobota, 6 sie 2005, 20:29

Teraz jest 6 rajdow i juz kilku czolowych zawodnikow nie startuje bo nie ma kasy np.Gabrys,Czopik.Co by bylo gdyby bylo 8 rajdow albo wiecej.To polowy by nie bylo na tych rajdach :?
SZYMON OGNIA!!!
Obrazek Zapraszam na swój fanpage: https://www.facebook.com/pages/SnopkowskiArt/190517284345841
Superleggera
A5
 
Posty: 942
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 19:48
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Postprzez Slee_ » sobota, 6 sie 2005, 20:35

speed-x napisał(a):ja mysle jednak ,że mniejsze,bo juz tego samego dnia byloby wiadomo kto wygra rajd,bez oczekiwania na następny dzień i być może kompletnie inną pogode która zmieni cały rajd :!: no fakt,że koszty mniejsze,moze więcej załóg mogloby sobie na to pozwolić,ale ja jestem zdecydowaną przeciwniczką takiego rozwiązania


Ale rajd jednodniowy, rozgrywany w sobote to wiecej kibicow na os-ach. Zauwaz ze gdy rajdy rozgrywane sa w piatek/sobote, wielu kibicow rezygnuje z wyjazdu bo w piatek ma szkole/prace, a po piatkowym oesie pozostaje np. zaledwie polowa stawki (w przyblizeniu) lub wykrusza sie czolowka. Jak dla mnie bardziej emocjonujace jest ogladanie rajdu na zywo niz via internet. Koszty tez sa wazne, 2-dniowy rajd to 2x wyzszy koszt takiego wyjazdu.
Popieram to co jak napisal rally_fan1, RP dwudniowy (sobota - niedziela), pozostale rajdy jednodniowe, ok. 80 - 120 km oesowych. Wtedy mozna by zwiekszyc ilosc eliminacji do 8.
Slee_
N3
 
Posty: 260
Dołączył(a): piątek, 11 mar 2005, 20:02
Lokalizacja: Reykjavik

Postprzez Cobra » sobota, 6 sie 2005, 20:44

jak ktos che cos odrabiac to moze to odrobi tego samego dnia nie musi czekac do jutra :D. jednodniwoe rajdy zmusza tez zawodnikow do szybszej jazdy co wedlug mnei zwikeszy atracyjnosc gdyz nei beda sobie mogli pozwolic na jakies odpuszczanie i pozniejsze odrabianie strat. znacznie zmniejszy koszty i uprosci sprawy administracyjne zwiazane z zalatwianiem zezwolen na rajd. ulatwi wedlug mnei mozliwosc umieszczenia stref serwisowych i samego rajdu wewnatrz miast co kolosalnie wplywa na lepszy odbior medialny takich imprez. co do nawierzchni to mysle ze powinno sie jednak zostac przy asfalcie, postulowalbym tez polaczenie pzmotow z rsmp jesli nie wszytskich to przynajmniej wiekszosci w ten sposob mielibysmy znacnzie wiecej rajdow, duzo wiecej zalog w kazdym z nich co przy odpoweidnim rozplanowaniu przejazdow zapewnilo by niemal nieustanen przejazdy na oesach i ograniczylo podroze kibicow miedzy odcinkami co korzystnie wplywa na ruch na dojazdowkach. do tego zawodnicy rsmp na koniec stawki pzmotu co spowoduje ze ludzie beda czekac i ogladac zawody na odcinku do konca. mlodzi pzmotowcy mogli by sie porownac z "gwiazdami" rsmp , a obecnosc gwiazd wsrod mlodych rowniez zwieksza ich szanse na jakies medialne zaistnienie pojawienie sie w tv czy innych mediach plus wedlug mnei ulatwiloby to znalezienie sponsora. przydalby sie tez jakis tani puchar oprocz puga moze tez zapraszanie na kazda eliminacje jakiegos vipa ktory startowalby samochodem dostarczonym przez organizotora(moze byc to ryzykowny pomysl lecz na pewno zwieksza uwage mediow). na razie wszystko, najlepiej bylo by dogadac sie z sasiadami i utowrzyc jakis wspolne mistrzostwa tak aby przyciagnac zagranicznych kierowcow
Janusz Kulig, Marian Bublewicz - pamiętam...
Avatar użytkownika
Cobra
A5
 
Posty: 681
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2004, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Postprzez JoannaXP » sobota, 6 sie 2005, 20:44

no wlasnie na pewno jest lepiej sobota-niedziela. no chyba ze zwiekszylaby sie ilosc eliminacji (i bylyby jednodniowe) ,ale chyba wtedy wyszłoby na to samo jakby ktoś startowal we wszsytkich rajdach :) chyba ze sie myle.
"Janusz żyje wśród nas ,my kibice nigdy o Nim nie zapomnimy" [']
Avatar użytkownika
JoannaXP
N4
 
Posty: 2430
Dołączył(a): niedziela, 22 lut 2004, 00:45

Postprzez raikkonen » sobota, 6 sie 2005, 20:50

no nie całkowicie na to samo bo więcej punktów można zebrać :) tylko żeby tylko nie zrobli czegoś takiego że 6 rajdów jednodniowych . a tak pozatym to myśle że nic się nie zmieni .
Avatar użytkownika
raikkonen
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): sobota, 6 sie 2005, 01:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Cobra » sobota, 6 sie 2005, 20:54

tylko ze jak by byly jednodniowe laczone z rsmp to mysle ze mozna by bylo zrobic spokojnie miedzy 10 -12 eleminacji moze nawet do 16, mistrzostwa bylby znacznie ciekawsze byloby gdzie punktowac a nei tak jak teraz ze nie ukonczenie jednego rajdu ma duzy wlpyw na mozliwosc sukcesu w calym sezonie. mogloby byc np 8 wspolnych dla rsmp i pzmot i po 2 osobne razem byloby 12 rajdow w sezonie + np. mozna odrzucic jeden najgorszy wynik z calego sezonu
Janusz Kulig, Marian Bublewicz - pamiętam...
Avatar użytkownika
Cobra
A5
 
Posty: 681
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2004, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Slee_ » sobota, 6 sie 2005, 20:57

speed-x napisał(a):no wlasnie na pewno jest lepiej sobota-niedziela. no chyba ze zwiekszylaby sie ilosc eliminacji (i bylyby jednodniowe) ,ale chyba wtedy wyszłoby na to samo jakby ktoś startowal we wszsytkich rajdach :) chyba ze sie myle.

No nie calkiem, cena wynajmu auta liczona jest za km/osowy. 6 rajdow x ok. 200 km = 1200 km/os, a 7 rajdow x ok 100km + RP dwudniowy 200km = 900 km/os.
Slee_
N3
 
Posty: 260
Dołączył(a): piątek, 11 mar 2005, 20:02
Lokalizacja: Reykjavik

Następna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron