W Europie, nie tylko we Francji trasy rajdów są bardziej kręte, wolniejsze i techniczne
Od kiedy wolniejsze oznacza techniczne? Zawsze wydawało mi się że wolno to się jeździ na kręciołkach, ale ja może za stary jestem...
Prędkość w rajdach jest mało ważna najważniejsze jest przede wszystkim bezpieczeństwo
Zabić się można przy każdej prędkości jeśli jest o co. Ważniejsze jest żeby było się gdzie ratować po wypadnięciu z trasy, a tam dzie nie ma jak się ratować ograniczać prędkość.
Mi nie chodzi o ograniczenie prędkości do 40 km/h ale jak nie raz zawodnicy mówią że rozpędzili samochody do "odcięcia" to to też chyba nie o to chodzi. Wogólę zagraniczni kierowcy też ilekroć przyjadą do Polski to mówią że mamy piekielnie szybkie trasy, nawet że mamy najszybsze trasy w Europie
Kręcenie do odciecia to oczywiście przegięcie, ale nie przesadzajmy takich miejsc nie ma wiele, tylko na Polaku takie były i według mnie w niezbyt dużej ilości miało to swój urok. Z ajkiej racji mamy mieć takie same trasy jak we Francji, bo francuzi nie radzą sobie po nich swoimi ośkami?
Jesli chodzi o rajdy na prawdę za szybkie to PZM staje na wysokości zadania (niehcętnie ich chwalę ale tym razem należy im się) , Warszawski przeniesiono pod Płonsk, Polski na Mazury, pozostałe rajdy sa już w miarę normalne.
A według mnie RSMP powinny być następujące:
- 8 rajdów - 4 asfaltowe i 4 szutrowe
- bardziej kręte, wolniejsze i dłuższe OS-y
I to tyle.
1. A wedlug mnie powinno być ich 20 w kalendarzu, 8 asfaltowych 10 szutrowych i dwa po śniegu lub lodzie... Załatw na to kasę a ja je zorganizuję
W Polsce z ledwością udaje się zorganizować 5-6 eliminacji, zejdźmy na ziemię...
2. Poszukaj dłuższych i bardziej krętych tras... jak znajdziesz to daj mi znać, wyślij telegram do domu spokojnej starości...
==============================================
Rajdy w polsce według mnie:
1. Sobota - niedziela. Ludzie pracują i nie mają czasu żeby jechać na rajd w piatek, w sobotę rano też już nie ma po co jechać bo zanim się dojedzie na miejsce to jest już po rajdzie.
2. Więcej pokazowych odcinków po ulicach miast.
3. Przywrócić wurce, ich zakaz niewiele zmienił, nie obejrzeliśmy dzięki temu żadnej rywalizacji, Kuzaj i tak wszystko pozamiatał. Ze względu na koszty startów wurcami ograniczyć specyfikacje do A.D. 2000 na przykład.
4. Zostawić max 5 rajdów, stworzyć za to odrębną klasyfikację w PPZM dla kierowców z licencjami międzynarodowymi. Kto ma kase na więcej ten będzie się ścigał także w pucharze.
5. Zorganizować jedną rundę w Czechach, nawet w łączności z czeskimi mistrzostwami, koszt praktycznie taki sam jak na własnym podwórku a zawsze jakieś urozmaicenie, młoddym da możliwość zmierzenia się z zagranicznymi kierowcami. przy okazji mżna obniżyć koszty dzieląc je miedzy dwóch organizatorów.