RPP Peugeot 206

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

RPP Peugeot 206

Postprzez Krzysiek_WrC » środa, 19 maja 2004, 15:26

Mam pytanie do ludzi "siedzących" i orientujacych sie w kosztach udzuału w rajdach.
Ile kosztuje zakup samochodu,przypuscmy Pucharowego Peugeot'a 206,oczywscie przstosowanego do rajdów.
I jeszcze jedno,ile i jakie koszty są pozniej,czyli jaka kwota jest potrzebna,aby wystarczyło na cały cykl RSMP,czyli serwis paliwo,koszty startu<wpisowe itp.> mechanicy i wszystko co wchodzi w koszty.
Oczywscie podkreslam,ze nie w głowie mi starty,ale miałem przyjacielską sprzeczke z kolegą,na ten temat. :D
Jesli ktos by napisał,to był bym wdzieczny.
P.s: jesli nie ten dział to proszę o przeniesienie,do odpowiedniego.
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki


Postprzez żółtodziób » środa, 19 maja 2004, 15:50

Co roku przyznawane są pucharowe pugi wybranym kierowcom po preferencyjnych cenach, coś około 45 000 PLN, do tego jakaś kaucja, o ile dobrze się orientuje to 6000 PLn a to po to żebys startował tym wozem a nie próbował odsprzedać drożej. Po roku możesz go sprzedać, ceny takich wynalazków bywają różne, chyba Nowosiadły usiłował opchnąć 206 przez rallycarsforsale.net, i z tego co pamiętam jakąś chorą sumę za niego wołał, coś koło 80 000 PLN. Ale to było jakiś czas temu i teraz to już za dobrze nie pamiętam. W każdym razie sprawa nie jest jednoznaczna.

Koszty startów to też sprawa otwarta, paliwa niby to aż tak duzo nie chleje, na OSie powinno zamknąć się w 25 litrach, poza OSem powinno być całkiem normalne, coś koło 10, do tego klocki tarcze 9raczej nie powinny mocno obciażać budżetu), problem w tym ż w pucharówce jest wiele części seryjnych, takich jak skrzynia biegów (o niej jeszcze za chwilę) które solidnością nie grzeszą, jednym kierowcom wystarczaja na cały sezon, inni zarzynają je nawet w jeden rajd. Peugeot wprowadził też obowiązkowe przeglądy skrzyń po 2 rajdach, właśnie dlatego że szlag je trafiał. Do tego dochodzą jeszcze opłaty stałe, ubezpieczenie, wpisówka, opony, serwis itd. itp. Myślę że na rundę RSMP z dużym zapasem wystarczy 10 000 PLN, pod warunkiem oczywiśie że auto masz swoje i nie musisz znikąd pożyczać.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez ZOWA » czwartek, 20 maja 2004, 11:06

a wiec tak.cena auta waha sie od ok 60k do 75k
w zaleznosci od stanu i roku
te wczesniejsze pugi byly mniej awaryjne.
budrzet potrzebny na start takim pucharakiem w ppzm to koszt ok 5k-6k
mowa w tym momencie o serwisowaniu auta przez zespol mechanikow ktorzy zajmuja sie tym na codzien.przy dysponowaniu mechanikiem te koszty sie zmniejszaja.
1 oponka TA00 kosztuje w polsce ok 950zl.w czechach taka opone mozna dostac za 750zl(michelin) natoniast deszczowka to juz koszt ok 1000zl
pierwszy start jest zawsze najdrozszy.poniewaz musisz zakupic kaski,kombinezony,interkom,klocki,tarcze,buty i caly sprzet.no i co wazne to 5k-6k jest kwota jezeli masz czyste przejazdy.
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez PD » piątek, 21 maja 2004, 23:46

Generalnie można oszacować, że koszt sezonu w pucharze Puga to około 100.000 zł plus zakup auta – to są koszty, które pozwalają się ścigać na poważnie, a nie wożenie się po oesach. Ważną rzeczą jest fakt, iż jak się piszesz na puchar Puga, to wszystkie części zamienne musisz kupować w Peugeot Sport, a oni nakładają straszna marżę na części...
pozdrówka
PD
Avatar użytkownika
PD
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek, 17 paź 2002, 13:39
Lokalizacja: Będzin

Postprzez ZOWA » sobota, 22 maja 2004, 09:41

no wlasnie przykladem tego sa sliki po promocyjnej cenie 950zl w peugeot polska.a normalnie taka opone dostaniesz za 750zl
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916


Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron