przez żółtodziób » niedziela, 31 lip 2005, 10:52
IMO S 2000 nie będzie takie jak obecne s 1600 tyle że szybsze, będzie jeździło znacznie płynniej, bardziej jak Delta Integrale. Ośka jesy supelnie inaczej wyważona, 60 i więcej procent masy przypada na przód, tył jest lekki dlatego i tak nerwowo zamiata, łatwo wpada w uślizg, ale też błyskawicznie odzyskuje przyczepność, dlatego własnie te auta jeżdżą tak "kwadratowo". W autach AWD optimum osiąga się przy minimalnym przeważeniu na tył wtedy autko w piękny sposób, delikatną nadsterownością pomagającą na szybkie zmiany kierunków płynie po zakrętach. W autach typu HB takie wyważenie jest jednak znacznie trudniejsze,takie wurce są minimalnie przeważone na przód, ale minimalnie, prowadzą się wtedy dziwnie (pug 206 WRC) i wiele zależy od ustawienia przeniesienia napędu, sporo nadrabia się także aerodynamiką. w czasach gdy królowały A grupy nie było spoilerów, dltego sposób jazdy wozu był determinowany jego wyważeniem, to dlatego Subaryny zapinały takie piękne boki,a lancie z silnikami umieszczoymi zaraz za zderzakiem cągnęły przodem, co stwazało pewne trudności. Budową S 2000 będzie przypominało właśnie Integralki, praktycznie takie same gabaryty (mimo że w swoim czasie Delta była uznawana za auto klasy kompakt miała gdabryty zbliżone do dzisiejszego Punto), lekkie przeważenie na przód i stosunkowo małe uskrzydlenie. W asfaltowych rajdach będzie to -to jeździło podobnie jak wurc, jak po sznurku, na slide'y raczej bym nie liczyl, nie będzie aktywnych dyfrów, ale rozkład mas wymusi jazdę tramwajową, może gdyby moc była większa, ale większa moc już raz było przerabiana na B grupach i za daleko to zaszło. Nie zdziwię się natomiast, jeśli okaże się że na czarnym takie auta śmigać będą podobnie jak wurce pozbawione aktywnych dyfrów. moc nie będzie zbyt wielka, ale miejsza masa będzie odczuwalna. Na szutrach jednak może być miod z mlekiem, naturalną podsterownośc takiego wozu często trzeba będzie kompensować wymuszoną nadsterownścią, nie będze komputerka który to zrobi za kierowcę jedynie wyprostowując auto, nie dopuszczjąc do zbyt głębokiego poślizgu.