Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ??? - sezon 2004

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Alien » wtorek, 18 maja 2004, 23:05

Pewnie chlopie masz racje. Idac dalej tym tokiem rozumowania, to mozna zrobic i 500 KM, naped na tyl, trzybiegowa skrzynke i wszystkie uklady bez wspomagania. Ale frajda dla widzow bedzie. Tylko nie wiem, czy kierowcow nastarczy. Mimo "powagi" takiej rajdowki. Ci konstruktorzy to jednak matoly.
A przewaga S1600 czy Kita nad wiekszoscia pojazdow nie jest w przyspieszeniach, (choc i to sie liczy), ale w hamowaniach. Bez odkrywania ameryki.
P.S. a generalnie to polecam rallycross. Zajebioza machiny i zabawa.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15


Postprzez psz » wtorek, 18 maja 2004, 23:40

żółtodziób napisał(a):nie wiem czy zauważyłeś, ale obecnie wurcami się nie napiera tylko bardzo oszczędznie kręci się kierownicą, za to precyzyjnie operuje się PRZEPSTNICĄ!

No nie wiem, czy asowie z WRC nie napieraja? Gazem chyba nie musza zbyt precyzyjnie operowac, nad tym czuwa elektronika. Zreszta wiekszosc kierowcow jezdzacych wurcami mowi, ze one sie prostuja w zakretach, kwestia idealnego dohamowania, zeby nie bylo zbyt wielkiego poslizgo, no i pelna rura... Musielibysmy chyba razem poogladac rajdy czy realcje, zeby dojsc do jakiegos ladu z tymi naszymi maxymalnie roznymi pogladami ;-)
A pomysl z S1600 a nie S2000 rzeczywiscie jakis lewy, no i jeszcze te zwezki :/
"měl bych se smát ale mám úsměv Mikymauze"
Avatar użytkownika
psz
A5
 
Posty: 671
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2003, 15:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Postprzez golden » wtorek, 18 maja 2004, 23:45

a Doskocz siedzi i zawija sreberka :twisted:
zoltodziob ma racje ale moze tylni naped jest zly bo to nie to pokolenie Rohlów i innych wymiataczy... ale uwazam, ze zamiast durnych i drogich s1600 powinni takie N3/a grupowe zrobic - moze cos na bazie Clio 2.0 16V sport Jean Ranotti 200-220 konne - to tez potrafi niezle szarzowac - sa 206 sport wiec byłaby mozliwosc - ale ja nie mosley i sie sie znam gozej ;)
Avatar użytkownika
golden
A6
 
Posty: 1230
Dołączył(a): poniedziałek, 26 sie 2002, 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez d-z rallyfans » środa, 19 maja 2004, 08:35

a wiec tak.nie moge wiecej wysluchiwac tych spekulacji.sprawa wyglada tak:ktos w peugeot sport polska nie podpisal umowy sponsorskiej.i dla tego nie bylo zgody na wystawienie drugiego auta.ale na polskim na pewno bedzie.


No i nie ma drugiego Puga,a niby na 100% mial byc,moje slowa sie potwierdzily,Adamus jeszcze dobrze nie wsiadl do Puga,a juz z niego wysiadl,wydaje mi sie ze juz do konca sezonu auto bedzie sie marnowalo w warszawie,tak jak dlugi czas marnowalo sie 106maxi,pozdrawiam :wink:
Avatar użytkownika
d-z rallyfans
A5
 
Posty: 818
Dołączył(a): środa, 6 sie 2003, 15:49
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Postprzez Kuba M. » środa, 19 maja 2004, 08:56

żółtodziób napisał(a):nie wiem czy zauważyłeś, ale obecnie wurcami się nie napiera tylko bardzo oszczędznie kręci się kierownicą, za to precyzyjnie operuje się PRZEPSTNICĄ! A więc jest dokładnie odwrotnie niż mówisz. Kit Car wymusza przecież agresywny styl jazdy. Technika jazdy tylnonapędówką z dobrze dociążoną osią napędzaną i nie przesadnie dużą mocą IMO dużo bardziej bliska jest wurcowi. Liczy się operowanie gazem a niezbyt duża moc sprawi że reakcje nie będą takie nerwowe.


Nie, nie, nie. Technika kierowania Wurcami jest taka, a nie inna z powodu aktywnych dyfrów. Zwykłe AWD prowadzi się podobnie do FWD, jest tak samo podsterowne i tej podsterowności należy zapobiegać w ten sam sposób. W WRC mało kręcą bo mają po pierwsze małe przełożenie układu, a pozatym aktywniaki same to robią za kierowców. Obecne WRC możesz sobie ustawić jak Ci się żywnie podoba, ale za rok cała elektronika ma wylecieć, więc trzeba będzie prowadzić tak jak FWD. RWD to zupełnie inna bajka, szczególnie jak ma ponad 150 koni.

Wurcowi konstrukcyjnie bliżej jest do RWD niż do FWD. szczególnie w specyfikacjach asfaltowych. Rozkład mas jest identyczny jak w klasycznych tylnonapędowkach, na asfalt ustawia się dyfry tak, że większość momentu obrotowego trafia na tył.


Logiczne. Warto dodać - aktualnemu Wurcowi. Bo jak za rok zostanie symetryczny napęd, to będzie się prowadził jak FWD, tylko, że szybciej.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez Wilu » środa, 19 maja 2004, 09:40

to że od 05 był plan aby z autek wywalić aktywności to wiem, ale się podopieracie tą informacją, a ja się obawiam że może być lipa. tak więc pojawiły się ostatnio jakieś informacje na ten temat ?
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez stein911 » środa, 19 maja 2004, 11:22

ale uwazam, ze zamiast durnych i drogich s1600 powinni takie N3/a grupowe zrobic - moze cos na bazie Clio 2.0 16V sport Jean Ranotti 200-220 konne - to tez potrafi niezle szarzowac - sa 206 sport wiec byłaby mozliwosc - ale ja nie mosley i sie sie znam gozej


Popieram, N-kowy silnik i skrzynia, ale za to zarąbiste A-grupowe hamulce i zawieszenia a'la kit car. Byłoby tanio i efektownie :twisted:
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez maciekd » środa, 19 maja 2004, 11:55

A ja bym chciał wyrazić swój pogląd na temat tego "kręcenia kierownicą". Nie zapominajcie chłopcy (zwłaszcza ty, dzióbku :wink:), że mówicie tu o kierowcach fabrycznych. Moim zdaniem ilość ruchów kierownicą nie wynika tylko ze specyfiki samochodu. Ogromna większość samochodów WRC będących aktualnie w rękach kierowców prywatnych posiada aktywne dyferencjały, a jednak są kierowcy którzy ciągle nie stronią od poślizgu i głębokiej kontry. W MS startują najlepsi z najlepszych i od nich wymaga się by tak prowadzili samochód, aby nie były w trakcie pokonywania zakrętu potrzebne żadne zbędne ruchy. To jest chirurgiczna precyzja! Taka jest niestety tendencja... No ale jednak na jazde chociażby Kuziego w nowoczesnej Imprezie S8 nie można było narzekać...
Poza tym jeśli eksperci twierdzą, że technika jazdy autem 4x4 bardziej przypomina tę stosowaną w przednionapędówkach to ja nie mam powodu by im nie wierzyć! No chyba, że ty dzióbku przeprowadziłeś własne długotrwałe testy w warunkach bojowych...
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Sergiey » środa, 19 maja 2004, 20:16

Kuba M. napisał(a):Logiczne. Warto dodać - aktualnemu Wurcowi. Bo jak za rok zostanie symetryczny napęd, to będzie się prowadził jak FWD, tylko, że szybciej.

W przypadku rozkladu mocy na poszczegolne osie (nie koła) - to ze jest aktywny dyfer - nie ma znaczenia. Mechanicznie tez mozna regulowac rozklad mocy na oie.
gg://1569993 Gadu-Gadu
---
Auto racing, bull fighting, and mountain climbing are the only real sports ... all others are games.
Ernest Hemingway
Avatar użytkownika
Sergiey
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 29 maja 2003, 08:43
Lokalizacja: Kraków-Żory

Postprzez Kuba M. » środa, 19 maja 2004, 21:18

Sergiey napisał(a):W przypadku rozkladu mocy na poszczegolne osie (nie koła) - to ze jest aktywny dyfer - nie ma znaczenia. Mechanicznie tez mozna regulowac rozklad mocy na oie.


Fucktycznie, nie ma, ale aktywniaki są jeszcze dwa, a jak się zbiorą trzy do kupy w jednym samochodzie to do FWD już prowadzenia tego chyba porównać nie można.
Kuba
Avatar użytkownika
Kuba M.
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): poniedziałek, 15 wrz 2003, 15:19
Lokalizacja: Bytom

Postprzez ZOWA » czwartek, 20 maja 2004, 10:57

ale tu sie ot zrobil!!!! darek grudniewski jest zgloszony na polski pugiem 206(lecz to jest jakas pomylka i wystartuje 306)
ZOWA
A6
 
Posty: 1110
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 13:12
Lokalizacja: Kraków GG1342916

Postprzez Sylwek_GSi » czwartek, 20 maja 2004, 14:44

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez szirer205xs » czwartek, 20 maja 2004, 16:03

Tak sie klucicie ze s1600 jest gorsze od dawnych 2 litrowek, ale na oesach jakos tego nie widac (pierwszy rajd mistrzostw europy moze byc na to najlepszym przykladem, ze te autka pomimo mniejszej o ok 80 km mocy sa szybsze od 2 litrowych kitkarow

Dawniejsze KC miały 300 KM, na prawdę nic nie stalo na przeszkodzie zeby zrobić Super 2L, tak czy siak koszty są wysokie a ile na powadze zyskałyby te rajdówki! Ze względu na koszty porównuje je z mocniejszymi rajdówkami na ktrych tle wypadaja smiesznie ze swoimi 200- 220 KM.
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez qbus » czwartek, 20 maja 2004, 17:44

No i stało się Piotrek Adamus nie wystartuje 206 S1600 w tym roku napewno... zgłosił się do Pucharu Peugeota.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez TSRALLY » czwartek, 20 maja 2004, 18:18

Szkoda, kolejny rok stracony, bo ciężko tu mówić o rozwoju, gdy kolejny rok siedzi się w tym samym aucie. Ciekawe kto zbierze budżet na 2 puga? Jeśli z jakiś powodów Grzyb nie będzie mógł Ignisem wystartować lub Peugeot będzie chiał Grześka to całkiem możliwe że samochód długo stać bezczynnie nie będzie.
Ja:Ile kosztuje u Ciebie wypożyczenie Lancera za kilometr??
Janusz Kulig:Przyjedź do Krakowa, na pewno się dogadamy

Tych słów nie zapomnę do końca życia, Janusza także
Avatar użytkownika
TSRALLY
N3
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 31 sty 2004, 20:16
Lokalizacja: Katowice(gg:5296417)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron