
Moderator: SebaSTI
nie porownuj auta rodzinnego do s1600.bo auto rodzinne pożółtodziób napisał(a):106xsi: co nazywasz potworem? Mikserek z silnikiem o mocy osiągalnej dla aut rodzinnych? Dla mnie ta klasa jest śmieszna, droga jak jasna cholera a o wiele niej widowiskowa no i grubo wolniejsza.
FIA stara się ciąć koszty, ale robi to w idiotyczny sposób, nie rozumie że nie zależnie od technicznych regulacji rajdówki tak czy siak będa drogie, dopóki w ich budowę zaangażowane będą fabryki. FIA chciała zmniejszych koszty S 1600-tek ograniczając możliwości setupu aut, narzucając nieco mniej skompikowane rozwiązania, ale tak na prawdę najbanalniejsza cześć może być droga.
Chcąc drastycznie obniżyć koszty FIA powinna do rajdów wprowadzić klasę aut standarzowanych o charakterze prototypowym, coś na modłę wozów startujących w V8 Star albo w Nascar. W fabryce powstawałoby tylko nadwozie z włókiem szklanych przypominające seryjny model, ewentualnie silnik, a reszta pochodziłaby od jednego producenta. Oczywiście o żadnym postępie technicznym nie ma mowy, ale od tego jest klasa WRC. Dla juniorów ja bym widział 2 litrowe, wolnossące niezbyt wysilone Nkowe silniki pochodzące z seryjnej produkcji (ok 200KM), rurowe nadwozie, zwykła kłowa skrzynia biegów, jakiś prosty standaryzowany układ AWD ewentualnie RWD z centranie umieszczonym silnikiem. Do tego 4-5 rodzajów nienastawnych zawieszeń pochodzących od jednego producenta, w łatwej do demontażu postaci jakiejś belki. Nie byłoby wielkich kosztów, i nie byłoby gadania "a bo tamten to ma lepszą brykę". Według mnie żeby to wszystko miało ręce i nogi cena takiego wozu powinna wynosić nie więcej niż 30 - 40 000 euro. Nie jest to niemożliwe do zrealzowania.
Do żółodzioba: Przecież to jest prawdziwa A grupa. Cóż z tego, że "tylko" 1.6 l. Pug 206 S1600 przyśpiesza do setki w ok. 4 sek. (dane z WRC), więc nie uważam, że jest to mało widowiskowy samochód rodzinny. Ja osobiście mógłbym mieć taki w garażu.
nie porownuj auta rodzinnego do s1600.bo auto rodzinne po
1.jest o wiele ciezsze
2.ma inne przelozenie
3.inny moment
3.i jest jeszcze kilka wiekszych roznic ktore pozwalaja takiemu punto objechac auto rodzinne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość