RSMP 2014

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: RSMP 2014

Postprzez Zoe » czwartek, 16 sty 2014, 23:10

kormoran napisał(a):Rozmawiałem z Noworulem i klasa HR na pewnie nie będzie klasyfikowana w generalce (dramat), jedynie co to wpisowe w kasie pozostało takie samo jak w zeszłym roku.



To są kur... buce z nie z tej ziemi. Pieprzony beton z PZM... Brak słów.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00


Re: RSMP 2014

Postprzez kremer » piątek, 17 sty 2014, 00:04

To jest niesłychane. Zamiast zachęcać ludzi do tańszych aut HR i większej frekwencji to ją ubijają??? Kiedy wreszcie ktoś zrobi jak w Belgii/Holandii/francji i puści wszystko do jednego worka ? Noworul ładnie wychodził dyrektorka Rajdu Polski w PZM to przecież nie będzie nowych koncepcji wdrażał.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: RSMP 2014

Postprzez chrisro » piątek, 17 sty 2014, 20:37

Człowiek chciał pojechać coś w końcu w HR, ale jak na koniec rajdu sponsor nie zobaczy mnie w tabelce to chyba mnie wyśmieje i spyta na jakim rajdzie byłem. Totalne dno! Łaskawcy zostawili wpisowe? Hmm może coś przeoczyli?
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Re: RSMP 2014

Postprzez Bad-i » sobota, 18 sty 2014, 03:21

Zawsze mozesz powiedziec ze jestes mistrzem polski w klasie open ;)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: RSMP 2014

Postprzez seal » sobota, 18 sty 2014, 17:03

radzio napisał(a):jak zawsze, nie wszystko jest przejżyste.
w regulaminie został również zapis z ubiegłego roku:
17.5. Zawodnicy klasy CET, klasy HR WRC i klasy HR klasyfikowani będą w klasyfikacji generalnej oraz w swojej klasie, natomiast zawodnicy klasy OPEN klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie.
z którego wynika HR idzie z generalką :P

Takie brzmienie punkt 17.5 miał w dniu 15.01.2014, mam tą wersję zapisaną na dysku.
Dziś ten sam punkt regulaminu na stronie PZM brzmi:
"17.5. Zawodnicy Grupy OPEN klasyfikowani są wyłącznie w swojej grupie i klasie."
Oczywiście nic się nie stało. Jednocześnie autor regulaminu dodał zapis:
"W przypadku, gdy zamieszczone w serwisie Inside PZM dokumenty będą nieaktualne organizator ma prawo nałożyć na zawodnika karę w wysokości 300,- PLN."
Kali ukraść krowę dobrze, Kalemu ukraść krowę źle. Kolejny raz PZM pokazuje poziom swojej kompetencji.
Avatar użytkownika
seal
A5
 
Posty: 793
Dołączył(a): sobota, 28 lip 2007, 14:22
Lokalizacja: Czasław

Re: RSMP 2014

Postprzez chrisro » sobota, 18 sty 2014, 23:45

Aha no i nie ma HR-P ? W takim razie co z takimi autami? Przez 4 lata trzymać w szopie?
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 00:59

chrisro napisał(a):Aha no i nie ma HR-P ? W takim razie co z takimi autami? Przez 4 lata trzymać w szopie?

Open zostaje tylko.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » niedziela, 19 sty 2014, 13:31

Dobrze że chociaż nie zmieniają regulaminu GSMP bo byśmy mieli jaja :) Jako kibic nie rozumiem tego kompletnie. Utrudnia się zawodnikom startowanie w RSMP w innych autach niż z aktualną homologacją i Proto tylko po co? Model Belgii czy Francji pokazuje że to bez sensu. Więcej samochodów = więcej kibiców = więcej sponsorów = więcej pieniędzy na starty = więcej kierowców = więcej samochodów = ... Jestem w stanie zrozumieć krótsze rajdy, ale tego że usuwane z zawodów są słabsze samochody (HR) i Proto (podobno tańsze w eksploatacji wg osób je posiadających) jest bez sensu... Błagam PZM, nie zabijajcie od środka rajdów :(
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 13:59

djescape napisał(a):Dobrze że chociaż nie zmieniają regulaminu GSMP bo byśmy mieli jaja :) Jako kibic nie rozumiem tego kompletnie. Utrudnia się zawodnikom startowanie w RSMP w innych autach niż z aktualną homologacją i Proto tylko po co? Model Belgii czy Francji pokazuje że to bez sensu. Więcej samochodów = więcej kibiców = więcej sponsorów = więcej pieniędzy na starty = więcej kierowców = więcej samochodów = ... Jestem w stanie zrozumieć krótsze rajdy, ale tego że usuwane z zawodów są słabsze samochody (HR) i Proto (podobno tańsze w eksploatacji wg osób je posiadających) jest bez sensu... Błagam PZM, nie zabijajcie od środka rajdów :(

Historia przez ostanie dwa lata pokazała ze klasa historyczna nie wypalila i nie wypali mimo szumnych zapowiedzi kibiców i zawodników , którzy zarzucali pzm krzywdę ,ze ten nie chce zorganizować HR. Trzeba przyznać iż pzm powołał a on nie wypalił , wiec sami kombinują coś innego. Plusem proto jest szybkość i widowiskowosc przynajmniej tak powinno byc. Minusem - czy ktoś dzisiaj zdecyduje sie na klasę która nie będzie liczona w generalce.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez tomson » niedziela, 19 sty 2014, 14:10

Hmm w przyszłym roku to pewnie aby zaliczyć KJS, wpierw odwiedź salon samochodowy i kup nowe auto. RSMP promuje nowe rajdówki? No spoko, fajnie że jesteśmy nowocześni, profesjonalni, ale to prowadzi donikąd. Czy ktoś tym steruje? lobby motoryzacyjne? czy po prostu ludzie którzy tworzą przepisy, mają problemy z przepływem prądu na synapsach?

Betonu nie da skruszyć się od góry, to skruszy się od dołu. Im więcej inicjatyw poza PZM na szczeblu amatorskim, tym lepiej według mojego zdania. Przydałaby się druga organizacja z poparciem FIA aby była konkurencja, monopol zabija rajdy w Polsce. Mam wrażenie, że PZM to najbardziej niekompatybilna "firma" względem "konsumentów".
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: RSMP 2014

Postprzez viper » niedziela, 19 sty 2014, 14:13

tomson napisał(a):Hmm w przyszłym roku to pewnie aby zaliczyć KJS, wpierw odwiedź salon samochodowy i kup nowe auto. RSMP promuje nowe rajdówki? No spoko, fajnie że jesteśmy nowocześni, profesjonalni, ale to prowadzi donikąd. Czy ktoś tym steruje? lobby motoryzacyjne? czy po prostu ludzie którzy tworzą przepisy, mają problemy z przepływem prądu na synapsach?

Betonu nie da skruszyć się od góry, to skruszy się od dołu. Im więcej inicjatyw poza PZM na szczeblu amatorskim, tym lepiej według mojego zdania. Przydałaby się druga organizacja z poparciem FIA aby była konkurencja, monopol zabija rajdy w Polsce. Mam wrażenie, że PZM to najbardziej niekompatybilna "firma" względem "konsumentów".

Kolego nie ma co sie denerwować bo klasa historyczna to nie wypal, a trudno żeby promować coś co w większości nadaje sie na złom i zawodnicy w to nie idą.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: RSMP 2014

Postprzez martin.h » niedziela, 19 sty 2014, 14:16

tomson napisał(a):Mam wrażenie, że PZM to najbardziej niekompatybilna "firma" względem "konsumentów".


Mają się na kim wzorować -> Parlament :D
Beskidy na rowerze -> https://plus.google.com/u/0/photos/118155666108479221380/albums
Avatar użytkownika
martin.h
A6
 
Posty: 1109
Dołączył(a): środa, 4 sty 2006, 22:45
Lokalizacja: Chorzów

Re: RSMP 2014

Postprzez tomson » niedziela, 19 sty 2014, 14:25

Nie, nie denerwuje się :) tylko ta klasa powinna być, do niej powinno się wprowadzać amatorów by poznali smak RSMP, taka furtka. Z mojego punktu widzenia ta klasa jest bardzo potrzebna, bo ma potencjał z którego mogą skorzystać zawodnicy z niższych szczebli. Tak to widzę i bardzo bym tego chciał. Obecnie nie ma przepływu pomiędzy etapami mistrzostw, jest tylko przepaść finansowa. Dlatego tak bardzo jest ważna z mojego punktu widzenia obecność tej klasy, warto by tylko dopracować szczegóły regulaminu, rozluźnić go i więcej załóg się pojawi automatycznie :)
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: RSMP 2014

Postprzez djescape » niedziela, 19 sty 2014, 14:28

@viper
Tak, zgadzam się że klasa HR nie była oblegana, ale to nie powód żeby ją wycofać z generalki, zwłaszcza że kosztuje to tylko kupno kilku pucharów za kilka złotych więcej. Ale zastanawia mnie rzecz następująca, jak kształtowała my się frekwencja w przypadku stworzenia klas podobnych jak w GSMP.

@tomson
Ok, KJS do zrobienia, trochę pieniędzy i jeżdżenia po rajdach żeby uzbierać punkty. Ale potem 3 liga: ja na śląsk nie mam daleko żeby przejeździć 3 ligę jakbym chciał, ale co ma powiedzieć wschód polski? Nie słyszałem żeby tam 3 liga była organizowana, a wydaje mi się że PZM powinien na wojewódzkich szczeblach PZM wymusić organizację serii rajdów okręgowych by ci mogli awansować do RPP. I tutaj z powodu budżetu wielu zawodnikom zamyka się drogę. Wiem, to drogi sport, ale na sponsorów trzeba gdzieś zapracować na niższych szczeblach, trzeba się pokazać, a tutaj młodzi zawodnicy nie mają wielu możliwości. Później RPP które moim zdaniem jest bez sensu, przy już skróconej liczbie kilometrów w rajdzie można myśleć o połączeniu RPP i RSMP. Ranga mistrzostw polski na pewno przyciągnęła by młodym zawodnikom lokalnych sponsorów. A tak to RPP to liga dla zawodników bez dużych budżetów na rajdy by zdobyć kolejną licencję. A obawa że słabi zawodnicy mogą jechać w Europę? Bez sensu bo nie mają kasy :). A wydaje mi się że to jedyne uzasadnienie licencji stopnia R.

Ogólnie możemy mówić jak uleczyć system w rajdach, ogólnie w motorsporcie w Polsce, ale kto usłyszy ten głos? Sam na swoim przykładzie wiem że próba zmiany nawet w lokalnych strukturach AK jest bez znajomości idiotycznym pomysłem bo zostaje się wyśmianym itp. Ludzie w PZM zmieniają zasady, dobrze, ale czy to odpowiedni kierunek? Wydaje mi się że robi się to w kompletnie innym kierunku.

@tomson
PZM jest monopolistą tak jak PZPN i to się nie zmieni. Można próbować tworzyć małe organizacje (o ile wiem na śląsku tak się dzieje) ale kto myśli o RSMP nie bawi się w to gdyż uczestnictwo w rajdach poza tymi organizowanymi w PZM jest karane. Tak czy siak przyszli kierowcy są uzależnieni od PZM. A tworząc dużą organizację trzeba mieć pieniądze i co ważniejsze, przeciągnąć czołowych kierowców na swoją stronę. Bez tego nie ma co marzyć o tym.
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: RSMP 2014

Postprzez tomson » niedziela, 19 sty 2014, 15:10

Racja co napisałeś, zgadzam się :) Dodam, że PZM ma możliwości aby robić imprezy i wpływać na sponsoring, ma możliwości by ten sport był ogólnodostępny, tylko widzimy jak jest. Trzeba byle boczkiem, byle a reszta się zrobi sama. Fakt, trzeba dymać sporo kilometrów by niekiedy wystartować w rajdzie dookoła trzepaka, nie wiem czy to takie przyzwyczajenie do świata zespołów fabrycznych, multum kilometrów? Regionalnie a jeżeli nie ma rajdu, to zaprosimy załogi z innych terenów ze zwolnieniem wpisowego np. w KJS, dajmy stówa piechotą nie chodzi a zawsze ktoś się dzięki temu zdecyduje na start, pojedzie. RPP jest dla mnie przerostem, budżety mogą być większe od niektórych zespołów RSMP. Pytań jest sporo, rozwiązania są same, tylko jak piszesz... Ludzie, beton, deburdelizacja totalna. Dlatego popieram wszystkich którzy robią imprezy poza PZM, bo wiem, że chcą rywalizować jako organizatorzy, zawodnicy, po prostu chcą lepiej, ogarniając temat kompetentnie. Ich puchary nie obchodzą a licencję mają głęboko w poważaniu, chcą jeździć, tworzyć. Tylko w PZM pamiętają... To podkulisz ogon i zrobisz jak car karze, wtedy większość odwiesza kask. Szkoda. Ale to tylko mój punkt widzenia i może być błędny.
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości