Jak już kramar pisał to seryjnych 4.19 z Lanosa się łapie. Potem dochodzą jeszcze dwa seryjne przełożenia które pasują. Musiałbym sprawdzić w homologacji bo nie pamiętam dokładnie. Innych przełożeń i tak mało kto używał.
Hamulec z Calibry itp 284/288mm W.Nowak się nie zgodzi na 85% (ale fajnie by było jakby dopuszczono). Jest problem z tarczami. Nie ma za wiele na rynku takich tarcz z roztawem 4x100 a przewiercać z 5x100 do rajdów to sorry jest trochę nie na miejscu według mnie, choć całkiem się nie sprzeciwiam. Raz że mało tarcz a dwa te co są nie są wcale takie dobre i czasem dobry klocek z seryjna tarczą lepiej działa niż taka duża tarcza.
Tak samo z klockami. Ja osobiście tylko na DS3000 jeździłem i mnie się jakoś strasznie nie zużywał. Ale już wiele razy spotkałem się z opinią, lepiej zapłacić więcej o te 3stówki za Carbona bo ten przejedzie półtora rajdu więcej niż DS3000.
Więc teoretyczne ograniczanie kosztów wcale może tanio nie wyjść.
Opony to już chłopaki się muszą dogadać. Osobiście jak mają być koszty ograniczane to można zakazać nowych opon (dziwne prawda) ale już wiele razy były przypadki że opony służyły cały sezon.
R888 15" to koszt już 450zł a 17" 700zł, 16" jakieś 550zł. Ceny felg jak szukałem do siebie 15" od ok 400zł, 16" od ok 450zł, 17" od ok 500zł za komplet używanych. Troretycznie najlepszy kompromis to 16" ale pomyślcie kto się będzie przezbrajał z 17" na 16". W RPP nie było problem to i tu nie będzie. Jakoś o to i inne pierdoły nikt się wcześniej nie czepiał.
Ale ograniczanie rozmiaru kół jest bez sensu. Ktoś pojedzie na nowej oponie na 15" a ktoś używaną 17" (którą łatwiej dostać) to się wyrówna poziom.
Zawias tak samo. Ktoś kto ma już hp (za 3000zł) czy używanego proflexa na jednej osi za podobną kasę będzie się cofał? Może się cofnie bo mu po zmianie zostanie jakieś 1000-1500zł.
Ważne żeby zaczął puchar jeździć, żeby była radość z jazdy taka jaką mieli w RPP gdzie nikt nie narzekał że ma gorsze auto co często nie miało znaczenia!
Co do licencji.
Co byś chciał mieć prostsze. Uczysz idziesz się zgłosić, zdajesz i odbierasz. W wielu krajach jest tak że trzeba jakiś rajd a nawet nie jeden przejechać żeby dostać licencję wyższą. To że u nas mało rajdów to inny problem i już było omówione w innym temacie.
Właśnie nie wiem czy pisałem.
Mamy w kraju aż 10 rajdów! w dwóch ligach

plus niewiadome z 3L
