Najsłynniejsze OSy w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Philippe » czwartek, 31 sie 2006, 14:23

1. harbutowice - maków podhalański (jeżeli dobrze pamiętam ciekawy odcinek)
2. SuperOES wokoł błoń
3. Lubenia
4. bardzo ciekawy OES, ktory ma szanse dołączyć do grona klasyków - Podolany
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21


Postprzez BartekRally » czwartek, 31 sie 2006, 18:38

Philippe napisał(a):1. harbutowice - maków podhalański (jeżeli dobrze pamiętam ciekawy odcinek)
2. SuperOES wokoł błoń
3. Lubenia
4. bardzo ciekawy OES, ktory ma szanse dołączyć do grona klasyków - Podolany


Początkowa częsc Oesu Podolany miażdży poprostu! Znam go na pamięc.

Moja Lista.
1.Kunice-Kunice
2.Przejazd przez Łazany obok kościoła taki ostry zjazd i nagle prawy 90. Nie pamietam nazwy. Oes z Rajdu Krakowskiego.
3. Podolany
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Postprzez Buncol » czwartek, 31 sie 2006, 18:39

BartekRally napisał(a):
Philippe napisał(a):1. harbutowice - maków podhalański (jeżeli dobrze pamiętam ciekawy odcinek)
2. SuperOES wokoł błoń
3. Lubenia
4. bardzo ciekawy OES, ktory ma szanse dołączyć do grona klasyków - Podolany


Początkowa częsc Oesu Podolany miażdży poprostu! Znam go na pamięc.


upalacz :lol: przepraszam, nie moglem sie powstrzymac.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Philippe » piątek, 1 wrz 2006, 01:24

BartekRally napisał(a):
Philippe napisał(a):1. harbutowice - maków podhalański (jeżeli dobrze pamiętam ciekawy odcinek)
2. SuperOES wokoł błoń
3. Lubenia
4. bardzo ciekawy OES, ktory ma szanse dołączyć do grona klasyków - Podolany


Początkowa częsc Oesu Podolany miażdży poprostu! Znam go na pamięc.


Ja też znam go na pamięć, pierwszy fragment oesu w lesie, uwielbiam zakręt z fotek ponizej, wlasnego autorstwa oczywiscie:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez Buncol » piątek, 1 wrz 2006, 01:30

o kurde wlasnie sie przyjrzalem i zauwazylem ze bylem w tym miejscu na subaru poland rally. Spoznilismy sie na 1 oes wiec poszlismy ze startu szukac miejscowki az doszlismy do tego zakretu. zdazylismy na pozniejsze eNki i tylko Kajtek poszedl ogniem, tak ze mu tyl wynioslo. reszta niesamowicie cieniowala, Duda prawie se zatrzymal przed tym zakretem. faktycznie niezla ta miejscowa, ciekawe jak szla tam czolowka.
Obrazek
Buncol
A6
 
Posty: 1151
Dołączył(a): wtorek, 5 paź 2004, 16:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Philippe » piątek, 1 wrz 2006, 01:41

Buncol napisał(a):o kurde wlasnie sie przyjrzalem i zauwazylem ze bylem w tym miejscu na subaru poland rally. Spoznilismy sie na 1 oes wiec poszlismy ze startu szukac miejscowki az doszlismy do tego zakretu. zdazylismy na pozniejsze eNki i tylko Kajtek poszedl ogniem, tak ze mu tyl wynioslo. reszta niesamowicie cieniowala, Duda prawie se zatrzymal przed tym zakretem. faktycznie niezla ta miejscowa, ciekawe jak szla tam czolowka.


Ja byłem tam w zeszłym i w tym roku, naprawde ciekawe miejsce. polecam, mimo iż nie jest zajebiście szybko, ale powiem Ci, ze w zeszłym roku jak stałem bardziej po zewnętrznej tego zakrętu to jednak po trzeciej ence uciekłem. większość spokojniej przejezdza zakret (na wylocie jeziorko w niedalej perspektywie) poza tym to pierwszy oes w petli i w rajdzie więc na nierozgrzanym raczej sprzecie i bez wiekszego zaufania (500 m od startu). Kuzaj, Sołek, Kajetanowicz - to chyba w tym roku najładniej przeszli ten zakret.
Avatar użytkownika
Philippe
A5
 
Posty: 640
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 16:21

Postprzez J@ckaSS » czwartek, 7 wrz 2006, 02:22

GrzegorzChyla napisał(a):
Z kultowych miejsc dorzuciłbym jeszcze hopę koło Karłowa, na oesie Karłow - Radków. Niestety tam jest teraz park narodowy i oes nie chodzi...



majkos napisał(a):nie Jeleniów - Karłów tylko Jeleniów - Radków. Odkąd powstał Park Narodowy Gór Stołowych już więcej nie szedł, a szkoda. Tzw. droga Stu Zakrętów wsród głazów Gór Stołowych. Oes miodzio tylko trudny do oglądania bo brak dojazdów. No i była na nim jedyna hopa na "dawnym Rajdzie Polski".


HA!! i tutaj prosze bardzo mamy prawdziwych weteranów, którzy wiedza co piekne i dobre... nie znam co prawda poczatku oesu w okolicach Jeleniowa... ale przed karłowem i dalej jak najbardziej. Szybkie partie w okolicach Karłowa...pozniej przescie na szuter... i tam przy koncu szutrowej partii masakryczne miejsce => prosty odcinek drogi szutrowej (blotnistej) w lesie, gdzie rajdówki zdazyly sie rozpedzic... i nagle hopa przez przecinajaca droge asfaltową do Radkowa... za hopą jakies 100 m potęzne hamowanie w szosie ltora skreca luczkiem w lewo...i nagle łycha nawrót bardzo ciasny (jestem ciekaw jak latały na tym hamowaniu uwczesne samochody z jak wiemy bardzo mocno spietymi szperami ?? :shock: :D ) ...pozniej z szosy wyjazd na szeroki dziurawy asfalt i dzida w dół do Radkowa... po drodze patelnie... i słynny "zakręt śmierci" gdzie tarcze grzane były do czerwoności, a na wyjsciu mała przepaśc w dół... dalej słynna prosta z szybkimi szóstkowymi gdzie Liatti rozpedzał swoją Lancię do ponad 200 km/h, i na koncu "jęzor teściowej" ( jak mowia na to mieszkancy okolic) czyli bardzo długi zakret, naprawde długi... ( prawy 3 długi) gdzie cały czas trzeba kontrolowac tor jazdy, promien skretu i trzymac odpowiednia predkosć na całej dlugosci, bo na wyjsciu trzycha "baobab" do tego zakret dookoła porosniety bujnymi krzakami wiec dodatkowa trudnosć ... co ciekawe... bardzo fajnie było wszystko widac ze skał i głazów przy drodze, kótre jak wiemy w górach stołowych rozsypane sa w okolicy masowo... szkoda ze byłem wtedy zbyt smatkaty zeby cokolwiek pamietac :(
Avatar użytkownika
J@ckaSS
N2
 
Posty: 168
Dołączył(a): poniedziałek, 18 lip 2005, 14:32
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez paulsen » czwartek, 28 wrz 2006, 10:24

Z kultowych miejsc dorzuciłbym jeszcze hopę koło Karłowa, na oesie Karłow - Radków. Niestety tam jest teraz park narodowy i oes nie chodzi...

Jechalem tam ostatnio podczas wypadu z góry.To jest oes-bajka!Zreszta wiele wspanialych zdjec z historii Rajdu Polski jak pamietam bylo cynkietych tam wlasnie!
Sobotka Sulistrowiczki i Tapadla to tez fajne miejsca, moi przedmowcy pewnie pamietaja drzewo czy tez kapliczke do objechania (patent autorstwa tow. Obrockiego) a krzyzowka w Sobotce gdzie auta pokonywaly dwa nawroty i ciasny prawy (z pechowym kraweznikiem) to tez klasyk. Ktos moze pamieta po jakiej trasie szedl wyscig uliczny w Sobotce gdy auta jechaly trzy i wiecej okrazen?
paulsen
 
Posty: 11
Dołączył(a): wtorek, 26 wrz 2006, 23:28
Lokalizacja: Breslau

Postprzez rallyfan2 » czwartek, 28 wrz 2006, 14:50

Philippe napisał(a):1. harbutowice - maków podhalański (jeżeli dobrze pamiętam ciekawy odcinek)


Mam pytanie do Ciebie jak lecial ten oes, bo bylem ostatnio w Harbutowiach i jestem ciekawy gdzie ten odcinek wypada w Makowie ( tzn gdzie sie konczy ) .
Wydawalo mi sie ze wypowaidalem sie w tym temacie ale nie znalazlem swojej wypowiedzi wiec: odcinek z hopa w Mucharzu ( jest to Zagorze ale wszyscy kojarza jako Mucharz ) Ostatnio duzo jezdze ,,sluzbowo" po okolicy i znalazlem pare fajnych odcinkow .Niedaleko Stryszowa ( okolice rajdu Krakowskiego ) Kilkustet metrowe , bardzo ostre spadanie z 3 wybijacymi malymi hopkami , po prostu masakra , a na koncu nawroty .Chcialbym to kiedys zobaczyc jako OS 8)
rallyfan2
A6
 
Posty: 1021
Dołączył(a): środa, 9 lut 2005, 19:25

Postprzez CCabarth » czwartek, 28 wrz 2006, 15:02

Przed laty oes Sobótka był bardzo widowiskową,lubianą przez kibiców próbą sportowa Rajdu Polski. Rozgrywany na podobnej zasadzie jak ostatnio prolog Rajdu Wawelskiego, z tą tylko różnicą, że załogi wjeżdżały na trasę począwszy od aut najmocniejszych (z najniższymi numerami startowymi), a nie jak w Krakowie od "najsłabszych". Wynikało to z tego że Sobótka była już kolejnym oesem, a nie niezależnie rozgrywanym prologiem. Trasa przebiegała wokół centrum miasta i liczyła od 3 do 5 okrążeń. W poszczególnych latach odwracano kierunek przejazdu. Przed laty zmiany przepisów spowodowały że nie można było przeprowadzać takich prób o charakterze "wyścigowym" z powtarzalnymi okrążeniami i bezpośrednim kontaktem wielu zawodników na trasie.
W późniejszych latach zmieniono charakter próby,pozostawiając początek w Sobótce (niepełne 1 okrążenie + KJSowe elementy typu nawrót wokół wysepek na skrzyżowaniach i przejazd przez parking), a następnie ciąg dalszy oesu do Sulistrowiczek lub na przełęcz Tąpadła.
CCabarth
N3
 
Posty: 204
Dołączył(a): środa, 26 maja 2004, 19:12
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Gucio » czwartek, 28 wrz 2006, 17:22

Ja nawet byłem raz na wyścigu w sobótce.
To był rok 99 i wtedy gościnnie wystąpił tam Tomek Kuchar swoją wysłużoną Astrą GSi, która służyła mu jako treningówka w zbliżającym się rajdzie Elmot(tydzień po Sobótce)
Wyścig startował na dole koło rynku i potem szedł cały czas w prawo czyli pod góre i na szczycie miasta w prawo w dół...niżej była szykana z tego co wiem :)
EOS 7D,400D/50 1.8/17-50 2.8/70-200 F4 L/580EX II :mrgreen:
http://www.image-sport.net moja stronka :)
Leszek!!
Avatar użytkownika
Gucio
S2000
 
Posty: 3508
Dołączył(a): poniedziałek, 2 maja 2005, 23:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez paulsen » czwartek, 28 wrz 2006, 19:00

Gucio napisał(a):Ja nawet byłem raz na wyścigu w sobótce.
To był rok 99 i wtedy gościnnie wystąpił tam Tomek Kuchar swoją wysłużoną Astrą GSi, która służyła mu jako treningówka w zbliżającym się rajdzie Elmot(tydzień po Sobótce)
Wyścig startował na dole koło rynku i potem szedł cały czas w prawo czyli pod góre i na szczycie miasta w prawo w dół...niżej była szykana z tego co wiem :)


No właśnie wzorem Karowej Dolny Śląsk mógłby sobie organizowac kryterium asów na takiej trasie :) i to w takiej formie by mogli wystartować także dawni rajdowcy/pasjonaci autami bez homologacji. NIe wiem co prawda komu byłby potrzebny taki wyścig, ale pomarzyć można
paulsen
 
Posty: 11
Dołączył(a): wtorek, 26 wrz 2006, 23:28
Lokalizacja: Breslau

Postprzez ptakwrc » piątek, 17 lis 2006, 18:33

było:

Obrazek

jest:

Obrazek

i tym oto sposobem ostatni szutrowy łącznik na oesie Lubenia przestal istniec :wink:
RFRTEAM.FORA.PL
Avatar użytkownika
ptakwrc
A5
 
Posty: 572
Dołączył(a): wtorek, 9 wrz 2003, 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Marmetal » piątek, 17 lis 2006, 19:09

Nawet ten budynek z tyłu taki odnowiony ;).
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez ŁukaszWRC » piątek, 17 lis 2006, 22:09

ptakwrc napisał(a):i tym oto sposobem ostatni szutrowy łącznik na oesie Lubenia przestal istniec :wink:

No i chwała Bogu :!: :!: W 2005 roku niestety nie jechałem Lubeni ani Straszydla, ale w 2006 przy pierwszym przejeździe wjechałem Fusionem z impetem w kałużę i nalało mi się do środka :wink: W przyszłym roku asfalt będzie z pewnoscią równy, ale jak zwykle na Rzeszowskim śliski. Poza tym przewiduję ciekawe akcje na wejściu do lasu :wink:
Avatar użytkownika
ŁukaszWRC
A5
 
Posty: 976
Dołączył(a): sobota, 13 sie 2005, 22:47
Lokalizacja: RKR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości