Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ??? - sezon 2008

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez Krzysiek_WrC » poniedziałek, 15 wrz 2008, 20:11

ŁukaszŁuniewski napisał(a):Do zespołu PSO po wypadku Frycza, przeszedł na Rajd Orlen Leszek Kuzaj, zapowiadając walkę po kontuzji nadgarstka :)

no to trzyamy kciuki,oby cisienie znowu znac o sobie nie dało.Co do Frycza to nic dziwnego że nie jedzie Orelnu,chyba nikt by po takim dzwonie nie wsiadł odrazu do auta.W tym sezonie już chyba go nie zobaczymy,ewentulanie na Barbórce
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki


Postprzez Góral » poniedziałek, 15 wrz 2008, 20:50

"...trzeba wspomóc świetny, już dwuletni kontakt z tym wypróbowanym partnerem."

Buahahahahahaha.

No z taką bratnią pomocą to Seby możemy już nigdy nie zobaczyć na oesach...
"The only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Góral
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 25 wrz 2006, 21:32

Postprzez ŁukaszŁuniewski » poniedziałek, 15 wrz 2008, 20:52

Z Sebastianem teraz może być też problem przełamania się po takim wypadku i ogólnie po całym sezonie. I w taki sposób Kuzaj zapewni sobie już nowiutkich sponsorów.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez Kubus » poniedziałek, 15 wrz 2008, 22:15

Mam nadzieje że się myle ale to chyba koniec kariery Seby. Słaby sezon, sam zastanawiał się co dalej, na koniec potężny wypadek. Jeżeli Kuzi zrobi wynik to i ze sponsorem może być kłopot.

Generalnie patrząc na ten sezon to nie wiem czy jest sens aby był kolejny.Będziemy oglądać 20 aut walczących na oesach. (wyjątek rajd Polski). Nienawidze poniedziałków.
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ŁukaszŁuniewski » poniedziałek, 15 wrz 2008, 23:02

Ale Rajd Polski nie będzie wliczany do RSMP, więc w mistrzostwach będziemy podziwiać 20 samochodów, bo wszyscy będą spinać budżet na Rajd Polski w topowym aucie. Dla mnie jedynym rozwiązaniem jest połączenie PPZM z RSMP i puszczać ich jako jeden rajd, bez tak dużych przerw jakie występują obecnie. Wtedy nie będzie też problemu z puszczaniem PPZM z przodu.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez Góral » wtorek, 16 wrz 2008, 10:27

Ale to będzie koniec normalności w PPZM. Skończy sie na tym, że II liga będzie finansować zabawę panów z MP, jednocześnie będąc dla mediów i w/w panów kulą u nogi. Prosty przykład - jeśli na samodzielnym rajdzie PPZM jedzie załoga X to można później doszukać się 10 jej fotek w galeriach i 1 ujęcia jeśli coś wygrała. Jeśli runda jest łączona 2-3 fotki i zero ujęć. Oczywiście kibice na samodzielnym PPZM oglądają stawkę PPZM, na MP stawkę II ligi widzą najwyżej raz, skupiając się na MP. Do tego dochodzi najważniejszy problem czyli bezpieczeństwo - taki układ spowoduje migrację kibiców po oesach, co dla mało doświadczonych załóg z PPZM może być bardzo niebezpieczne. Ponadto po przejeździe 25 aut 4x4 pucharowi, w całości jednonapędowemu, zostawia się wspomnienie po drodze. Łącząc to z taktyką kierowców drugoligowych "tnę co się da" na drugim przejeździe będzie masakra i walka o utrzymanie się na drodze (patrz np. Rzeszowski). Jak dla mnie - fatalny pomysł.
"The only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Góral
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 25 wrz 2006, 21:32

Postprzez ŁukaszŁuniewski » wtorek, 16 wrz 2008, 11:12

Dlaczego fatalny?? Skoro w przyszłości chcą jeździć w RSMP, to muszą się nauczyć jazdy po zniszczonej drodze, bo wątpię aby od razu któryś z kierowców PPZM wsiadł do samochodu 4x4. Kiedyś jak jeździło po 60-70 załóg też nikt z niższych klas nie zarzekał, że ma zniszczoną drogę bo jedzie na końcu. To po prostu jest fakt i trzeba go zaakceptować. Co do relacji, skoro jest sponsor tytularny mistrzostw oraz pojawia się coraz więcej relacji, PZM powinien wymusić, aby pokazywać także rywalizację w niższych klasach, których nigdzie nie można się dopatrzeć, co w przyszłości wiązałoby się także z pokazaniem rywalizacji w PPZM.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Postprzez WRX_STI » wtorek, 16 wrz 2008, 11:57

Wiecie może co wykombinował Boruta ? : http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... s&id=32814
Obrazek
Avatar użytkownika
WRX_STI
A5
 
Posty: 644
Dołączył(a): poniedziałek, 21 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Tychy

Postprzez Raven » wtorek, 16 wrz 2008, 13:05

Znając tego kierowce i to, że nie opanował chyba jeszcze żadnego samochodu, to pewnie Nka lub S2000.
http://www.rallymadness.prv.pl - i wszystko jasne!
Avatar użytkownika
Raven
A6
 
Posty: 1715
Dołączył(a): niedziela, 4 sie 2002, 21:35

Postprzez gabrally » wtorek, 16 wrz 2008, 15:05

Moim zdaniem najlepszym wyjściem z dołka dla RSMP jest... Łączenie PPZM i RSMP w jedno i robienie dwu-dniowych rajdów. Byłyby to mistrzostwa Polski, a zawodnicy, którzy chcą w nich startować muszą zaliczyć sezon czy ileś tam punktów w 3 lidze. Rajd będzie trwał w konfiguracji sobota-niedziela, w sobotę BK, jakiś shakedown, 4 odcinki po południu, niedziela rajdowania. Obniży to koszta, połączenie zawodników z Pucharu i RSMP podniesie ilość zawodników. Również sponsor driverów z pucharu będzie zadowolony - na pewno klasy załapią się na relacje w TV. Przepraszam za odbiegnięcie od tematu.
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Postprzez Góral » wtorek, 16 wrz 2008, 15:09

ŁŁ: Nam jest potrzebna odpowiedź na pytanie czym jest PPZM? A może raczej czym ma być? Dlaczego w PPZM jest taka duża wypadkowość?

Moim zdaniem, jeśli już chcemy robić obowiązkową II ligę to dobór tras musi być dostosowany do w/w nazwy. A nie jest - jedzie się to samo co MP, przykład krakowskiego pokazał, że z dwóch opcji organizator wybrał tę gorszą (szybszą, mniej techniczną, faworyzującą topowe auta i maksymalizującą niebezpieczeństwo groźnych wypadków). Jeśli PPZM ma pełnić rolę przedszkola (bo KJSy nie uczą absolutnie NICZEGO) to trasa musi być możliwie techniczna, kręta a proste rozdzielone ciasnymi szykanami (naturalnymi lub sztucznymi, trzeba zauważyć że polscy organizatorzy chyba nie widzą o istnieniu naturalnej szykany...). Wtedy też rajdy takie jak Mazowiecki, Tyski, Krakowski ver 2008 musiałyby wypaść. Możemy też przyjąć, tak jak to sie robi na świecie, że II liga jest na wogóle nie potrzebna a jeśli załogi same nie będą się uczyć to nawet 40 stopni licencji im nie pomoże. Dobrym przykładem zdaje się być Szymek Ruta.

Dostrzegam jednak inny problem - polscy kierowcy nie chcą się uczyć, co widać szczególnie na PPZM. Chłopaki dążą do nabycia możliwie najszybszego auta i nie szukają sekund w niwelowaniu własnych błędów jazdy czy opisu. Liczą sie tylko kucyki. Chcą mieć najlepszych pilotów ale nie są gotowi ich słuchać ani im płacić za współpracę. Nie mają autorytetów, nie trenują z bardziej doświadczonymi kierowcami i co najważniejsze - nie mają presji rozwoju. Znaczna większość mówi "Zostajemy w PPZM bo po co iść gdzieś indziej?" i nie chodzi tu wyłącznie o kwestie finansów i braku zainteresowania mediów klasami w MP, wielu zostaje w PPZM z przekonania. MP muszą stać się atrakcyjne, a siłowe połączenie będzie się większości kojarzyło z butą organizatorów, wysokim wpisowym i zerowym zainteresowaniem. No i może z traktorem, ew. dźwigiem. Kiedyś rzeczywiście niższe klasy nie narzekały an brudna drogę, ale to dlatego, że w MP startowali bardziej doświadczeni/lepiej wyszkoleni kierowcy. Nie cięli każdego napotkanego zakrętu. można było śmiało przejechać trzy pętle rajdu i na palcach policzyć zakręty zabrudzone, o których zresztą było wiadomo już od zapoznania. Dziś 2 pętle to maksimum, inaczej z rajdów asfaltowych robią się nam przeprawowo-błotne.

Sponsor tytularny MP to fikcja i wszyscy to widzą. Poza zmianą nazw i bannerami z logo Platinum nic się w MP nie zmieniło. Nie, przepraszam, zmieniło się - stawka haraczu płaconego przez kluby do PZM wzrosła. Nie wiem czy wiesz, że sposób skonstruowania umowy wymusza np na organizatorach korzystanie z usług firm powiązanych z Orlenem, tym sposobem firma wykłada na rajd np 100 tys a organizator musi korzystać z jej usług za które płaci 90 tys. Czyli sponsoring kosztuje naszego największego producenta paliw de facto 10 tys. A te pieniądze powinny iść na sponsorowanie czasu antenowego, tak jak to miało miejsce w przypadku 4 chłopaków którzy ścigali się po piasku gdzieś w Afryce. Nie czarujmy się - rajdów terenowych i przeprawowych to już naprawdę nikt na świecie nie ogląda, a mimo to przeciętnemu Polakowi rajd kojarzy się z wydmą.

Podsumowując - łączenie rund jest dla niedoświadczonej stawki z PPZM tylko utrudnieniem, a wspólna organizacja z samej swojej istoty czyni rajd i jego śledzenie i relacjonowanie bardziej skomplikowanym, a więc mniej opłacalnym.

EDIT:Gabrally - to co piszesz to de facto zniesienie PPZM. Tylko chcesz wprowadzenia zamiast niego 3ciej ligi. Czyli zastąpienia PPZM.......PPZM. Interesujące. Pomijam fakt że trzecia liga już jest.....tzn no nie ma jej, ale na papierze jest obowiązkowa. W praktyce można by zrobić tylko jedno - automatycznie po zaliczeniu kilku startów w PPZM nadawać licencję M, przez co tacy zawodnicy musieliby iść do MP albo startować w klasie Gość. Kończyliby sezon, zdobywali punkty, a od kolejnego już dostawaliby M. Ale jak znam życie na takie rozwiązanie podniosłaby się fala prostestów.
"The only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one" J. Clarkson
Avatar użytkownika
Góral
N2
 
Posty: 131
Dołączył(a): poniedziałek, 25 wrz 2006, 21:32

Postprzez kremer » wtorek, 16 wrz 2008, 15:45

raven - hehe super tekst :D:D:D:D:D:D

nie wiem dlaczego uwazacie ze nagle wszyscy beda chcieli spiac budzet na RP 08 :) kosztem startow w cyklu MP - to ze czopik chce zakonczyc kariere jadac autem wrc nie oznacze ze inni tak zrobia - bywalo tak w przeszlosci ze wielu mowilo wiele i nic oni nie robili - pewnie ze 3 osoby pojada wurcami (holek ma zaklepana xsare - kuzaj moze jakas fabia i cos takiego) i nie liczcie na innych - co najwyzej wystartuja enkami... albo w ogole...

co do zmian w mp to powinno sie skrocic czas rozgrywania mp - rano testowy pozniej BT - wieczorem 2 petle odcinkow i od rana w niedziele jazda na 3-4 petlach - tak jak elmot np. - zapoznanie powinno odbywac sie czwartek piatek - rajd bylby 4 dniowy od czwartku do niedzieli - w niektorych imprezach da sie rekonesans przeprowadzic w piatek tylko... trzeba brac sprawdzone przetestowane rozwiazania z rajdow w innych krajach jak niemcy (lausitz) czechy czy slowacja - przeciez tam jakos potrafia... u nas mp sa strasznie rozwleczone (start o 8 i koniec dnia o 14-15 - bezsens). Podczas Asturii w piatek start pierwszego oesu byl o 7 a ostatni oes rozpoczynal sie o 21-22 - w nastepnym dniu od razu juz o 8 rano jezdzili na oesy i nikt nie mowil o zmeczeniu...

dalej uwazam ze powinno byc sobota-niedziele bo jest to bardziej atrakcyjen dla kibicow - w dodatku uwazam ze u nas jest za malo pokazowych esow - np stosowane na slowacji oesy gdzie jedno auto dana czesc trasy jedzie 3-4 razy i auta sa puszczane co 30-40 sekund... taki rundkurs jak w niemczech na lausitz - to jest bardzo widowiskowe - w dodatku harmonogramy niektorych rund mp jest bezsensowny - czasami trzeba sie napocic zeby zdazyc z oesu na oes - odchodzi sie o trzykrotnego pokonywania oesow wiec kibice mimo wszystko chca zobaczyc wiecej niz 2 oesy dziennie i podrozoja (przyklad karkonoski i bardzo ciasno czasowo miedzy petlami/oesami)

no i najwazniejsza rzecz powinni zrobic RSMP oraz RSMp Szutrowe - MP = 8 rund (w tym rowniez szutry) - a MP Szutrowe to te szutry z MP plus 2-3 pezetmoty i jakis lausitz, jakas litwa albo ukraina - jest kilku kierowcow ktorzy pewnie rzuciliby sie na szutry (karnabal stanik trembicki abramowski oleksowicz stec) i jechaliby tez 6-7 eliminacji - a dla nas bylaby to dodatkowa motywacja zeby jechac na jakis rajd pzm szutrowy bo bylaby walka o cos...
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez Booogi » wtorek, 16 wrz 2008, 15:49

Dyskusja dotycząca przyszłości RSMP jest konieczna.
Spójrzmy na Tour de Pologne, wyścig kolarski obecny we wszystkich mediach i przyciągający wielu widzów na trasę. Pytanie - co jest takiego ciekawego w kolarstwie? odp. Ostatnie kilkaset metrów 200 km trasy, kiedy to rozstrzyga się kwestia zwycięstwa. Ogólnie rzecz biorąc kolarstwo jest nudne jak pieprz ale dobrze zorganizowany wyścig da się pokazać i sprzedać. Organizowane są różnego rodzaju imprezy towarzyszące i ludzie widzą w tym atmosferę pewnego święta. A samo Tour de Pologne jeszcze przynosi zyski organizatorom i promocję miastom.

Dlaczego tak widowiskowa dyscyplina jak rajdy jest obecnie zupełnie zmarginalizowana? Bo rajdy organizują pasjonaci dla pasjonatów. Laik nie ma pojęcia jakiej rangi są rajdy, jakie są klasy, nie wie nawet czym się różni rajd od wyścigu.

Jakie jest więc wyjście - skomercjalizować rajdy, czyli zrozumiała formuła i atrakcyjna forma.
Kiedy napędzi się medialną atmosferę znajdą się i kierowcy do niższych klas. Oczywiście bez udziału mediów nic się nie zmieni, dlaczego np. przy okazji rajdu tvp nie zrobi studia, do którego można zaprosić ekspertów i podyskutować. Można relacjonować fragmenty odcinków na żywo, jest wiele możliwości.
Jednak bez ludzi z wizją i silnego lobby w mediach nie ma co liczyć na poprawę sytuacji. Wyjście "przeczekać zapaść" też nie przyniesie cudów.

Potrzebny są więc:
- sukces Polaka na skalę światową - patent sprawdzowny z innych dyscyplin(dobrym bodźcem byłoby przejście Kubicy do rajdów)
- postrzeganie rajdów przez miasta jako szansa na promocję w mediach i przyciągnięcie turystów
- obszerne relacje w mediach
- nowoczesne podejście do organizacji - rajd jako event
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gabrally » wtorek, 16 wrz 2008, 16:02

Góral napisał(a):
EDIT:Gabrally - to co piszesz to de facto zniesienie PPZM. Tylko chcesz wprowadzenia zamiast niego 3ciej ligi. Czyli zastąpienia PPZM.......PPZM.


Nie, nie zrozumiałeś mnie. Nie wprowadzenie 3 ligi za PPZM tylko 3 liga to coś w rodzaju powiększonego KJS'a - po prawdziwym odcinku, albo 2 które są przejeżdżane kilkakrotnie.
Coraz częściej zastanawiam się, czemu zamiast rajdów nie wybrałem szachów. Na przykład. ;)
gabrally
N4
 
Posty: 2349
Dołączył(a): czwartek, 20 lip 2006, 12:20

Postprzez ŁukaszŁuniewski » wtorek, 16 wrz 2008, 16:40

kremer napisał(a):nie wiem dlaczego uwazacie ze nagle wszyscy beda chcieli spiac budzet na RP 08 :) kosztem startów w cyklu MP

Patrząc na to co się dzieje aktualnie gdzie, każdy chce wystartować choć w jednym starcie samochodem klasy N4, bo o tym się mówi. Rajd Polski będzie najbardziej medialną imprezą w przyszłym roku i tak samo każdy będzie chciał wystartować topowym sprzętem, bo tylko w ten sposób będzie miał szansę się pokazać. A jazda w RSMP w niższej klasie mu się nie opłaca, bo nie będzie i tak pokazany. Co do przyszłości RSMP, jeśli PZM nie nawiąże porozumienia (konkretnego) z jakąś telewizją to frekwencja na rajdach będzie bardzo niska i będziemy oglądać same 4-łapy, a sam osobiście lubię popatrzeć także na inne klasy, które umierają.
Avatar użytkownika
ŁukaszŁuniewski
A5
 
Posty: 594
Dołączył(a): czwartek, 17 kwi 2008, 11:50
Lokalizacja: Rościszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

cron