Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez PSYCHObójca » czwartek, 12 lut 2015, 01:04

Kramar napisał(a):M3 latały normalnie w HR.
A HR było klasą w grupie OPEN.
Stąd przy M3 pisało Open, to samo pisało przy mojej astrze i wszystkim innym w historyku.
Historyczny maluch był w jednej klasie (HR) jak i grupie (OPEN) z M3. Wiec liczba cylindrów nie wiele miała do rzeczy.


Jeden co czyta regulaminy od dechy do dechy ;)

Regulamin RSMP 2014
"4.3.2. Grupa OPEN:
 Klasa OPEN 4WD
 Klasa OPEN 2WD
 KlasaHR"

Tomek to może wiesz jak sobie poradzili z tym ręcznym w M3?
Dohomologowali go jako"krajowe VO" ??? ;)
Avatar użytkownika
PSYCHObójca
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): środa, 24 sie 2005, 19:10
Lokalizacja: Wawa


Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 01:13

PSYCHObójca napisał(a):… auto nie zgdne z homologacją nie może wystartować w HR

To prawda.

PSYCHObójca napisał(a):po to zeby było tanio bo od tego jest HR a tam jest wiele tanich aut (…)

Nie no nie przesadzajmy. Kazdy historyk to stara konstrukcja. Jeżeli weźmiemy auta od type r po astre i zrobimy je w serii to ich budowa bedzie wynosić od 20 do 40 tys a roznica bedzie wynikała po prostu z rocznika,ale tu cudów nie ma, bo tak jest na rynku. Nowszy samochod musi byc droższy w eksploatacji. Jeżeli kogos stać na s1600 do zabawy to z pewnoscia na historyka tak samo.
PSYCHObójca napisał(a):… w HR auto musi być zgodne z homologacją a to w założeniu jest "nietanie" ;)
podeprę się przykładem (może mało "historycznym" ale mam nadzieją że zobrazuje o co mi chodzi)
VO Imprezy STI - mowa o tych dużych pływających hamulcach
homologowane są zaciski z logiem STI - zaciski dla STI robi Alcon
jeżeli chcesz mieć homologowany hebel musisz go kupić w STI choć taki sam zacisk (tylko bez logo) jest dwa razy tańszy w Alconie ;).


Troche skaczesz z kwiatka na kwiatek.
Mowisz o tanim ściganiu po czym walisz ceny z lancera :) . Wiem jaka jest roznica w tych autach bo sam użyłem wcześniej tego argumentu i dlatego dobrze ze powstała klasa Open N
Natomiast mówimy o tanim ściganiu samochodami starszymi HR ( astra , clio ) bo tam nawet jak zrobię według homologacji ręczny czy pare innych rzeczy no to sorry ale to nie sa kwoty ktore robią różnice bez ktorej nie da sie tego zrobic.

[quote="PSYCHObójca"]
słowo "tani" dla różnych ludzi znaczy co innego ;)
spójrz na to z innej strony
podobny performance do s1600 ma topowe R3
R3 ("goły") kosztuje 100 tys EURO a np 206 S1600 ze wszystkimi nowymi gratami i busem frutów i opon na sezon 50 tys. EURO/[quote]

To ja mam lepszy pomysł niz zabawę złomami za grube tysiące. To sa kwoty gdzie spokojnie mozna jezdzic peugetoem 208 r2 to po grzyba kupować s 1600. Nie no nie róbmy jaj, bo ilu takich bedzie w rsmp którzy wejdą w s 1600. To juz jest dla mnie kaprys, a nie sensowne rozwiazanie.
[quote="PSYCHObójca"]
… jest taniej … auto niehomologowane o podobnych osiągach można zbudować dwa do czterech razy taniej niż homologowane ;)
… przykładem może być MAXI Bartosza ;)[quote]
Po za tym poczekajmy zeby eksploatacja s1600 nie była dorsza niz r2 bonzrobic auto to jedno a eksploatować je to drugie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 12 lut 2015, 01:17

PSYCHObójca napisał(a):Tomek to może wiesz jak sobie poradzili z tym ręcznym w M3?
Dohomologowali go jako"krajowe VO" ??? ;)


Nie wiem.
Ale patrząc co można w E30 wnioskuję, że BMW ma silne i prężnie działające lobby.
Tak silnie i prężnie, że niektóre z przywilejów ma nawet zapisane w regulaminie.
Ostatnio edytowano czwartek, 12 lut 2015, 04:57 przez Kramar, łącznie edytowano 3 razy
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 01:21

Kramar napisał(a):Szkoda Psychobójca, że edytowałeś.
Ale odpiszę na to czego brakuje:

A ja jak ostatni idiota z Kamionek bez hamulców zjeżdżałem.

viper napisał(a):Natomiast to ze sie z nimi ścigałeś było kwestia tego ze w grupie Open nie było podziału na klasy. Astra była dopuszczona na podstawie regulaminu HR a m3 na podstawie Open 2 wd a nie tak jak piszesz HR.


Na podstawie Open była dopuszczona do HR?
Rysiu znam przepisy, według których się ścigałem.

Coś te przepisy Rysiu słabo znasz, bo m3 było dopuszczone dzieki przepisom Open 2 wd a nie homologacji HR.
Ostatnio edytowano czwartek, 12 lut 2015, 01:25 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Maxikitcar » czwartek, 12 lut 2015, 01:23

Mam nadzieje że to Maxi ma na serwisie kilka dodatkowych zderzaków i błotników i będzie na oesach się cięło z beemkami a nie pyrkało by czasem nie uszkodzić drogiego body kitu :wink:
Maxikitcar
N2
 
Posty: 162
Dołączył(a): środa, 11 kwi 2012, 21:46

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 12 lut 2015, 01:29

viper napisał(a):Coś te przepisy Rysiu słabo znasz, bo m3 było dopuszczone dzieki przepisom Open 2 wd a nie homologacji HR.


Masz na górze strony podział na klasy w Grupie OPEN.
Popatrz na wyniki z zeszłego roku, czy przy M3 jest napisane OPEN 2WD czy HR ?
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 01:38

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):Coś te przepisy Rysiu słabo znasz, bo m3 było dopuszczone dzieki przepisom Open 2 wd a nie homologacji HR.


Masz na górze strony podział na klasy w Grupie OPEN.
Popatrz na wyniki z zeszłego roku, czy przy M3 jest napisane OPEN 2WD czy HR ?

OK. Poddaje sie, ale nie rozumiem na jakiej zasadzie jedno auto moze startowac w dwóch klasach, bo w 2 wd m3 rowniez mogło by jechac.To tylko kolejny dowód na to ze im wiecej jest regulaminów tym trudniej to połączyć do kupy, dlatego jestem właśnie przeciwko kombinowaniu przepisow, ktore mozna interpretować na 10 sposobów do samochodow ktore i tak nie beda miały racji bytu, bo sa piekielnie drogie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 12 lut 2015, 01:51

viper napisał(a):dlatego jestem właśnie przeciwko kombinowaniu przepisow, ktore mozna interpretować na 10 sposobów


Nie można. Interpretacja jest jedna. No chyba, że sobie jeszcze z Psychobójcą pogadamy, tyle, ze raczej nie publicznie.

viper napisał(a):ale nie rozumiem na jakiej zasadzie jedno auto moze startowac w dwóch klasach, bo w 2 wd m3 rowniez mogło by jechac.


Na prawdę tego nie rozumiesz? I miałeś czelność się tu tyle wymądrzać na temat OPEN ?
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 02:04

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):dlatego jestem właśnie przeciwko kombinowaniu przepisow, ktore mozna interpretować na 10 sposobów


Nie można. Interpretacja jest jedna. No chyba, że sobie jeszcze z Psychobójcą pogadamy, tyle, ze raczej nie publicznie.

viper napisał(a):ale nie rozumiem na jakiej zasadzie jedno auto moze startowac w dwóch klasach, bo w 2 wd m3 rowniez mogło by jechac.


Na prawdę tego nie rozumiesz? I miałeś czelność się tu tyle wymądrzać na temat OPEN ?


No skoro jestes taki fachowiec to wytłumacz do jakiej klasy czy auta jest ten przepis mądralo.


Regulalamin techniczny 2014 dla aut Open 4 wd i 2 wd dotyczący silnika.
3.3. Maksymalna nominalna pojemność skokowa dla silnika doładowanego wynosi
2500 cm3, a dla silnika atmosferycznego 3500 cm3. Maksymalna ilość cylindrów 6.

Czy M 3 na podstawie tego przepisu nie mogła jechac w Open 2wd. Jeżeli mi to wyjaśnisz to oczywiscie zgodzę sie z toba. Na stan dzisiejszy uwazam ze pzm poszedł na rękę po prostu zawodnikom z m3 i przymknął oczy na pewne sprawy dlatego jechali w HR Open. W przeciwnym wypadku ilosc klas mogła byc wieksza niz ilosc aut.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Kramar » czwartek, 12 lut 2015, 02:42

viper napisał(a):No skoro jestes taki fachowiec to wytłumacz do jakiej klasy czy auta jest ten przepis mądralo.


Regulalamin techniczny 2014 dla aut Open 4 wd i 2 wd dotyczący silnika.


W tej kwestii nie będę się wymądrzał, sam sobie odpowiedziałeś. Mogę Ci tylko poradzić, żebyś poczytał regulaminy inne niż gr OPEN.
Powymądrzam się za to w innej.

viper napisał(a): PSYCHObójca napisał(a):… w HR auto musi być zgodne z homologacją a to w założeniu jest "nietanie" ;)
podeprę się przykładem (może mało "historycznym" ale mam nadzieją że zobrazuje o co mi chodzi)
VO Imprezy STI - mowa o tych dużych pływających hamulcach
homologowane są zaciski z logiem STI - zaciski dla STI robi Alcon
jeżeli chcesz mieć homologowany hebel musisz go kupić w STI choć taki sam zacisk (tylko bez logo) jest dwa razy tańszy w Alconie ;).



Troche skaczesz z kwiatka na kwiatek.
Mowisz o tanim ściganiu po czym walisz ceny z lancera :) . Wiem jaka jest roznica w tych autach bo sam użyłem wcześniej tego argumentu i dlatego dobrze ze powstała klasa Open N
Natomiast mówimy o tanim ściganiu samochodami starszymi HR ( astra , clio ) bo tam nawet jak zrobię według homologacji ręczny czy pare innych rzeczy no to sorry ale to nie sa kwoty ktore robią różnice bez ktorej nie da sie tego zrobic.


Po pierwsze. Psychobójca użył przykładu Subaru, ale to się odnosi do praktycznie wszystkich aut.
Po drugie. Akurat w Astrze GSI i Clio ( tu chyba również tym z aktualna homologacją) nie musisz robić ręcznego według homo.

Przykład z mojego podwórka. W homologacji Astry jest albo mały seryjny hamulec ( tak mały, że do wymiany tarcz potrzeba mikroskopu i pęsety a ma zatrzymać auto, które trochę waży) albo duży, wyczynowy hamulec z pływająca tarczą. Na dziesiątki Astr jakie przewinęły się przez nasze rajdowe podwórko te z dużym hamulcem to pojedyncze sztuki. Praktycznie wszystkie jeździły na serii. Także jak widać, różnica w cenie jest wystarczająca żeby "zrobić różnicę".

Rozwiązanie jest proste i tanie. Wchodzisz na allegro, klikasz "kup teraz", płacisz 300zł. Potem montujesz do auta w pół godziny, nie wymaga to żadnej rzeźby. Masz hamulce działające i sprawdzone w dziesiątkach Astr drogowych i pewnie większości tych, które startują tam gdzie homologacja nie jest wymagana. W skali sezonu jeszcze zaoszczędzisz. Mi na małym hamulcu zjadło całe nowe klocki (800zł) w pierwszy dzień Świdnickiego. Przy większym nie powinno się to zdarzyć.

I tu pojawia się problem, rozwiązanie nie jest ujęte w homologacji. W HR nie można, w OPEN można. To tyle.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez woocasch » czwartek, 12 lut 2015, 09:54

A ja mam takie pytanie, bo kilka razy pojawiła się tu informacja, że w klasie Open 2wd ma startować Halicki swoim Abarthem 500. No ale właśnie dlaczego w tej klasie, czy to jego auto to nie jest "standardowy" Abarth 500 R3T, który ma homologację i w 100% na legalu można tym startować, czy ma jakieś "autorskie" przeróbki? Pytam poważnie, bo jakoś nigdy się w ten temat nie zgłębiałem co on tam pod maską i nadwoziem ma upchane :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 10:12

Kramar napisał(a):
viper napisał(a):No skoro jestes taki fachowiec to wytłumacz do jakiej klasy czy auta jest ten przepis mądralo.


Regulalamin techniczny 2014 dla aut Open 4 wd i 2 wd dotyczący silnika.


W tej kwestii nie będę się wymądrzał, sam sobie odpowiedziałeś. Mogę Ci tylko poradzić, żebyś poczytał regulaminy inne niż gr OPEN.
Powymądrzam się za to w innej.

Myślałem ze użyjesz poważniejszych argumentów. Przeczytałem regulamin i dlatego pokazałem Ci ze m3 mogła jechac rowniez w 2 wd,a to oznacza ze mogła jechac i w HR i w Open co oznacza ze powołanie Open 2 wd było bez sensem a lista aut w tym zakresie była widoczna na rajdach i na podstawie tego właśnie w tym roku nie było klasy 2 wd w regulaminach.

viper napisał(a): PSYCHObójca napisał(a):… w HR auto musi być zgodne z homologacją a to w założeniu jest "nietanie" ;)
podeprę się przykładem (może mało "historycznym" ale mam nadzieją że zobrazuje o co mi chodzi)
VO Imprezy STI - mowa o tych dużych pływających hamulcach
homologowane są zaciski z logiem STI - zaciski dla STI robi Alcon
jeżeli chcesz mieć homologowany hebel musisz go kupić w STI choć taki sam zacisk (tylko bez logo) jest dwa razy tańszy w Alconie ;).



Troche skaczesz z kwiatka na kwiatek.
Mowisz o tanim ściganiu po czym walisz ceny z lancera :) . Wiem jaka jest roznica w tych autach bo sam użyłem wcześniej tego argumentu i dlatego dobrze ze powstała klasa Open N
Natomiast mówimy o tanim ściganiu samochodami
Po pierwsze. Psychobójca użył przykładu Subaru, ale to się odnosi do praktycznie wszystkich aut.
Po drugie. Akurat w Astrze GSI i Clio ( tu chyba również tym z aktualna homologacją) nie musisz robić ręcznego według homo.

Przykład z mojego podwórka. W homologacji Astry jest albo mały seryjny hamulec ( tak mały, że do wymiany tarcz potrzeba mikroskopu i pęsety a ma zatrzymać auto, które trochę waży) albo duży, wyczynowy hamulec z pływająca tarczą. Na dziesiątki Astr jakie przewinęły się przez nasze rajdowe podwórko te z dużym hamulcem to pojedyncze sztuki. Praktycznie wszystkie jeździły na serii. Także jak widać, różnica w cenie jest wystarczająca żeby "zrobić różnicę".

Rozwiązanie jest proste i tanie. Wchodzisz na allegro, klikasz "kup teraz", płacisz 300zł. Potem montujesz do auta w pół godziny, nie wymaga to żadnej rzeźby. Masz hamulce działające i sprawdzone w dziesiątkach Astr drogowych i pewnie większości tych, które startują tam gdzie homologacja nie jest wymagana. W skali sezonu jeszcze zaoszczędzisz. Mi na małym hamulcu zjadło całe nowe klocki (800zł) w pierwszy dzień Świdnickiego. Przy większym nie powinno się to zdarzyć.

I tu pojawia się problem, rozwiązanie nie jest ujęte w homologacji. W HR nie można, w OPEN można. To tyle.


Chwileczkę bo ty mylisz dwie rzeczy. Regulamin grupy Open nie powstał tylko dlatego zeby było taniej ,ale rowniez po to zeby umożliwić jazdę innym samochodom 4x4, ktorych ściganie sie przy zmianie technologi z samochodami r5 było niemożliwe, a kolejnym atutem jest to ze za 2 lata wygasa komologacja evo 9. Powołanie 2 wd miało na celu zupełnie inny aspekt tzn. Zrobienie miejsca na auta , ktore w zaden inny sposob nie mogły byc zgłoszone do rajdu, ( a byc moze wyprostowanie regulaminu z M3) bo nie było na te auta paragrafu jak s 1600 i jest jeszcze jedna kwestia. W HR ja nie widziałem zeby ktos pakował ostatnio duzy hamulec do astry bo to sie po prostu mija z celem tzn. Wartość takiego haluca jest wieksza niz wartość astry. Po za tym lancer jest duzo bardziej skomplikowany niz astra bo np. na małym hamulcu astra da sie jechac a lancerem nie bo z podtrzymaniem turbo nie ma wogole hamulca. Mozna jechac oczywiscie bez podtrzymania ale przy zwezce wtedy lepiej jechac r2 bo bedzie szybsza. Jest jeszcze kilka powodów na korzyść powołania Open 4wd.
Jeżeli dzisiaj powołano Open 2 wd to czy rowniez m3 bedzie mozna startowac w HR. Tego juz nie sprawdzam bo mi sie nie chce. Moze ktos odpowie na to pytanie kto w tej kwesti jest na bierząco.
Ja nie widzę problemu zeby w 2 wd jeździły auta bez tych elementów o ktorych ty wspominasz.
Tylko regulaminy musza byc logiczne tzn. Jedno nie moze przeszkadzać drugiemu, a w tym przypadku tak jest,bo zaczyna sie robic wiecej klas niz aut w klasie dając możliwość jazdy jednym samochodem jechac w dwoch klasach mieniajac pierdołę np. Zwykła astra w HR moze rowniez jechac w Open 2 wd. Ktos tu cos przekombinował. Jeszcze jedna istotna sprawa. Skarżyłaś sie ze byłeś w klasie z BMW m3 w 2014. To nie mow ze teraz ze względu na opcje z tańszym "dużym hamulcem" do astry przeniesiesz sie do Open 2 wd i bedzie rywalizował nie tylko z BMW m3 ale z s 1600, choc oczywiscie ilosc tych auta bedzie mizerna. Jednak taki jest fakt, wiec dla mnie logicznym rozwiązaniem jest zakaz startow m3 w HR i prostuje dwie sprawy za jednym zamachem nie krzywdząc przy tym nikogo.
Ostatnio edytowano czwartek, 12 lut 2015, 10:34 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez andrew88 » czwartek, 12 lut 2015, 10:22

woocasch napisał(a):A ja mam takie pytanie, bo kilka razy pojawiła się tu informacja, że w klasie Open 2wd ma startować Halicki swoim Abarthem 500. No ale właśnie dlaczego w tej klasie, czy to jego auto to nie jest "standardowy" Abarth 500 R3T, który ma homologację i w 100% na legalu można tym startować, czy ma jakieś "autorskie" przeróbki? Pytam poważnie, bo jakoś nigdy się w ten temat nie zgłębiałem co on tam pod maską i nadwoziem ma upchane :)

Z profilu FB 44tuning Rally Team: parę drobnych gadżetów ... lepszy skok zawieszenia, lepszy rozkład masy, lepsze chłodzenie, 80 kg mniejsza waga no i z + 40 KM https://pl-pl.facebook.com/44tuningRall ... 63/?type=1

https://www.facebook.com/ultersportrall ... 99/?type=1
Coś dla Tomaszczyka? Ktoś wie coś więcej? :)
Szukam wolnego miejsca na europejskie rundy WRC. Oprócz Szwecji i Walii.
Avatar użytkownika
andrew88
A6
 
Posty: 1105
Dołączył(a): sobota, 13 kwi 2013, 20:07
Lokalizacja: Oława

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez Bad-i » czwartek, 12 lut 2015, 11:37

viper napisał(a):
To ja mam lepszy pomysł niz zabawę złomami za grube tysiące. To sa kwoty gdzie spokojnie mozna jezdzic peugetoem 208 r2 to po grzyba kupować s 1600. Nie no nie róbmy jaj, bo ilu takich bedzie w rsmp którzy wejdą w s 1600. To juz jest dla mnie kaprys, a nie sensowne rozwiazanie.
Po za tym poczekajmy zeby eksploatacja s1600 nie była dorsza niz r2 bonzrobic auto to jedno a eksploatować je to drugie.



troche zle zacytowales takze mam nadzieje ze ja to zrobie poprawnie odnoszac sie tylko do Twojej wypowiedzi.

Po raz kolejny troche sie zafixowales na te koszty i samochody dlatego pozwole sobie wytlumaczyc bo widze ze czesc osob nie do konca jest swiadoma o co chodzi.

Przestan juz przytaczac tego s1600 bo jakbys sprawdzil to dokladnie bylo to opisane dlaczego akurat takie auto! dlaczego ma byc drozsze w serwisie od R2? Przeciez to jest Buda od S1600, zawias od S1600, hamulec od S1600, skrzynia od S1600 ale silnik od Sporta i to nie jakis wydumany. To co tam ma byc takiego co sie bedzie psulo i tyle kosztowalo??

Powiem Ci wiecej a w sumie zapytam, taki Koldej moze pojechac 208R2 - tylko czy Ty jako kibic albo zawodnik (bo przeciez pisales ze starujesz) wolisz zobaczyc na odcinkach kolejne R2 czy moze wlasnie takie Clio Maxi lub w/w S1600? Dlaczego np Subaru babcia robila taki show na Swidnicy w 2014 - przeciez wlasciciel tez mogl kupic R2 i latac z cala reszta.

Wez pod uwage ze taka klasa nikogo nie krzywdzi a tylko urozmaica Polskie rajdy.
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Jak myslicie !!! Kto, jak, gdzie i w czym ???

Postprzez viper » czwartek, 12 lut 2015, 12:03

Bad-i napisał(a):
viper napisał(a):
To ja mam lepszy pomysł niz zabawę złomami za grube tysiące. To sa kwoty gdzie spokojnie mozna jezdzic peugetoem 208 r2 to po grzyba kupować s 1600. Nie no nie róbmy jaj, bo ilu takich bedzie w rsmp którzy wejdą w s 1600. To juz jest dla mnie kaprys, a nie sensowne rozwiazanie.
Po za tym poczekajmy zeby eksploatacja s1600 nie była dorsza niz r2 bonzrobic auto to jedno a eksploatować je to drugie.



troche zle zacytowales takze mam nadzieje ze ja to zrobie poprawnie odnoszac sie tylko do Twojej wypowiedzi.

Po raz kolejny troche sie zafixowales na te koszty i samochody dlatego pozwole sobie wytlumaczyc bo widze ze czesc osob nie do konca jest swiadoma o co chodzi.

Przestan juz przytaczac tego s1600 bo jakbys sprawdzil to dokladnie bylo to opisane dlaczego akurat takie auto! dlaczego ma byc drozsze w serwisie od R2? Przeciez to jest Buda od S1600, zawias od S1600, hamulec od S1600, skrzynia od S1600 ale silnik od Sporta i to nie jakis wydumany. To co tam ma byc takiego co sie bedzie psulo i tyle kosztowalo??

Powiem Ci wiecej a w sumie zapytam, taki Koldej moze pojechac 208R2 - tylko czy Ty jako kibic albo zawodnik (bo przeciez pisales ze starujesz) wolisz zobaczyc na odcinkach kolejne R2 czy moze wlasnie takie Clio Maxi lub w/w S1600? Dlaczego np Subaru babcia robila taki show na Swidnicy w 2014 - przeciez wlasciciel tez mogl kupic R2 i latac z cala reszta.

Wez pod uwage ze taka klasa nikogo nie krzywdzi a tylko urozmaica Polskie rajdy. Jak za rok lub dwa bedzie takich aut wiecej to zobaczysz tez o ile bedzie wieksza frekfencja i popularnosc tego sportu w naszym kraju.

Przytaczam s1600 dlatego ze to jest główny powód 2 wd ze powstała.
Nie ja zafixowalem tylko padły kwoty ktore sa porównywalne do r2. Nie wiem ile kosztuje eksploatacja s 1600 i powiem ci ze nie bede strzelał kwotami z kosmosu. Pojedzie Koldej cały sezon i z pewnoscia sie dowiemy co ile kosztuje a przede wszystkim ile imprez samochod ukończy bo to jest jedna z ważniejszych spraw.
Pamiętaj ze to iż samochod 4x4 bedzie widowiskowy zalezy w dużej mierze od kierowcy. Moim zdaniem w kwesti porównania s1600 do współczesnych r2 czy nawet r3 pod względem wrażenia wizualnego czy hałasu itd. Nie bedzie spektakularnej roznicy.
Gwarantuje ci ze popularność zalezy od promocji tzn. Tv media itd. a to czy beda 3 auta s1600 czy w to miejsce 3 auta r2 nie zrobi zadnej roznicy. Oczywiscie na początku bedzie poruszenie bo cos nowego ale w kwestii jakiegoś długodystansowego sukcesu bym tego nie brał pod uwagę. Babcie tez na początku wzbudziła zainteresowanie a z czasem z powszedniala. Wieksze zamieszanie niestety w koło babci zrobił sam wypadek niz sam samochod w sezonie. No ale niestety tak jest z nieszczęsna medialnością, ze jak jest nieszczęście to media szaleją. Przy dzisiejszym wrażeniu r 2 s 1600 nie zrobi wrażenia. No chyba ze weźmiemy pod uwagę ds chmielewskiego, bo to porażka pod względem show :)
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości