Klasa Astra w RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » piątek, 6 sty 2012, 00:52

MSG Racing napisał(a):Viper przeczytaj mojego posta na pierwszej stronie i dopiero zacznij gadać o wyrównanej walce, wyrównywaniu szans. Do tej pory to nikomu nie przeszkadzało że jedna astra była inna od drugiej. Ścigali się i cieszyli!
W takiej sytuacji czy w GSiCup (tak bym to nazwał) będą jeszcze Kadetty czy Calibry to nie ma znaczenia.
Felgi 17" można dorwać w bardzo fajnych cenach, trzeba poszukać.
Ciekaw jestem też co powiecie na to że niektórzy zawodnicy potrafili niemal cały sezon na komplecie opon przejechać?
Dzielenie tego Cupu na więcej jest tak samo bez sensu jak obecnie utrzymywanie RPP który tak naprawdę składa się z 3 rajdów.
Jedyny podział jaki może być to na silniki 2.0 i 1.6.
Aha w Skandynawii Niemczech, Belgii, Holandii, Anglii i pewnie jeszcze w wielu krajach jeżdżą Ople w rajdach równie długich jak u nas RSMP ma być i nie padają jak muchy jak to kilka osób sugerowało.


Do tej pory ,była tylko astra F, a teraz może być wszystko wrzucone do jednego wora z opli, a to chyba jest różnica. O Astrze G nie wspomnę, bo może i taka opcja pojawi sie w przyszłości, bo w garażach pewnie nie jeden ma. Pomysł super, ale tak samo łatwo przekombinowac. Pytanie jest podstawowe. Czy chcemy sie bawić, czy chcemy sie ścigać. Według mnie jak to pierwsze to może wszystko jeździć, ale jak to drugie to musi mieć to ręce i nogi, bo dla tego co sie bawi nie ma to żadnego znaczenia czym jedzie, a dlatego co chce sie piąć dalej wyze ma. Pamiętaj stawka jest tytuł MP, a na niego tez pzm musi wyrazić zgodę według regulaminów, a nie według widzi mi sie. Oczywiście, ze jak ktoś jest dobry to piersią mocniejsze samochody, a trzeba tez wziąć druga opcje. Jak jest dwoch zawodniko na jednym poziomie to decyduje sprzęt.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » piątek, 6 sty 2012, 00:52

Viper : a co to znaczy wyrównane autka. W pucharze maja jeździć Ople różne. Jak wprowadzisz ograniczenia, to nagle wszyscy zaczną np. w Kadety wsiadać, sytuacja będzie podobna do tej jak w Clio Cup, gdzie najnowsze Clio 3 były wolniejsze od poprzednich wersji. Jeden ma zawias, inny przełożenie, inny silnik, ktoś to wszystko, nigdy nie będzie równych szans. Nawet C2R2 nie były jednakowe, bo ktoś miał silnik złożony samodzielnie z kitu, a komuś złożyła to firma ORECA, która nie składa silników za darmo. I co zakazał byś im wkładac takie silniki. Druga sprawa jest tak, że ktoś przeznaczy kaskę na treningi, a ktoś na dozbrojenie, kto będzie szybszy pokaże OS. W PPZM istniała klasa Astry i tam nie było ograniczeń i nie zawsze najmocniejsze auto było najwyżej na pudle.
Ostatnio edytowano piątek, 6 sty 2012, 01:17 przez robros, łącznie edytowano 1 raz
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez MSG Racing » piątek, 6 sty 2012, 01:08

Viper nadal nie rozumiesz.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Kramar » piątek, 6 sty 2012, 03:05

viper napisał(a):[Pytanie jest podstawowe. Czy chcemy sie bawić, czy chcemy sie ścigać.


Ja to chce sie bawic sciganiem i nie widze problemu, ze wszystkie ople sa w jednym worze.
W N3 tez jest kilka aut z roznymi homologacjami, nie ma dodatkowych ograniczen i da sie.
Kramar
N1
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa, 27 gru 2006, 12:44

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Jarek55511 » piątek, 6 sty 2012, 12:47

menson napisał(a):No niektórzy własnie myślą że Astry czy Kadetty to są jakieś bez urazy szroty a prawda jest taka że niektóre auta są lepiej zrobione niż niejedna honda czy c2

Np. Kadet Więcławka lub Woźniczki a prawdziwą Astre A grupy miał chyba Pineles bo była ściągnięta z fabryki cała goła buda i budowana jak teraz S2000. Nie któżi potrafią objechac "złomem"tych w lepszych autach
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » piątek, 6 sty 2012, 12:52

kramar napisał
Ja to chce sie bawic sciganiem i nie widze problemu, ze wszystkie ople sa w jednym worze.
W N3 tez jest kilka aut z roznymi homologacjami, nie ma dodatkowych ograniczen i da sie.
.
Wszystko się da. Od tego roku w nowych klasach dawne A7 będzie razem w klasie z R3 i też się da tylko z góry A7 jest na przegranej pozycji.
Chłopaki nie atakujcie mnie, bo ja nie jestem przeciwnikiem tego łączenia. Poddałem pewne wątpliwości które chcąc nie chcąc występują. Kramarowi na tym nie zależy,bo tyle doświadczenia i jest na tyle szybki, że nie widzi problemu, ale może bedzie ktoś inny kto np. powie tak: Ja jestem dopiero na początku tej drogi, tyle co mam licencję i chciałbym się ścigać z kolegami w miarę możliwości w podobnych samochodach i nie będzie chciał sobie żył wyprówać po to żeby się ścigać z astrą g, która jest nowsza i ma lepsza homologację. Twierdzę tylko żeby między sobą się dogadać na jakimś wspólnym spotkaniu i poddać te wszystkie " wątpliwości" na zasadzie głosowania itd, a może 5 innym oprócz kramara będzie to przeszkadzać, albo większość, będzie np. chciała wprowadzić jakieś obostrzenia, żeby po prostu zaoszczędzić, bo można, a cyfry nie kłamią i wyżej to pokazałem, a m0oże być sytuacja też taka, że po kilku rajdach frekwencja może spadać. Duża grupa zawodników najpierw kombinuje jak dozbroić samochód i nie myśli jak skończy sezon, a potem kasy brakuje i frekwencja maleje.

Robros różnice zawsze będą, ale widziasz dałeś przykład, z clio. Widzisz tam też był regulamin. Zakaz stosowania kłowych skrzyń, bo używana kosztuje ze 25 000zł. Chodzi o to że clio sport z 2000r, jest podobne osiągami do clio po liftingu. Myślę, że tak samo można porównać astrę i kadeta, ale astra g to technologicznie nowszy już samochód, ale jeżeli do kadeta wsadzisz kłową skrzynię biegów to astra f mimo, że nowsza to będzie słabsza i chcąc nawiązać walkę to kolega inny wykombinuje też sobie kłówke i tak będzie się napędzał wyścig zbrojeń.

Jest jeszcze kwestia na ile w tych kombinacjach regulaminowych zgodzi się pzm, bo może nie które rzeczy oni wymuszą i to też trzeba wziąć pod uwagę. Zrobicie jak ze chcecie tylko niech o tym zadecydują wszyscy zawodnicy w miarę możliwości oczywiście.

Co mam tu zrozumieć msgracing to ja nie wiem.
Ja kolego wypowiem się tak:
chcąc startować z wami to opel kadet mi nie przeszkadza bo ma podobną homologację to fakt, ba nawet astra G mi nie przeszkadza. W serii te samochody będą podobne, ale jak zaczniemy grzebać to astraG zacznie nam odstawać, bo jest zdecydowanie nowsza. Ja jak mógłbym zaoszczędzić 20 000 zł rocznie to się godzę na te wszystkie 3 warunki, które wcześniej wymieniłem, choćby po to żeby w przyszłości powstrzymać ładowania kasy w samochód ,bo tych pieniędzy nikt mi nie zwróci, choćby przy późniejszej sprzedaży auta. Prędzej czy póżniej będzie brakować tych dodatkowych udodogodnień żeby auto było szybsze i zacznie się ładowanie kasy.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » piątek, 6 sty 2012, 12:59

Jarek55511 napisał(a):
menson napisał(a):No niektórzy własnie myślą że Astry czy Kadetty to są jakieś bez urazy szroty a prawda jest taka że niektóre auta są lepiej zrobione niż niejedna honda czy c2

Np. Kadet Więcławka lub Woźniczki a prawdziwą Astre A grupy miał chyba Pineles bo była ściągnięta z fabryki cała goła buda i budowana jak teraz S2000. Nie któżi potrafią objechac "złomem"tych w lepszych autach

Co to znaczy złomem jak wartość tego kadeta to 100 000zł albo lepiej, a takie auto teoretycznie dzisiaj też mogło by startować i niech mi nikt nie mówi, że każdy koło tego tematu przeszedł by spokojnie. To tak jak byś chciał porównać c2 r2 do zwykłej c2.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » piątek, 6 sty 2012, 13:51

Viper: sory, ale mi się wydaje, że Ty nie znasz homologacji tych samochodów, o których piszesz, czyli Astra F, Astra OPC i Kadett. Jeśli weźmiemy zupełnie seryjne samochody (takie tylko z wyposażeniem bezpieczeństwa , jak proponujesz by obnizyc koszty), to Astra OPC wcale nie musi byc szybsza od Astry F czy Kadeta, w jednych zakrętach będzie przewaga OPC na innych odcinkach GSI.
2 sprawa, jakos oprócz Ciebie nie widze głosów by powstrzymać wyścig zbrojeń. Rajdy to nigdy nie był uczciwy finansowo sport. I tak samo będzie jak wprowadzisz dziwne ograniczenia regulaminowe. Tak jak pisałem, wprowadżmy np tylko Bilsteiny. I co Ci zawodnicy co wydali masę kasy na HP czy Proflexy maja teraz je sprzedawac za grosze, bo ktoś chce Bilsteiny, żeby było taniej. Druga prawda jest taka, że wprowadzając takie ograniczenia spowodujemy, że dobry zawodnik z naszego pucharu nie będzie miał szans wygrać z innymi autkami (innych marek).
Kolejna sprawa, jeśli chcesz mieć super seryjny samochód bez przeróbek to ktoś weźmie rozbierze silnik zrobi jego generalny remont, głowicę zleci do przygotowania w max tolerancji zgodnej z homologacją, wyważy silnik, zrobi indywidualny program w sterowniku i wyda na to min 7000-8000 zł, usunie belki w drzwiach i wstawi panele kewlar-plaster miodu (nie możesz tego zabronić bo to bezpieczeństwo, zalecane nawet przez FIA) co będzie pewnie kosztowało następne 3 tys minimum (chyba wyraźnie zaniżyłem), kupi klatkę CustomCages CrMo i da ją fachowcowi do wspawania, następne 7 tysi, czyli mamy seryjny samochód bez niczego w który po za standardem zainwestowano 17 tys zł lekko licząc (7000 silnik + 3000 panele w drzwiach + 7000 klatka) .
I co to będzie uczciwe? Za 17 tys zł możesz kupić używany lepszy zawias + szperę + krótkie przełożenie główne i zamontowac klatke w Polsce.

Powstała inicjatywa, wielu zawodników chce w niej brac udział, szukajmy pozytywów, a nie negujmy tego co większości odpowiada.

Przywołując puchar Clio trafiłes kulą w płot. Z tego co pamiętam tam było dodatkowe wpisowe do organizatora od każdej eliminacji.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez menson » piątek, 6 sty 2012, 14:21

robros powiem tak: Lubię to! ;-)
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » piątek, 6 sty 2012, 14:37

Do robos.
Kolego odwrociles kota ogonem to co ja napisałem, albo xle zrozumiales. Chodziło mi o to ze w serii start tymi samochodami właśnie dlatego mi nie będzie przeszkadzać, bo te różnice bedą , ze tak powiem akceptujace, ale jak weźmiemy i zaczniemy wykorzystywać homologacj to wtedy nowsza astra będzie miała lepiej. Wracając do pucharu clio, to ty mylisz dwie rzeczy tzn.organizatora z kwestia regulaminu.Ja uważam , ze tamten regulamin dotyczacy samochdow byl super tylko został właśnie zepsuty przez niektóre umowy powiedzmy finansowe. Ktos za duzo chcial na tym zarobic chocby z tym wpisowym o ,ktorym wspomniales i on dlatego padl. Sama idea była super, a najwiekszym sukcesem to były właśnie tanie samochody bez drogich udoskonalen. Dzisiaj budowa takiej astry może wynieść 20 000, ale może i 60 000. Powiem inaczej. Pod wzglem pasii i czegoś nowego, bo nikt nie wpadnie na pewno na taki durny pomysł, żeby brać za to kasę podoba mi sie puchar astry, ale pod względem regulaminu dotyczącego sprzętu wole regulamin cliocup i zaloze sie, ze te samochody były porównywalne, a na pewno bardziej wyrównane. W tym przypadku pucharu astry mniej wiecej to wolna (droga, bo są możliwe drogie rozwiązania) amerkanka dotycząca kilku modeli, a to już idzie chyba w złym kierunku.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » piątek, 6 sty 2012, 14:46

viper napisał(a):Do robos.
.... ale jak weźmiemy i zaczniemy wykorzystywać homologacj to wtedy nowsza astra będzie miała lepiej.

Przekonałeś mnie, .... nie znasz tych homologacji. Dalsza dyskusja jak dla mnie jest bezcelowa.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez viper » piątek, 6 sty 2012, 15:01

robros napisał(a):
viper napisał(a):Do robos.
.... ale jak weźmiemy i zaczniemy wykorzystywać homologacj to wtedy nowsza astra będzie miała lepiej.

Przekonałeś mnie, .... nie znasz tych homologacji. Dalsza dyskusja jak dla mnie jest bezcelowa.

Nie wazne czy cię przekonałem czy nie, bo mi na tym nie zależy, ale wiem jedno. wykorzystanie w pełni jednej, czy drugiej homologacji nie będzie tanie, a miało być tanio. Według mnie poprostu puchar powinien siła rzeczy w pewnym sensie wymuszać tanie ściganie, a nie tylko umożliwiać start, bo jak tak ma być to tylko zmienia sie nazwa w stosunko do klasy historycznej, bo 80 procent samochodów z lat 90 dzisiaj startujących to ople, wiec sie nic nie zmienia oprócz nazwy i wyrzuceniu kilku aut innych Marek. Tylko ładniej brzmi.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez robros » piątek, 6 sty 2012, 15:26

viper napisał(a):
robros napisał(a):
viper napisał(a):Do robos.
.... ale jak weźmiemy i zaczniemy wykorzystywać homologacj to wtedy nowsza astra będzie miała lepiej.

Przekonałeś mnie, .... nie znasz tych homologacji. Dalsza dyskusja jak dla mnie jest bezcelowa.

Nie wazne czy cię przekonałem czy nie, bo mi na tym nie zależy, ale wiem jedno. wykorzystanie w pełni jednej, czy drugiej homologacji nie będzie tanie, a miało być tanio. Według mnie poprostu puchar powinien siła rzeczy w pewnym sensie wymuszać tanie ściganie, a nie tylko umożliwiać start, bo jak tak ma być to tylko zmienia sie nazwa w stosunko do klasy historycznej, bo 80 procent samochodów z lat 90 dzisiaj startujących to ople, wiec sie nic nie zmienia oprócz nazwy i wyrzuceniu kilku aut innych Marek. Tylko ładniej brzmi.


1. Nie ma taniego ścigania w rajdach, nawet puchar Seicento jak na tamte czasy nie był dostępny dla każdego, P206 też nie był najtańszy.
2. Jak Ci się nie podoba idea pucharu to nie musisz brać w niej udziału, nikt Cię nie zmusza, nie ma tez takiego ustawowego obowiązku. Ale zapraszamy.
3. Zgadzam się co do jednego, nalezy wyłączyć S1600, kit-cary i S2000.
4. Klasa historyczna w RSMP istnieje od 2 czy 3 lat. Wystartowałeś w niej kiedyś, żeby mówić, że idea pucharu to tylko ładnie brzmi? Jak Ci się nie podoba puchar to kup sobie np. Peugeota 306 i jeździj w HR12, im więcej samochodów tym lepiej.
5. Pojawili się juz ludzie, którzy chca np. prowadzić strone internetową tego projektu. Też by mogli powiedzieć - tylko ładnie brzmi hahaha. A oni chcą w tym uczestniczyć, jak nie jako zawodnicy to w innej formie i za to ich cenimy.
6. Krytykowac każdy umie, zrobic cos już nie. A jak juz ktos coś zrobi to dziwnym trafem Ci krytykanci najwięcej mają do powiedzenia.
Ostatnio edytowano piątek, 6 sty 2012, 15:47 przez robros, łącznie edytowano 2 razy
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez bimber » piątek, 6 sty 2012, 15:42

dokładnie, skoro komuś nie pasuje "dozbrojenie" się i zasady pucharu to niech jeździ dalej w RPP. na pewno różnica między dwoma astrami nie bedzie większa niż różnica między astra a type-r w A7 RPP, co do różnicy w sprzęcie ktoś tu napisał że potem bedzie musiał się tłumaczyc że przegrał bo sprzęt słabszy, ale jak masz umiejętności i mocno prostujesz prawą noge to potem bedziesz mógł powiedziec że zlałeś chłopaków w mocniejszych wozidłach.
bimber
N3
 
Posty: 497
Dołączył(a): wtorek, 20 lis 2007, 23:29
Lokalizacja: śląsk cieszyński

Re: Klasa Astra w RSMP

Postprzez Ari_Krakow » piątek, 6 sty 2012, 15:43

Na wstępie. Uważam,że pomysł super. Bardzo mi sie podoba sprawa pucharu bez zobowiązań. Ale od początku ilu znbawców tyle zdań. |Ktoś wymyślił puchar z jego formułą i zasadami i dajmy im działać. Popieram Kramara bo nieraz i nie dwa dał dowód na to, że nie auto a driver robi różnicę. A różnice w sprzęcie to znak motorsportu więc dajcie ludziom działać i podziękujcie, że zamiast znawców ktoś chce być organizatorem. Zbudowałem "parę" astr i naprawdę wiem, ż e to auto jest bardzo wdzięczne i szacun dla kosy, że zbudował fajne auto, bo na to zasługuje ten samochód. Ale czy wygrałby z serią Kramara powożonego przez Rzeczonego??? Oby odpowiedź przyniósł sezon...
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron