Pogrzebałem trochę w moim archiwum i znalazłem kilka fotek z testowego, może kogoś natchnie, bo nie jest on wcale taki nudny, jak pisał
Mociag. Bardzo często tamtędy jeżdżę jako kurier, więc mam obcykany każdy metr drogi
Cały testowy zaczyna się zaraz za dawną Cegielnią "Leszczyną", a kończy na wyjeździe z Roszyc.
Po starcie coś dla fanów szybkich, dziurawych łuków. Po ok. 1,5- 2km spacerku od startu jedno z lepszych miejsc, spadanie ok. 200m dzidy w dół po nie najlepszym asfalcie, hamowanie P90 przez mostek. Zdjęcia nie najlepsze, jeszcze za czasów "głuptaków", ale widać o co chodzi
Tam właśnie w 2003 roku wypakował Duda, spadając w lewą stronę zaraz za mostkiem.
Później, na skrzyżowaniu Roszyc z Ruszowicami fajny podbijający L3 przez rozwidlenie dróg (Wurce latały tam na dwóch kołach). Najlepiej dojechać tu od Ruszowic (przez Bierkowice, Piszkowice lub od drugiej strony, czyli Niwy, Kamieńca) i zatrzymać się przy samej trasie (tam gdzie samochód Straży). Można również od mety zrobić mały spacerek, a tam fajna partia P3 do L3 przez mostek. Od startu tez można tam dojść bo cały odcinek liczy raptem kilka km...
Jeśli chodzi o piątek to tradycyjnie polecam Spaloną. Tym razem w dół, więc będzie ciekawie. Z "Wurca" polecam punkt 3, 4 i 5.
Do pkt. 3 bardzo fajny dojazd od Poręby, zdjęcie z zeszłego roku, w tym roku trasa biegnie odwrotnie, więc rękaw będzie szedł w dół
Kilkaset metrów dalej pkt. 4, a od mety spacerek pod górę i kultowe nawroty (pkt. 5).
Ciekawie zapowiada się też OS Międzylesie, ale nie było mi dane być na nim podczas rajdu (tylko testy), więc się nie wypowiadam.
W sobotę OS Dębowina i Sokołówka to również moje tereny, które objeżdżam często w pracy, więc o nich też może kilka słów
Pkt. 1 (WRC) OS Dębowina jest bardzo dobrze opisany, nic dodać, nic ująć. Na uwagę zasługuje mostek w Młynowie (przed pkt. 1, najlepiej przejść się od startu lub dojechać do pkt. 1 od Wojborza i podążać pod prąd OS). Zdjęcie zrobione praktycznie z mostka (był za mną).
Kilkaset metrów bliżej fajne, ciasne zakręty lewy, prawy pomiędzy zabudowaniami. Szkoda, że os nie biegnie jak za dawnych, dobrych czasów między pkt. 1, a 2 przez krzyżówkę w Wojborzu
OS Sokołówka zaczyna się ciekawym wspinaniem pod górę, a na końcu P do L90 z możliwością cięcia, ale kto się odważy, nie wiem (ja próbowałem
). Następnie pkt. 1 (Wurc) czyli P90 przez przepust widoczny na zdjęciu (w tym roku jadą pod prąd i wjeżdżają od drugiej strony, czyli stamtąd, gdzie stoją auta kibiców, omijając Starków, z którego teraz najlepiej dojechać, czyli przez Krosnowice i wspomniany Starków). Miejsce średnio ciekawe ze względu na małą prędkość, bynajmniej w zeszłym roku.
Dużo lepsza partia to pkt. 2 (bardzo dobrze opisany w WRC). Trochę ciężko z dojściem, ale może być ciekawie, ponieważ P90 koło krzyża jest ciaśniejszy niż mogło by się wydawać (sam się kiedyś o tym przekonałem
). Zaraz za tym zakrętem zaczyna się spadanie i techniczny P do L w siodle. Wcześniej siodło przez mostek i co jakiś czas lewe, prawe 90 jak na zdjęciu poniżej (przypominam, że w tym roku jadą "pod prąd").
Bardzo ciekawie zapowiada się pkt. 4 tego odcinka, ale nie byłem jeszcze w tym miejscu, więc nie podpowiem.
Uff... ale się rozpisałem, co najmniej jak redaktor
Jeśli chociaż jednej osobie naświetliło to sprawę miejscówek to się bardzo cieszę, w końcu to mój domowy rajd (mam nadzieję, że ktoś w podobny sposób poratuje mnie przed innymi rajdami
).
Teraz małe pytanie ode mnie, w jakich godzinach i kiedy jest testowy, bo jakoś mi to umknęło i nie mogę się doczytać?
Czy ktoś myślał coś o specjalnym kanale CB podczas rajdu?