S1600 - gdzie tkwi problem?

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez matt » wtorek, 13 lut 2007, 23:44

Góral napisał(a):Matt, Boss - Przykro mi na to patrzeć. Macie na forum kogoś kto zna omówioną tu problematykę od środka, kto chętnie dzieli się swoją wiedzą i stara się nie robić tajemnic i nie stosować "rajdowej syplomacji". Jeden z Was zadał pytanie, otrzymał klarowną odpowiedź bazującą na wieloletnim doświadczeniu i analizie.
Pozdrawiam


taaa... wg mnie jeżeli ja nawet pisze całkowite bzdury na jakiś temat, to ktoś kto sie na tym zna i chce wyprowdzić mnie z błędu, powinien to zrobić w jakiś przyjazny i cywilizowany sposób.
np. "przepraszam, ale nie moge się z tobą zgodzić, wg mojej wiedzy..." lub "nie masz racji, w mojej opinii..."
Użytkownik o którym mowa, ma inne metody wyprowadzania z błędu i przedstawiania swojego zdania - wystarczy cofnąć się do jego wypowiedzi i samemu zobaczyć...

P.S. przepraszam wszystkich za to całe OT, ale nie lubie być tak traktowany. był to mój ostatni post na ten temat, a jeżeli ktoś ma dalej jakieś obiekcje nie związane z tematem, to prosze na gg.
matt
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 25 sie 2004, 14:53
Lokalizacja: Świdnica


Postprzez MSG Racing » środa, 14 lut 2007, 01:06

Tak troszkę podumałem :) I muszę powiedzieć że S1600 nie są rozwijane przez przepisy które FiA ciągle zmienia a raczej już kończy zmieniać. Producenci czekają na to jaki efekt dadzą wprowadzone nowe klasy R. Jaki będzie popyt i jakie będą wyniki tych aut.

Co do jazdy S1600 to nie wiem czy jest sens się wypowiadać bo wiele osób już powiedziało to samo co ja myślę. Ale w skrócie powiem.
U nas drogi nie odpowiadają tym autom. I kierowców mam w większości wozid... i tylko kilku którzy dążą do tego by byc najszybszym mogli by tymi autami wygrywać lub walczyć. Niestety nie mamy kierowców/wcy na odpowiednim poziomie który mógłby wykorzystać potencjał lekkiej ośki.
Przynajmniej.
:wink: ja bez kasy i masy treningów i testów nie jestem w stanie a moim życiem na razie kieruje żądza jeżdżenia i wygrywania. :wink:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Wilu » środa, 14 lut 2007, 09:40

Gaduła ma rację w jednej podstawowej kwestii, mianowicie żaden polski kierowca nie dysponował takim budżetem, który umożliwił by mu przejechanie takiej ilości kilometrów autem s1600, jak konkurenci w stylu JJ, czy Paolo. Niestety w związku z tym nie mieli prawa dorównać tym wariatom, pomijam doświadczenie tamtych zawodników, jednakże same auta s1600 w swoim czasie (tj. do momentu wprowadzenie w n4 dużego hamulca), były konkurencyjne. Spokojnie nawet peugeotem 206 szło wygrywać oesy w generalce z Kuzajem,

Niestety jako ośkofil jestem mocno zawiedziony, że ta klasa znika, co jednak zrobić skoro MP się tym sprzętem wyjąć nie da, nie mniej jest ratunek … ten ratunek to klasa R3 .. auta porównywalne miejmy nadzieję z s1600, może nawet szybsze, przy czym kilkukrotnie tańsze, i wydaje mi się jak zaraz zobaczymy znowu w przypadku Cedrica Roberta czy innych, ze można tym powalczyć z N4 tylko trzeba mieć jaja …

Niestety zarówno s1600 jak i s2000 nie preferuje kierowców wychowanych na tapczanowatym n4, tylko agresywnych nie bojących się przełamać finezjuszy … dlatego w Polsce jak i w wielu innych krajach, łatwiej było, jest i będzie zrobić wynik autem n4. Niema się co nawet oszukiwać. Niewielu w czołówce MP talenciarzy w stylu Loeba, niewiele kasy na szlifowanie formy w tak topowym sprzęcie.

Ehs jeszcze słówko na temat włoskich kierowców … różnica jest podstawowa … oni jak do nas przyjadą zawsze walczą o topowe pozycje, My jak przyjedziemy do nich walczymy o top 15. Nawet Leszek nic nie poradzi …
Leeeszek !
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez laGadula » środa, 14 lut 2007, 09:56

Dzięki Wilu... i reszta. Niektórzy tutaj są bardzo wrażliwi.
Co do R3.. moim zdaniem nie nawiąże walki z S1600. Mówie o asfaltach. Topowe C2 bedzie zwinniejsze. Ale może sie myle.... czas pokaże.
laGadula
N2
 
Posty: 119
Dołączył(a): poniedziałek, 29 lis 2004, 22:02

Postprzez Saruto » środa, 14 lut 2007, 18:21

Kolejnym problemem były ograniczone modyfikacje do 3 zmian specyfikacji wprowadzonych przez fabryke. Przynajmniej tak było w tamtym roku.
GO!!! Loeb & Latvala GO!!!
GO!!! Sandell & Kościuszko GO!!!
GO!!! Al-Attiyah & Hänninen GO!!!
Obrazek
http://batracer.com/-1FrontPage.htm?Buy/ Zapraszam do gry!
Avatar użytkownika
Saruto
A6
 
Posty: 1677
Dołączył(a): sobota, 21 sty 2006, 20:10
Lokalizacja: Kraków/Swoszowice

Postprzez MisiekClio » środa, 14 lut 2007, 19:21

Gdzie tkwi problem s1600??
W tym, ze to nie jest F2... :)

Gdzie tkwil problem F2??
W tym, ze to nie bylo WRC... :)

Gdzie tkwi problem WRC??
W tym, ze to nie jest B-grupa...

A n4- to juz prawie WRC, szybsze niz F2, bezpieczniejsze os B-grupy, a tansze nawet od s1600...

A ze nudne??
Powiedzcie to kierowcom, ktorzy jezdza w n4... Nie sadze,zeby sie specjalnie nudzili podczas oesu :)
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez matt » środa, 14 lut 2007, 21:04

MisiekClio napisał(a):A ze nudne??
Powiedzcie to kierowcom, ktorzy jezdza w n4... Nie sadze,zeby sie specjalnie nudzili podczas oesu :)


słyszałem kiedyś opinie od jednego kierowcy, że większe wrażenia daje droga Świdnica-Wrocław (Wrocław-Świdnica ;) ) niż jazda N4 na odcinkach :]
matt
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 25 sie 2004, 14:53
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez !ADI! » środa, 14 lut 2007, 21:19

To ma sens!! Może inna droga ale ma sens :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Booogi » środa, 14 lut 2007, 23:12

Jak ktos szuka wrazen, to mozna tez isc do kina na Pile 3 albo na mecz Cracovia-Wisla :) Spytajcie jakiegos kierowcy bez budzetu co wolalby : jezdzic N4 czy smigac na trasie Świdnica-Wrocław.
Janusz na zawsze w naszej pamięci...[ ' ]
Avatar użytkownika
Booogi
A5
 
Posty: 945
Dołączył(a): sobota, 14 sie 2004, 18:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez matt » środa, 14 lut 2007, 23:38

tylko że wrażenia to pojęcie względne ;) są pozytywne i negatywne ;) i co najważniejsze nie musimy je sobie sami dostarczać, tylko mogą to robić inni użytkownicy ruchu ;)

sam również wolał bym jechać N4 na zamkniętym odcinku i polegać tylko na sobie, niż oddawać swój los w ręce innych uczestników ruchu drogowego...
matt
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 25 sie 2004, 14:53
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 14 lut 2007, 23:40

MisiekClio napisał(a):A n4- to juz prawie WRC, szybsze niz F2, bezpieczniejsze os B-grupy, a tansze nawet od s1600...


dobre!
nie ma co dramatyzować - dzisiejsza eNka nijak sie ma do enki sprzed kilku lat to prawie A-grupa z lat 90 :lol:
kiedys to nawet foteli tylnych nie mozna bylo wyciągac nie mowiąc o nieseryjnej skrzyni itp a teraz co? kłówki, sekwencje wielkie tarcze, wloty na dachy hydrauliczne reczne - to enka tylko z nazwy:)
a i napewno bardziej efektowna od S1600 któremu z radościąmówimy aufwiederseien :twisted:
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez ArtSub » sobota, 17 lut 2007, 02:36

Może i autem S1600 możliwe było wygrywanie w Polsce OESów w generalce ale trzeba takim autem umieć robić "wszystko". Tacy kierowcy jak JJ, Meeke nie dość że super kierowcy, to jako fabryczni robili takimi autami tysiące km na testach i rajdach. Dlatego nie dziwię się, że spuszczali tęgie manto naszym. Myślę że tacy kierowcy jak Frycz, Grzyb lub Pelikan przy takich samych możliwościach treningu i startów mogli by o niebo lepiej jeździć niż im to wychodziło. Teraz S1600 nie dość że jest drogie, to jeszcze nie jest w stanie walczyć z eNkami które cały czas się rozwijają. Dlatego ja już stawiam krzyżyk na tej klasie.
Avatar użytkownika
ArtSub
N1
 
Posty: 57
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:57
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kremer » sobota, 17 lut 2007, 13:24

heh dodam pare słów
jak koledzy wcześniej powiedzli s1600 to maszyna, ktorą pare osób na świecie potrafi wykorzystac - własnie wspomniany SJJ człowiek z martyniki, czołówka JWRC z Meekem na czele do tego dodałbym kilku z francji i ew. portugalii, hiszpanii może włoch (ucci !!)
ale takie tuzy jak SJJ miały nieograniczony dostęp, co chwila nowe ewolucje części, silników, ogromne doświadczenie i pare innych rzeczy
grzyb mnie zadziwił kiedyś na elmocie jak dojechał drugi a był śnieg chwilami i mokro
ale jak jest błoto syf odcinki pod góre, że koła buksują (tzw specyfika) to nawet SJJ z fabryką nie pomoże :)
ehh szkoda, ze J.Kuliga nie zobaczyliśmy w Punto myśle, że to był jedyny kandydat, który potrafiłby wygrywac w generalce rajdy ośką S1600 u nas....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Postprzez wojti » wtorek, 6 mar 2007, 18:53

Witam Wszystkich.Chciałem się też podzielić sie moimi spostrzeżeniami a propos S1600. Generalnie jeżeli chodzi o te cacka to podobają mi się 100 razy lepiej niż N. Myślę że większość z Was się z tym zgodzi. Ale jak juz wcześniej zauważyliście cena robi swoje!!!! Po pierwsze: żaden Polski zawodnik nie trenuje bo jest to za drogie.Doświadczenie jest zdobywane tylko i wyłącznie na rajdach! N kowcy trenują więcej bo ich budzet nie jest taki wysoki. Po drugie: rajdy w Polsce pozwalają osiagac na ss predkości max niemozliwe do osiągnięcia przez S1600. Pozostają tylko Rajd Rzeszowski - wspaniałe wystepy Grześka Grzyba, przede wszyastkim rezultat Sebastiana Frycza oraz ostatni start znienawidzonego przez Waszą większośc Michała Kościuszki, który w ostatnim rajdzie bodajże do 5 oesu był 2 w generalce za Leszkiem( trasa mokra!!!) i ich przewaga nad resztą była dosyć spora.Pozostaje panowie i panie pierwszy dzień rajdu elmot, gdzie też dała się zauważyć w/w trójka, oraz połowa oesów rajdu w Krakowie.
Zauważcie że w rajdach JWRC szutrowych, tylko niektóre N wygrywają z S1600 bo tam jest wszystko bardzo zakręcone, choc też mnie to dziwiło. Generalnie pomiędzy fabryką S 1600 a N nie ma różnicy, a często małe wymiatacze są lepsze. Jeżeli chodzi o naszych utalentowanych gości uczestniczących w Rajdzie Polski, to zgodzę się z przedmówcami ze oni TRENUJĄ!!!!!! bo mają za co, no i przede wszystkim mają DUŻO lepszy sprzęt i całe zaplecze.To tak jakby porównać Wurca który startował w Polsce do samochodu fabrycznego. Znawcy tematu wiedzą że to inny świat. Pozdrawiam Wszystkich forumowiczów i i zycze wszystkim oglądania jak najwięcej aut A grupowych jednak. Do zobaczenia w Portugalii jeśli ktoś się wybiera!!!! I kibicujcie na Boga Naszym chłopakom zamiast ich cały czas opieprzać za często wyimaginowane rzeczy. Trzymajcie się!!!!!
wojti
 
Posty: 13
Dołączył(a): poniedziałek, 7 sie 2006, 19:57

Postprzez żółtodziób » czwartek, 15 mar 2007, 00:51

Ja bym do tego wszystkiego dorzucił jeszcze jeden prozaiczny fakt - te S 1600 które sprowadza się do nas to są jakieś popierdółki a nie prawdziwe S 1600, nie wspominając już że prewnie żaden prywaciarz nie dostanie takiej specyfikacji jak SJJ albo Basso.

Co do tego że brakuje naszym talentu do S1600 bo są chowani na tapczanowych N4- to mi sie wydaje śmieszne. Fakt że N4 lata zupelnie inaczej, ale wcale nie znaczy to że szybka jazda jest latwa - Nką trzeba od razu dobrze wejsc w zakręt, co jest oczywiście proste jeśli chcemy się "wozić", ale jeśli chcemy jechać to też trzeba dużo umieć żeby sobie nie zrobić krzywdy.

Co do specjalistów od ośki to przecież Kuchar się na czymś takim chował - pamiętam ze to co wyprawiał Golfem Kit Car to glowa mała. Niemniej jednak teraz twierdzi że S 1600 nie da sie wygrywać w PL.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron