gregortest napisał(a):A dlaczego nie ???
To może nieco z życia.
Jeszcze w 2005r., przed sezonem '06, grupka "osieroconych" po pucharach markowych zawodników z niezasobną sakiewką skrzyknęła się pod egidą 'Samolota' (Paweł Stefaniuk), by sprowadzając Logana na nasze odcinki specjalne móc dalej bawić się w rajdy na poziomie MP. To właśnie Paweł, reprezentując ww. grono i przedkładając konkretny pomysł-plan na miarę realiów, zainteresował tematem Renault Polska. Do pewnego etapu dogadywania wyglądało to nawet całkiem optymistycznie dla obu stron - spotkania, konsultacje itp.- aby finalnie.. guzik z tego wyszło, gdyż:
- pojawiły się rozbieżności w kwestii przygotowania sprzętu (i powiązanych z tym finansów), bo dla uatrakcyjnienia (obniżenia) kosztów wejścia w puchar, czerpiąc ze sprawdzonych wzorców mających pozytywne przełożenie na frekwencje, projekt przewidywał budowę rajdówek w Polsce, w tym udział rodzimych profesjonalistów w tematach typu przygotowanie nadwozia, produkcja i montaż klatki, czy negocjowane, grupowe zamówienie podst. el. wyp. bezpieczeństwa (KIA to ćwiczy od lat i jakoś nie wieje amatorką), natomiast Renault Polska konsekwentnie optowało za sprowadzeniem gotowych sztuk z Francji (bez sensu, bo i tak składane tam byłyby z dostarczonych zestawów, chociaż w komplecie wyjętych z pudeł z nadrukiem Renault Sport i namaszczonych kluczem kręconym francuską rączką..), a wtedy już sama rajdówka w kompletacji asfaltowej (brzmi bojowo) kosztować miała dokładne 14126€ netto (wtedy ~56kPLN)... Nawet ew. partycypacja w tym koszcie ze strony krajowego przedstawicielstwa koniec końców nie została określona;
- po nieprzesadnym, ale jednak trochę odwlekaniu sprawy Renault Polska wydało oficjałkę, iż po głębszym przeanalizowaniu budżetu i uwzględnieniu sytuacji rynkowej (natenczas) postanowiono jednak nie angażować się w organizację rajdowego pucharu oraz na czas nieokreślony zawiesić wszelkie plany zaangażowania marki Dacia w sport samochodowy (to chyba profilaktycznie, żeby od zaraz jacyś kolejni tyłka nie zaczęli zawracać). Gdzieś miałem nawet kopię tegoż oświadczenia.
I tak to drzewiej było.
W polsce miał być puchar Dacii Logan 1,6. Auto wraz z wyposażeniem miało kosztować 24,5 tyś zł.
Były dwa auta- demo car i jedno dla zainteresowanych. Przyznaję się bez bicia.
Jeździłem. Rewelacja zawieszeniowo. 125KM szału nie robiło, ale było tanio.
No prośba..,
gregor - gdzieś Ci umknęło jeszcze 20kPLN z dobrym okładem. Również jeździłem tą testówką i tak była oficjalnie wyceniona. Ten egzemplarz, nówka sztuka (plus jeszcze jedno demo wystawowe z lotką na bagażniku z pakietu "wyścigowego") zostały w 2007r. złożone w warszawskim centrum szkoleniowym Renault z oryginalnych kitów Renault Sport sprowadzonych z Francji (3990€ netto + koszt montażu; co więcej - na tych samych warunkach sam pakiet można było wtedy od razu przez nich kupić, z odbiorem u najbliższego koncesjonera). I nie 125, a 110KM (seryjny, niemapowany silnik 16V - K4M, brak homo FIA). I to też ciekawostka, bo Renault zarówno homologował (A/N 5692), jak i stricte pucharowo bardziej promował wariant słabszy, 8-mio zaworowy (K7M 710). Oczywiście zaproponowana wersja silnikowa (chociaż jak wspomniałeś - bez szału, bo i nie było z czego; ale ogólnie wrażenia na miarę oczekiwań, pozytywne, chociaż zapamiętałem też nieco dziwnie zestopniowaną skrzynie z przydługawą 2-ką) była bez wątpienia atrakcyjniejszą, a dla rozgrywek krajowych, pucharowych homologacje panów z FIA nie mają właściwie znaczenia. Co do pucharu w Polsce to właśnie ZTCP nie było żadnych konkretów. Owszem, niby wrócili do tematu, demonstrowali i udostępniali te autka (autko) "wybrańcom" w Kielcach, Poznaniu, nawet na Słomce, dali też pojeździć paru dziennikarzom itp, lecz to nie było przedsięwzięcie na miarę sprecyzowanej oferty i związanych z nią planów organizatora wobec potencjalnych zawodników i vice versa. Nawet Z.Szwagierczak kiedyś zorganizował taki typowy 'test day' na TP na ich własnej sztuce z wyścigowego ADAC Dacia Logan Clubsport, uprzednio zaawizowany, uporządkowany organizacyjnie, z osobnym harmonogramem dla swieżaków chcących spróbować i dla zaproszonych zawodników.
Także to nie jest wyłącznie tak, że się ludkom w d..ach poprzewracało (to swoją drogą).
Ale teraz, kiedy Sandero na topie i auta są na wyciagnięcie ręki, odrobina chęci i Renault polska w to wchodzi.
Jest to rewelacyjny pomysł.
Pewność bijąca z Twoich słów niesie wiarę, że skoro oni na to jeszcze nie wpadli, to Ty tam idź i migusiem każ im naprawić ten błąd!
Tylko może na początek nic im nie mów, że taki puchar jest już w Hiszpanii, bo poszperają i się skapną, że tego oesowego szatana wyceniono tam na 12200€ netto, a żeśmy naród przedsiębiorczy i uczciwy, to i stosowna marża i VAT do tego zaraz będzie.. (że można to zbudować duuużo taniej i wcale gorzej to ja dobrze wiem).
Opel też chciał wejść w tym roku, rozmowy były w maju na temat Adama R1. I PZM jak zwykle....
Szczerze, to w Opla/GM uwierzyłbym dopiero, jakbym zobaczył na gały własne. I wcale nie chodzi o to, że Adama w specu R1 nie ma (przynajmniej jeszcze). Do nich też uderzała swego czasu bardzo konkretna osoba z projektem pucharu, wnosząc do tego udział sponsorski i zarazem pakiet preferencyjnych warunków finansowania startów (duży bank). A mimo tego nie byli zainteresowani..