ZAKAZ WRC W RSMP

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Postprzez schwepes » sobota, 13 wrz 2003, 10:26

!ADI! napisał(a):nie, czopik ma półA8. I może dlatego ciężko mu było z Nkami rywalizować.

A8 to A8.. a to że nie jest w pełnej specyfikacji to tylko informacja na potrzeby opinii publicznej jakby coś nie poszło ;)

poza tym czy rzeczywiście było tak ciężko?.. dla mnie Czopik sprawiał wrażenie jakby jechał bezpiecznie kręcąc czasy o okolicach topowych N4, a jak przycisnął to zaraz odchodził na 10-15sek...
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków


Postprzez !ADI! » sobota, 13 wrz 2003, 12:24

schwepes chcesz powiedzieć, że to było konkurencyjne auto?
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez pwrc » sobota, 13 wrz 2003, 12:57

Alien napisał(a):Mimo aktywnych dyfrow i innych ... w N-kach i wurcach, to nadal niejaki Panizzi (gustowna fota w kwestii pocenia sie :twisted: ) w jednym z ostatnich wywiadow powiedzial, ze nigdy by tak nie napieral WRCem, gdyby nie robil tego wczesniej oska. I ze to dzieki osce umie tak pomykac po asfaktach. Podobnie jak Loeb. Moze wiec nie bardzo sluszne jest napinanie sie na N-ke na dziendobry, zamiast pokornie opanowac A6.


Makinen lał jak chciał konkurencje jezdzac N-ka
Panizzi i Loeb, z całym dla nich szacunkiem, nie osiagneli nawet małej czesci tego, co Mak

równiez podpisuje sie pod tym, co napisał żółtodziób: S1600 może byc, ale nie te osiagi za taka cene

gdyby nie szereg ograniczen w homologacji, tzn gdyby była to pełna
A-grupa, wtedy na pewno te auta dawałyby szanse walki z Lancerami
a tak sponsor wykłada kase nieznacznie mniejsza niz na WRC,
a otrzymuje za to wynik przecietnie 10 w gen. i ma to uznac za sukces
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez tangy » sobota, 13 wrz 2003, 14:54

Moze i jest w tym cos prawdy co pisze PWRC ale z ocena Loeba to ja bym jeszcze poczekał bo jest młodym kierowcš i jeszcze cala kariera przed nim.
Ja jednak jestem zdania ze nalezy zaczynac swoje rajdowanie od oski a nie od n4 bo 4napedowka zabardzo wybacza bledy i jest duzo latwiejsza do opanowania niz S1600. Jesli koszty aut S1600 zostanš zmniejszone to naprawde widowiskowosc tych samochodow i zawzietosc w walce moze byc niesamowita. Przyzwyczailismy sie do WRC a nalezy pamietac ze dawneij w Polsce nie bylo nawet A8 z prawdziwego zdarzenia a mimo to walka tez byla fascynujšca.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
tangy
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota, 10 sie 2002, 11:11

Postprzez żółtodziób » sobota, 13 wrz 2003, 15:33

Alien: Panizzi napiera, ale na asfalcie, wolę podać przykład Burnsa, który bardzo wcześnie wsiadł do N4, w zasadzie nigdy mocną ośką nie jeżdził. Teraz jest kierowcą wszechstronnym.

Schwepes: budowane we własnym zakresie A grupowe Lancery zawsze pozostaną pół-Agrupami, Ralliart nie sprzedaje ot tak pełnych specydfikacjiA grupowych. Wozy którymi jeżdził Makinen, Burns i Loix szły na żyletki, jedna czy dwie sztuki zostały sprzedane prywaciarzom. Osobiście taką politykę uważam za wielki błąd, ponieważ nie mamy pełnego porównania naszych wozów z innymi, poza tym nie wspomagamy budżetu. Między innymi dlatego właśnie po odejściu Makinena Mitsubishi obudziło się z ręką w nocniku...

Zbudowany przez Dytków Lancer od Nki różni się właściwie jedynie mocniejszym silnikiem i mniejszą nieznacznie masą. Ale do WRC jeszcze daleeeeekoooo. Silnik ma taką samą zwężkę jak WRC, ale ładowanie ma tylko 2 bary (WRC i fabryczne Evo 6 mają 2,2, do 2,4 bara) . Ile przez to jest słabszy niech świadczy moment obrotowy: 450 Nm. W porównaniu do 540 Nm fabrycznego evo 6,5 to słabizna. Masa wynosi 1350 kg, co jest masą mniejszą niż typowego Evo 7 grupy N, ale do WRC i fabryczny A grupowy misiek ważą jeszcze o 100 kg mniej.

Najważniejsze jednak są róznice w przeniesieniu napędu. Pod tym względem to czysta Nka. Skrzynia jest Nkowa, kłowa, 5cio biegowa, w pełnej A grupie stosuje się 6stki i to sekwencyjne. Również dyfry są identyczne jak w grupie N, przód i tył helikalny, aktywny tylko central. Nawet niektóre Nki mają po dwa aktywne dyfry (WRX), pełne A grupowe miśki mają full- aktywne przeniesienie...

Krótko mówiąc jest to szybsza gablota niż Nki, ale do pełnej A grupy to jeszcze hooo... Dlatego nie ma ŻADNEGO nadużycia w twierdzeni że jest to pół - A - grupa
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pwrc » sobota, 13 wrz 2003, 17:21

tangy: prawdziwa szkoła życia to był napęd na tył, np Sierra Cosworth
w porównaniu do tego auta oski jeżdżą jak po szynach, szczególnie na mokrym :lol:

piszesz: "jeśli koszty S1600 zostaną zmniejszone"
ja się pytam jak? jakim cudem? chyba, ze polowe zaawansowanych technologicznie części zastąpi się tanimi zamiennikami, ale wtedy to i tak "wolne" auto będzie rywalizować z N3 a nie A6 :wink:

nie da się zmniejszyć kosztów S1600 jednym przepisem, ot tak, nakazując, żeby kosztowało kwotę "x", taki przepis to będzie fikcja
jedyny prosty i w miarę tani sposób na obniżenie kosztów S1600 to umozlwienie dokonania większej ilości przeróbek, czyli zrobienie z tego pełnej a-grupy, ale jak na razie w FIA panuje moda na utrudnianie życia konstruktorom czyli dokładanie ograniczeń, wiec żeby obejść istniejące przepisy i wyciągnąć ile się da z tych aut, trzeba się dobrze nagimnastykowac, a to kosztuje – kosztuje przy kostruowaniu jak i potem, w utrzymaniu

pozdr
Avatar użytkownika
pwrc
A5
 
Posty: 667
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 19:14
Lokalizacja: w-wa

Postprzez !ADI! » sobota, 13 wrz 2003, 17:57

dzięki zółtodziób właśnie to miałem na myśli :)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez rally_fan1 » sobota, 13 wrz 2003, 19:58

Tak się zastanawiam,czy taki "A-grupowy" Lancer nie może mieć np.większych tarcz hamulcowych niż w N-4 czy też ogólnie trochę zmian w systemie hamulcowym.Co do WRC w MP to może należałoby nałożyć ograniczenie specyfikacji,że max.można jeździć "wurcem" spec.2000 lub 2001(tak chyba w Anglii jest).Poza tym możnaby skrócić rajdy do jednego dnia i max.120km oesowych np.2 dłuższe oesy(jeden ok.15km,drugi podobnie)i jeden krótszy(do 10km)i przejeżdżać trzy razy,w tym jedną pętlę w odwrotną stronę.Tylko Rajd Polski oczywiście pozostałby jako eliminacja ME o współczynniku"20" tak długim rajdem jak jest teraz.
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez Wilu » sobota, 13 wrz 2003, 22:13

tak specywfikacja "a" grupowa miśka dopuszcza oczywiście ingerencję w układ bloków, można też zastosować 18 calowe koła. przykład auto Dydki na polskim.

a wyjściem na przeciwko wymaganiom finansowym klasy 1600 jest puchar Ładzianek s1600. och co to był by za puchar.

albo hondy w n3. bardzo te autka mi się spodobały, nie są co prawda brutalne, lecz przemieszczają się bardzo dynamicznie. niestety pewnie wiele droższe niż clio, które u nas święci tryumfy.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez schwepes » sobota, 13 wrz 2003, 23:29

zółtodziub, ADI.. ktoś stwierdził że jak będzie zabronione używanie WRCów to mogą powrócić stare A8-ki.. ja stwierdziłem że są niekonkurencyjne w stosunku do nowych lancerów N-grupowych. zostają co najwyżej miśki przerobione na A-grupowe...
oczywiście nie ma co ich porównywać do WRCów (ktróym można było na 3 kołach kręcić czasy lepsze od N-ek ;)), ale z N-grupą też radzą sobie bezproblemowo
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez schwepes » sobota, 13 wrz 2003, 23:42

rally_fan1 napisał(a): Poza tym możnaby skrócić rajdy do jednego dnia i max.120km oesowych np.2 dłuższe oesy(jeden ok.15km,drugi podobnie)i jeden krótszy(do 10km)i przejeżdżać trzy razy,w tym jedną pętlę w odwrotną stronę.

dla mnie 1 dniowe rajdy to największa porażka.. o zwycięstwie decyduje często przypadek, jak złapany kapeć, a czasu na zniwelowanie straty nie ma...
dla kierowców to chyba też żadna przyjemność jechać 3 razy ten sam odcinek i to jeszcze takiej długości, że dopiero pod koniec OSu zaczynają się 'rozgrzewać' ;)
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez żółtodziób » niedziela, 14 wrz 2003, 00:05

schwepes: ale napisałeś też:
A8 to A8.. a to że nie jest w pełnej specyfikacji to tylko informacja na potrzeby opinii publicznej jakby coś nie poszło



i z tym zgodzić się nie mogę. To jest w zasadzie przerośnięta Nka, owszem, Nki to tak jak piszesz, na 3 kołach by objechało ;) ale ta specyfikacja na prawdę jest niepełna.


rally_fan1: pewnie że może mieć większe hamulce, może mieć nawet hydrauliczny rękaw. Być może dokonali takich zmian, jednak wątpię że są to hamulce takie jak w pełnej A-grupie, raczej nie są chłodzone cieczą nie wiem tego na pewno, ale widać że Dytkowie budując tego Lancera dysponowali ograniczonym budżetem, nawet do wyścigów górskich miał tylko 450 KM, a takie hamulce są drogie jak jasna cholera, nie sądzę żeby takie mieli.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rally_fan1 » niedziela, 14 wrz 2003, 10:16

schwepes napisał:
dla mnie 1 dniowe rajdy to największa porażka.. o zwycięstwie decyduje często przypadek, jak złapany kapeć, a czasu na zniwelowanie straty nie ma...
dla kierowców to chyba też żadna przyjemność jechać 3 razy ten sam odcinek i to jeszcze takiej długości, że dopiero pod koniec OSu zaczynają się 'rozgrzewać'
No cóż,rajdy w szutrowych mistrzostwach Hiszpanii mają po około 90km oesowych,a wczoraj w Finalndii odbyła się eliminacja mistrzostw Finlandii-SM-UUSIKAUPUNKI-RALLI,która miała długość oesową równą 97.1km,najdłuższy os miał 17.87km,a najkrótszy 4.14km,dwa oesy były przejeżdżane dwukrotnie(wygrał Lindholm przed Tuohino).Myślę że i u nas można by robić podobne,albo nawet trochę dłuższe rajdy(do tych 120km oesowych),ta trzykrotna pętla w jednym z moich poprzednich postów to była propozycja,której nie należy się trzymać(choć można),podobnie jak i długości poszczególnych oesów,ale max.długość oesowa całego rajdu(czyli do 120km)powinna być zachowana i oczywiście to,że rajd powinien być rozegrany w 1 dzień też(najlepiej w sobotę).Wydaje mi się,że z takiego rajdu taniej kręci się relację(koszty zakwaterowania,mniej kamer).I nadal jestem za tym,aby ograniczyć spec."wurców"i w Polsce nawet do spec.2000,czyli w grę wchodzą nadal: corolle,imprezy,cordoby,206,octavie,focusy,nawet escorty,A-grupowe Lancery,Celica GT-Four-jest w czym wybierać,jeśli chodzi o najsilniejszą klasę.Zrobić tylko 7 eliminacji MP:3 po asfalcie,3 po szutrze i 1 po śniegu.Oczywiście co do relacji to PZM podpisując umowę z TVP(jako,że dociera ona wszędzie w Polsce)powinien wyraźnie wymóc w niej na TVP emisję relacji o długości conajmniej 50 minut(pokazaliby większość klasowych podium) w ciągu 7 dni od rozegrania eliminacji i początek relacji miałby przypadać pomiędzy 18-22.W przypadku gdydby TVP nie spełniła choć raz,któregoś z tych warunków wpłacałaby 200tys zł na konta dwóch następnych rajdów(po 100tys dla każdego)kary umownej.Oczywiście co do długości oesowej Rajd Polski miałby nadal taką jaką ma ponieważ to eliminacja ME o współczynniku"20".Ale się rozmarzyłem,zwłaszacza z TVP :)
rally_fan1
N3
 
Posty: 375
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 12:50

Postprzez Alien » niedziela, 14 wrz 2003, 16:56

To ja troche z innej beczki. Zajrzalem na Bemowo, byli Grzybek z Przemkiem, bo Rajd Mlodych tam obskakuja. Z tego co mowia, po warszawie wysiadaja z S1600 i PA. Na kolejny sezon juz jest nowy kierowca przewidziany. Ale chlopaki zapowiedzieli ze w Pucharze Peugeota znow pojada jak nic innego nie uda sie skombinowac.
Pozdrowionka dla forumowiczow.
Avatar użytkownika
Alien
A5
 
Posty: 699
Dołączył(a): poniedziałek, 2 wrz 2002, 14:15

Postprzez Gustaw » niedziela, 14 wrz 2003, 18:41

ale zajebisty kraj :!: :evil:
Colin, simply the best
Gustaw
A5
 
Posty: 957
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron