przez paulsen » czwartek, 28 wrz 2006, 10:07
Aby informacja o starcie Lancii 037 w Rajdzie Polski była całkowicie zgodna z prawdą, chciałem sprostować, że występ załogi Pregliasco/Imerito nie zakończył się wypadkiem, a awarią samochodu podczas oesu kończącego rajd, rozgrywanego we Wrocławiu na terenach przylegających do Stadionu Olimpijskiego.
O ile mnie pamiec nie myli ta awaria byla przedmiotem wielu komentarzy bowiem wczesniej pilot Pregliasco albo zgubil albo tez zabrano mu karte drogowa za jakies wykroczenie podczas trwania rajdu, czy to nie zapalil w strefie miedzy PKC a startem czy cofal, w kazdym razie "awaria" miala miec glebszy podtekst.
Natomiast najlepsza chyba lancia startujaca w ostatniej dwudziestolatce w RP byl model Delta Integrale w najmocniejszej specyfikacji po Sainzu, ktora pojechal, niestety tylko dwa oesy chyba Gustavo Trelles.
Kto byl na pierwszym oesie na Wzgorzu Andersa we Wrocku ten pamieta jak to auto gadalo!! NIestety na starcie OS 3 Rosciszow Lubachow zawiodla elektryka i Trelles o malo sie nie poplakal ze zlosci. Co ciekawe jak relacjonowala obsluga z PKC auto po 20 minutach, bez dodatkowych interwencji mechanikow odpalilo i Trelles odjechal z przekreslonym numerem startowym. Szefem teamu ktory przywiozl te Lancie byl chyba
Juan Petisco, ktory startowal jako pilot we fiacie (seacie) 131 abarth. Zaloga Zanini-Petisco rok 1979 lub 1978?